REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Samochód

Jak rozliczyć pożyczkę od rodziny na prowadzenie firmy?

Przedsiębiorcom z krótkim stażem w prowadzeniu działalności gospodarczej lub tym, którzy firmę prowadzą długo, ale nie spełniają restrykcyjnych warunków wymaganych przez banki, może być trudno uzyskać kredyt „na firmę”. W takiej sytuacji często ratują się oni pożyczką pieniężną od rodziny lub znajomych. Warto wiedzieć jakie z taką pożyczką wiążą się obowiązki podatkowe.

Nie będzie nowych stawek kilometrówki w 2014 roku

Ministerstwo Finansów nie widzi nadal możliwości budżetowych dla aktualizacji maksymalnych stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu. Również w 2014 roku nie będzie wyższych stawek tzw. „kilometrówki”. Przypomnijmy, że stawki te nie były aktualizowane od 2007 roku.

Autem firmowym do pracy i do domu - odliczenie VAT

Od 1 kwietnia 2014 r. możliwość skorzystania z pełnych odliczeń VAT uzależniona jest od przeznaczenia posiadanego samochodu wyłącznie do działalności. Nie zawsze jednak parkowanie samochodu w miejscu zamieszkania pracownika pozbawia jego pracodawcę pełnego odliczenia VAT. Zależy to od okoliczności, jakie powodują, że pracownik otrzymał zgodę na parkowanie służbowego samochodu w miejscu zamieszkania.

Zmiany dotyczące samochodów od 1 kwietnia 2014 r. - odpowiedzi na najważniejsze pytania księgowych

Polecamy Multipakiet „Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 r.” Będziesz mógł sprawdzić czy Twój samochód jest w wykazie samochodów, które uprawniają do pełnego odliczenia, ze względu na konstrukcję, a jeśli tak to czy musisz przeprowadzić badania techniczne i do kiedy. Dowiesz się też, jak postępować, gdy samochód nie jest w wykazie samochodów, które uprawniają do odliczenia 100%

REKLAMA

Samochód firmowy a VAT od 1 kwietnia 2014 r.

Z dniem 1 kwietnia 2014 r. weszła w życie ustawa z 7 lutego 2014 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Jej celem jest kompleksowe uregulowanie zasad odliczania i rozliczania wydatków dotyczących tzw. pojazdów samochodowych.

Leasing samochodu a VAT od 1 kwietnia 2014 r.

Od 1 kwietnia 2014 r. leasingobiorca samochodu może odliczyć 50 proc. VAT od opłat leasingowych. Jeśli leasingowany samochód jest używany wyłącznie w prowadzonej działalności gospodarczej- wówczas można odliczyć 100 proc. VAT. Leasingobiorcy samochodów sprzed 1 kwietnia 2014 r. mogą pod pewnymi warunkami odliczać 100 proc. VAT.

Limit odliczenia VAT od samochodów

Od 1 kwietnia 2014 roku diametralnej zmianie uległy przepisy ustawy o podatku od towarów i usług dotyczące odliczenia VAT od samochodów. Obwiązują nowe limity odliczenia VAT od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi.

Klasyfikacja składników majątku rzeczowego - inwentarz żywy

Każda jednostka gospodarcza, także gospodarstwo rolne, posiada rzeczowy majątek trwały i obrotowy. W gospodarstwach zajmujących się produkcją roślinną głównym składnikiem majątku trwałego są grunty rolne, a majątku obrotowego plony, będące wynikiem produkcji, np. zboża, warzywa. W jednostkach zajmujących się produkcją zwierzęcą środki trwałe to zwierzęta. Zwierzęta będą też elementem aktywów obrotowych.

REKLAMA

Działalność gospodarcza i umowa zlecenie w świetle przepisów o podatku dochodowym

Jeżeli umowa zlecenia nie będzie zawarta w ramach działalności gospodarczej to przychody osiągane z tego tytułu należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie podatnikowi, która uzyskuje przychody z tytułu umowy zlecenia, przysługują koszty uzyskania przychodów w wysokości 20% uzyskanego przychodu.

