REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

CIT, VAT 2020

Ranking przepisów podatkowych roku 2020

Ranking przepisów podatkowych roku 2020, przygotowany przez Stowarzyszenie Podatników w Polsce, pokazuje jak podatnicy ocenili nowe przepisy podatkowe, które pojawiły się w mijającym roku. Jakie były największe buble i hity podatkowe roku 2020?

Mały podatnik VAT i PIT - jakie ma przywileje?

Mały podatnik VAT, PIT i CIT w 2021 r. Jakie przywileje przysługują małemu podatnikowi? Jakie limity podatkowe obowiązują w 2021 r.? Jak uzyskać status małego podatnika i jak się rozliczać?

Czy estoński CIT może być alternatywą dla wspólników spółki komandytowej?

Estoński CIT może być rozwiązaniem dla wielu wspólników spółek komandytowych dotkniętych ostatnimi zmianami dotyczącymi zasad opodatkowania ich działalności. Decyzja nie należy do łatwych, ponieważ wprowadzone do polskiego systemu podatkowego rozwiązanie jest skomplikowane. Należy je poprzedzić szczegółową analizą, zarówno co kryteriów skorzystania, jak i skutków na poszczególnych etapach wdrożenia tego rozwiązania.

Estoński CIT - jak stosować przepisy?

Estoński CIT. Podjęcia decyzji o skorzystaniu z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych nie ułatwiają podatnikom wątpliwości dotyczące warunków, jakie trzeba spełnić.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o CIT – jakie korzyści dla przedsiębiorców?

Estoński CIT i specjalny fundusz inwestycyjny to najważniejsze zmiany, które zawiera nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 28 listopada 2020 r. Większość zmian uznawana jest przez ekspertów za zmiany korzystne dla przedsiębiorców.

Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych - zawiadomienie ZAW-R i oświadczenie OSW-R

Zawiadomienie ZAW-R i oświadczenie OSW-R, to dwa nowe formularze podatkowe, które zaczną obowiązywać od początku 2021 roku razem z nowymi przepisami ustawy o CIT wprowadzającymi ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT). Przepisy te przewidują m.in. konieczność funkcjonowania nowych formularzy podatkowych: zawiadomienia o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych (ZAW-R) oraz oświadczenia o podmiotach, w których posiada prawa udziałowiec lub akcjonariusz podatnika opodatkowanego ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych (OSW-R). Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej przygotował już projekt rozporządzenia, zawierającego wzory tych formularzy. W jakich terminach trzeba będzie składać zawiadomienie ZAW-R i oświadczenie OSW-R? Kto będzie mógł płacić ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT)?

Lokalna dokumentacja cen transferowych - zmiany od 1 stycznia 2021 r.

Lokalna dokumentacja cen transferowych (local file) od 1 stycznia 2021 r. będzie obejmowała szerszy zakres informacji. Jakie dodatkowe informacje będą musieli zamieszczać podatnicy w lokalnej dokumentacji cen transferowych?

Korekta w nowym JPK_V7 - jak to zrobić?

Korekta w nowym JPK_V7 - jak to zrobić? Podatnicy mają za sobą złożenie pierwszego JPK_V7. W związku z tym należy poznać zasady dokonywania korekt w nowym JPK_V7. Tak jak było do tej pory, korekta w zależności od rodzaju błędu będzie dokonywana w bieżącym pliku JPK_V7 lub poprzez jego korektę. Gdy korekta będzie dotyczyła okresów rozliczeniowych sprzed 1 października 2020 r., należy złożyć korektę JPK_VAT lub deklaracji VAT-7/VAT-7K. Dokonując korekty, podatnik może być zobowiązany do stosowania kodów GTU lub transakcyjnych. Jak prawidłowo skorygować JPK_V7?

REKLAMA

Specjalny fundusz inwestycyjny, czy estoński CIT - co się bardziej opłaca?

