REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Budżet państwa, Ceny transferowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

W budżecie na 2016 r. brak środków na podniesienie kwoty wolnej do 8 tys. zł

W budżecie na 2016 r. nie ma środków na podniesienie kwoty wolnej w PIT do 8 tys. zł, taki krok wpędziłby Polskę z powrotem w procedurę nadmiernego deficytu, co mogłoby odbić się na naszym dostępie do środków unijnych - przestrzega szef Ministerstwa Finansów Mateusz Szczurek.

W tym roku luka w VAT znowu wzrośnie

Po spadku w 2014 r. do poziomu 41 mld zł, czyli 2,4 proc. PKB, w tym roku luka w VAT osiągnie 53 mld zł, co stanowi 3 proc. PKB - oceniają eksperci z PwC. Ich zdaniem resort finansów podjął szereg działań przeciw oszustom podatkowym, ale okazały się one niewystarczające.

Obniżenie wieku emerytalnego będzie kosztować 40 mld zł

Niższy wiek emerytalny - 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn - zakłada projekt ustawy, który skierował do Sejmu prezydent Andrzej Duda. Łączny koszt obniżenia wieku emerytalnego dla sektora finansów publicznych wyniesie w latach 2016-2019 około 40 mld zł, z czego dla budżetu państwa ok. 30 mld zł - wynika z uzasadnienia projektu.

Na unikaniu płatności VAT budżet traci rocznie ponad 40 mld zł

Jak oceniają ekonomiści, do budżetu nie trafia co roku ponad 40 mld zł. Szara strefa związana z niepłaceniem podatku VAT w Polsce stanowi niemal 27 proc. zobowiązań z tego tytułu. Sytuację mogłoby poprawić obniżenie i ujednolicenie stawek podatku oraz uproszczenie przepisów.

Projekt zmiany ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych

Zmiana sposobu ubezpieczeń rolnych zakładająca połączenie ryzyk klimatycznych występujących w rolnictwie w jeden pakiet i opłacanie składek z dopłat bezpośrednich - to cel projektu noweli ustawy o ubezpieczeniach rolnych, który złożyli w Sejmie posłowie PSL.

Wpływy z podatku CIT powinny być wyższe o 10 mld zł

Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) powinny być o co najmniej 10 mld zł wyższe, ale część firm unika opodatkowania wyprowadzając za granicę część swoich dochodów - tak wynika z zaprezentowanego raportu Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.

Zmiany w zakresie cen transferowych w opinii przedsiębiorców

Projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw został przekazany do dalszych prac w Komisji Finansów Publicznych w Sejmie RP. Prezentujemy stanowisko przedsiębiorców z BCC do zaproponowanych zmian.

Ustawa o przewalutowaniu kredytów obniży wpływy z CIT o 3,5 mld zł

Dochody budżetu państwa z tytułu podatku CIT mogą być niższe o około 3,5 mld zł - taki skutek wywoła przyjęta przez Sejm w dniu 5 sierpnia br. ustawa o szczególnych zasadach restrukturyzacji walutowych kredytów mieszkaniowych w związku ze zmiana kursu walut obcych do waluty polskiej.

Nie jesteśmy skazani na katastrofę VAT-u

Potwierdzają się pesymistyczne prognozy Instytutu Studiów Podatkowych z końca 2014 roku dotyczące dochodów budżetowych z podatku od towarów i usług: jest bardzo źle, bo niespełna 70 mld złoty z siedmiu miesięcy oznacza, że w 2015 roku zabraknie w stosunku do prognozy od 15 do 20 mld zł.

Podatek bankowy ma przynieść do budżetu 5 mld zł

Na konwencji programowej PiS w Katowicach Beata Szydło przedstawiła zasadnicze założenia programowe. Głównymi propozycjami są prorodzinne dopłaty, podniesienie kwoty wolnej od podatku oraz obniżenie wieku emerytalnego. Źródeł ich finansowania jest kilka, w tym podatek bankowy, który miałby zapewnić około 5 mld zł wpływów do budżetu.

Karuzele podatkowe - duży problem dla budżetu i firm

Karuzelę podatkową można określić jako sieć kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu podmiotów, które tworzą pozory legalnych transakcji handlowych. Wykorzystując w tym celu luki w przepisach, wyłudzają z budżetu państwa zwroty podatku VAT, który nigdy nie zostanie do budżetu wpłacony. Jak wynika z danych resortu finansów, w ubiegłym roku wyłudzono w ten sposób z budżetu państwa około 20 mld zł.

Zmiany w regulacjach dotyczących transakcji między podmiotami powiązanymi

Prezentujemy opinię Business Centre Club (BCC) do projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw z 27 kwietnia 2015 r. w kontekście transakcji zawieranych między podmiotami powiązanymi.

Dokumentacja cen transferowych - zmiany w PIT i CIT w 2016 r.

Projekt ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych, który jest obecnie na etapie uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych, przewiduje m.in. wprowadzenie do polskiego prawa unijnych przepisów dotyczących opodatkowania w przypadku spółek dominujących i spółek zależnych. Chodzi o dokumentowanie cen transferowych stosowanych przez podmioty powiązane. To istotne, gdyż transakcje wewnątrz grup mogą służyć wyprowadzaniu zysków za granicę.

