REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Ustawa o VAT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Firmy w czasie COVID-19 wolą ograniczać koszty niż obniżać wynagrodzenia

Firmy w czasie COVID-19 wolały ograniczać koszty pozapłacowe i inwestycje niż obniżać wynagrodzenia – wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości” zleconego przez inFakt agencji ARC Rynek i Opinia. Wśród małych firm co piąta zdecydowała się podnieść płace.

Obowiązek podatkowy w VAT - zasady szczególne

Obowiązek podatkowy w VAT. Zasadą ogólną w podatku od towarów i usług jest to, że obowiązek podatkowy powstaje w dacie dostawy towarów lub wykonania usługi. Przepisy o podatku od towarów i usług przewidują wyjątki od zasady ogólnej, wskazując szczególne zasady powstawania obowiązku podatkowego. Moment powstania obowiązku podatkowego jest jednym z elementów konstrukcyjnych ustawy o VAT i jest to element niezbędny do prawidłowego rozliczenia podatku za dany okres. Sytuację komplikuje dodatkowo szereg wyjątków od zasady ogólnej, a w wielu wypadkach może być przyczyną sporów z fiskusem.

Jak rozliczać VAT od usług elektronicznych?

Usług elektroniczne a VAT. Świadczenie zautomatyzowanych, niewymagających dużego wkładu ze strony człowieka usług za pomocą środków komunikacji elektronicznej (internetu/sieci elektronicznej) uznawane jest za świadczenie usług elektronicznych w rozumieniu przepisów o VAT. Usługi elektroniczne, podobnie jak inne usługi, podlegają opodatkowaniu VAT. Jednak zasady ich opodatkowania są specyficzne i zależą od wielu czynników.

Firma w Anglii po brexicie

Brexit. Wielka Brytania znana jest w świecie, jako jeden z najbardziej przyjaznych biznesowi krajów. Na opinię tę wpływają z jednej strony rozwiązania prawne, a z drugiej, przyjazne nastawienie urzędów wobec przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że wielu biznesmenów – w tym naszych rodaków – zdecydowało się wybrać Wielka Brytanię na swoją „biznesową” ojczyznę. Jednak czy stan taki będzie trwać w „pobrexitowej” rzeczywistości? Czy przedsiębiorcy w UK mają się czego obawiać?

Jakie błędy podatkowe popełniają przedsiębiorcy?

Błędy podatkowe przedsiębiorców. Wśród najczęściej popełnianych błędów podatkowych przez przedsiębiorców znajdują się m.in. niewpłacanie podatku bądź zaliczki na podatek w terminie, zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków o charakterze osobistym, niewystawienie faktury lub rachunku, posługiwanie się nierzetelnymi fakturami VAT, brak dokumentacji transakcji, brak weryfikacji kontrahenta, firmanctwo. Jakie jeszcze błędy podatkowe pojawiają się u przedsiębiorców?

Odliczenie VAT od inwestycji. Działalność opodatkowana i zwolniona

Ustalenie prawa do odliczenia VAT w zakresie realizowanych inwestycji, w jednostce wykonującej zarówno działalność opodatkowaną, jak i zwolnioną.

Nieodpłatna dostawa towarów a zwrot VAT

Nieodpłatna dostawa a zwrot VAT. Przedsiębiorca przekazywał za darmo owoce organizacjom pożytku publicznego (OPP). W związku z tym, że Rosja wprowadziła w 2014 r. zakaz przywozu niektórych owoców i warzyw z Unii Europejskiej, przedsiębiorca otrzymał od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa unijne wsparcie. W odpowiedzi na to fiskus zwiększył mu podstawę opodatkowania o kwotę tego wsparcia i odmówił stwierdzenia nadpłaty w podatku VAT. Przedsiębiorca zaskarżył jego decyzję w sądzie i wygrał.