Odliczenie VAT z faktur otrzymanych przed rozpoczęciem działalności

Osoba, która przed rozpoczęciem działalności gospodarczej i złożeniem do urzędu skarbowego druku VAT-R - otrzyma faktury dokumentujące wydatki inwestycyjne, ma możliwość rozliczenia podatku VAT naliczonego z tego tytułu po rozpoczęciu działalności gospodarczej.

Firmowy rachunek bankowy - przychody i koszty w KPIR

Prawo nie nakłada na przedsiębiorcę obowiązku posiadania osobnego konta do prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli przedsiębiorca korzysta z konta prywatnego dla celów firmowych, to może zaliczyć do kosztów prowadzenia działalności te prowizje i transakcje bankowe, które dotyczyły firmy. Odrębne konto bankowe gwarantuje jednak przejrzystość dokonywanych transakcji, zarówno dla wygody samego przedsiębiorcy, jak i w przypadku kontroli z urzędu. Wszystkie opłaty związane z obsługą firmowego rachunku bankowego można wliczyć w koszty uzyskania przychodu.

Pełne odliczenie VAT od samochodów - jakie warunki trzeba spełnić?

W wyniku zmian w VAT, obowiązujących od 1 kwietnia 2014 r., pełne odliczenie VAT od samochodów osobowych możliwe jest w przypadku wykorzystywania tych pojazdów wyłącznie do celów działalności gospodarczej. Jak przedsiębiorcy powinni potwierdzać, że samochód jest wykorzystywany wyłącznie w działalności gospodarczej? A także jakie sytuacje wykluczają możliwość pełnego odliczenia VAT?

Odliczenie VAT od samochodów od 1 kwietnia 2014 r. - wyjaśnienia MF

Od 1 kwietnia 2014 r. weszły w życie nowe zasady odliczania i rozliczania na gruncie podatku VAT wszystkich wydatków dotyczących samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Poniżej przedstawiamy wyjaśnienia Ministerstwa Finansów.

Jak skutecznie prowadzić własną firmę

W ubiegłym roku w naszym kraju zostało założonych ponad 350 tys. firm. Z czego prawie 90 proc. stanowi indywidualna działalność gospodarcza. Najczęściej własny biznes zakładają osoby, które nie mogą liczyć na etat.

Odliczanie VAT od samochodów - nowe rozporządzenia od 1 kwietnia 2014 r.

1 kwietnia 2014 r. weszły w życie dwa nowe rozporządzenia Ministra Finansów dotyczące zmienionych od tej daty zasad odliczania VAT od samochodów wykorzystywanych w działalności gospodarczej.

Nowe zasady odliczania VAT od samochodów

Z dniem 1 kwietnia 2014 r. przestaje obowiązywać system, zgodnie z którym przedsiębiorca odliczy 60% VAT od zakupu samochodu osobowego. Obecnie istniały będą dwa progi – 50% i 100%. W praktyce możliwość odliczenia pełnego VAT-u będzie jednak bardzo trudna. Jakie warunki trzeba będzie spełnić?

VAT-26 pozwoli odliczyć pełny VAT od samochodu

Od 1 kwietnia 2014 r. zmieniają się zasady rozliczania VAT od samochodów. Podatnicy zyskają prawo pełnego odliczenia VAT naliczonego przy nabyciu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, ale tylko w przypadku, gdy użytkowane przez nich auto będzie wykorzystane wyłącznie do działalności gospodarczej. O tym fakcie trzeba będzie poinformować urząd skarbowy na druku VAT-26.

Zasady odliczania VAT od samochodów po 1 kwietnia 2014 r.

Począwszy od 1 kwietnia 2014 r. wchodzą w życie nowe regulacje w zakresie podatku VAT od samochodów firmowych. Przedsiębiorcy będą teraz zobowiązani do prowadzenia szczegółowej dokumentacji, by udowodnić, że samochód nie jest używany do celów prywatnych. W przeciwnym razie utracą możliwość pełnego odliczenia VAT.

Okienko VAT przyniosło zyski

Zdaniem Andrzeja Sugajskiego, dyrektora generalnego Związku Polskiego Leasingu, tzw. okienko VAT przyczyniło się do wzrostu rynku motoryzacyjnego. Od 1 kwietnia 2014 r. wchodzą w życie jednak nowe, bardziej restrykcyjne przepisy w zakresie odliczania VAT od samochodów.