Zmiany w opodatkowaniu PIT i CIT podmiotów powiązanych od 2016 roku

Firmom powiązanym ze sobą trudniej będzie wyprowadzić zysk za granicę za pomocą cen transferowych - taki będzie skutek nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych - mówią PAP eksperci. Jej projekt, autorstwa MF, jest zgodny z wytycznymi OECD. Projekt jest obecnie na etapie uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych. Przewiduje m.in. wprowadzenie do polskiego prawa unijnych przepisów dotyczących opodatkowania w przypadku spółek dominujących i spółek zależnych. Chodzi o dokumentowanie cen transferowych stosowanych przez podmioty powiązane. To istotne, gdyż transakcje wewnątrz grup mogą służyć wyprowadzaniu zysków za granicę.

Ceny transferowe 2015 - zmiany w przepisach, sporządzenie dokumentacji podatkowej

W dniach 16-17 grudnia 2014 r. w Warszawie odbędzie się konferencja "Ceny transferowe - omówienie zmian w przepisach oraz sporządzenie dokumentacji podatkowej". Przedmiotem tej konferencji będą m.in. zmiany w przepisach o cenach transferowych wchodzące w życie od 1 stycznia 2015 r., klasyfikacja podmiotów powiązanych, metody szacowania cen transferowych, ryzyka podatkowe, zasady sporządzania dokumentacji podatkowej (case studies). Konferencję organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tej konferencji.

Większa kontrola transakcji między podmiotami powiązanymi

Ministerstwo Finansów bardziej szczegółowo zbada, czy transakcje i zmiany organizacyjne w ramach jednej grupy mają uzasadnienie biznesowe, czy służą jedynie korzyści podatkowej. Najbardziej narażone na kontrolę są firmy, które dokonują transakcji z podmiotami zagranicznymi, w szczególności mającymi siedzibę lub zarząd w krajach, gdzie obowiązują niższe stawki podatkowe niż w Polsce.

Zmiany w kontroli podmiotów powiązanych - urzędy skontrolują restrukturyzacje

Podatnicy prowadzący rozliczenia z podmiotami powiązanymi mogą mieć nowy powód do obaw. 27 lutego 2014 r. Ministerstwo Finansów opublikowało wyjaśnienia dla organów podatkowych, dotyczące zasad kontroli restrukturyzacji dokonywanych przez podmioty powiązane.

Restrukturyzacja działalności pomiędzy podmiotami powiązanymi - wyjaśnienia MF

Ministerstwo Finansów opublikowało obszerne wyjaśnienia dotyczące zasad restrukturyzacji dokonywanych przez podmioty powiązane. Wyjaśnienia w wielu miejscach odwołują się do powszechnie stosowanych wytycznych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w sprawie cen transferowych.

Kiedy urząd skarbowy może zakwestionować wartość transakcji

Urzędy skarbowe sprawdzają akty notarialne pod kątem zgodności ceny nieruchomości z ich wartością rynkową. Kiedy urząd skarbowy ma prawo zakwestionować wartość transakcji na rynku nieruchomości?

Ceny transferowe - identyfikacja podmiotów powiązanych

Identyfikacja kręgu podmiotów powiązanych – zgodna z art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT) - to nadal aktualny problem, z którym musi mierzyć się wielu podatników.

Umorzenie udziałów – czy w tym przypadku trzeba sporządzić dokumentację cen transferowych?

Decyzja o umorzeniu udziałów podyktowana może być zarówno przyczynami ekonomicznymi, jak i uwarunkowaniami natury prawnej. Okoliczności te determinują transakcje zbycia udziałów w celu ich umorzenia, które w większości przypadków dokonywane są pomiędzy podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: ustawa o CIT).

Ceny transferowe - formalizm organów podatkowych podczas kontroli

Przygotowując się do ewentualnej kontroli cen transferowych stosowanych przez przedsiębiorstwo, w szczególności zaś opracowując dokumentację podatkową, o której mowa w art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako: ustawa o PDOP), należy zadbać, aby spełniała ona wymogi formalne, jakie wynikają z tego przepisu.

Po umorzeniu wierzytelności podmiotowi powiązanemu nie trzeba sporządzać dokumentacji cen transferowych

Zarówno spółka, jak i podmiot powiązany, któremu zostanie umorzone zobowiązanie, nie będą mieli obowiązku przygotowywania dokumentacji cen transferowych w stosunku do czynności prawnej umorzenia.

Ceny transferowe - jak ocenić, czy pożyczka jest objęta obowiązkiem sporządzenia dokumentacji?

Udzielenie bądź otrzymanie od podmiotu powiązanego pożyczki jest jedną z najczęstszych transakcji finansowych, zawieranych w ramach grup kapitałowych. Finansowanie w taki sposób działalności gospodarczej lub inwestycyjnej dość często jest jednak przedmiotem sporów pomiędzy podatnikami a organami podatkowymi, w zakresie wysokości ustalonych odsetek oraz prowizji. Dodatkowo pojawia się szereg wątpliwości, dotyczących konieczności sporządzenia dokumentacji podatkowej.

Ceny transferowe - kto powinien obawiać się kontroli?

Opublikowane przez GUS - w pierwszym kwartale 2012 roku - dane, wskazują na istotny udział podmiotów powiązanych (w grupach przedsiębiorstw) w polskiej gospodarce. Bynajmniej nie jest on uzasadniony liczebnością tej grupy podmiotów, która - w świetle prezentowanych danych i przyjętych definicji - stanowiła zaledwie 0,6% ogólnej liczby przedsiębiorstw niefinansowych, a odnotowanymi przez te podmioty wynikami finansowymi oraz zatrudnieniem.

REKLAMA