Prowadzę niewielką drukarnię. Uważam, że powinienem płacić ryczałt wg stawki 5,5%. Moim zdaniem wykonuję działalność o charakterze wytwórczym a nie usługowym. Bowiem z własnych materiałów, tj.: z papieru, farby drukarskiej, matryc, za pomocą nowoczesnych technologii wykonuje całkowicie nowy wyrób jakim jest gotowe wyroby typu: etykiety, kartoteki, druki reklamowe, broszury, wizytówki, plakaty, ulotki, naklejki,itd. Czy mam rację?
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług żurawiem samojezdnym o maksymalnym udźwigu 16 ton, sklasyfikowaną według PKD z 2007 r. jako pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane (43.99.Z). W ramach tej działalności wykonuję głównie załadunki i rozładunki różnego rodzaju materiałów budowlanych, maszyn, kontenerów, itp. oraz ustawianie różnego typu konstrukcji (stalowych, betonowych). Którą stawkę ryczałtu powinienem opłacać z tego tytułu - 8,5% czy 5,5%?
Jesteśmy jednostką państwową. Komisja powołana do oceny przydatności składników majątkowych zaliczyła pewien zestaw komputerowy do likwidacji, ale z wyłączeniem drukarki, która należała do tego zestawu. Problem w tym, że cały zestaw był wprowadzony na konto 011 w jednej wartości. Na podstawie jakiego dokumentu dokonać likwidacji? Jaką wartość należy zdjąć z konta 011, skoro drukarka będzie wykorzystywana dalej? Czy drukarka ma zostać na koncie 011, czy może należy ją przenieść na konto 013 albo na ilościówkę? Nadmieniam, że sprzęt ten jest w 100% umorzony.
Czy dokonując modernizacji środka trwałego, należy przeksięgować go na konto „Środki trwałe w budowie” (wartość przeksięgowania: wartość początkowa - dotychczasowe umorzenie), czy też na koncie „Środki trwałe w budowie” księguje się tylko wartości poniesionych nakładów na modernizację, a na jej zakończenie przenosi się ją na konto „Środki trwałe”, zwiększając tym samym wartość istniejącego już środka, który podlegał modernizacji?