REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Podatki i opłaty lokalne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy musisz płacić podatek od posiadania psa? Ile?

Podatek od posiadania psa regulowany jest ustawą o podatkach i opłatach lokalnych. Wynika z niej, iż obowiązek opłaty za posiadanie psa może być narzucony przez radę gminy i to ona decyduje o wysokości należności z tego tytułu w danym roku podatkowym. Wysokość kwoty podatku nie może być jednak wyższa od ustalonej w przepisach stawki maksymalnej, która w roku 2023 wynosi 150,93 zł rocznie za jednego psa. Natomiast w 2024 r. stawka opłaty o posiadania psów nie będzie mogła przekroczyć 173,57 zł zł rocznie od jednego psa.

Jak zaksięgować zakup upominków z logo firmy

Firma dokonała zakupu drobnych upominków z logo firmy w celu przekazania ich swoim kontrahentom. Jak powinna zaksięgować fakturę za te upominki w księgach rachunkowych?

Wydatki na reklamę w branży fitness

W Polsce działa kilka tysięcy prywatnych siłowni i fitness klubów. Jak powinny się one reklamować, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne klubu? W końcu - co determinuje koszty i efekty takiej kampanii?

Termin uiszczenia pierwszej raty podatków lokalnych

Najpóźniej 16 marca 2015 r. właściciele nieruchomości, gruntów rolnych czy lasów powinni zapłacić pierwszą ratę podatków lokalnych. Warto pamiętać, żeby wybrać odpowiedni dla danej gminy formularz deklaracji podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego. W porównaniu do ubiegłego roku, w 2015 r. stawki podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego wzrosły, ale za to zapłacimy mniej za grunty rolne.

Wycięcie drzew i krzewów – opłaty i kary w 2015 roku

Minister Środowiska, jak co roku określił nieco większe stawki opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawki kar za zniszczenie zieleni (tym razem na rok 2015) - powiększone o wskaźnik inflacji. Osoby, które planują w 2015 roku wycinkę drzew lub krzewów powinny się z tymi stawkami zapoznać, by uniknąć kar (są 3 razy większe od opłat). W Sejmie toczą się aktualnie prace nad obszerną nowelizacją prawa ochrony środowiska w zakresie ochrony zadrzewień i terenów zieleni.

Umieszczanie reklam na budynkach i przy drogach - wymogi prawne

Przedsiębiorcy umieszczają swoje reklamy w różnych miejscach - na budynkach (także zabytkowych), przy drogach - i w różnej formie - tablice reklamowe, bilboardy, tablice świetlne (LED). Warto wiedzieć, jakich formalności trzeba dopełnić, by nie narazić się na sankcje za umieszczanie reklam bez wymaganych prawem pozwoleń na budowę lub zgłoszenia.

Gminy będą mogły nie wprowadzać opłat: targowej, miejscowej i uzdrowiskowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw przewiduje wprowadzenie zasady fakultatywnego poboru przez gminy opłat lokalnych: targowej, miejscowej i uzdrowiskowej. Na wzór rozwiązania przyjętego od 2007 roku w zakresie opłaty od psów gminy mogłyby więc w danym roku nie wprowadzać tych opłat.

Warunki udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych

Rada Ministrów wydała 9 stycznia 2015 r. rozporządzenie w sprawie warunków udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną, pomoc na kulturę i zachowanie dziedzictwa kulturowego, pomoc na infrastrukturę sportową i wielofunkcyjną infrastrukturę rekreacyjną oraz pomoc na infrastrukturę lokalną. Nowe przepisy wejdą w życie 17 lutego 2015 r. i będą obowiązywać do końca 2020 roku.

Gminy nie zapłacą podatku od nieruchomości stanowiących ich własność

Senacka komisja petycji przygotuje projekt zmian w lokalnym prawie podatkowym, który zniesie obowiązek płacenia przez gminy podatków od własnego mienia; są to sytuacje, w których gmina płaci podatek samej sobie.

Czy warto inwestować w reklamę online w branży budowlanej

Badania pokazujące, że w wyeksponowaniu oferty w dużym stopniu może pomóc reklama online, dotyczy to oczywiście także branży budowlanej. Jak przedstawiają się szacunkowe koszty oraz przewidywane efekty takiej kampanii pod kątem tej branży?

