REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Małe i średnie firmy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Spółki inwestujące w nieruchomości a podatki

Spółki inwestujące w nieruchomości (REIT-y) powinny korzystać, tak jak w innych krajach, z preferencyjnych zasad opodatkowania - ocenia ekspert podatkowy Konfederacji Lewiatan Przemysław Pruszyński.

Własna firma w czasie pandemii

Własna firma to marzenie większości Polaków. W powszechnej świadomości łączy się z większą niezależnością, poczuciem wpływu na kształtowanie swojej ścieżki kariery zawodowej, a wreszcie większym potencjałem dochodowym – przynajmniej w wyobrażeniu tych, którzy nigdy żadnej firmy nie prowadzili. Niestety taki moment jak pandemia zmienia wszystko. Komentarz dr Anny Czarczyńskiej.

Jak uzyskać zezwolenie na sprzedaż alkoholu?

Zezwolenie na sprzedaż detaliczną alkoholu. Przedsiębiorcy, którzy chcą sprzedawać alkohol muszą uzyskać stosowne zezwolenie. Bez zezwolenia nie można handlować napojami alkoholowymi ani w sklepie, ani w restauracji. Jak uzyskać zezwolenie na detaliczną sprzedaż alkoholu?

E-faktury obligatoryjne dla wszystkich przedsiębiorców

Krajowy System e-Faktur (KSeF) na ruszyć 1 października 2021 r. Początkowo wystawianie faktur w tym systemie ma być dobrowolne. Zdaniem przedsiębiorców e-faktury zmienią dotychczasowy sposób ich wystawiania, dlatego ważne są nie tylko rozwiązania prawne, ale przede wszystkim techniczne.

Restrukturyzacja - dlaczego przedsiębiorcy składają mniej wniosków?

Restrukturyzacja. Dane z sądów pokazują, że w 2020 r. nastąpił dwucyfrowy spadek składanych wniosków o restrukturyzację. Dlaczego przedsiębiorcy składają mniej wniosków o restrukturyzację?

Podatek od nieruchomości - automatyczna kwalifikacja nieruchomości przedsiębiorcy niekonstytucyjna

Podatek od nieruchomości. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że niekonstytucyjne są przepisy ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, które automatycznie kwalifikują nieruchomości przedsiębiorcy do wyższej stawki opodatkowania niezależnie od faktycznego wykorzystania tej nieruchomości.

Pandemia największym zewnętrznym ryzykiem dla rozwoju firmy

Biznes a COVID-19. Pandemia wciąż postrzegana jest jako największe zewnętrzne ryzyko zagrażające rozwojowi biznesu. Kolejne to: warunki gospodarcze i niepewne perspektywy na przyszłość. Firmy zdają sobie również sprawę z tego, że będą musiały zmierzyć się z wyzwaniami klimatycznymi, ciągłym rozwojem technologii, regionalizacją gospodarki światowej, czy napięciami geopolitycznymi. Który region będzie generował najwięcej możliwości i szans na rozwój dla biznesu w najbliższych trzech latach? Jakie są największe zewnętrzne ryzyka dla wzrostu biznesu? Czy jeszcze w tym roku przychody powrócą do poziomów sprzed pandemii?

E-faktury od października 2021 r.

E-faktury. Ministerstwo Finansów liczy, że przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z e-faktury już w październiku 2021 roku - poinformował podczas wideokonferencji wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Przedsiębiorcy w czasie pandemii. Jak sobie radzą?

Badania Polskiej Przedsiębiorczości. Właściciele przedsiębiorstw odczuwają satysfakcję z prowadzenia biznesu, pomimo że warunki do jego prowadzenia w 2020 roku znacznie się pogorszyły – wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości” zleconego przez firmę inFakt agencji ARC Rynek i Opinia. To już trzecia edycja badania, a pierwsza przeprowadzona po kryzysowym 2020 roku.

Jaka jest odpowiedzialność agencji celnej?

Odpowiedzialność agencji celnej - ekspert celny ostrzega. Polscy przedsiębiorcy, którzy dokonują obrotu towarowego z zagranicą są obowiązani zgłosić towar do procedury celnej. Najczęściej są do tego przygotowani - mają wybranego pośrednika (agencję celną), który dokona za nich formalności przed organami celno-skarbowymi. Pytanie tylko, czy zawsze wiedzą jaki rodzaj współpracy podjąć i czy… nie jest im on narzucany?

