REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki 2019, E-faktura

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy e-faktury będą obligatoryjne? Jak się przygotować?

E-faktury. Z końcem sierpnia br. Rada Ministrów przyjęła projekt zmian do ustawy VAT wdrażającej Krajowy System e-Faktur (KSeF). Choć początkowo z powyższego rozwiązania będzie można korzystać dobrowolnie, już od 2023 roku stanie się ono obligatoryjne. Jakie są korzyści i wyzwania dla przedsiębiorców wynikające z jego wdrożenia?

Faktury ustrukturyzowane od 1 października 2021 r.

E-faktury. Ministerstwo Finansów pracuje nad wprowadzeniem możliwości wystawiania przez podatników faktur w formie ustrukturyzowanej (tzw. e-faktur) oraz wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur (w skrócie KSeF). Nowe rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, co może okazać się zarówno jego atutem, jak i wadą.

E-faktura od 2022 roku - projekt nowelizacji ustawy o VAT przyjęty przez Radę Ministrów

E-faktura. 31 sierpnia 2021 r. Rada Ministrów przyjęła projekt zmian do ustawy VAT wdrażającej Krajowy System e-Faktur (KSeF). Rząd chce wprowadzić możliwość wystawiania e-faktur, czyli faktur elektronicznych posiadających tzw. ustrukturyzowany format XML. Ministerstwo Finansów chce wspólnie z biznesem testować nowe rozwiązanie już od października 2021 r., tak, aby jak najwięcej firm korzystało w pełni z e-faktury w 2022 r. Ministerstwo Finansów opublikowało jednocześnie roboczą wersję struktury logicznej e-faktury. Struktura ta została opracowana z uwzględnieniem uwag zgłoszonych MF podczas konsultacji podatkowych z przedsiębiorcami. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2022 r.

E-faktury – co się zmieni? Czy podatników i księgowych czeka rewolucja?

E-faktury – co się zmieni? W dniu 4 sierpnia 2021 r. na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się zmieniony projekt nowelizacji ustawy o VAT zakładający wprowadzenie (od 1 stycznia 2022 r.) faktur ustrukturyzowanych oraz Krajowego Systemu e-faktur (KSeF). Projektowane zmiany zakładają jak na razie jedynie możliwość skorzystania z e-faktur przez podatników. Podatnicy nie będą zobowiązani do wystawiania faktur w systemie KSeF, lecz będą mogli skorzystać z tego narzędzia. W przyszłości możliwe jest, że Polska pójdzie w ślady takich państw jak Włochy, Portugalia czy Hiszpania i wprowadzi obowiązkowy system e-faktur. Dlatego już teraz warto jest przyjrzeć się tej konstrukcji.

REKLAMA

e-Faktura - robocza wersja struktury logicznej

e-Faktura. Od 1 stycznia 2022 roku przedsiębiorca będzie mieć możliwość wystawienia faktur ustrukturyzowanych w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw jest zamieszczony na stronie Rządowego Centrum Legislacji pod pozycją UD159. 6 sierpnia 2021 r. Ministerstwo Finansów opublikowało strukturę logiczną e-Faktury w wersji roboczej.

E-faktura i Krajowy System e-Faktur od 1 stycznia 2022 r.

E-faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF) to kolejne etapy wdrażania e-usług ułatwiających rozliczenia między firmami. KSeF ma zbierać wszystkie e-faktury wystawiane przez przedsiębiorców. Co ciekawe, jego celem jest możliwość analizowania i doglądania zgodności faktur VAT wystawionych przez przedsiębiorców swoim kontrahentom. Można wobec tego powiedzieć, że rząd chce mieć nad wszystkim większą kontrolę i zapobiec stosowaniu nieuczciwych praktyk względem urzędu skarbowego. Przejrzystość dokumentacji ma pomóc w wyłapywaniu przestępstw podatkowych i wszelkiego typu nadużyć z tym związanych. Zaletą wprowadzenia KSeF jest automatyzacja procesu związanego z przeprowadzaniem kontroli podatkowych – skrócenie ich czasu i mniejsze zaangażowanie w to przedsiębiorców.

E-faktury - zagrożenia i ryzyka

E-faktury. Już w październiku 2021 r. w Polsce zostaną wprowadzone e-faktury – zapowiada polski rząd. Na razie będą dobrowolną formą rozliczenia, jednak za dwa lata (od 2023 roku) system podatkowy zostanie całkowicie zdigitalizowany. Eksperci wskazują, że oprócz oczywistych korzyści, takich jak uszczelnienie systemu podatkowego czy uproszczenie rozliczeń między kontrahentami, e-faktury wiążą się też z pewnymi ryzykami. To przede wszystkim obawa przed inwigilacją i działaniami hakerów.

E-faktury od 2022 r. Pilotaż od października 2021 r.