Limity dla OPP na reklamę finansowaną z 1 proc. podatku

Będą zmiany w zakresie wykorzystywania środków pozyskiwanych przez organizacje pożytku publicznego z 1 proc. podatku. Chodzi o środki, które OPP mogą przeznaczyć na reklamę. Zdaniem pomysłodawców zmian w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie, wydatki na reklamę powinny być finansowane z innych źródeł niż 1 proc. odpisu podatkowego.

Reklama i sponsoring w kosztach uzyskania przychodów firmy

Reklama firmy ma zapewnić wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi, często też dzięki poszerzeniu grona klientów przyczynia się do rozwoju działalności. Ma zatem na celu wzrost przychodów, stąd wydatki na reklamę działalności – na ulotkach, w internecie czy w ramach sponsoringu – przedsiębiorca rozliczy w kosztach firmy.

Zwolnienie z podatku od nieruchomości

Szykują się większe ułatwienia podatkowe dla właścicieli nieruchomości. Nawet na okres siedmiu lat mogą zostać zwolnieni z podatku od nieruchomości właściciele budynków wpisanych oraz nie wpisanych do gminnej ewidencji zabytków Łodzi, jeśli przeprowadzą prace remontowe czy konserwatorskie ich elewacji.

Przychody z tytułu wykorzystania prawa do własnego wizerunku

Wynagrodzenie otrzymywane z tytułu świadczenia przez sportowca usług reklamowych z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku powinno być na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, traktowane jako przychód z praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stawki minimalne podatku od środków transportowych w 2015 r.

Minister finansów w drodze obwieszczenie ogłosił wysokość minimalnych stawek podatku od środków transportowych, które będą obowiązywały w 2015 r.

Reklamy na blogu opodatkowane jak najem

Zysk, jaki bloger uzyskuje z udostępniania na swoim blogu różnych reklam, musi rozliczyć z fiskusem. Minister Finansów zezwolił osobom fizycznym na opodatkowanie takich przychodów ryczałtową stawką 8,5-proc.

Podatek od nieruchomości do zmiany

Trwają obecnie prace nad nowym systemem finansowania samorządów. Eksperci uważają, że należałoby wprowadzić zróżnicowanie podatków od nieruchomości w zależności od wielkości miasta.

Przebywając w szpitalu uzdrowiskowym nie trzeba płacić opłaty uzdrowiskowej

Osoby przebywające w szpitalach uzdrowiskowych, niezależnie od celu pobytu i rodzaju pobieranych przez te osoby świadczeń, nie będą musiały płacić opłaty uzdrowiskowej.

Wykorzystywanie papieru do celów marketingowych

Jakie jest zużycie papieru do celów marketingowych w polskich firmach? Przedstawiamy wyniki badań w tym zakresie, w których wzięło udział ponad 50 organizacji, które odpowiedziały na pytania związane z drukiem, jego zarządzaniem i gadżetami reklamowymi.

Udostępnienie strony internetowej do celów reklamowych a PIT

Osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m.in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy.

Reklamy internetowe opodatkowane jak najem - także ryczałtem

Minister Finansów pod wpływem orzecznictwa sądów administracyjnych przyznał, że osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m. in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychody z tego tytułu można więc opodatkować na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) ale też w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - tu wg korzystnej stawki 8,5%.

Podatek od środków transportowych - II rata do 15 września

Drugą ratę podatku od środków transportowych należy opłacić w terminie do 15 września. Podatnicy objęci obowiązkiem podatkowym wpłaty podatku dokonują na rachunek budżetu gminy, na terenie której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziba podatnika.

Opłaty lokalne 2015 - stawki

Od 2015 roku rosną maksymalne stawki opłat lokalnych. Stawki te wzrastają proporcjonalnie do wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2014 r. w porównaniu do I półrocza 2014 r. (wzrost cen o 0,4%). Tam gdzie gminy przed końcem 2014 roku podejmą uchwały o podniesieniu faktycznych stawek - w 2014 roku będą obowiązywać wyższe stawki opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, od posiadania psów).

Podatki i opłaty lokalne w 2015 r. – stawki maksymalne

Od 1 stycznia 2015 r. wzrastają o wskaźnik inflacji (tym razem niewiele, bo tylko o 0,4%) maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych. Tradycyjnie zatem będziemy mieli wyższe stawki podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, od posiadania psów) - o ile gminy podejmą stosowne uchwały do końca 2014 roku.

Maksymalne stawki podatku od środków transportowych w 2015 r.