Zakres pomocy z Tarczy 7.0

Zakres pomocy z Tarczy 7.0. Przedsiębiorcy z kolejnych branży mogą od 1 lutego 2021 r. składać wnioski o pomoc w ramach Tarczy 7.0 i uzyskać od państwa m.in. świadczenie postojowe, mikropożyczkę czy zwolnienie z ZUS. Jednak jak wskazują eksperci, proponowany zakres pomocy dla wielu firm, zwłaszcza z branży hotelarskiej i turystycznej, może okazać się niewystarczający.

Rynek aplikacji mobilnych w czasie COVID-19

Rynek aplikacji mobilnych w polskich realiach w znacznym stopniu nie odbiega od standardów globalnych. Aplikacje mobilne nie tylko wychodzą obronną ręką z kryzysu COVID-19, ale według analityków rynku stają się wyjątkowo kuszącą propozycją dla potencjalnych inwestorów. Wydatki zarówno na konsumpcję, jak i rozwój sektora notują kolejne rekordy, a docelowo — mogą stać się absolutnie przodującą branżą w całym świecie technologicznym. Asy? Szczególnie interesującym trendem okazują się produkty dla miłośników sportu.

Zmiany w procedurach celnych i akcyzowych – rewolucja czy pozorne ułatwienia?

Duże zmiany w procedurach celnych i akcyzowych – długo oczekiwana rewolucja czy pozorne ułatwienia dla przedsiębiorców?

Przedsiębiorcy nie skorzystają z usługi Twój e-PIT

Twój e-PIT. To już pewne: skarbówka nie będzie sporządzać rocznych zeznań PIT podatnikom prowadzącym działalność gospodarczą. Ani w 2021 roku, ani w przyszłości.

Umorzenia składek ZUS oraz postojowe – wnioski od 1 lutego do 31 marca 2021 r.

Zwolnienie ze składek ZUS oraz postojowe. Od 1 lutego 2021 roku do 31 marca 2021 r. można składać wnioski, przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, o umorzenie składek ZUS za grudzień i styczeń oraz wypłatę świadczenia postojowego. Umorzenie składek i postojowe obejmuje płatników, którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili przeważającą działalność oznaczoną kodami PDK wymienionymi w rozporządzeniu.

Jakie błędy podatkowe popełniają przedsiębiorcy?

Błędy podatkowe przedsiębiorców. Wśród najczęściej popełnianych błędów podatkowych przez przedsiębiorców znajdują się m.in. niewpłacanie podatku bądź zaliczki na podatek w terminie, zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków o charakterze osobistym, niewystawienie faktury lub rachunku, posługiwanie się nierzetelnymi fakturami VAT, brak dokumentacji transakcji, brak weryfikacji kontrahenta, firmanctwo. Jakie jeszcze błędy podatkowe pojawiają się u przedsiębiorców?

Tarcza Finansowa PFR 2.0 - definicja Kosztów Stałych

Tarcza Finansowa PFR 2.0 - Koszty Stałe. Polski Fundusz Rozwoju SA udzielił 3 lutego 2021 r. aktualnych wyjaśnień odnośnie definicji „Kosztów Stałych” oraz zasad wydatkowania uzyskanej Subwencji Finansowej. Czym są „Koszty Stałe” w Tarczy Finansowej PFR 2.0? Jak obliczyć „Koszty Stałe” w Tarczy Finansowej PFR 2.0?

Tarcza Finansowa 2.0 rozszerzona o 9 branż

Tarcza Finansowa 2.0 rozszerzona o 9 branż. 2 lutego 2021 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie programu rządowego „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm”, przedłożoną przez ministra rozwoju, pracy i technologii. Rząd rozszerzył wsparcie w ramach Tarczy Finansowej 2.0 o przedsiębiorców z kolejnych 9 branż poszkodowanych przez sytuację związaną z COVID-19. Jak informuje PFR, możliwość złożenia wniosku o subwencję w ramach nowych kodów PKD powinna być udostępniona przez banki uczestniczące w Tarczy Finansowej PFR 2.0 od piątku 5 lutego 2021 r.