Specjalny fundusz inwestycyjny, czy estoński CIT - co się bardziej opłaca? Ten dylemat pojawia się podczas analizy najnowszej nowelizacji ustawy o CIT z 28 listopada 2020 r. (Dz.U. poz. 2122). Wprowadza ona dwa nowe warianty opodatkowania osób prawnych (w tym spółek z o.o. i spółek akcyjnych): tzw. estoński CIT oraz specjalny fundusz inwestycyjny. Podatnicy uprawnieni do ulg i odliczeń powinni policzyć, czy nie lepszy od estońskiego CIT byłby dla nich właśnie ów specjalny fundusz inwestycyjny.

Estoński CIT - projekt objaśnień podatkowych MF

Estoński CIT - Ministerstwo Finansów przygotuje praktyczny przewodnik po nowych przepisach. Projekt objaśnień podatkowych w tej sprawie został udostępniony do konsultacji. Objaśnienia będą chronić przedsiębiorców z mocą wiążącą dla administracji skarbowej.

Podatki 2021 - najważniejsze zmiany w podatkach dochodowych

Co się zmieni w podatkach dochodowych w 2021 roku? Jakie są zasady ryczałtu od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estońskiego CIT)? Jak zmieni się opodatkowanie spółek komandytowych i spółek nieruchomościowych? Jak wykonać obowiązek publikowania strategii podatkowej? Jak rozliczać straty? Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych zmian podatkowych, na które powinni przygotować się podatnicy podatków dochodowych w 2021 roku.

Podwójne opodatkowanie spółek komandytowych

Podwójne opodatkowanie spółek komandytowych. Los spółek komandytowych został przesądzony i od 2021 r. będą musiały płacić podatek CIT. Szybkie tempo prac legislacyjnych sprawiło, że nowa ustawa budzi wiele wątpliwości dotyczących interpretacji nowych przepisów.

Podatek u źródła 2021 a procedura WHT refund

W Ministerstwie Finansów trwają prace legislacyjne nad wydaniem rozporządzeń dotyczących poboru podatku u źródła w tym procedury WHT refund. Zgodnie z planem powinny one wejść w życie 1 stycznia 2021 r.

CIT od spółek komandytowych. Firmy rozważają przekształcenie działalności

CIT od spółek komandytowych będzie oznaczał wzrost obciążeń podatkowych. Dlatego część firm rozważa przekształcenie działalności (np. w spółkę jawną, w spółkę z o.o.) lub jej zamknięcie.

Ulga B+R 2020/2021 - zasady, korzyści, koszty kwalifikowane

Ulga B+R, czyli ulga badawczo-rozwojowa jest obecnie najatrakcyjniejszą formą wsparcia przedsiębiorców, którzy zajmują się badaniami naukowymi i działaniami rozwojowymi. Z całą pewnością może być doskonałą zachętą do rozwijania swojej firmy, szukania rozwiązań i realizowania następnych projektów. Czym jest działalność badawczo-rozwojowa? Kto może korzystać z ulgi? Czym są koszty kwalifikowane? Jak skorzystać z ulgi?

Informacja o realizowanej strategii podatkowej - jak się do tego zabrać?

Od 2021 roku najwięksi podatnicy CIT będą musieli publikować na swoich stronach internetowych informację o realizowanej strategii podatkowej. Taki nowy obowiązek wynika z nowelizacji ustawy o CIT opublikowanej 30 listopada 2020 r. w Dzienniku Ustaw (poz. 2123). Czym jest strategia podatkowa? Czy mamy dowolność w kształtowaniu strategii podatkowej?

Zmiany w CIT 2021 - co trzeba wiedzieć?

Zmiany w CIT 2021 - co trzeba wiedzieć? Od 2021 roku podatników podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) czekają liczne zmiany. Spółki komandytowe i niektóre spółki jawne staną się podatnikami CIT. Wprowadzony zostanie obowiązek sporządzania sprawozdań ze strategii podatkowej, ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT) i szereg innych zmian.

Ustalanie dochodu zwolnionego z podatku w SSE - przełomowy wyrok WSA

Możliwe jest łączne obliczanie wyniku na działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie zezwoleń SSE oraz decyzji o wsparciu. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w wyroku z 8 października 2020 r. (sygn. I SA/Rz 340/20).

