REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czym jest Internet Rzeczy?

Pomysł podłączania do Internetu przedmiotów (tzw. Internet Rzeczy) pozornie niemających z nim nic wspólnego jest jednym z najnowszych światowych trendów w dziedzinie IT. Specjaliści z branży oraz analitycy widzą w tym ogromny potencjał i zastrzegają, że nie jest to chwilowa moda, ale kierunek, w którym podążać będzie cały rynek. Firma badawcza Gartner prognozuje, że do roku 2020 liczba urządzeń wpisujących się w definicję Internetu Rzeczy osiągnie 26 mld.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków

Polacy stworzyli pierwsze na świecie narzędzie do semantycznego audytu strony internetowej. Dzięki analizatorowi można błyskawicznie sprawdzić podstawowe zagadnienia optymalizacyjne witryny pod kątem wyszukiwarki Google, a także – co stanowi o innowacyjności narzędzia – dokonać oceny znaczenia treści pod kątem marketingowym. Analizator jest dostępny bezpłatnie.

Jak zarabiają właściciele portali i blogerzy

Artykuły sponsorowane, reklamy, kampanie promocyjne, sieci afiliacyjne, programy partnerskie – to najczęściej wykorzystywane sposoby na zarabianie na blogu czy portalu internetowym. Które z nich przynoszą najlepsze efekty? Jak oceniają je prowadzący portale i blogerzy?

REKLAMA

Kapica: Do końca 2018 r. większość rozliczeń podatkowych przez internet

Resort finansów intensyfikuje prace nad cyfryzacją rozliczeń podatkowych. Do końca 2018 roku większość deklaracji podatkowych będzie można składać online.

Do pracy z mediami społecznościowymi

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?

Allegro pod lupą fiskusa

Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?

Firmy rezygnują z płatności gotówkowych

Coraz więcej branż odchodzi od gotówki na rzecz płatności online, które są wygodniejsze. Największa skala tego zjawiska występuje w firmach, dla których jedynym akceptowalnym standardem stają się płatności online.

REKLAMA

Czy systemy płatności online są równie bezpieczne jak systemy bankowe?

Okazuje się, że systemy płatności online nie tylko mogą być bezpieczniejsze, ale również poprawiać poziom zabezpieczeń transakcji bankowych! Poznajcie przypadek pani Agnieszki.

Ulga internetowa 2014/2015 - wyjaśnienia ekspertów resortu finansów

Przedstawiamy kilka ciekawych pytań podatników z zakresu ulgi internetowej, na które odpowiedzi udzielili eksperci resortu finansów.

Jak firmy monitorują publikacje na swój temat w internecie

Coraz większa liczba firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie. Jednak słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów.

Udostępnianie filmików z sieci jest legalne – orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE

Od dłuższego czasu toczyła się dyskusja, czy tzw. embeding, czyli „osadzanie” na stronie internetowej plików multimedialnych, udostępnionych w innym miejscu jest zgodne z prawem autorskim. Plik taki najczęściej zawiera utwór, więc na jego rozpowszechnianie powinno uzyskać się zgodę twórcy. Sytuacja wydaje się być jeszcze bardziej skomplikowana, gdy „osadzony” plik, został wcześniej umieszczony w sieci bez zgody autora. Czy w takiej sytuacji odpowiedzialność za nielegalne rozpowszechnienie utworu ponosi tylko udostępniający utwór, czy także osoba, która osadziła go na swojej stronie internetowej? Nad takim zagadnieniem pochylił się pod koniec 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Rejestracja spółek jawnych i komandytowych przez internet

Nowelizacja ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw zakłada możliwość załatwiania spraw dotyczących spółek jawnych, komandytowych i z ograniczoną odpowiedzialnością za pośrednictwem internetu. Większość nowych regulacji weszła w życie 15 stycznia 2015 r.

Prywatność w internecie – czy to jest w ogóle możliwe?

Paradoksem internetu - sieci zaprojektowanej do bezpośredniego kontaktu pomiędzy użytkownikami - jest to, że korzystamy z niej głównie za pomocą pośredników w postaci wyszukiwarek, serwisów społecznościowych, czy dostawców poczty elektronicznej. Co to oznacza w praktyce?

