Relacje z mediami wydają się skutecznym i prostym sposobem na zwrócenie uwagi otoczenia oraz budowanie wizerunku firmy. To prawda, ale tylko wtedy, gdy znamy i stosujemy zasady, którymi kierują się dziennikarze. Chociaż media ewoluują w ekspresowym tempie, to pewne standardy działania pozostają niezmienne. Jakie reguły rządzą światem mass mediów? Które praktyki stosować w relacjach z dziennikarzami, a czego należy się wystrzegać? Jak sprawić, aby dialog był satysfakcjonujący dla obu stron? O tym będzie mowa podczas kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations, która odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia 2015 roku w Rzeszowie - patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl. Już teraz prezentujemy krótki przewodnik dla wszystkich piarowców.
Jednym z najlepszych sposób na optymalizację obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, w dobie ogólnodostępnego Internetu, jest moduł WWW. Interfejs ten, z uwagi na podobieństwo do klasycznych stron internetowych, jest bardzo intuicyjny, może być dostępny z każdego miejsca oraz oferuje szereg praktycznych możliwości, oszczędzających czas, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i z punktu widzenia pracownika.
W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.
Przy realizacji dużych inwestycji budowlanych zaangażowanych jest zazwyczaj wiele podmiotów gospodarczych. Rodzi to problemy w momencie, gdy główny wykonawca nie wypłaca należności podwykonawcom. Wówczas firmy realizujące inwestycje, uważają, iż to inwestor ma obowiązek uregulować zobowiązania pieniężne wobec nich. Przepisy dotyczące tej kwestii nie są spójne, jednak jednolite orzecznictwo sądowe pozawala określić, w jakich sytuacjach roszczenia wobec inwestora są uzasadnione.
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (sprzedaż przez Internet). Firmę zarejestrowałam w mieszkaniu prywatnym nabytym wspólnie z mężem za środki pochodzące z kredytu hipotecznego. Na potrzeby działalności gospodarczej wykorzystuję 20% powierzchni lokalu. W takiej też proporcji zaliczam do kosztów działalności czynsz oraz wydatki eksploatacyjne (prąd, gaz, woda, wywóz śmieci itp.). Czy w takiej samej proporcji mogę zaliczać do kosztów zapłacone odsetki od kredytu hipotecznego? Nadmieniam, że mieszkanie nie zostało zaliczone do środków trwałych. Kredyt hipoteczny również nie został zaciągnięty przeze mnie jako przedsiębiorcę, lecz jako osobę prywatną.