Minister Finansów w dniu 7 sierpnia 2014 r. podpisał obwieszczenie w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2015 r., które określa m.in. górne granice stawek podatku od środków transportowych na rok 2015.

Górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2015 r.

Minister Finansów w dniu 7 sierpnia 2014 r. podpisał obwieszczenie w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2015 r. Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych zostały zwaloryzowane zgodnie ze wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych w pierwszym półroczu 2014 r. w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r., który wyniósł 100,4 (wzrost cen o 0,4 %).

Memy w kampaniach reklamowych a prawo autorskie

Memy są bardzo popularną formą wyrazu w Internecie. Przybierają zarówno postać krótkich filmów, obrazków, czy fotografii, które uzupełnia się o tekst. Powstają właściwie po każdym wydarzeniu np. memy z Balotellim po meczu Niemcy - Włochy na Euro 2012, a czasem w sposób zupełnie niezamierzony np. tzw. chytra baba z Radomia.

Rekomendacja jako sposób promocji firmy

W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.

Opłaty lokalne - opłata miejscowa i uzdrowiskowa

Opłata miejscowa i opłata uzdrowiskowa należą do kategorii opłat lokalnych, pobierane są od osób fizycznych przebywających w miejscowościach o korzystnych właściwościach klimatycznych, walorach krajobrazowych w celach zdrowotnych, turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych.

Opłacie targowej nie podlegają usługi świadczone na targowisku

Opłaty targowej nie pobiera się od każdej działalności gospodarczej prowadzonej na targowisku. Pobiera się ją wyłącznie od sprzedaż rzeczy dokonywanych na targowisku. W związku z tym opłacie targowej nie podlegają przedsiębiorcy, którzy na targowisku świadczą jedynie usługi.

Opodatkowanie przychodów z reklam w ramach usługi Google AdSense

Ministerstwo Finansów rozważa wydanie interpretacji ogólnej w przedmiocie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z reklam umieszczanych na prywatnych stronach internetowych. Resort twierdzi, iż należy je uznać za pochodzące z „innego źródła” w myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT i tym samym rozliczać wg skali podatkowej. Innego zdania są sądy administracyjne.

Gadżety reklamowe rozdawane nieokreślonym odbiorcom - skutki podatkowe

Wydatki poniesione na zakup upominków reklamowych mogą zostać uznane za mające związek z reklamą (a tym samym za koszty podatkowe), jeżeli mają niewielką, niekiedy wręcz symboliczną wartość, są rozdawane masowo, do szerokiego grona odbiorców oraz są oznakowane logo lub nazwą produktu. Dla obdarowanych osób będą nieodpłatnym przychodem ale nie trzeba płacić PIT, jeżeli wartość poszczególnych prezentów nie przekracza kwoty 200 zł.

Wycięcie drzew i krzewów – opłaty i kary w 2014 roku

Minister Środowiska ustalił tradycyjnie stawki opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawki kar za zniszczenie zieleni (tym razem na rok 2014) - zwaloryzowane o wskaźnik inflacji. Przedsiębiorcy i inni posiadacze nieruchomości, którzy planują wycinkę drzew lub krzewów powinni się z tymi stawkami obowiązkowe zapoznać, by uniknąć kosztownej niespodzianki.

Skutki bilansowe i podatkowe przekazania gratisów

Jednym z popularnych chwytów marketingowych mających na celu zainteresowanie produktem są tzw. gratisy. Przedmiotem takiej darowizny mogą być zarówno drobne rzeczy, jak i te bardziej wartościowe. Wydawanie gratisów w celu reklamy firmy i promocji marki powoduje jednak określone skutki podatkowe u odbiorcy oraz u przekazującego.

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika.

Stawki podatku od nieruchomości 2013 / 2014

Stawki maksymalne podatku od nieruchomości będą w 2014 r. niewiele wyższe od tych z bieżącego 2013 roku. W przypadku budynku wykorzystywanego na potrzeby działalności gospodarczej wzrost maksymalnych stawek wyniósł 0,92% (w 2013 r. 4,28%), natomiast w przypadku budynków mieszkalnych 1,36% (w ubiegłym roku 4,28%).

Reprezentacja i reklama obciążają koszty operacyjne

Wydatki, które mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży (zarówno reprezentacyjne, jak i reklamowe), mogą być ujmowane na koncie 460 – Pozostałe koszty rodzajowe. W jego zakresie można wyodrębnić szczegółową analitykę, która rozdziela wydatki reprezentacyjne od reklamowych.