Rozliczenie VAT importu towaru kupionego przez Internet

Import towarów na terytorium kraju podlega opodatkowaniu VAT w Polsce niezależnie od tego, czy w państwie, z którego sprowadzane są towary, istnieje VAT. VAT z tytułu importu towarów jest rozliczany w sposób odmienny od obowiązującego przy innych czynnościach podlegających opodatkowaniu. W tym zakresie zasady odliczania są określone w przepisach art. 33–40 ustawy o VAT.

Urządzenia mobilne coraz ważniejsze w e-handlu

Smartfony i tablet są coraz częściej wykorzystywane przez polskich internautów jako narzędzia do dokonywania zakupów. 35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014” opublikowanego przez Gemius. Tym bardziej dziwi fakt, że niewiele polskich sklepów internetowych dba o tę kategorię klientów.

Efektywna sprzedaż przez sklep internetowy - analityka internetowa

Dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy kluczem do efektywnej sprzedaży jest znajomość klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości. W tym celu niezbędna jest analiza internetowa, która pozwala zdobyć tę wiedzę, a w efekcie – podejmować trafne decyzje biznesowe nastawione na wzrost wyników finansowych.

Nowe prawo konsumenckie - więcej czasu na odstąpienie od umowy

Nowe prawo konsumenckie, które wchodzi w życie 25 grudnia br., gruntownie zmieni przepisy w sprzedaży przez internet. Nowe regulacje zakładają m.in. wydłużenie czasu na odstąpienie od umowy bez podania powodu przez klienta z 10 do 14 dni.

Udostępnienie strony internetowej do celów reklamowych a PIT

Osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m.in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy.

Reklamy internetowe opodatkowane jak najem - także ryczałtem

Minister Finansów pod wpływem orzecznictwa sądów administracyjnych przyznał, że osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m. in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychody z tego tytułu można więc opodatkować na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) ale też w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - tu wg korzystnej stawki 8,5%.

Sprzedaż w internecie – z kasą fiskalną czy bez?

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych ma obowiązek prowadzić ewidencję dokonanej sprzedaży na kasie fiskalnej.

Zwolnienie z obowiązku ewidencji sprzedaży kasą rejestrującą

Można nie prowadzić kasy fiskalnej jeżeli podatnik sprzedaje wysyłkowo towary osobom fizycznym, a wszystkie płatności za towary są dokonywane w formie przelewów bankowych. Dodatkowym warunkiem jest to, by z prowadzonej ewidencji wynikało, jakich konkretnych transakcji dotyczą poszczególne płatności.

Ochrona praw autorskich, czy łatwy sposób na zarobek

Stoją rzekomo na straży praw autorskich i tropią piractwo w sieci. Rzekomo, bo sposób, w jaki działają, budzi ogromne kontrowersje. Do Polski dociera zjawisko zwane copyright trolling, które już uderzyło po kieszeni setek osób.

Wyszukiwarki internetowe jako administrator danych osobowych – orzeczenie TSUE

Wyrokiem C-131/12 w sprawie Google Spain SL, Google Inc. / Agencia Española de Protección de Datos Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał wyszukiwarki internetowe za podmiot administrujący danymi osobowymi. Co to oznacza w praktyce dla osób je prowadzących, a co dla użytkowników?

Wybór programu księgowego – wersja webowa czy deskopowa?

Rozwój technologii i Internetu spowodował wzrost zainteresowania użytkowników wersją webową programów księgowych. Co w takim razie stanie się z programami deskopowymi?

Sprzedajesz w Internecie? Sprawdź, czy musisz płacić podatki!

Handel internetowy coraz bardziej interesuje fiskusa. Od kilku lat organy podatkowe i kontrola skarbowa uważnie kontrolują podmioty sprzedające towary i usługi w Internecie. Systematycznie rosną bowiem obroty sklepów internetowych i osób handlujących na portalach aukcyjnych. Nie wszyscy jednak stale handlujący w sieci płacą z tego tytułu podatki, niektórzy nawet nie przypuszczają, że mają taki obowiązek. Do czasu.

Ulga internetowa - zmiany od 1 stycznia 2011 r.

Ulga internetowa polega na tym, że osoba, która poniosła wydatki na korzystanie z Internetu, może je odliczyć od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy o PIT wysokość tego odliczenia nie może przekraczać 760 zł w roku podatkowym. Inny przepis przewiduje że – dla celów korzystania z ulgi – wydatki poniesione na Internet powinny być potwierdzone odpowiednim dokumentem.

REKLAMA