Po ostatnich porządkach w firmie stwierdziliśmy, że w magazynie zalega bardzo dużo zużytego sprzętu elektronicznego, jak: stare komputery, monitory, klawiatury, faksy i inne. Chcieliśmy to wyrzucić do śmietnika, ale nasz szef twierdzi, że nie możemy tak postąpić, a na dodatek musimy za utylizację takich odpadów zapłacić. Czy to prawda?
Spory na tle interpretacji przepisów prawa podatkowego to stały element rzeczywistości gospodarczej. Ciągłe zmiany, niejasne przepisy i zmienne wykładnie powodują, że sprawy podatkowe nie schodzą z wokand sądów administracyjnych. Opodatkowanie usług hotelarskich, turystycznych czy kempingowych nie jest wyjątkiem, a wątpliwości w tym zakresie również muszą rozstrzygać sądy administracyjne. Orzeczenia w tym zakresie dotyczą bardzo różnych kwestii i zakresów, począwszy od problemów z opodatkowaniem VAT, po możliwość rozliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z wyjazdami służbowymi pracowników. Stanowiska zawarte w wybranych wyrokach mogą być dla wielu podatników istotną wskazówką, co zrobić, żeby zminimalizować ryzyko konfliktu z fiskusem.
Od 29 kwietnia 2008 r. główni księgowi zostali objęci widełkowym systemem płacowym, co spowodowało u nas, że główny księgowy jednostki (gminnego zakładu gospodarki komunalnej), który mógł zarobić do tej pory 3340 zł (wynagrodzenie zasadnicze) i 1300 zł (dodatek funkcyjny), po nowelizacji może otrzymać maksymalnie 2906,75 zł (wynagrodzenie zasadnicze) i 1750 zł (dodatek funkcyjny), przy najniższym wynagrodzeniu na poziomie 1000 zł i wartości jednego punktu 4,50. Rozumiem, że jeżeli przeliczone po nowemu wynagrodzenie zasadnicze wyszło niższe niż dotychczasowe, to księgowy zachowuje wynagrodzenie zasadnicze w starej kwocie. Do kiedy taki stan może trwać?