Proporcja w VAT a incydentalne transakcje finansowe w ramach grup kapitałowych

Proporcja w VAT, tj. kwestia uwzględnienia transakcji finansowych (np. udzielone pożyczki, gwarancje) w obrocie dla celów obliczenia proporcji w VAT – zwłaszcza w kontekście ich pomocniczego charakteru – w dalszym ciągu budzi wątpliwości zarówno wśród podatników, jak i organów podatkowych, a także sądów administracyjnych, które próbują rozstrzygać spory zaistniałe pomiędzy tymi stronami.

Skutki uchylenia przepisów VAT dotyczących transakcji łańcuchowych

Krajowe transakcje łańcuchowe - zmiany od 1 stycznia 2021 r. Usunięcie ust. 8 art. 7 ustawy o VAT może powodować wystąpienie wątpliwości w zakresie rozliczania transakcji krajowych np. w przedmiocie kart paliwowych czy transakcji towarowych znajdujących się w magazynie, a których własność będzie przechodzić na kolejne podmioty.

Czy restrukturyzacja przedsiębiorstwa jest sposobem na wyjście z kryzysu?

Postępowanie restrukturyzacyjne rzadko doprowadza do zbudowania firmy odpornej na kryzys. To tylko czasowe rozwiązanie a niezrozumienie tego faktu prowadzi do tego, że tak duża część firm ma problemy z realizacją zawartych układów. Dlatego najważniejszą częścią planu restrukturyzacji powinno być dostosowanie strategii przedsiębiorstwa do aktualnej sytuacji rynkowej - mówi Mariusz Grajda, specjalista w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Działalność firm w obszarze zrównoważonego rozwoju i GHRM powinna być powszechna

Zrównoważony rozwój wyzwaniem dla biznesu. Działalność firm w obszarze zrównoważonego rozwoju i GHRM (zielonego zarządzania zasobami ludzkimi) powinna być powszechna.

Kary za błędy w JPK_VAT - wysokość, czynny żal, jak uniknąć kary

Jakie sankcje z Kodeksu karnego skarbowego (k.k.s.) grożą za błędy w ewidencji i nowym JPK_VAT? Czy złożenie czynnego żalu zawsze jest niezbędne, aby uniknąć sankcji z k.k.s.? Kiedy grożą kary pieniężne za błędy w ewidencji JPK_VAT?

Ulga na start – co warto wiedzieć?

Ulga na start to rozwiązane dla początkujących przedsiębiorców, dające możliwość zmniejszenia kosztów biznesu w pierwszych miesiącach działalności. Co to ulga na start? Kto może skorzystać i na czym polega? Jak zgłosić ulgę na start? Jak wypełnić ZUS ZZA i DRA? Co po zakończeniu ulgi na start?

Odliczenie VAT od zakupu nieruchomości a termin złożenia oświadczenia

Odliczenie VAT od zakupu nieruchomości uzależnione jest od złożenia oświadczenie przed naczelnikiem urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania VAT dla tej transakcji. Jakie skutki może mieć brak zgłoszenia wyboru opodatkowania VAT w terminie?

Które branże rosną najszybciej?

Biotechnologia i fintech to branże, które odnotowują obecnie najszybszą dynamikę wzrostu. Natomiast rynek e-commerce powoli traci dynamikę. Jakie są trendy, które branże czeka rozwój?

Przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej

Coraz więcej podatników VAT decyduje się na wystawianie i przechowywanie faktur jedynie w formie elektronicznej. Wątpliwości budzi jednak możliwość archiwizowania i przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymanych w formie papierowej. Czy faktury papierowe można przechowywać wyłącznie w formie elektronicznej?

Świadczenie postojowe, mikropożyczka, dofinansowanie do działalności - które formy pomocy są nadal dostępne?

Świadczenie postojowe, mikropożyczka, dofinansowanie do działalności - to formy pomoc dla przedsiębiorców. Parlament przyjął już sześć Tarcz Antykryzysowych i wielu przedsiębiorców zastanawia się, z których form rządowej pomocy może jeszcze skorzystać. Eksperci przygotowali zestawienie świadczeń, które nadal obowiązują.

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika są kosztem?

