REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W wielu branżach i firmach wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności to powszechna praktyka i standard biznesowy. Dla przedsiębiorców sprzedających towary i usługi, możliwość zaoferowania klientom odroczonego terminu zapłaty to często kluczowy element współpracy biznesowej. Jednak długie terminy płatności, sięgające 30, 45, 60 czy nawet 90 dni, mogą znacząco obciążać płynność finansową przedsiębiorstwa. Czy można więc przyspieszyć spływ należności? Rozwiązaniem może być finansowanie faktur, a dokładniej - usługa faktoringu.
Branża TSL (transport, spedycja, logistyka) doświadcza od kilkunastu miesięcy gospodarczej niepewności i spadków popytu na frachty. W tej sytuacji gotowość do szybkiej zapłaty bywa kartą przetargową w rozmowach z przewoźnikami. Popularnym sposobem na rozwiązanie tej kwestii do niedawna było skonto, ale ostatnie lata pokazały, że boom na ten produkt minął. Popularność zyskują alternatywy, które pozwalają spedycjom spłacać swoje zobowiązania bez obaw o utratę płynności finansowej.
W ramach eFaktoringu, czyli faktoringu online, przedsiębiorcy sfinansowali już transakcje na ponad miliard złotych. Za 80 proc. tej sumy odpowiadają najczęściej wybierane przez mikrofirmy: faktoring jawny z regresem oraz cichy. Powodem, dla którego przedsiębiorstwa sięgają po to rozwiązanie, są między innymi długie terminy zapłaty na fakturach w transakcjach B2B.
Rynek faktoringu w Polsce znajduje się obecnie w fazie rozwoju, a liczba zainteresowanych firm rośnie dwucyfrowo. I nie można się temu dziwić, gdyż dzięki usłudze, pieniądze z wystawionych faktur można mieć na koncie nawet tego samego dnia, zapewniając firmie płynność finansową. Wśród przedsiębiorców pojawia się jednak wiele pytań, w tym kluczowe - na co zwrócić uwagę podczas decyzji o wyborze podmiotu? To przede wszystkim oferowany poziom wsparcia i zrozumienie celów, a także wiarygodność usługodawcy. Kluczowe jest też to, czy firma ma innowacyjne podejście, a także czy dostarczane usługi cechują się łatwością dostępu, redukując tym samym biurokrację do minimum. Reasumując: partnerstwo, wiarygodność, innowacyjność i wygoda – to cechy rzetelnego partnera, o których rozmawiamy z Krzysztofem Florczakiem, prezesem FaktorOne.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA