REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Budżet państwa, CIT - rozliczenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

IFK poleca: Jakie deklaracje CIT należy złożyć do końca stycznia

Do końca stycznia podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, dla których rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy, muszą złożyć kilka deklaracji podatkowych związanych z rozliczeniem podatku dochodowego od osób prawnych za 2015 r. Ponieważ w tym roku 31 stycznia przypada w niedzielę termin ten przesuwa się na 1 lutego.

Podatek od hipermarketów - od obrotu i progresywny

Projekt ustawy o podatku od hipermarketów ma powstać w ciągu 10 dni - poinformował minister Henryk Kowalczyk po zakończeniu spotkania przedstawicieli rządu z handlowcami w dniu 8 stycznia br. Rząd ma uwzględnić postulat handlowców zakładający rezygnację z kryterium powierzchniowego jako podstawy opodatkowania. Podatek ma być naliczany od obrotu i progresywny.

Upominki dla kontrahentów jako koszt uzyskania przychodów

W praktyce gospodarczej dosyć często zdarza się, że przedsiębiorcy w celu nawiązania bądź utrzymania istniejących relacji biznesowych, obdarowują swoich kontrahentów upominkami. Choć podejmowane działania wykazują związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, to wartość wydatków poniesionych na nabycie prezentów przeznaczonych do przekazania partnerom biznesowym nie zawsze może być uznana za koszt uzyskania przychodów.

Ustawa o podatku bankowym ma wejść życie 1 lutego 2016 r.

W Sejmie trwają prace nad złożonym przez posłów PiS projektem ustawy o tzw. podatku bankowym. Podatek ten ma przynieść wpływy do budżetu w wysokości kilku mld złotych rocznie. Nowy podatek ma zacząć obowiązywać od lutego 2016 r.

REKLAMA

Budżet państwa 2016 - założenia

PKB wzrośnie o 3,8 proc., średnioroczna inflacja wyniesie 1,7 proc., deficyt sektora finansów publicznych nie przekroczy 2,8 proc. PKB, a deficyt budżetowy wyniesie 54,7 mld zł - to założenia budżetu na 2016 r. przedstawione 14 grudnia 2015 r. przez ministra finansów. Eksperci są zgodni, że założony wzrost PKB jest zbyt optymistyczny.

Nowelizacja budżetu 2015 z powodu niższych dochodów z VAT

Potrzeba nowelizacji budżetu na 2015 r. wynika z niższych dochodów, głównie z podatku VAT, mówił w środę 9 grudnia 2015 r. podczas pierwszego czytania projektu szef MF Paweł Szałamacha. Sejm nie poparł wniosku o odrzucenie projektu w pierwszym czytaniu, czego domagała się opozycja.

Nowe wzory formularzy CIT od 1 stycznia 2016 r.

Na początku 2016 r. zaczną obowiązywać nowe wzory formularzy w podatku dochodowym od osób prawnych, m.in. CIT-6R, CIT-6AR, CIT-9R, CIT-10Z, CIT-11R, CIT-8. Nowe deklaracje będą miały zastosowanie do osiągniętych dochodów (poniesionych strat) od dnia 1 stycznia 2015 r.

Uszczelnieniu poboru VAT ma przynieść kilkanaście mld zł w 2016 r.

Liczymy, że dzięki uszczelnieniu sytemu poboru podatku VAT w przyszłym roku uzyskamy dodatkowo nawet kilkanaście miliardów złotych - poinformował na konferencji szef Komitetu Stałego Rady Ministrów minister Henryk Kowalczyk.

REKLAMA

Nowy wzór zeznania CIT-CFC od 1 stycznia 2016 r.

Od początku stycznia 2016 r. obowiązywał będzie nowy wzór zeznania o wysokości dochodu z zagranicznej spółki kontrolowanej obowiązującego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-CFC).

Morawiecki: wzrost ściągalności VAT może wynieść 7-12 mld zł

Wzrost ściągalności VAT może wynieść, ostrożnie licząc, 7-12 mld zł rocznie - uważa minister rozwoju Mateusz Morawiecki. Jednym ze źródeł wpływów do budżetu ma być także aukcja na częstotliwości elektroniczne 800 mHz.

Podatek bankowy przyniesie 6-6,5 mld zł wpływów, a od supermarketów 2,5-3 mld zł

Wpływy budżetowe z tytułu podatku bankowego wyniosą prawdopodobnie ok. 6-6,5 mld zł, a z podatku od supermarketów 2,5-3 mld zł - poinformował minister finansów Paweł Szałamacha. Jego zdaniem w 2016 roku nie będzie możliwe wprowadzenie 15 proc. stawki CIT dla małych przedsiębiorstw.

Termin wyboru alternatywnego sposobu wyliczania limitu odsetek zaliczanych do kosztów podatkowych przy pierwszej pożyczce

Spółka planuje zaciągnięcie pożyczki u swojego większościowego udziałowca w pierwszym kwartale 2015 r. Będzie to pierwsza pożyczka, do której będą miały zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu do kosztów odsetek. Wcześniej spółka nie miała tego typu zobowiązań, więc nie stosowała przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji. Czy można w takim przypadku wybrać alternatywny sposób wyliczania limitu odsetek zaliczanych do kosztów podatkowych zamiast stosowania przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji? Czy jest jakiś termin, w którym spółka może dokonać takiego wyboru?

Fundusze venture capital bez podwójnego opodatkowania od 2016 roku

Od 1 stycznia 2016 r. zniesione zostanie opodatkowanie funduszy venture capital podatkiem CIT od zbycia udziałów w spółkach, a z opodatkowania zwolniony będzie aport własności intelektualnej i przemysłowej.

Projekt budżetu państwa na 2016 rok

Rząd przedłoży nowy projekt budżetu na 2016 r. - ujmie w nim zadania priorytetowe, zapowiedziane w expose - poinformowała premier Beata Szydło po wtorkowym (24 listopada 2015 r.) posiedzeniu rządu. Jak mówiła, rząd musi się zmierzyć z niższymi od założonych przychodami w tym roku.

Czy można odliczyć zapłacony za granicą podatek od dochodu zagranicznej spółki kontrolowanej od podatku płaconego w Polsce

Spółka posiada udziały w zagranicznej spółce, która spełnia warunki uznania jej za zagraniczną spółkę kontrolowaną, w związku z czym dochód tej zagranicznej spółki będzie podlegać opodatkowaniu u polskiej spółki 19% podatkiem. Zagraniczna spółka płaci podatek od swoich dochodów w kraju siedziby. Czy polska spółka może chociaż częściowo odliczyć podatek zapłacony za granicą przez zagraniczną spółkę od podatku płaconego w Polsce?

Czy udział podatnika w zagranicznej spółce kontrolowanej może zostać pomniejszony o udział jednostki zależnej

Nasza spółka z o.o. posiada udziały w spółce zagranicznej będącej jednostką zależną. Jednocześnie spółka i jej jednostka zależna posiadają udziały w zagranicznej spółce spełniającej kryteria uznania jej za zagraniczną spółkę kontrolowaną. Czy udział naszej spółki w zagranicznej spółce kontrolowanej może zostać pomniejszony o udział naszej jednostki zależnej w tej spółce, skoro jednostka zależna posiada - podobnie jak nasza spółka - prawo do udziału w zysku zagranicznej spółki kontrolowanej?

Podatek od marketów uderzy w dostawców i konsumentów

Opodatkowanie handlu, proponowaną przez PiS 2-proc. stawką od przychodów sklepów wielkopowierzchniowych, będzie wiązać się z niemal natychmiastowym przeniesieniem obciążeń na dostawców produktów oraz na konsumentów - uważa dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności Andrzej Gantner.

Aby uszczelnić VAT i akcyzę nie wystarczy napisać nowe przepisy: dotychczas straciliśmy już ponad 100 mld zł

Rozsypuje się system fiskalny naszego kraju, a przede wszystkim dwa najważniejsze dla budżetu państwa podatki: od towarów i usług oraz akcyza. Płacą je z przyzwoitości spółki Skarbu Państwa oraz ta część podatników, która nie chce kombinować (przepraszam: optymalizować) w swoich obciążeniach podatkowych.