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika (czy też byłego pracownika) dotyczące zakupu m.in. wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie, kondolencji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Czy sprzedaż goodwill jest opodatkowana PCC?

W obrocie gospodarczym pojawiają się wątpliwości odnośnie opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych (PCC) dodatniej wartości firmy (tzw. goodwill) podczas nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Sądy administracyjne interpretują te kwestie korzystnie dla podatników. We wrześniu 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny wydał ważny i pozytywny dla podatników wyrok w tym zakresie. Czym jest goodwill? Czy dodatnia wartość firmy (goodwill) jest prawem majątkowym i podlega opodatkowaniu PCC?

Pracownik dobrą reklamą firmy w mediach społecznościowych

Europejskie badanie z udziałem polskich ekspertów pokazało duże znaczenie, jakie dla reputacji firmy mogą mieć aktywni w mediach społecznościowych szeregowi pracownicy. Mogą oni sprawnie i niedrogo wypromować przedsiębiorstwo - jednak tylko, jeśli będą to robić z własnej woli.

Jak przedsiębiorcy korzystają z postępowań restrukturyzacyjnych?

W trzecim kwartale 2020 r. otwarto 188 postępowań restrukturyzacyjnych. To o 44,6% więcej niż w trzecim kwartale 2019 r. oraz o aż o 89,9% więcej niż w drugim kwartale 2020 r. Aż 72% stanowią uproszczone postępowania restrukturyzacyjne.

Większość dyrektorów finansowych w Europie spodziewa się wzrostu zysków w ciągu roku

Połowa dyrektorów finansowych w Europie deklaruje większy optymizm odnośnie do perspektywy finansowej przedsiębiorstw, które reprezentują. W marcu odpowiedziało tak zaledwie 10 proc. ankietowanych. Jednocześnie, jak wynika z badania „European CFO Survey Autumn 2020” firmy doradczej Deloitte, zaledwie co trzeci CFO spodziewa się spadku dochodów, podczas gdy na początku pandemii takie obawy miało aż 60 proc. respondentów.

Które firmy skorzystają z nowego pakietu antykryzysowego?

Duża część dofinansowania z nowego pakietu antykryzysowego obejmie jedynie sektory objęte restrykcjami, jak w przypadku branży gastronomicznej, handlowej czy też fitness. Nie obejmie też młodych firm - skomentował dla PAP Adam Ziębicki z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy.

„Zielone” firmy przyciągają młodych pracowników - jak dbałość o środowisko daje przewagę na rynku pracy?

Dlaczego “zielone” organizacje przyciągają młodych, ambitnych pracowników? Jakie są wyniki wielu przeprowadzonych badań? Dlaczego tak ważne jest, aby firmy i ich pracownicy wdrażali zasady zrównoważonego rozwoju? Dlaczego firmy, które traktują środowisko odpowiedzialnie, mają i będą miały przewagę na rynku pracy i będą bardziej wartościowe dla pracowników, klientów i kontrahentów?

Nieświadomy udział w karuzeli VAT

Dowód na świadomość przedsiębiorcy co do uczestnictwa w karuzeli VAT, w postaci korespondencji e-mail zawierającej opis trasy samochodu dostawczego, nie jest wystarczający. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku.

Usługi kompleksowe a VAT

Spółka świadczyła usługi kompleksowe na rzecz zagranicznego kontrahenta, ale organ podatkowy zakwalifikował je jako dostawę towaru. Wszystko w tym celu, by móc je opodatkować VAT. Sprawa trafiła do sądu administracyjnego.

Czy Tarcza Branżowa osłoni biznes?

26 października do Sejmu wpłynął poselski projekt tzw. Tarczy Branżowej. Przedsiębiorcy, m.in. z branży gastronomicznej czy rozrywkowej, fotografowie lub fizjoterapeuci, będą mogli liczyć na wsparcie w postaci zwolnienia ze składek ZUS za listopad oraz dodatkowego świadczenia postojowego. Zdaniem ekspertów proponowana przez rząd pomoc jest niewystarczająca wobec skali problemów, z jakimi zmagają się właściciele firm.