Jak rozliczać należności licencyjne?

Należności licencyjne mogą generować dodatkowe ryzyka podatkowe. Dlatego, dokonując rozliczenia, w pierwszej kolejności należy ustalić, czy świadczenia będące przedmiotem transakcji stanowią w ogóle należności licencyjne.

Zmiany w PIT i CIT od 2021 r.

Prezydent podpisał dwie obszerne nowelizacje przepisów podatkowych. Jakie zmiany w podatkach PIT i CIT pojawią się w 2021 r.? W telegraficznym skrócie wymieniamy te najważniejsze.

Kod GTU_07 w nowym JPK_VAT - jak stosować?

Kodem GTU_07 trzeba oznaczać w nowym JPK_V7 sprzedaż części samochodowych. Lecz nie wszystkich. Kod GTU_07 dotyczy pojazdów oraz części samochodowych, ale oznaczonych wyłącznie kodami CN 8701–8708 oraz CN 8708 10. W związku z tym niektóre elementy pojazdów nie są oznaczane w JPK_V7, a inne są. Księgowi głowią się teraz, jak to rozróżnić. Czy wszystkie części samochodowe trzeba oznaczyć kodem GTU_07? Jakie dostawy oznaczać kodem GTU_07, a jakich nie oznaczać?

Estoński CIT i CIT od spółek komandytowych od 2021 roku - Prezydent RP podpisał dwie nowelizacje

Prezydent Andrzej Duda podpisał uchwalone przez Sejm w sobotę 28 listopada 2020 r. dwie nowelizacje ustaw o podatkach dochodowych - poinformowała w niedzielę 29 listopada Kancelaria Prezydenta. Wprowadzają one m.in. tzw. estoński CIT oraz obejmują CIT-em spółki komandytowe.

Nowy JPK_VAT to więcej pracy dla księgowych

Wprowadzenie nowego pliku JPK_VAT oznacza więcej, a nie mniej, pracy dla księgowych obsługujących firmy - mówi PAP Joanna Slotorsz z biura rachunkowego Sztuka Liczenia. Problemy rodzą kody procedur transakcji, kody GTU, kody typów dokumentów, które pojawiały się wraz z nowym plikiem.

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika są kosztem?

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika (czy też byłego pracownika) dotyczące zakupu m.in. wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie, kondolencji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

CIT od spółek komandytowych a spółki rodzinne

Nakładając podatek CIT na spółki komandytowe posłowie nie posłuchali apelu 128 organizacji biznesowych i przedsiębiorstw. Pozostaje jednak jeszcze argument, że wprowadzenie ustawy 30 listopada 2020 r. będzie niezgodne z orzecznictwem TK. Czy Konstytucja uchroni firmy rodzinne przed podwójnym opodatkowaniem?

Wymiana starych kas fiskalnych na kasy online - jakie obowiązki ma podatnik?

Zbliża się kolejny termin wymiany kas na kasy online. Do końca 2020 roku kasy starego typu muszą wymienić na kasy online podatnicy świadczący usługi gastronomiczne, hotelarskie i sprzedawcy węgla. Podatnicy ci mają wybór - mogą zakupić stacjonarną kasę online lub mobilną. Jakie obowiązki mają podatnicy? Które czynności od 2021 r. muszą być ewidencjonowane na kasach online? Jaką kasę online wybrać - stacjonarną czy mobilną? Kiedy przysługuje ulga na zakup kasy online? Jak rozliczyć ulgę na zakup kasy w nowym JPK_VAT?

Czy wydatki regulowane w drodze nettingu są kosztem?

Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki uregulowane za pomocą nettingu, tj. poprzez rozliczanie w drodze wzajemnej kompensaty zobowiązań i należności?