W budżecie brakuje 30 mld zł dochodów z VAT

Brakuje nam ponad 30 mld zł dochodów z VAT; to nie luka, tylko utracone bezwzględnie dochody budżetowe - mówi prof. Witold Modzelewski. Dodaje, że tzw. luka VAT liczona na 50 mld zł zawiera "coś, co nigdy nie będzie dochodem budżetu, czyli zamianę stawek obniżonych na podstawową".

Czy podatek od marketów spowoduje wzrost cen?

Podatek obrotowy od sklepów wielkopowierzchniowych nie spowoduje wzrostu cen w sklepach w Polsce - zapewnia Henryk Kowalczyk (PiS), który w rządzie Beaty Szydło ma być szefem Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Podniesienie kwoty wolnej od podatku do 8 tys. zł to koszt 21,2 mld zł

Podniesienie kwoty wolnej od podatku do wysokości 6529 zł, czyli minimum egzystencji kosztowałoby budżet państwa rocznie 14,8 mld zł - wynika z wyliczeń Centrum Analiz Ekonomicznych CenEA. Z kolei podniesienie kwoty wolnej do 8 tys. zł - zgodnie z obliczeniami CenEA - kosztowałoby budżet 21,2 mld zł rocznie.

Darowizna rzeczowa na rzecz fundacji – skutki w CIT

Udzielona darowizna rzeczowa zasadniczo nie może stanowić kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako ustawa o CIT) – z wyjątkami wskazanymi w ustawie.

Jak obliczyć podatek u źródła przy zakupie biletów lotniczych

W przypadku powstania obowiązku pobrania podatku u źródła od należności o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT oraz braku poboru podatku z wynagrodzenia należnego kontrahentowi (przedsiębiorstwu żeglugi powietrznej – co do zasady nie ma bowiem możliwości dokonania takiego potrącenia, bowiem przewoźnik nie sprzeda nam biletu jeśli nie zostanie uiszczona pełna jego cena) uregulowanie podatku u źródła obciąża płatnika (Spółkę) jako podmiot dokonujący wypłaty należności objętych art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.

Na wprowadzeniu podatku od transakcji finansowych budżet ma zyskać 1,7 mld zł

Podatek od transakcji finansowych może przynieść 1,7 mld zł budżetowi w pierwszym roku obowiązywania tego podatku - wyliczają jego autorzy. Dostępny na stronie internetowej PiS projekt zakłada, że zasadnicza stawka podatku od transakcji wynosiłaby 0,14 proc.

Modzelewski: obniżenie stawki VAT z 23 proc. do 22 proc. jest bez sensu

Zdaniem prof. Witolda Modzelewskiego, współautora PiS-owskiego projektu nowej ustawy o VAT, obniżenie podstawowej stawki VAT z 23 proc. do 22 proc. jest bez sensu, ponieważ skorzystają na tym sprzedawcy a nie konsumenci i budżet państwa, który jest w stanie katastrofy.

Ceny transferowe 2016/2017 - duże zmiany w dokumentacji podatkowej

W dniu 9 października Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (27 października Prezydent podpisał tę ustawę) przynoszącą zupełnie nowe regulacje dotyczące dokumentacji podatkowej. Nowelizacja ta jest efektem prac, jakie toczą się w ramach inicjatywy OECD dotyczącej zwalczania erozji podstawy opodatkowania i przerzucania dochodów (BEPS – base erosion, profit shifting) i które spowodowały konieczność dostosowania dotychczasowych przepisów do ostatnio wypracowanych międzynarodowych standardów. Omawiamy najważniejsze zmiany.

W budżecie na 2016 r. brak środków na podniesienie kwoty wolnej do 8 tys. zł

W budżecie na 2016 r. nie ma środków na podniesienie kwoty wolnej w PIT do 8 tys. zł, taki krok wpędziłby Polskę z powrotem w procedurę nadmiernego deficytu, co mogłoby odbić się na naszym dostępie do środków unijnych - przestrzega szef Ministerstwa Finansów Mateusz Szczurek.

Do kiedy jest ważny certyfikat rezydencji niezawierający okresu ważności, wydany przed 2015 rokiem

Posiadamy certyfikat rezydencji jednego z naszych zagranicznych kontrahentów wydany w październiku 2014 r. Certyfikat ten nie zawiera jednak okresu ważności. Zmienione przepisy pozwalają stosować płatnikowi taki certyfikat przez okres dwunastu miesięcy od daty jego wydania. Jak liczyć ten okres w przypadku certyfikatu wydanego jeszcze przed wejściem w życie zmienionych przepisów?

Certyfikat rezydencji bez daty ważności a zmiana siedziby kontrahenta

Nasz kontrahent zagraniczny dostarczył nam certyfikat rezydencji niezawierający okresu jego ważności. Wiemy, że po zmianie przepisów możemy uwzględniać ten certyfikat przy poborze podatku od wypłat dokonywanych na jego rzecz przez okres dwunastu miesięcy od dnia wydania tego dokumentu. Na ostatnim spotkaniu kontrahent zdradził nam, że w najbliższych miesiącach planuje przeniesienie swojej siedziby do innego kraju. Czy jeśli tak się stanie jeszcze przed upływem wskazanego w ustawie dwunastomiesięcznego okresu, to powinniśmy zażądać dostarczenia nam nowego certyfikatu?

Kontrahent nie dostarczył certyfikatu rezydencji - kto odpowiada za rozliczenie podatków

Nasz zagraniczny kontrahent przeniósł siedzibę firmy do innego kraju, o czym nas nie poinformował. Zanim się dowiedzieliśmy o tej zmianie, kilka razy pobraliśmy podatek uwzględniając poprzedni certyfikat rezydencji, chociaż nie powinniśmy tego w takiej sytuacji zrobić. Kto w takim przypadku będzie ponosić odpowiedzialność za niepobranie podatku bądź pobranie go w zaniżonej wysokości? Nadmieniam, że kontrahent nadal zwleka z dostarczeniem nam nowego dokumentu.

Aktualizacja certyfikatu rezydencji po zmianie siedziby - odpowiedzialność płatnika

Jeden z naszych kontrahentów zagranicznych nie poinformował nas o zmianie siedziby firmy i nie dostarczył nam aktualnego certyfikatu rezydencji, więc z tego powodu przy poborze podatku przez pewien czas wciąż stosowaliśmy poprzedni certyfikat. Jednak zanim otrzymaliśmy formalne zawiadomienie o tej zmianie i nowy certyfikat, kontrahent zaczął już zamieszczać zmienione dane adresowe na fakturach. Czy w takim przypadku nasza odpowiedzialność za ewentualne uszczuplenia podatkowe też jest wyłączona?

Zasady ustalania wysokości zysku operacyjnego i podatkowej wartości aktywów na potrzeby obliczania zaliczek

Chcemy wybrać alternatywny sposób wyliczenia odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych w od­niesieniu do umów pożyczek zawartych przez spółkę z podmiotami powiązanymi. Nasza księgowa zarekomendowała nam to rozwiązanie, bo jej zdaniem pozwoli nam to zaliczyć do kosztów większą kwotę odsetek niż przy zastosowaniu przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji. Jak w takim przypad­ku obliczać zaliczki na podatek dochodowy w trakcie roku?

Limit odsetek podlegających zaliczeniu do kosztów podatkowych przy alternatywnym sposobie ich wyliczania

Nasza spółka zaciągnęła kilka pożyczek: od udziałowców i od powiązanych z nią spółek. W związku ze zmianą przepisów zastanawiamy się, czy wyliczając odsetki wyłączone z kosztów podatkowych po­winniśmy nadal stosować przepisy o tzw. cienkiej kapitalizacji, czy też skorzystać z prawa do wyboru alternatywnego sposobu ich wyliczania. Jaki jest limit odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów podatkowych według zasad alternatywnych?