Środki pomocowe dla przedsiębiorstw ze wsparciem BGK

Obecnie wiele firm ma trudności z pozyskaniem i odnowieniem finansowania, dlatego warto zwrócić uwagę, że ciągle istnieje możliwość zabezpieczenia dodatkowego z Funduszu Gwarancji Płynnościowych Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Wiele przedsiębiorstw skorzystało ze wsparcia tarczy antykryzysowej i z programów oferowanych przez Polski Fundusz Rozwoju, co z pewnością zaspokoiło w większości ich potrzeby bieżące. Jednak niebawem może się okazać, że to zbyt mało, aby radzić sobie na rynku.

Czy na kasie fiskalnej można ewidencjonować darowizny?

Czy prawo podatkowe dopuszcza możliwość ewidencjonowania na kasie rejestrującej (kasie fiskalnej) na literze „F” albo „G” darowizn pieniężnych ze stawką NP albo ZW?

Rozliczenie VAT – płatność między spółką polską a brytyjską (Część I)

W ramach cyklu dotyczącego rozliczania podatku VAT od płatności między spółką polską a brytyjską, prezentujemy pierwszy temat, w którym to firma brytyjska fakturuje firmę polską.

Kiedy faktura nie uprawnia do odliczenia VAT?

Prawo do odliczenia VAT wynikającego z faktur zakupowych jest nadrzędnym prawem podatnika, stanowiącym fundament zasady neutralności podatku VAT. Są jednak przypadki, gdzie ustawodawca zdecydował o ograniczeniu prawa do odliczenia VAT. Wynikają one m.in. z dokonywania zakupów niewykorzystywanych w działalności opodatkowanej, od podatników niezarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni, zakupów związanych z samochodami wykorzystywanymi do celów mieszanych w działalności gospodarczej lub usługami noclegowymi i gastronomicznymi czy też wynikających z nadużyć lub oszustw podatkowych.

Jak rozliczać konkursy organizowane w firmie?

W jaki sposób prawidłowo opodatkować wygrane w konkursach organizowanych przez firmę? Jak będą opodatkowane PIT wygrane w konkursach zamkniętych (tylko dla pracowników), a jak w konkursach otwartych (dla pracowników i innych osób)?

Jak przygotować firmę do PPK?

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) dotyczą niemal każdego przedsiębiorcy. Warto zapoznać się z tym tematem również jeśli jesteśmy pracownikiem, aby móc zdecydować, czy będziemy uczestnikiem PPK, czy z nich zrezygnujemy. Warto na PPK spojrzeć z punktu widzenia działu kadrowo-płacowego. Z jednej strony można założyć, że „jakoś to będzie”, jednak zdecydowanie lepszym podejściem jest przygotowanie się do PPK. Jak uniknąć przykrych niespodzianek?

Nota korygująca - kto ją wystawia i kiedy?

Nota korygująca jest szczególnym rodzajem faktury pozwalającym na korygowanie niektórych pomyłek w fakturach wyjątkowo przez nabywcę towaru lub usługi, a nie przez wystawcę faktury. Przyjrzyjmy się dokładniej temu dokumentowi. Jakie elementy powinna zawierać nota korygująca? Kiedy ją wystawiać? Czy wymaga akceptacji wystawcy faktury? Jakie pomyłki można poprawiać notą korygującą, a jakich nie?

Postępowanie restrukturyzacyjne – jakie narzędzia daje prawo do negocjacji z wierzycielami?

Przedsiębiorcy będący w kłopotach finansowych zbyt późno otwierają postępowania restrukturyzacyjne. Głównym powodem jest obawa o reakcje wierzycieli i szeroko rozumianego otoczenia. Tymczasem obowiązujące prawo restrukturyzacyjne daje im bardzo użyteczne narzędzia pomagające w negocjacjach z wierzycielami.

Szczególne procedury rozliczania VAT - dostawa towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków

Istotą szczególnej procedury rozliczania VAT jest opodatkowanie podatkiem VAT samej marży ze sprzedaży niektórych towarów. Specjalne zasady opodatkowania VAT zostały przewidziane dla dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich oraz antyków.

Konkurs „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” - wnioski do 30 grudnia 2021 r.

Do 30 grudnia 2021 r. wydłużony został nabór wniosków w konkursie „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” realizowanego w ramach poddziałania 1.1.2 Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Druga zmiana to zwiększenie budżetu o 90 mln zł, tj. do 390 mln zł.

Promocja zdrowego stylu życia pracowników – wyzwanie dla współczesnych firm!

Co zdrowy styl życia ma wspólnego ze zrównoważonym rozwojem? Jakie są wyniki przeprowadzonych badań w tym zakresie? Jakie są oczekiwania pracowników wobec firmy w zakresie promocji zdrowego stylu życia? Dlaczego promowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników nie powinno być modą, ale wyzwaniem dla firm, które chcą stosować nowoczesne metody zarządzania kadrami? Ten temat komentuje Izabela Różańska-Bińczyk z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Przekształcenie i sukcesja działalności gospodarczej – czy już czas na zdecydowane działania?

Zapowiedź opodatkowania spółek komandytowych podatkiem dochodowym od osób prawnych skłania przedsiębiorców do poszukiwania nowych form prowadzenia biznesu. Rok 2020 może być też ostatnią szansą na skorzystanie podmiotów powstałych z przekształconych spółek komandytowych z dobrodziejstw tzw. estońskiego CIT. Z kolei osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą z pewnością zainteresuje rozpoczęcie prac nad instytucją fundacji rodzinnej umożliwiającej korzystne, również podatkowo, przejęcie firmy przez spadkobierców.

Polityka Nowej Szansy 2020 - program wsparcia dla polskich przedsiębiorców

Wystartował rządowy program wsparcia Polityka Nowej Szansy. Wsparcie finansowe w ramach programu będzie udzielane firmom ze wszystkich branż i segmentów: poczynając od mikro-, małych i średnich, a kończąc na dużych. W 2020 roku na ten cel trafi z budżetu państwa co najmniej 720 mln zł.

Puste faktury – kiedy organ może odmówić odliczenia VAT?

Stwierdzenie nabycia przez podatnika pustych faktur w celu uzyskania korzyści podatkowych upoważnia organy do odmówienia mu prawa do odliczenia VAT. Nie oznacza jednak, że na tej podstawie mogą żądać od niego zapłaty VAT z faktur, które on wystawił. Jak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, to, iż przedsiębiorca kupował puste faktury, nie oznacza, że sam takie wystawiał. Organy muszą to udowodnić.

Czy sprzedając akcje lub udziały zapłacimy VAT?

Czy za sprzedane akcje spółki giełdowej trzeba zapłacić podatek VAT? W praktyce obrotu gospodarczego na rynku transakcyjnym panuje przekonanie, że sprzedaż udziałów bądź akcji podlega tylko opodatkowaniu od czynności cywilnoprawnych (PCC). Tak jednak nie jest.

Aplikacja e-mikrofirma do wysyłki JPK_VAT z deklaracją

Resort finansów udostępnił nową wersję aplikacji e-mikrofirma. Zmodyfikowana aplikacja e-mikrofirma umożliwia obsługę nowego JPK_VAT z deklaracją, czyli nowego JPK_V7M (rozliczenie miesięczne) lub nowego JPK_V7K (rozliczenie kwartalne).

Wycena przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju (start-up) – jak przebiega i o czym warto pamiętać?

Wyceny przedsiębiorstw należą do dosyć wymagających i skomplikowanych procesów. Tym trudniejsze są, jeśli mamy do czynienia z przedsiębiorstwami we wczesnej fazie rozwoju, ponieważ wtedy oszacowania często opierają się jedynie na wierze, że zespół, który je tworzy będzie potrafił zrealizować postawione przed nim cele i wykorzystując, nieraz innowacyjną, technologię lub model biznesowy, stworzy wartość, której inwestorzy oczekują, a której na chwilę obecną jeszcze nie widzą. Jak zatem przebiega wycena start-upów?