Pierwsza wysyłka JPK_VAT z deklaracją do 25 listopada

Ministerstwo Finansów przypomina, że od 1 października 2020 r. obowiązuje nowy JPK_VAT z deklaracją. Jeden plik zastąpił składane wcześniej oddzielnie deklaracje VAT-7 lub VAT7K z załącznikami i informację JPK_VAT. Pierwsze pliki według nowej struktury, dotyczące okresu rozliczeniowego za październik 2020 r., podatnicy powinni złożyć do 25 listopada 2020 r. Korekty rozliczeń za okresy sprzed października 2020 r. należy składać na dotychczasowych zasadach. Z jakich części składa się nowy JPK_VAT? Jakie dane zawiera JPK_VAT z deklaracją? Jak wysłać nowy JPK_VAT z deklaracją?

Które spółki jawne będą podatnikami CIT od 2021 roku?

Wszystkie nowo zawiązywane spółki jawne, w których choć jeden wspólnik będzie osobą prawną, będą płacić CIT. Bo nie zdołają w żaden sposób spełnić warunku przewidzianego przez ustawodawcę. Spółka jawna powstaje dopiero z chwilą wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego i wtedy też zaczyna się jej rok obrotowy. Nie jest więc możliwe, aby jeszcze przed początkiem roku obrotowego złożyła fiskusowi informację o swoich wspólnikach. A tylko to ma być warunkiem zachowania prawa do podatkowej transparentności, czyli opodatkowania dochodu jedynie na poziomie wspólników (tak jak dziś). Ale proces legislacyjny nowelizacji jeszcze się nie zakończył - eksperci podatkowy liczą na zmiany i poprawki.

CIT od spółek komandytowych i estoński CIT

Wprowadzanie opodatkowania CIT dla spółek komandytowych oraz tzw. estońskiego CIT. Takie rozwiązania zakładają projekty ustaw, nad którymi trwają obecnie prace w Komisji Budżetu i Finansów Publicznych w Senacie.

Niezapłacona faktura – co z podatkami?

Nieterminowe regulowanie płatności jest dla przedsiębiorców podwójnym obciążeniem: nawet bowiem niezapłacone faktury powodują powstanie obowiązku podatkowego. Nie dość, że wierzyciel nie otrzymuje zapłaty za wydany towar czy wykonaną usługę, to jeszcze musi odprowadzić podatek dochodowy i VAT. Zarówno bowiem podatek VAT, jak i podatek dochodowy z zasady rozliczane są metodą memoriałową (obowiązek rozliczenia się z urzędem skarbowym powstaje mimo tego, że nie otrzymano zapłaty). Ale warto wiedzieć, że w takiej sytuacji można skorzystać z pewnych udogodnień podatkowych.

Czy zmienią się kody GTU w nowym JPK_VAT?

W odpowiedzi z 6 listopada 2020 r. na interpelację poselską Jan Sarnowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów poinformował, że "w chwili obecnej wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców prowadzone są analizy dotyczące konieczności ewentualnego wprowadzenia zmian w rozporządzeniu wykonawczym w zakresie GTU." 25. listopada 2020 r. mija termin, w którym podatnicy po raz pierwszy mają przesłać nowy JPK_VAT. Czy resort finansów dokona zmian w rozporządzeniu dot. kodów GTU? Czy za błędy w JPK_VAT można nie ponieść kary?

„Estoński” CIT od 2021 roku – szansa dla przedsiębiorców czy niewykorzystany potencjał?

W ostatnich dniach października Sejm uchwalił nowelizację ustawy o CIT wprowadzającą do polskiego systemu podatkowego ryczałt od dochodów spółek kapitałowych – czyli tzw. estoński CIT. Podstawowym założeniem estońskiego CIT jest odroczenie opodatkowania podatkiem dochodowym aż do momentu wypłaty zysku. Niestety, zaproponowane przez Ministerstwo Finansów rozwiązania tylko z nazwy przypominają estoński CIT, a w praktyce mogą okazać dla podatników nieatrakcyjne.

Czy CIT od spółek komandytowych doprowadzi do zmniejszenia inwestycji i zatrudnienia?