E-faktury są już na kolejnym etapie procesu legislacyjnego. Ustawodawca chce wspólnie z biznesem testować nowe rozwiązanie już od października 2021 r., tak aby jak najwięcej firm korzystało w pełni z e-faktury w 2022 r. Korzystanie z e-faktury stanie się obligatoryjne od 2023 r.

REKLAMA

Polska eksportuje technologie do walki z przestępstwami podatkowymi

Polska wykorzystuje technologię w walce z przestępczością podatkową w kraju, ma też potencjał do eksportu tych rozwiązań. Podpisaliśmy już umowę ze Słowacją, kończymy negocjacje z Czechami - poinformował w piątek w Senacie wiceminister finansów Jan Sarnowski.

E-faktury - jakie korzyści dla przedsiębiorców?

Wprowadzenie e-faktury to jedno z rozwiązań, które umożliwią odciążenie przedsiębiorców od wielu obowiązków – powiedział wiceminister Jan Sarnowski. Na początku e-faktury będą dobrowolne, a za dwa lata korzystanie z e-faktury będzie powszechne.

E-faktury - od kiedy, czy będą obowiązkowe?

E-faktury (faktury ustandaryzowane) mają wejść w życie 1 października 2021 r. Jaki jest cel wdrożenia e-faktur? Jak będzie działał system? Czy e-faktury będą obowiązkowe?

Faktury ustrukturyzowane jako rodzaj faktur elektronicznych

Rządowe Centrum Legislacji udostępniło kolejny projekt nowelizacji ustawy o VAT, w którym dopuszcza się stosowanie faktur ustrukturyzowanych jako dopuszczaną formę dokumentowania transakcji. W nowych przepisach będzie ona występowała jako forma faktury elektronicznej, a zasady jej stosowania będą określać ogólne regulacje dotyczące faktur elektronicznych, z wyjątkiem przepisów szczególnych wprowadzanych tą nowelizacją. Data wejścia w życie nowych regulacji to 1.10.2021 r.

E-faktury obligatoryjne dla wszystkich przedsiębiorców

Krajowy System e-Faktur (KSeF) na ruszyć 1 października 2021 r. Początkowo wystawianie faktur w tym systemie ma być dobrowolne. Zdaniem przedsiębiorców e-faktury zmienią dotychczasowy sposób ich wystawiania, dlatego ważne są nie tylko rozwiązania prawne, ale przede wszystkim techniczne.

Uszczelnienie VAT a wpływy z innych podatków

Uszczelnienie VAT zwiększa też wpływy z innych podatków: CIT i PIT - powiedział szef resortu finansów Tadeusz Kościński, zwracając uwagę, że rolą resortu finansów w uszczelnianiu systemu podatkowego jest także dbanie o uczciwą konkurencję.

E-faktury od października 2021 r.

E-faktury. Ministerstwo Finansów liczy, że przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z e-faktury już w październiku 2021 roku - poinformował podczas wideokonferencji wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Nota korygująca poza systemem e-Faktur

Nota korygująca nie będzie mogła być wystawiana w postaci ustrukturyzowanej do faktur ustrukturyzowanych w ramach Krajowego Systemu e-Faktur. Podatnik będą natomiast mieli możliwość wystawiać faktury korygujące według zasad dotychczas obowiązujących, jak i faktury korygującej w postaci faktury ustrukturyzowanej.

System e-Faktury - zwrot VAT w terminie 40 dni

e-Faktury a zwrot VAT. Po wprowadzeniu Krajowego Systemu e-Faktur zwrot VAT będzie możliwy już w terminie 40 dni. System ma wystartować od 1 października 2021 r.

E-faktury od 1 października 2021 r.- projekt nowelizacji ustawy o VAT i struktury logicznej

E-faktury - projekt. Ministerstwo Finansów rozpoczęło 5 lutego 2021 r. konsultacje publiczne projektu nowelizacji ustawy o VAT wprowadzającego e-fakturę ustrukturyzowaną, tj. fakturę elektroniczną wystawioną przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur. Będzie to ustandaryzowana forma dokumentu, przejrzysta i czytelna dla wszystkich użytkowników. W pierwszej fazie wdrażania ustrukturyzowanej e-faktury, polscy przedsiębiorcy będą z niej korzystać dobrowolnie. Podatnicy wybierający ustrukturyzowaną e-fakturę, otrzymają zwrot VAT o 1/3 szybciej – termin zwrotu skróci się dla nich o 20 dni, z 60 na 40. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 października 2021 r. Również 5 lutego 2021 r. Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje podatkowe dotyczące struktury logicznej (schemy) ustrukturyzowanej e-Faktury.