Termin przechowywania dokumentów dotyczących straty podatkowej

Spółka ma obowiązek przechowywać księgi i dokumenty podatkowe za lata podatkowe, w których wykazała stratę, do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego, tj. przez okres 5 lat, licząc od końca tego roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku za rok, w którym po raz ostatni została odliczona strata. Do tego czasu zobowiązana jest do przechowywania ksiąg podatkowych i dokumentów za lata, w których odliczana strata wystąpiła, jak również za lata, za które stratę odliczała.

Komitety wyborcze - opodatkowanie CIT

Zdaniem Ministra Finansów wszystkie komitety wyborcze spełniają kryteria zakwalifikowania do jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, do których stosuje się przepisy podatku dochodowym od osób prawnych. Jednak komitety wyborcze partii politycznych nie są odrębnymi od partii politycznych podatnikami CIT, a więc obowiązki związane z rozliczeniem CIT tych komitetów powinny realizować partie polityczne.

W tym roku luka w VAT znowu wzrośnie

Po spadku w 2014 r. do poziomu 41 mld zł, czyli 2,4 proc. PKB, w tym roku luka w VAT osiągnie 53 mld zł, co stanowi 3 proc. PKB - oceniają eksperci z PwC. Ich zdaniem resort finansów podjął szereg działań przeciw oszustom podatkowym, ale okazały się one niewystarczające.

Obniżenie wieku emerytalnego będzie kosztować 40 mld zł

Niższy wiek emerytalny - 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn - zakłada projekt ustawy, który skierował do Sejmu prezydent Andrzej Duda. Łączny koszt obniżenia wieku emerytalnego dla sektora finansów publicznych wyniesie w latach 2016-2019 około 40 mld zł, z czego dla budżetu państwa ok. 30 mld zł - wynika z uzasadnienia projektu.

Na unikaniu płatności VAT budżet traci rocznie ponad 40 mld zł

Jak oceniają ekonomiści, do budżetu nie trafia co roku ponad 40 mld zł. Szara strefa związana z niepłaceniem podatku VAT w Polsce stanowi niemal 27 proc. zobowiązań z tego tytułu. Sytuację mogłoby poprawić obniżenie i ujednolicenie stawek podatku oraz uproszczenie przepisów.

Projekt zmiany ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych

Zmiana sposobu ubezpieczeń rolnych zakładająca połączenie ryzyk klimatycznych występujących w rolnictwie w jeden pakiet i opłacanie składek z dopłat bezpośrednich - to cel projektu noweli ustawy o ubezpieczeniach rolnych, który złożyli w Sejmie posłowie PSL.

Wpływy z podatku CIT powinny być wyższe o 10 mld zł

Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) powinny być o co najmniej 10 mld zł wyższe, ale część firm unika opodatkowania wyprowadzając za granicę część swoich dochodów - tak wynika z zaprezentowanego raportu Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.

Ustawa o przewalutowaniu kredytów obniży wpływy z CIT o 3,5 mld zł

Dochody budżetu państwa z tytułu podatku CIT mogą być niższe o około 3,5 mld zł - taki skutek wywoła przyjęta przez Sejm w dniu 5 sierpnia br. ustawa o szczególnych zasadach restrukturyzacji walutowych kredytów mieszkaniowych w związku ze zmiana kursu walut obcych do waluty polskiej.

Nie jesteśmy skazani na katastrofę VAT-u

Potwierdzają się pesymistyczne prognozy Instytutu Studiów Podatkowych z końca 2014 roku dotyczące dochodów budżetowych z podatku od towarów i usług: jest bardzo źle, bo niespełna 70 mld złoty z siedmiu miesięcy oznacza, że w 2015 roku zabraknie w stosunku do prognozy od 15 do 20 mld zł.

Przekazanie składników rzeczowych majątku likwidowanej spółki akcyjnej jej akcjonariuszowi (osobie prawnej) – skutki w CIT

Dochody (przychody) otrzymane w związku z likwidacją spółki kapitałowej (Sp. z o.o. lub S.A.) jako dochody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych podlegają, co do zasady, opodatkowaniu 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych. Jednak przy łącznym spełnieniu pewnych warunków, określonych w art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, mogą być z tego podatku zwolnione.