Czy obiad z kontrahentem można zaliczyć do kosztów

Zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na obiady z kontrahentami może zostać zakwestionowane przez organy podatkowe. Waro więc pomyśleć o tym, aby się zabezpieczyć na wypadek kontroli lub postępowania podatkowego.

Reprezentacja i reklama a podatki

Zgodnie z aktualnym brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT, nie są uważane za koszty uzyskania przychodu koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Oznacza to, że zrezygnowano z limitowania kosztów reprezentacji i niepublicznej reklamy do 0,25% przychodów.

Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

W trakcie targów spółka organizuje wraz z prezentacją produktów poczęstunek dla osób chcących się zapoznać z ich ofertą. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Wydatki na zakup przedmiotów z logo podatnika – czy są kosztami podatkowymi

Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu.

Kalendarz dla klientów opatrzony logo firmy a VAT

Dowolnej wartości kalendarze opatrzone logo firmy można przekazywać w ramach reklamy, nie naliczając VAT do końca bieżącego roku. Jednak ulegnie to zmianie jeżeli zostanie przyjęta nowelizacja ustawy VAT. Wówczas nie będzie wystarczało, aby materiał spełniał definicję drukowanego materiału reklamowego lub informacyjnego. Aby nie płacić podatku, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać jedynie ze zwolnienia dla prezentów małej wartości, przy czym będą musieli zwracać uwagę na ich wartość, która nie będzie mogła przekraczać 10zł.

Podatek od przychodów z reklam na blogu - ryczałtowa stawka 8,5%

Jeżeli mamy reklamy na swoim blogu niezwiązanym z działalnością gospodarczą, to przychody z tych reklam można opodatkować ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 8,5%.

Podatek 8,5% od przychodu z reklam internetowych

Przychody z tytułu udostępnienia powierzchni reklamowej na swojej prywatnej stronie internetowej (reklamy internetowe), niezwiązanej z działalnością gospodarczą właściciela strony, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem według stawki 8,5% przychodu.

Podatek od nieruchomości 2014 - stawki maksymalne

Coroczną tradycją podatkową jest wzrost od nowego roku maksymalnych stawek podatków i opłat lokalnych w tym i podatku od nieruchomości. Również od początku 2014 roku stawki te nieznacznie wzrosną.

Podatek od środków transportowych 2014

Przedstawiamy maksymalne i minimalne stawki podatku od środków transportowych obowiązujące w 2014 roku określone przez Ministra Finansów.

Opłaty lokalne 2014 - stawki maksymalne

Od 2014 roku rosną maksymalne stawki opłat lokalnych. Stawki te wzrastają proporcjonalnie do wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2013 r. w porównaniu do I półrocza 2012 r. (wzrost cen o 0,9%). Tam gdzie gminy przed końcem 2013 roku podejmą uchwały o podniesieniu faktycznych stawek - w 2014 roku będą obowiązywać wyższe stawki opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, od posiadania psów).

Podatki i opłaty lokalne 2014 - stawki maksymalne

Od 1 stycznia 2014 r. nieznacznie rosną maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych. Stawki te wzrastają analogicznie do wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2013 r. w stosunku do I półrocza 2012 r. (wzrost cen o 0,9%). Tam gdzie gminy przed końcem 2013 roku podejmą uchwały o podniesieniu faktycznych stawek - w 2014 roku będą wyższe stawki podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, od posiadania psów).

Czy przychody z reklamy na stronie www można rozliczyć ryczałtem?

Każda osoba posiadająca prywatną stronę www może dzięki niej osiągać przychody z reklam. Nawet, gdy nie prowadzi działalności gospodarczej. Istnieją wątpliwości, czy wpływy z reklam można potraktować jako przychody z najmu i opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Przeciw takiej możliwości opowiadają się organy podatkowe, za niektóre sądy. Spór ostatecznie rozstrzygnie NSA.

Czy koszt pozytywnego rozpatrzenia reklamacji może być reprezentacją?

Reklamacja polubowna polega na jej rozpatrzeniu po myśli klienta pomimo, że nie jest to uzasadnione przepisami (np. rękojmia) albo umową (np. gwarancja). W przypadku, kiedy nabywca nie ma żadnego roszczenia pozytywne rozpatrzenie reklamacji jest działaniem o charakterze reprezentacji, a wydatki poniesione przez podatnika z tego tytułu nie są kosztem uzyskania przychodu. Takie stanowisko w tej sprawie zajmują organy podatkowe.

REKLAMA