Dziś jeszcze zatankuj i zadbaj o swój samochód, by odliczyć cały VAT

Podatnicy VAT, gdy do końca marca poniosą wydatki na zakup paliwa do samochodów z kratką, będą mogli odliczyć całą kwotę VAT na dotychczasowych zasadach. Oczywiście jeszcze w marcu muszą otrzymać fakturę. Dotyczy to także wydatków eksploatacyjnych takich jak zakup opon, olejów, usługi napraw i konserwacji. Od 1 kwietnia 2014 r. aby odliczyć cały VAT od paliwa i wydatków eksploatacyjnych do samochodów z kratką, trzeba je używać wyłącznie do działalności i prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu.

Wzór nowego formularza VAT-26

Od 1 kwietnia 2014 r. obowiązywać będzie wzór nowego formularza - VAT-26. Jest to formularz służący do przekazywania informacji o pojazdach samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej.

Wycofanie samochodu z działalności i przekazanie na cele prywatne

Samochód wykorzystywany w działalności gospodarczej i ujęty w środkach trwałych może zostać wycofany i przeznaczony na cele prywatne przedsiębiorcy. Działanie to ma najczęściej miejsce przy prowadzeniu jednoosobowej działalności gospodarczej osób fizycznych lub spółek osobowych.

Pełne odliczenie VAT od samochodów - poselski projekt ustawy

Zniesienie ograniczeń w pełnym odliczaniu podatku VAT od nabycia m.in. samochodów osobowych oraz usunięcie barier w odliczaniu VAT przy nabyciu paliwa do tych pojazdów - to najważniejsze założenia poselskiego projektu nowelizacji ustawy o VAT, który trafił do prac w Sejmie.

Składniki majątku nabyte nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie – przychody i koszty w PIT

Przychód otrzymany z odpłatnego zbycia składnika majątku nabytego nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, którego otrzymanie spowodowało rozpoznanie przychodu może być następnie pomniejszony o koszt jego uzyskania. Jeżeli zbywany składnik majątku nie podlegał amortyzacji, kosztem uzyskania przychodu jest wartość tego wcześniej rozpoznanego przychodu. W przypadku zbycia amortyzowanych składników majątków – tak ustalony koszt trzeba jeszcze pomniejszyć o dokonane odpisy amortyzacyjne.

VAT-26 - informacja o firmowych samochodach

Od 1 kwietnia 2014 r. podatnicy VAT, chcący odliczać 100% VAT od samochodów wykorzystywanych wyłącznie do swojej działalności będą musieli złożyć do urzędu skarbowego informację VAT-26. W dniu 21 marca 2014 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie określające wzór tego formularza.

Samochód w firmie od 1 kwietnia 2014 r. - aktywne druki, przepisy

Od 1 kwietnia 2014 r. zmieniają się przepisy określające dokonywanie odliczeń podatku VAT od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi. Poznaj nowe przepisy obowiązujące od 1 kwietnia 2014 r. oraz skorzystaj z aktywnych druków do rozliczeń VAT od samochodów.

Odliczenie VAT od samochodów - zmiany od 1 kwietnia

Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy o VAT uchwaloną przez Sejm na początku lutego. Zgodnie z nowymi przepisami, od 1 kwietnia 2014 r. zmienią się zasady odliczeń i rozliczania podatku VAT od samochodów osobowych do 3,5 tony. Odliczenie będzie zależała od sposobu użytkowania pojazdu przez przedsiębiorcę.

Raport OECD: Potrzebne uproszczenia w systemie podatkowym

Z najnowszego raportu OECD dotyczącego konkurencyjności polskiej gospodarki wynika, że nasza gospodarka potrzebuje uproszczenia podatków i przyspieszenia prywatyzacji.

Liczne transakcje w Internecie to nie zawsze działalność gospodarcza

Fakt dokonywania dużej liczby transakcji kupna i sprzedaży na portalu internetowym nie przesądza o prowadzeniu działalności gospodarczej i jej opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Trzeba np. ustalić (bądź wykluczyć) czy była to może działalność związana z wykonywaną pracą zawodową, działalność naukowa, czy też wyłącznie hobbystyczna.