Dlaczego (wciąż) zarządzanie majątkiem ma niski priorytet w organizacji?

Zarządzanie aktywami ze względu na dostępne technologie przeżywa swój renesans. Jednocześnie nie znajduje wciąż, należytego uznania osób zarządzających w organizacjach, tak w biznesie jak i w instytucjach sektora publicznego. W wielu wypadkach utożsamiane jest z prostymi zagadnieniami: inwentaryzacji majątku trwałego i amortyzacji w finansach, co gorsza często traktowanych rozdzielnie. Jest to tym bardziej zaskakujące, mając na uwadze regulacje prawne w tym zakresie, choćby te mówiące o odpowiedzialności za przestępstwo zwane niegospodarnością menadżera bądź nadużyciem zaufania.

Jak uzyskać pieniądze dla firmy z venture capital?

Fundusze venture capital dają wiele możliwości start-upom i młodym firmom, dzięki którym mogą one zyskać nie tylko zastrzyk pieniędzy na rozwój innowacyjności, ale także nieoceniony know-how. Jak skutecznie rozmawiać z inwestorami i efektywnie pozyskiwać środki? Jakie argumenty pomogą przekonać kapitałodawcę, że warto zainwestować akurat w przedstawione przedsięwzięcie? Oto kilka wskazówek.

Nowy JPK_VAT coraz bliżej – z jakimi pytaniami zmagają się przedsiębiorcy?

Już za kilka dni nowy JPK_V7M i JPKV7K stanie się faktem. Rewolucja zapowiadana od dawna, po kilku odroczeniach, nieodwołalnie wchodzi w życie. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w komunikacie z 16 września b.r., w którym wskazano, że 30 września 2020 r. zostanie wyłączona dotychczasowa bramka REST API służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych podpisem kwalifikowanym i zaufanym, jak również bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych danymi autoryzacyjnymi.

Green HRM - “zielone” zarządzanie zasobami ludzkimi. Sposób na zrównoważony rozwój firmy

Green HRM, czyli “zielone” zarządzanie zasobami ludzkimi, to kluczowe narzędzie we wprowadzaniu zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie, które dąży do realizacji celów zielonej gospodarki. Jest to element zarządzania zasobami ludzkimi uwzględniający kontekst ekologiczny jako podstawę decyzji kadrowych. Element ważny, ponieważ na budowę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa największy wpływ mają ludzie - sukces firmy zależy właśnie od świadomości pracowników, działań, wiedzy oraz ich wykorzystania. Głównym celem GHRM jest kształtowanie wrażliwości ekologicznej zatrudnionych, proekologicznego środowiska pracy i ekologicznie odpowiedzialnych postaw pracowników, które to następnie są przenoszone do życia prywatnego.

Dofinansowanie do usług szkoleniowych i doradczych - wnioski do 30 listopada 2020 r.

Mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o zwrot części kosztów usług szkoleniowych i doradczych wspomagających prowadzenie firmy w czasie pandemii. Usługi rozwojowe w uruchomionym przez PARP projekcie „Kompetencje dla sektorów zadanie COVID-19 – oferta dla przedsiębiorców” odpowiadają na bieżące potrzeby wybranych branż. Maksymalna wysokość pomocy wynosi do 80 proc. kosztu usługi netto, a budżet całego projektu to ok. 57 mln zł. Zakładany termin składania wniosków do operatorów upływa 30 listopada 2020 r.

Kiedy fiskus może nałożyć dodatkowe zobowiązanie w VAT?

W ramach prowadzonej kontroli organ podatkowy, obok prawidłowej wartości zobowiązania podatkowego, może także nałożyć dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości 30% kwoty różnicy. Kiedy wartość dodatkowego zobowiązania może zostać obniżona? A w jakie sytuacji sankcja ta może zostać zwiększona?

REKLAMA