Przyjazny urząd skarbowy a ujawnienie informacji

Przyjazny urząd skarbowy a ujawnienie informacji. Coraz częściej wszelkie podejmowane względem obywateli działania organy państwa tłumaczą koniecznością zwiększenia ich bezpieczeństwa w czasie pandemii COVID-19. Ostatnio urzędnicy skarbówki zaczęli intensywnie dzwonić do podatników pod pretekstem szybszego i właśnie bezpieczniejszego załatwienia sprawy. Podatnicy powinni jednak podczas takich rozmów bardzo uważać.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 - od 1 lutego można składać odwołania

Tarcza Finansowa PFR 2.0 - odwołania. Od 1 lutego 2021 r. można składać w bankach odwołania elektroniczne i wnioski o postępowania wyjaśniające ws. Tarczy PFR 2.0 - powiedział PAP wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk. Dodał, że średnia subwencja wypłacona mikrofirmom wynosi 86 tys. zł, a małym i średnim - ok. 626 tys. zł.

Zgłoszenia do Małego ZUS-u Plus do 1 lutego 2021 r.

Mały ZUS Plus. Tylko do 1 lutego 2021 r. mogą zgłaszać się przedsiębiorcy chcący skorzystać z rozwiązania Małego ZUS-u Plus. Jest to rozwiązanie dla przedsiębiorców, których przychody nie przekraczają 120 000 zł, polegające na możliwości płacenia niższych składek na ubezpieczenie społeczne za 2021 rok. Ulga nie obejmuje składki zdrowotnej, którą trzeba płacić w pełnej wysokości.

Wnioski o pomoc z Tarczy Finansowej 2.0 PFR od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r.

Tarcza Finansowa 2.0 PFR - wnioski o wsparcie będą przyjmowane od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. Natomiast procedura odwoławcza w ramach Programu będzie trwała od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r., z możliwością przedłużenia tych terminów do 30 czerwca 2021 r.

Czy restrukturyzacja przedsiębiorstwa jest sposobem na wyjście z kryzysu?

Postępowanie restrukturyzacyjne rzadko doprowadza do zbudowania firmy odpornej na kryzys. To tylko czasowe rozwiązanie a niezrozumienie tego faktu prowadzi do tego, że tak duża część firm ma problemy z realizacją zawartych układów. Dlatego najważniejszą częścią planu restrukturyzacji powinno być dostosowanie strategii przedsiębiorstwa do aktualnej sytuacji rynkowej - mówi Mariusz Grajda, specjalista w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Działalność firm w obszarze zrównoważonego rozwoju i GHRM powinna być powszechna

Zrównoważony rozwój wyzwaniem dla biznesu. Działalność firm w obszarze zrównoważonego rozwoju i GHRM (zielonego zarządzania zasobami ludzkimi) powinna być powszechna.

Brexit. Jak rozliczać cło, VAT i podatek u źródła?

Brexit a cło, VAT i podatek u źródła. Wielka Brytania opuściła Unię Europejską i stała się dla państw członkowskich tzw. państwem trzecim. Jednakże z uwagi na okres przejściowy, który trwał od 1 lutego do 31 grudnia 2020 r., zasadnicze zmiany w zakresie obrotu towarowego weszły w życie dopiero z początkiem 2021 r. W dalszym ciągu obowiązywać będą zapisy umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz innych umów międzynarodowych. Na chwilę obecną brak jest jednak porozumień ułatwiających procedury celne.

Dofinansowanie rozpoczęcia działalności gospodarczej - zmiany 2021

Osoby, których działalność gospodarcza nie przetrwała pandemii, będą mogły starać się o środki na założenie innej. Resort rozwoju, pracy i technologii przekazał PAP, że rozporządzenie łagodzące warunki uzyskania pomocy powinno wejść w życie w I połowie stycznia 2021 r.

Brexit - jak polski przedsiębiorca może ułatwić sobie przewóz towarów przez granice celne?

Kiedy 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania przestanie uczestniczyć w unii celnej, dla polskich przedsiębiorców będzie to oznaczać zakaz swobodnego przewozu towarów pomiędzy UE a GB oraz duże zmiany w formalnościach celnych. Jak zatem od stycznia najprościej i najkorzystniej przewozić towary przez granice celne, minimalizując czas kontroli na „szlabanach”? Pewnym rozwiązaniem może okazać się zastosowanie procedury tranzytu, która zapewni płynny przepływ towaru przez granice, zminimalizuje ilość kontroli i zapewni bezpieczny przewóz towarów pod dozorem celnym.

Zawieszenie działalności gospodarczej - co warto wiedzieć?

Zawieszenie działalności gospodarczej to zagwarantowana prawnie możliwość okresowego przerwania prowadzonego przez przedsiębiorcę biznesu. Kto może zawiesić działalność gospodarczą? Jak zawiesić działalność jednoosobową, a jak działalność spółki cywilnej? Co wolno przedsiębiorcy w trakcie zawieszenia działalności? Zawieszenie działalności gospodarczej a ZUS i VAT.