Zdaniem pracodawców CIT od spółek komandytowych uderzy w polski biznes i doprowadzi do zmniejszenia inwestycji oraz zatrudnienia.

Nie uciekniesz od podatku dzieląc biznes na części. Jak przeprowadzić restrukturyzację?

W obliczu kolejnych pomysłów resortu finansów wielu podatników rozważa podzielenie biznesu na kilka spółek, tak aby przychody żadnej z nich nie przekraczały ustawowych progów, a w konsekwencji nie były objęte fiskalną daniną. Takie działanie krytycznie ocenił niedawno Szef Krajowej Administracji Skarbowej uznając, że stanowi ono formę sztucznego unikania opodatkowania. Jakkolwiek odmowa wydania opinii zabezpieczającej dotyczyła w tym przypadku podatku od sprzedaży detalicznej, dobrze obrazuje ona generalne podejście organów skarbowych do „pomysłowych” restrukturyzacji.

CIT od spółek komandytowych. Co ze sprawozdaniem finansowym?

Jak sporządzać sprawozdania finansowe? Księgowi i biura rachunkowe mają liczne wątpliwości, ponieważ ustawodawca dał możliwość objęcia spółek komandytowych CIT dopiero od 1 maja 2021 r.

Nowy JPK_VAT - transakcje z podmiotami powiązanymi

Od 1 października 2020 r. wszystkie transakcje sprzedaży zawierane z pomiotami powiązanymi muszą być oznaczone w nowym JPK_VAT. W praktyce ich identyfikacja może być bardzo trudna lub wręcz niemożliwa. Oznacza to, że podatnicy nie będą wywiązywać się z tego obowiązku albo zostaną zmuszeni do ponoszenia dodatkowych kosztów, aby sprostać nowym wymogom. Jak raportować transakcje z podmiotami powiązanymi w JPK_VAT?

CIT od spółek komandytowych a przekształcenie spółki

Od 1 maja 2021 roku spółki komandytowe mają zostać objęte opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT). Jak wskazują eksperci, część firm działających aktualnie w formie spółki komandytowej zastanawia się nad przekształceniem np. w spółkę jawną lub spółkę z o.o. Powstają w związku z tym wątpliwości, czy takie przekształcenie nie zostanie potraktowane przez organy podatkowe jako optymalizacja podatkowa? Czy taka zmiana formy prowadzenia biznesu nie będzie podlegała pod przepisy o schematach podatkowych (MDR) albo klauzulę obejścia przepisów prawa podatkowego? Jakie skutki wywoła przekształcenie spółki komandytowej? Czy w takim przypadku trzeba będzie zwracać np. wsparcie finansowe z Tarczy Finansowej PFR?

CIT dla spółek komandytowych od 2021 r. Jakie skutki?

Od 2021 roku spółki komandytowe, które stanowią w Polsce około 7 proc. wszystkich spółek, czeka znaczny wzrost obciążeń podatkowych. Ze względu na wyższe obciążenie podatkowe spółki komandytowe mogą zacząć znikać z rynku.

Aplikacja e-mikrofirma do składania JPK_VAT z deklaracją

Ministerstwo Finansów poinformowało 30 października 2020 r., że najnowsza wersja aplikacji e-mikrofirma umożliwia obsługę nowego JPK_VAT z deklaracją. Zalogowanie do aplikacji możliwe jest za pomocą profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej. To kolejne bezpłatne narzędzie do składania JPK_VAT z deklaracją. Wcześniej Ministerstwo Finansów udostępniło formularz interaktywny i aplikację Klient JPK_WEB.

Darowiznę na zwalczanie COVID-19 będzie można odliczyć podwójnie

W najbliższych trzech miesiącach każda złotówka przeznaczona na wsparcie ochrony zdrowia i szkolnictwa będzie podwójnie odliczona od dochodu - poinformował PAP wiceminister finansów Jan Sarnowski. MF pracuje też nad przedłużeniem stawki 0 proc. VAT na darowizny laptopów do szkół w czasie pandemii.