Zasady odliczania VAT od samochodów od 1 kwietnia 2014 r.

Od 1 kwietnia 2014 r. weszły w życie nowe zasady rozliczania VAT od samochodów osobowych. Zmiany dotyczą zasad odliczania VAT od zakupu (leasingu, najmu itp.) samochodów, jak również rozliczania kosztów związanych z eksploatacją samochodów oraz zakupu paliwa.

Nowe zasady odliczania VAT od samochodów w ocenie przedsiębiorców

Od 1 kwietnia 2014 r. zacznął obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o VAT, które przewidują zupełnie nowe zasady rozliczania VAT od samochodów do 3,5 tony. Business Centre Club przeprowadził sondaż wśród przedsiębiorców na temat tego jak traktują wydatki związane z użytkowaniem samochodów firmowych oraz jak oceniają te najnowsze zmiany.

Prowadzenie działalności gospodarczej na próbę

Możliwość uruchomienia własnej działalności gospodarczej na próbę, w celu przetestowania jego opłacalności – takie rozwiązanie zawiera w poselski projekt nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Procedura uruchomienia firmy byłaby prosta i dawała możliwość szybkiego otwarcia działalności.

Skomplikowane przepisy podatkowe utrudniają biznes

Gospodarka w Polsce rozwija się stabilnie, ale skomplikowane przepisy podatkowe utrudniają pracę przedsiębiorcom - tak ocenia Tony Housh, członek zarządu Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

Kiedy doliczyć VAT przy sprzedaży samochodu firmowego

Obowiązujące od stycznia 2014 r. zmiany w VAT nie pozostały bez wpływu na kwestie związane ze sprzedażą samochodu firmowego. Jako że posiadanie takiego auta jest korzystne podatkowo, zapewne wielu przedsiębiorców korzysta z tego rozwiązania. Wielu też zastanawia się, czy sprzedając firmowy pojazd w 2014 roku będzie trzeba doliczyć VAT?

Zakładanie firmy - księgowość i podatki

Założenie działalności gospodarczej (własnej firmy) nie wydaje się niczym trudnym. Wystarczy dobry pomysł, biznesplan, rozpoznanie rynku. Jednak zanim rozpocznie się działalność, trzeba podjąć kilka decyzji o charakterze księgowym i podatkowym.

Odliczanie podatku VAT od aut z kratką

Od 1 kwietnia 2014 r. zmienią się przepisy dotyczące odliczania podatku VAT od samochodów z tzw. kratką. Podatek VAT będzie można odliczyć w pełni tylko wtedy, gdy samochód będzie używany wyłącznie do celów służbowych.

VAT przy nabyciu samochodów osobowych - zmiany od 1 kwietnia

Od 1 kwietnia 2014 r. zaczną obowiązywać nowe zasady odliczania podatku VAT od samochodów osobowych. Przedsiębiorcy wykorzystujący samochody firmowe także na cele prywatne będą mogli odliczyć 50% podatku VAT przy zakupie samochodu.

Nowe zasady odliczania podatku VAT od samochodów

Sejm przyjął rządową nowelizację ustawy o podatku od towarów i usług, która zakłada ograniczenia w odliczaniu VAT od samochodów używanych do celów służbowych i prywatnych.

Odliczenie VAT od samochodów - zmiany od 1 marca

Sejm zajął się projektem ustawy dotyczącej odliczenia podatku VAT od samochodów. Projekt przewiduje m.in., że od aut osobowych (ich zakupu i części do nich) wykorzystywanych jednocześnie do celów służbowych i prywatnych będzie przysługiwać odliczenie 50 proc. Zmiany mają obowiązywać już w marcu.

Rozliczanie VAT od nabycia i użytkowania samochodów

Rząd przyjął projekt ustawy, który zakłada wprowadzenie nowych przepisów regulujących rozliczanie podatku VAT od nabycia i użytkowania samochodów. Nowa ustawa ma wejść w życie już w marcu. Zmiany mają uporządkować rynek pojazdów firmowych o masie do 3,5 tony.