Przedsiębiorca jako „frankowicz” w sądzie

Jakie szanse ma przed sądem przedsiębiorca, który jest kredytobiorcą kredytu we frankach szwajcarskich? Sądy wskazują m.in., że naruszenia zarzucane niektórym umowom frankowym są tak istotne, iż na ochronę prawną zasługują roszczenia obu typów kredytobiorców (konsumenci i przedsiębiorcy). Jednak szanse takiego pozwu przedsiębiorcy przeciwko bankowi trzeba badać i oceniać w każdym przypadku indywidualnie – pisze Iwona Rzucidło, dr nauk prawnych, LL.M., Radca prawny, Kancelaria Rachelski i Wspólnicy.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 2021 roku - co trzeba wiedzieć?

Przedsiębiorca na prawach konsumenta to trzeci podmiot, który pojawi się w prawie konsumenckim (obok konsumenta i przedsiębiorcy) od 1 stycznia 2021 r. Dzięki nowym przepisom Rzecznik Finansowy będzie mógł skuteczniej wspierać osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. To efekt zmian w przepisach, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2021 r. Nowe przepisy mają zastosowanie tylko do umów zawartych po 1 stycznia 2021 r. Jaką ochronę prawną posiada przedsiębiorca na prawach konsumenta?

Kary za błędy w SENT nieproporcjonalne do uchybień?

Kary za uchybienia w zgłoszeniach w Systemie Elektronicznego Nadzoru Transportu (SENT) są nakładane także na uczciwych przedsiębiorców, nieproporcjonalnie do wagi przewinienia - alarmuje rzecznik MŚP Adam Abramowicz. Chce zainicjować szerszą dyskusję nt. stosowania przez organy administracji kar pieniężnych wobec przedsiębiorców.

Przedsiębiorca objęty ochroną konsumencką – zmiany od 2021 roku

Przedsiębiorcy (niektórzy) zostaną od 2021 roku objęci ochroną konsumencką. Już 1 stycznia 2021 roku w życie wejdą zmiany w prawie konsumenckim. Jedną z najważniejszych zmian będzie rozszerzenie ochrony konsumenckiej na przedsiębiorcę zawierającego umowę nienależącą do przedmiotu jego działalności gospodarczej. W obrocie gospodarczym obok konsumenta i przedsiębiorcy istniał zatem będzie trzeci podmiot, a mianowicie przedsiębiorca na prawach konsumenta. W określonych sytuacjach osoba taka będzie mogła być traktowana jako konsument, a tym samym zostanie objęta ochroną przewidzianą dla konsumentów. Którzy przedsiębiorcy zostaną objęci ochroną konsumencką?

Świadczenie postojowe, mikropożyczka, dofinansowanie do działalności - które formy pomocy są nadal dostępne?

Świadczenie postojowe, mikropożyczka, dofinansowanie do działalności - to formy pomoc dla przedsiębiorców. Parlament przyjął już sześć Tarcz Antykryzysowych i wielu przedsiębiorców zastanawia się, z których form rządowej pomocy może jeszcze skorzystać. Eksperci przygotowali zestawienie świadczeń, które nadal obowiązują.

Tarcza Finansowa 2.0 (Tarcza PFR 2.0) - kto dostanie wsparcie finansowe?

Premier Mateusz Morawiecki poinformował 26 listopada 2020 r., że rząd uruchamia Tarczę Finansową PFR 2.0. To 35 mld zł na wsparcie dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm. Pieniądze trafią do 38 branż dotkniętych kryzysem. Celem Tarczy Finansowej 2.0 jest zapewnienie możliwe stabilnego funkcjonowania branż najbardziej dotkniętych pandemią do drugiego kwartału 2021 r., kiedy to wszyscy mamy nadzieję, że w wyniku m.in, działania szczepionki, gospodarka będzie wracała do normalności - powiedział Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Lista 38 branż, do których trafi pomoc z Tarczy 2.0, może zostać rozszerzona - dodał Prezes Borys - taką daje też wniosek notyfikacyjny skierowany już do KE. Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?

Jaką stawkę VAT zastosować do wynajmu kwater pracowniczych?