Podatek bankowy ma przynieść do budżetu 5 mld zł

Na konwencji programowej PiS w Katowicach Beata Szydło przedstawiła zasadnicze założenia programowe. Głównymi propozycjami są prorodzinne dopłaty, podniesienie kwoty wolnej od podatku oraz obniżenie wieku emerytalnego. Źródeł ich finansowania jest kilka, w tym podatek bankowy, który miałby zapewnić około 5 mld zł wpływów do budżetu.

Karuzele podatkowe - duży problem dla budżetu i firm

Karuzelę podatkową można określić jako sieć kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu podmiotów, które tworzą pozory legalnych transakcji handlowych. Wykorzystując w tym celu luki w przepisach, wyłudzają z budżetu państwa zwroty podatku VAT, który nigdy nie zostanie do budżetu wpłacony. Jak wynika z danych resortu finansów, w ubiegłym roku wyłudzono w ten sposób z budżetu państwa około 20 mld zł.

Zagraniczne firmy nie płacą CIT

Polski budżet traci rocznie dziesiątki miliardów złotych z powodu unikania opodatkowania CIT przez międzynarodowe firmy; jestem zszokowany, że rząd odstąpił od wprowadzenia klauzuli przeciw unikaniu opodatkowania - podkreśla prof. Dominik Gajewski z Rady Konsultacyjnej Prawa Podatkowego. Komisja Europejska zdiagnozowała ok. 600 instrumentów agresywnej optymalizacji podatkowej stosowanej przez międzynarodowe holdingi.

Poręczenia w ramach struktury cash-poolingu nie podlegają opodatkowaniu CIT

Na gruncie ustawy o CIT, przychód z nieodpłatnych lub częściowo nieodpłatnych świadczeń, nie jest rozpoznawany z tytułu poręczeń wynikających z umowy o cash-pooling.

Niedostateczna kapitalizacja - definicja „wartości zadłużenia”

Dla celów wyliczenia „wartości zadłużenia” należy wziąć pod uwagę zobowiązania faktycznie istniejące na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc zapłaty odsetek względem podmiotów określonych w art. 16 ust 1 pkt 60 oraz pkt 61 ustawy o CIT. W sytuacji spłaty całości bądź części kwoty głównej zadłużenia przed dokonaniem spłaty odsetek od tego zadłużenia, zobowiązanie z tytułu spłaconej kwoty głównej przestanie istnieć.

Sprzedaż maszyny wykorzystywanej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej (SSE) - skutki w CIT

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej – ustawa o SSE). Podstawą do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (art. 16 ust. 1 ustawy o SSE).

Rozliczenia VAT i CIT przy świadczonych usługach marketingowych

Alfa sp. o.o. z siedzibą w Krakowie podpisała 12 grudnia 2014 r. umowę ze spółką Beta z siedzibą w Katowicach (podatnik VAT czynny). Na jej podstawie ma świadczyć usługi marketingowe obejmujące badanie rynku zabawek dla dzieci w Polsce, których dystrybucją w Polsce zajmuje się spółka Beta od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2017 r. Umowa przewiduje kwartalne okresy rozliczeniowe. Najpóźniej w ostatnim dniu kwartału spółka Alfa zobowiązana jest przesłać spółce Beta raport z przeprowadzonych badań. Zgodnie z umową spółce Alfa przysługuje kwartalne wynagrodzenie w wysokości netto 12 000 zł (za kwartał) płatne w terminie 21 dni od otrzymania faktury. Fakturę za I kwartał spółka Alfa wystawiła 7 kwietnia 2015 r. i przesłała łącznie z raportem z badań spółce Beta. Jak spółka Alfa powinna rozliczyć świadczone usługi na gruncie VAT i CIT? Spółka Alfa rozlicza VAT i zaliczki na CIT w okresach miesięcznych.

REKLAMA