REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Kodeks cywilny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zatrudnienie w firmach Nowoczesnej Gospodarki

Przedsiębiorstwa sektora Nowoczesnej Gospodarki w III kw. 2014 r. odnotowały 4,03 proc. wzrost zatrudnienia wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Innowacyjne firmy poprawiły więc swoje dotychczasowe wyniki i wyprzedziły ogół rynku – tak wynika z najnowszego raportu „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce Q3 2014” opracowanego przez ADP Polska.

Ubezpieczenia majątkowe w kosztach przedsiębiorców

W działalności gospodarczej każdego przedsiębiorcy mogą wystąpić zdarzenia losowe, które powodują szkody w firmowym majątku. Ochronie przed stratami finansowymi związanymi ze zniszczeniem lub utratą majątku firmy służą ubezpieczenia majątkowe.

Nowe technologie fundamentem współczesnego biznesu

Czy dzisiejszy biznes mógłby funkcjonować bez informatycznych rozwiązań? Nawet jeśli byłoby to możliwe, to nowe technologie są lokomotywą napędzającą rozwój przedsiębiorstw. Na bazie innowacyjnych systemów firmy budują swoją przewagę konkurencyjną, tworzą nowe usługi oraz usprawniają współpracę i komunikację z klientem. Jakie innowacje wdrażać i jak czerpać z nich realne korzyści? Między innymi o tym dyskutowali uczestnicy II Kongresu Profesjonalistów IT w Rzeszowie, nad którym patronat medialny objął portal Infor.pl

Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”

Zapraszamy na Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”, które odbędzie się w dniach 22-23 października 2014 r. w Otwocku koło Warszawy. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

REKLAMA

Media relations. 10 przykazań i więcej…

Relacje z mediami wydają się skutecznym i prostym sposobem na zwrócenie uwagi otoczenia oraz budowanie wizerunku firmy. To prawda, ale tylko wtedy, gdy znamy i stosujemy zasady, którymi kierują się dziennikarze. Chociaż media ewoluują w ekspresowym tempie, to pewne standardy działania pozostają niezmienne. Jakie reguły rządzą światem mass mediów? Które praktyki stosować w relacjach z dziennikarzami, a czego należy się wystrzegać? Jak sprawić, aby dialog był satysfakcjonujący dla obu stron? O tym będzie mowa podczas kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations, która odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia 2015 roku w Rzeszowie - patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl. Już teraz prezentujemy krótki przewodnik dla wszystkich piarowców.

Postępowanie przed sądami - dokumenty elektroniczne będą zrównane z papierowymi

W Sejmie trwają prace nad nad rządowym projektem zmian w prawie, które mają na celu m.in. wprowadzenie nowej formy składania oświadczeń woli, elektronicznej licytacji ruchomości, jak również elektronicznego zajęcia rachunku bankowego. Zmiany mają na celu także zrównanie mocy prawnej dokumentów papierowych i elektronicznych.

Założenie firmy po 1 grudnia 2014 r.

Przedsiębiorcy wpisywani do KRS będą mogli szybciej rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. Po zmianach przedsiębiorca założy firmę już w 7 dni. Pomoże w tym możliwość szybszego uzyskiwania numerów REGON i NIP. Rozwiązania wprowadzone ustawą o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz zmianie niektórych innych ustaw (dalej: ustawa nowelizująca) będą obowiązywać od 1 grudnia 2014 r.

Podpisywanie umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego

Założenia zmian w ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP), przygotowane przez rząd, zakładają, że samorządy będą mogły udzielać wykonawcy dotacji celowych na realizację inwestycji w ramach PPP, przewidują także ułatwienia w podpisywaniu umów w ramach PPP na okres dłuższy niż 4 lata.

REKLAMA

Łatwiejsza restrukturyzacja firm w 2015 r.

Rząd przyjęła projekt ustawy Prawo restrukturyzacyjne. Nowe regulacje, które zaplanowane są na rok 2015, mają zapewnić przedsiębiorcom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej możliwość skutecznej restrukturyzacji, przy jednoczesnym zachowaniu ochrony praw wierzycieli.

Jak usprawnić obieg dokumentów pracowniczych w firmie?

Jednym z najlepszych sposób na optymalizację obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, w dobie ogólnodostępnego Internetu, jest moduł WWW. Interfejs ten, z uwagi na podobieństwo do klasycznych stron internetowych, jest bardzo intuicyjny, może być dostępny z każdego miejsca oraz oferuje szereg praktycznych możliwości, oszczędzających czas, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i z punktu widzenia pracownika.

Kredyt czy emisja akcji?

Jedną z najczęściej stosowanych form obcego, zewnętrznego finansowania przedsiębiorstw są kredyty bankowe. W skład kosztów udzielanych przez banki kredytów wliczane są głównie odsetki oraz dodatkowe opłaty i prowizje. Wiarygodność finansowa przedsiębiorstwa determinuje dostęp do niego. Duże firmy mogą zastosować podwyższenie kapitału własnego przez emisję akcji. Akcja udowadnia współwłasność części kapitału przedsiębiorstwa. Emisja nowych akcji zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa aniżeli zaciągnięcie kredytu, gdyż niesie ze sobą mniejsze ryzyko.

Firmy chcą tworzyć nowe miejsca pracy

Co czwarta firma chce w tym roku stworzyć nowe miejsca pracy. Tak wynika z najnowszego badania „Plany Pracodawców” przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstand i TNS. Coraz więcej firm pozytywnie ocenia sytuację gospodarczą i dlatego planuje wzrost zatrudnienia. Z drugiej strony coraz trudniej znaleźć wykwalifikowanych pracowników. Czy to prawda?

Rekomendacja jako sposób promocji firmy

W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.

Firma jako współczesne pole walki

Lider nie ingeruje w to, jak pracownik ma realizować swoje zadania, ale wtedy, kiedy sytuacja staje się kryzysowa, a pracownicy nie radzą sobie ze stresem i zagrożeniami – tłumaczy gen. Roman Polko, dwukrotny dowódca elitarnej jednostki specjalnej GROM.

Problem masowych powództw o uznanie postanowienia wzorca umowy za niedozwolone - część II

Z pewnością wielu przedsiębiorców prowadzących handel w Internecie słyszało lub wręcz spotkało się osobiście ze zjawiskiem powództw wytaczanych przez osoby fizyczne lub organizacje reprezentujące interesy konsumentów o uznanie postanowień wzorców umownych za niedozwolone. Sposób działania tych podmiotów jest zazwyczaj bardzo podobny; w pierwszej kolejności wyszukują w regulaminach sklepów internetowych postanowienia identyczne lub podobne z postanowieniami wpisanymi do rejestru klauzul abuzywnych prowadzonego przez Prezesa UOKiK. W pierwszej części artykułu skupiłem się na przedstawieniu pojęcia tzw. rozszerzonej skuteczności wyroku w sprawach o uznanie postanowienia wzorca umownego za niedozwolony. Rozumienie tego mechanizmu ma kluczowe znaczenie dla problemu masowego wytaczania powództw o klauzule abuzywne co będzie przedmiotem niniejszej części artykułu.

Niedozwolone postanowienia umowne stosowane przez firmy

Zmienią się przepisy dotyczące klauzul umownych. Rząd przygotował w tej sprawie założenia zmian w Kodeksie postępowania cywilnego. Nowe regulacje mają zmodyfikować procedurę uznawania za niedozwolone postanowień umów stosowanych przez firmy z konsumentami. Zmienią się w dużym stopniu np. przepisy dotyczące mocy wiążącej orzeczeń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tych sprawach.

Problem masowych powództw o uznanie postanowienia wzorca umowy za niedozwolone - część I

Z pewnością wielu przedsiębiorców prowadzących handel w Internecie słyszało lub wręcz spotkało się osobiście ze zjawiskiem powództw wytaczanych przez osoby fizyczne lub organizacje reprezentujące interesy konsumentów o uznanie postanowień wzorców umownych za niedozwolone. Sposób działania tych podmiotów jest zazwyczaj bardzo podobny – w pierwszej kolejności wyszukują w regulaminach sklepów internetowych postanowienia identyczne lub podobne z postanowieniami wpisanymi do rejestru klauzul abuzywnych prowadzonego przez Prezesa UOKiK.

Odstąpienie od umowy z kontrahentem - co warto wiedzieć?

Obowiązek wywiązywania się z umów to jedna z najważniejszych zasad w obrocie gospodarczym. Czasami jednak zachodzą wyjątkowe okoliczności, w konsekwencji których możliwe jest odstąpienie od umowy, czyli powrót do stanu, w którym kontrakt uważa się za niezawarty.

Pracodawcy o zmianach w oskładkowaniu umów zleceń

Przedsiębiorca, który wygrał przetarg publiczny na obsługę obiektów państwowych najniższą ceną może mieć problemy z nowym systemem składek od umów zleceń. Konfederacja Lewiatan chce 12 miesięcy vacatio legis i rozliczenia w ramach rocznego limitu składek.

Działalność gospodarcza i umowa zlecenie w świetle przepisów o podatku dochodowym

Jeżeli umowa zlecenia nie będzie zawarta w ramach działalności gospodarczej to przychody osiągane z tego tytułu należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie podatnikowi, która uzyskuje przychody z tytułu umowy zlecenia, przysługują koszty uzyskania przychodów w wysokości 20% uzyskanego przychodu.

Umowa o pracę a umowa zlecenie - co można zyskać?

Bieżące dane GUS podają, iż spośród 8 mln pracujących około 815 tys. osób zatrudnionych jest na podstawie umów o charakterze pozapracowniczym. Atypowe formy zatrudnienia, do których zalicza się umowa zlecenie, uelastyczniają stosunki pracy, co pozwala na omijanie regulacji kodeksowych i obniża koszty funkcjonowania przedsiębiorstw.

Czy do kontraktu menedżerskiego stosuje się przepisy kodeksu pracy

Czy kontrakt menedżerski skutkuje nawiązaniem stosunku pracy i czy w przypadku tego rodzaju kontraktów mają zastosowanie przepisy kodeksu pracy?

Najważniejsze zmiany w prawie w 2013 r. - cz. III

Jaki był ten 2013 rok w polskim prawie? Koniec roku to czas, kiedy podsumowujemy minione dwanaście miesięcy. Przedstawiamy więc najważniejsze nowelizacje aktów prawnych oraz nowe przepisy, które weszły w życie w mijającym roku.

Rozliczenie majątkowe osób pozostających w konkubinacie

W polskim systemie prawnym pojęcie konkubinat nie występuje. Jak więc dokonać rozliczenia pomiędzy konkubentami, którzy w trakcie trwania związku nabyli wspólnie przedmioty majątkowe, np. kupili dom lub samochód?

W jakim zakresie inwestor jest odpowiedzialny za zobowiązania wobec podwykonawcy?

Przy realizacji dużych inwestycji budowlanych zaangażowanych jest zazwyczaj wiele podmiotów gospodarczych. Rodzi to problemy w momencie, gdy główny wykonawca nie wypłaca należności podwykonawcom. Wówczas firmy realizujące inwestycje, uważają, iż to inwestor ma obowiązek uregulować zobowiązania pieniężne wobec nich. Przepisy dotyczące tej kwestii nie są spójne, jednak jednolite orzecznictwo sądowe pozawala określić, w jakich sytuacjach roszczenia wobec inwestora są uzasadnione.

Najważniejsze zmiany w prawie w lipcu 2013 r.

Przedstawiamy najważniejsze zmiany w prawie, które weszły w życie w lipcu2013 r., z zakresu regulacji dotyczących postępowania cywilnego, prawa bankowego i funduszy inwestycyjnych oraz postępowania karnego, a także publikowane w lipcu orzecznictwo Sądu Najwyższego.

Wynagrodzenie za ustanowienie służebności przesyłu podlega PIT

Zwolnienie podatkowe nie ma zastosowania w przypadku wynagrodzenia otrzymanego z tytułu ustanowienia służebności przesyłu. Wynagrodzenie z tego tytułu podlega więc opodatkowaniu PIT na ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej jako przychód z innych źródeł.

Jak prawidłowo udzielić pełnomocnictwa?

Zdarzają się sytuacje, kiedy nie możemy osobiście załatwić ważnej sprawy (np. zawrzeć umowy). Wówczas czynność prawna może być dokonana w naszym imieniu przez inną osobę poprzez udzielenie pełnomocnictwa.

Członek rady nadzorczej rezygnuje z wynagrodzenia – skutki w CIT

Zdarzają się sytuacje w których członkowie rad nadzorczych dobrowolnie rezygnują z wypłacanego im wynagrodzenia z tytułu pełnionych funkcji. Jakie są skutki podatkowe w podatku dochodowym od osób prawnych rezygnacji z takiego wynagrodzenia.

Prawo zabudowy - wkrótce nowe ograniczone prawo rzeczowe

Dnia 7 grudnia 2010 r. Ministerstwo Sprawiedliwości skierowało do uzgodnień międzyresortowych projekt nowelizacji ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw (dalej „projekt nowelizacji”). Chociaż projekt nowelizacji czeka jeszcze długa droga legislacyjna, to postaramy się już teraz przedstawić zasadnicze zmiany, które on przewiduje.

Jak rozliczyć dotacje otrzymane z urzędu pracy na wyposażenie stanowiska pracy?

Pracodawca, który zamierza wyposażyć lub doposażyć stanowisko pracy dla skierowanego bezrobotnego, może złożyć do starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tego stanowiska pracy lub siedzibę pracodawcy, wniosek o refundację ze środków Funduszu Pracy, kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

REKLAMA