Usługa wynajmu lokalu mieszkalnego (kwater pracowniczych) na rzecz przedsiębiorcy na podstawie umowy najmu mieści się w dziale 68 PKWiU. Usługa ta nie została wymieniona jako usługa, dla której ustawodawca przewidział obniżoną stawkę VAT. Zatem, właściwą stawką dla opodatkowania przedmiotowej usługi jest stawka podatku VAT w wysokości 23%.

Jak przedsiębiorcy korzystają z postępowań restrukturyzacyjnych?

W trzecim kwartale 2020 r. otwarto 188 postępowań restrukturyzacyjnych. To o 44,6% więcej niż w trzecim kwartale 2019 r. oraz o aż o 89,9% więcej niż w drugim kwartale 2020 r. Aż 72% stanowią uproszczone postępowania restrukturyzacyjne.

Przedsiębiorcy przeciwni wprowadzaniu konfiskaty prewencyjnej

Przedsiębiorcy są przeciwni wprowadzaniu przepisów o konfiskacie prewencyjnej do polskiego systemu prawnego. Takie stanowisko zajęli przedsiębiorcy skupieni w Radzie Przedsiębiorczości.

Środki pomocowe dla przedsiębiorstw ze wsparciem BGK

Obecnie wiele firm ma trudności z pozyskaniem i odnowieniem finansowania, dlatego warto zwrócić uwagę, że ciągle istnieje możliwość zabezpieczenia dodatkowego z Funduszu Gwarancji Płynnościowych Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Wiele przedsiębiorstw skorzystało ze wsparcia tarczy antykryzysowej i z programów oferowanych przez Polski Fundusz Rozwoju, co z pewnością zaspokoiło w większości ich potrzeby bieżące. Jednak niebawem może się okazać, że to zbyt mało, aby radzić sobie na rynku.

Antykryzysowa Tarcza Branżowa. Kto skorzysta i na jakich warunkach?

Antykryzysowa Tarcza Branżowa to nowe wsparcie dla przedsiębiorców w związku z COVID-19, które ma pomóc 200 tys. firm oraz 372 tys. pracowników. Z pomocy będą mogły skorzystać branże takie jak gastronomiczna, rozrywkowa, fitness i sprzedaży detalicznej. Pracownicy skorzystają m.in. z odroczonej płatności zaliczek na PIT. Na jaką pomoc mogą liczyć przedsiębiorcy i na jakich warunkach?

Które branże najczęściej decydują się na restrukturyzację?

Wzrost ilości otwieranych postępowań restrukturyzacyjnych odnotowuje branża odzieżowa, motoryzacyjna oraz rolnictwo - tak wynika z raportu firmy doradczej MGW CCG „Restrukturyzacja przedsiębiorstw. Analiza i omówienie postępowań restrukturyzacyjnych za III kwartał 2020 roku”. Najczęściej są to małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie sprostały wyzwaniom rynku i nie mogły skutecznie konkurować w segmencie e-commerce. Wśród nich pojawiają się jednak już bardziej rozpoznawalne brandy, co może świadczyć o tym, że oferowane wsparcie w ramach tarcz antykryzysowych czy tarczy finansowej nie były wystarczające dla tej części gospodarki.

Wirtualne biuro rachunkowe ZUS. Czy przedsiębiorcy zapłacą za błędy ZUS?

W ciągu trzech lat ma powstać wirtualne biuro rachunkowe Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. ZUS tym samym chce wziąć na siebie większość rozliczeń i przygotowywać dokumenty, które przedsiębiorca będzie musiał tylko ostatecznie zatwierdzić. W założeniu takie działanie ma zredukować liczbę błędów i zmniejszyć liczbę kontroli. Trzeba jednak pamiętać, że to i tak przedsiębiorca będzie ponosił ostateczną odpowiedzialność za ewentualne błędy w deklaracjach, nawet popełnione przez ZUS.

Finansowanie biznesu w 2020 roku - małym firmom trudniej o kredyt

Ponad połowa narzędzi finansowania biznesu odnotowała w pierwszym półroczu 2020 roku duże spadki. Banki wypłaciły mikrofirmom o około 4 mld zł mniej niż w pierwszym półroczu 2019, 1/4 firm pożyczkowych, które zapewniały awaryjne środki, w ogóle zniknęła z rynku. Małe biznesy mierzą się z ogromnym spadkiem dostępności finansowania, przy równoczesnym wzroście zapotrzebowania na zewnętrzne środki. Mikrofirmy, które zazwyczaj miały największe problemy, teraz są bardziej elastyczne i zaczynają dostrzegać finansowanie pozabankowe. Spadkom w branży finansowej oparł się faktoring, który od września został objęty gwarancjami Banku Gospodarstwa Krajowego wartymi 11,5 mld zł.