Estoński CIT dla firm przyjęty przez Sejm

Sejm uchwalił nowelizację ustawy wprowadzającą estoński CIT dla firm. Chodzi o ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw.

Estoński CIT dla spółdzielni od 2022 r.?

Resort finansów chce umożliwić skorzystanie z estońskiego CIT przez spółdzielnie. Planuje się, że ta forma opodatkowania będzie spółdzielniom umożliwiona od początku 2022 r.

Obowiązek przygotowania dokumentacji cen transferowych a strata podatkowa

Jeżeli żadna ze stron dokumentowanej transakcji nie poniosła straty podatkowej, to można uniknąć obowiązku przygotowania dokumentacji podatkowej. Chodzi jednak o stratę z tego źródła przychodów, do którego zalicza się transakcję podlegającą obowiązkowi dokumentacyjnemu.

Jak dochować należytej staranności w podatku u źródła?

Procedura dochowania należytej staranności w przypadku podatku u źródła jest bardzo pracochłonna i obarczona niepewnością odnośnie do tego, czy wdrożone rozwiązania zostaną na etapie kontroli zaakceptowane przez urzędy. Podatnicy nie mają też pewności, czy taka weryfikacja wymagana jest przy płatnościach poniżej 2 mln zł.

Stawka VAT na afrodyzjaki - wyrok TSUE

Pojęcia „środków spożywczych przeznaczonych do spożycia przez ludzi” oraz „produktów zwykle przeznaczonych do użytku jako dodatek lub substytut środków spożywczych” znajdujące się w pkt 1 załącznika III do Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej należy interpretować w ten sposób, że dotyczą one wszelkich produktów zawierających substancje odżywcze pełniące w organizmie ludzkim funkcje budulcowe, energetyczne i regulujące, które są niezbędne do utrzymania, funkcjonowania i rozwoju tego organizmu, spożywanych w celu dostarczenia organizmowi tych substancji.

Spółka komandytowa płatnikiem CIT, gdy nie złoży informacji o wspólnikach - nowa propozycja

Spółki komandytowe mogłyby być płatnikiem CIT w sytuacji, gdy nie złożą informacji o wspólnikach, bądź gdy ich wspólnikami są przedsiębiorcy z innych krajów - to propozycja zaprezentowana 21 października 2020 r. podczas konferencji on-line zorganizowanej przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Polskie firmy stracą na opodatkowaniu spółek komandytowych CIT

W efekcie planowanego wprowadzenia opodatkowania spółek komandytowych CIT budżet państwa niewiele zyska, stracą polscy przedsiębiorcy zajęci walką o przetrwanie w czasach pandemii – wynika z raportu CRIDO, ZPP i InfoCredit „Opodatkowanie spółek komandytowych w Europie”. Większość racjonalnie działających firm zmieni formę prowadzenia działalności na formę zapewniającą obecny poziom opodatkowania a firmy zagraniczne będą płaciły tyle co do tej pory.

Ponad 40 tys. spółek komandytowych zostanie objętych CIT

Od 2021 r. ponad 40 tys. spółek komandytowych musi się liczyć z dodatkowymi obciążeniami podatkowymi. Zostaną one objęte 19-proc. CIT-em, co razem z podatkiem PIT od dywidendy pobieranym od wspólników złoży się na łączną daninę rzędu 34,4 proc.

Warunki niepobierania podatku u źródła (WHT)

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wydał korzystne dla podatników orzeczenie dotyczące warunków niepobierania podatku u źródła (WHT). Sąd uznał, że spółka wypłacająca wynagrodzenie (w ramach limitu 2 mln zł rocznie) musi jedynie posiadać certyfikat rezydencji i dokonać odpowiedniej kwalifikacji przychodu w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania. Innego zdania są organy podatkowe, które nakazują badanie statusu odbiorcy płatności jako rzeczywistego właściciela (beneficjenta) oraz prowadzenia przez niego rzeczywistej działalności gospodarczej (czyli wymagają one dochowania należytej staranności, czego udokumentowanie sprawia płatnikom w praktyce wiele trudności).

REKLAMA