Sprzedaż samochodu używanego - zwolnienie z VAT w 2014 roku

Przełom 2013 i 2014 r. zdominowała problematyka odliczania VAT przy nabyciu i używaniu samochodów osobowych, a także części, paliwa itp. Powstaje wrażenie, że wobec tego wszystkiego trochę na bocznym torze (a niesłusznie) znalazły się regulacje wykonawcze wprowadzające zwolnienia w VAT dla samochodów osobowych.

Samochód przekazany na cele osobiste bez PIT

Przekazanie samochodu firmowego na cele osobiste nie powoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu PIT. Od nabycia samochodu w drodze darowizny trzeba będzie jednak zapłacić podatek od spadków i darowizn.

Dlaczego nie ma marketingu bez tłumaczeń?

Wchodząc na zagraniczne rynki firma zwykle staje przed zadaniem przetłumaczenia dużej ilości materiałów firmowych, umów, tekstów reklamowych, etykiet, opisów towarów i innych niezbędnych do funkcjonowania firmy dokumentów. Ale inny rynek to także bardzo często zupełnie inny obszar językowy i kulturowy. Nie zawsze to, co dobrze brzmi w języku źródłowym, sprawdza się na nowym rynku.

System podatkowy mało przyjazny dla przedsiębiorców

Przedsiębiorcy w dalszym ciągu negatywnie oceniają polski system podatkowy, uznając go za mało przyjazny w prowadzeniu biznesu; natomiast ostatnie reformy podatkowe, ich zdaniem, nie spowodowały jego poprawy - taki wniosek wynika z badania KPMG przeprowadzonego wśród pracowników odpowiedzialnych w firmach za finanse i podatki.

Krajowy Standard Rachunkowości Nr 8 "Działalność deweloperska" - uchwała

Komitet Standardów Rachunkowości przyjął Krajowy Standard Rachunkowości dotyczący działalności deweloperskiej. Nowy standard będzie miał zastosowanie do sprawozdań finansowych sporządzanych za rok obrotowy rozpoczynający się w 2014 r.

Sprzedaży samochodów używanych w 2014 r. - odliczenie VAT

Temat sprzedaży samochodów osobowych wykorzystywanych w działalności gospodarczej w 2014 roku, od których podatnicy nie mieli prawa do odliczenia VAT wywołał ogromne poruszenie. Przedstawiamy analizę przepisów ustawy o VAT dotyczących sprzedaży w 2014 r. samochodów używanych, od których podatnicy nie mieli prawa do odliczenia VAT.

Składki na ubezpieczenia społeczne, FGŚP i Fundusz Pracy w 2014 r

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał komunikat w sprawie najniższej podstawy wymiaru składek oraz kwot składek na ubezpieczenia społeczne oraz na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) i na Fundusz Pracy za miesiące styczeń - grudzień 2014 r. dla niektórych grup ubezpieczonych.

Rewolucyjne zmiany w odliczeniu VAT od samochodów

Z początkiem 2014 r. weszły w życie przepisy dające prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT od zakupu pojazdów osobowych z tzw. z kratką, które posiadają homologację samochodu ciężarowego. Regulacje te nie będą jednak obowiązywać długo. Rozpoczęły się bowiem intensywne prace legislacyjne nad nowym projektem ustawy wprowadzającej istotne zmiany w zakresie odliczenia VAT od pojazdów samochodowych.

Czwarta ustawa deregulacyjna - ułatwienia dla portów

Czwarta ustawa deregulacyjna już niebawem trafi pod obrady Rady Ministrów - zapowiada wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. Ustawa przewiduje m.in. duże ułatwienia w działalność polskich portów i terminali przeładunkowych.

Czy będzie możliwość odliczenia VAT od zakupu samochodu osobowego

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt, zgodnie z którym możliwe będzie odliczenie pełnego VAT-u od samochodu osobowego wykorzystywanego w firmie. Ma to jednak dotyczyć jedynie pojazdów używanych wyłącznie na potrzeby działalności gospodarczej. Wykorzystanie auta także prywatnie pozwoli na odliczenie połowy VAT-u. Projekt znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.

REKLAMA