Tymczasowe ramy prawne pomocy publicznej w UE w czasie pandemii przedłużone do 30 czerwca 2021 r.

Komisja Europejska przedłużyła 13 października 2020 r. okres obowiązywania tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy publicznej do 30 czerwca 2021 roku, aby wesprzeć gospodarkę w związku z pandemią Covid-19. W przypadku regulacji umożliwiającej wsparcie w postaci dokapitalizowania okres zostaje przedłużony do 30 września 2021 roku.

System ceł i VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Jak uszczelnić?

Zdaniem przedsiębiorców konieczne są działania uszczelniające w systemie ceł i podatku VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Proponują szereg działań mających na celu zapewnienie uczciwej i wysokiej konkurencji w branży e-commerce. Wśród rozwiązań znalazła się m.in. konieczność wprowadzenie systemu informatycznego w ramach e-administracji służącego opłacaniu stawek celnych oraz jego integracja z systemami platform e-commerce.

Jakie narzędzia może wykorzystać przedsiębiorca do walki z kryzysem?

O optymalnych sposobach reakcji przedsiębiorstw na kryzys gospodarczy rozmawiamy z Mariuszem Grajdą, partnerem zarządzającym firmy doradczej MGW CCG.

Promocja zdrowego stylu życia pracowników – wyzwanie dla współczesnych firm!

Co zdrowy styl życia ma wspólnego ze zrównoważonym rozwojem? Jakie są wyniki przeprowadzonych badań w tym zakresie? Jakie są oczekiwania pracowników wobec firmy w zakresie promocji zdrowego stylu życia? Dlaczego promowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników nie powinno być modą, ale wyzwaniem dla firm, które chcą stosować nowoczesne metody zarządzania kadrami? Ten temat komentuje Izabela Różańska-Bińczyk z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Konfiskata rozszerzona przedsiębiorstwa

Konfiskata rozszerzona polega na pozbawianiu przestępców korzyści osiąganych z tytułu popełnionych czynów zabronionych poprzez odbiór im przedsiębiorstw służących do ich popełnienia. W celu skutecznego odebrania przedsiębiorcom składników przedsiębiorstwa, prokuratorzy muszą wykazać przed sądem, że zostało dokonane z jego użyciem przestępstwo.

Polityka Nowej Szansy 2020 - program wsparcia dla polskich przedsiębiorców

Wystartował rządowy program wsparcia Polityka Nowej Szansy. Wsparcie finansowe w ramach programu będzie udzielane firmom ze wszystkich branż i segmentów: poczynając od mikro-, małych i średnich, a kończąc na dużych. W 2020 roku na ten cel trafi z budżetu państwa co najmniej 720 mln zł.

Na jak wysoką emeryturę może liczyć przedsiębiorca?

Średnia emerytura w Polsce oscyluje wokół kwoty 2413,64 zł brutto - to dane z marca 2020 roku, czyli już po waloryzacji. Od lat mówi się o niskich świadczeniach emerytalnych, które nie pozwalają seniorom na zaspokajanie podstawowych potrzeb. Emeryci są jedną z najbardziej zadłużonych grup społecznych, a z najnowszych danych KRD wynika, że liczba upadłości konsumenckich ogłaszanych wśród osób 60+ jest z roku na rok coraz wyższa. Tymczasem wciąż mowa o osobach indywidualnych, które pracowały (przynajmniej przez część życia) na etacie i odprowadzały składki ZUS za pośrednictwem swoich pracodawców. Co z przedsiębiorcami?

Dlaczego (wciąż) zarządzanie majątkiem ma niski priorytet w organizacji?

Zarządzanie aktywami ze względu na dostępne technologie przeżywa swój renesans. Jednocześnie nie znajduje wciąż, należytego uznania osób zarządzających w organizacjach, tak w biznesie jak i w instytucjach sektora publicznego. W wielu wypadkach utożsamiane jest z prostymi zagadnieniami: inwentaryzacji majątku trwałego i amortyzacji w finansach, co gorsza często traktowanych rozdzielnie. Jest to tym bardziej zaskakujące, mając na uwadze regulacje prawne w tym zakresie, choćby te mówiące o odpowiedzialności za przestępstwo zwane niegospodarnością menadżera bądź nadużyciem zaufania.

REKLAMA