E-faktury - od 2021 r. dobrowolne, od 2023 r. obowiązkowe

E-faktury i KSeF to dwa nowe, planowane przez resort finansów rozwiązania w podatku VAT. Ministerstwo Finansów poinformowało 17 grudnia 2020 r., że projekt ustawy dotyczący e-faktur i centralnej bazy e-faktur - tj. Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) już niebawem trafi do konsultacji publicznych. E-faktury będą stanowić rodzaj faktur elektronicznych, wystawianych i otrzymywanych za pośrednictwem KSeF. Pod koniec 2021 r. e-faktury mają zostać wdrożone w formule dobrowolnej, a następnie od 2023 r. obowiązkowej - poinformował wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Status podatnika bezgotówkowego w 2021 roku pozwoli na szybszy zwrot VAT

Ministerstwo Finansów pracuje nad wprowadzeniem statusu podatnika bezgotówkowego, który uprawniałby do szybszego zwrotu VAT - projekt powinien być gotowy w pierwszych miesiącach 2021 roku - poinformował wiceminister finansów Jan Sarnowski podczas Cashless Congress.

Platforma Ministerstwa Finansów do e-faktur ruszy w 2021 roku

W 2021 r. ruszy platforma Ministerstwa Finansów do e-faktur, najpierw będzie udostępniona dla chętnych przedsiębiorców - zapowiedział 9 czerwca 2020 r. pełnomocnik ministra finansów ds. informatyzacji Przemysław Koch.

Centralna baza faktur zacznie działać w 2021 roku

Już w 2021 r. przedsiębiorcy będą mogli wystawione przez siebie e-faktury przesyłać kontrahentowi przez ministerialną platformę. Na razie dobrowolnie, ale gdy rozwiązanie się sprawdzi, może stać się to obowiązkiem.

Kasy fiskalne online - można już wydawać e-paragony nabywcom

Od 25 kwietnia 2020 r. podatnicy, prowadząc ewidencję przy użyciu kasy fiskalnej online, mogą wystawiać i wydawać nabywcy, za jego zgodą i w sposób z nim uzgodniony, paragon fiskalny lub fakturę w postaci elektronicznej. A w przypadku gdy rozpoczęta sprzedaż nie zostanie dokonana, podatnik może wystawić e-paragon fiskalny anulowany lub fakturę anulowaną w postaci elektronicznej.

Koszty używania samochodów osobowych w firmie - objaśnienia MF

9 kwietnia 2020 r. Minister Finansów wydał wreszcie (oczekiwane przez wszystkich podatników od ponad roku) objaśnienia podatkowe, dotyczące stosowania obowiązujących od 1 stycznia 2019 r. przepisów określających zasady zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na firmowe samochody osobowe. Prezentujemy w całości treść tych ważnych objaśnień.

e-faktury mają poprawić ściągalność VAT

Jesteśmy w fazie zmiany biegów, która pozwoli jeszcze bardziej poprawić ściągalność VAT w dziedzinach takich jak np. nielegalna sprzedaż w internecie - powiedział w rozmowie z PAP wiceminister finansów Leszek Skiba. Zdaniem wiceministra e-faktura - to instrument, który z jednej strony ułatwi przedsiębiorcom działanie, bo faktury będą gromadzone w chmurze. Z drugiej - szybciej dotrą do nich urzędnicy skarbowi. "Pliki JPK są wysyłane 25 dnia każdego miesiąca, a w nowym e-systemie faktury byłyby dostępne on-line" - przekonywał.

Ulga prorodzinna - w przypadku dzieci pełnoletnich uczących się

Ulgi prorodzinna (ulga na dziecko) w rozliczeniu rocznym PIT przysługuje także w przypadku dzieci pełnoletnich (do ukończenia przez nie 25. roku życia). Jednym z warunków skorzystania z ulgi na pełnoletnie dziecko jest nauka dziecka w szkole.

Rozliczenie PIT za 2019 r. - skala podatkowa, koszty, ulgi i zwolnienia

W rozliczaniu PIT za 2019 rok pojawiło się sporo nowości, o których na pewno warto wiedzieć - zmianie uległa skala podatkowa, pojawiły się wyższe koszty uzyskania przychodu oraz wprowadzony został mikrorachunek podatkowy. Poza tym, w tym roku można będzie skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej, natomiast osoby młode skorzystają ze zwolnienia z PIT.

Ranking najlepszych i najgorszych przepisów podatkowych 2019/2020

Stowarzyszenie Podatników w Polsce zaprezentowało wyniki XVI edycji rankingu przepisów podatkowych „BUBLE I HITY podatkowe roku 2019".

Podatki na czasie – „Zmiany w podatkach na przełomie 2019 i 2020 r.” (szkolenie 31 stycznia 2020 r. we Wrocławiu)

Business Tax Professionals (spółka z Grupy Kapitałowej Impel) kontynuuje cykl szkoleń dla przedsiębiorców pod nazwą „Podatki na czasie”. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego cyklu. Kolejne szkolenie z tego cyklu „Zmiany w podatkach na przełomie 2019 i 2020 r.” odbędzie się 31 stycznia 2020 r. we Wrocławiu.

Wykaz (biała lista) podatników VAT - jaka korzyść dla firm

Biała lista podatników VAT to rozwiązanie korzystne nie tylko dla budżetu państwa, bo zwiększa wpływy z tego podatku, ale w dłuższej perspektywie i dla samych przedsiębiorców - skłania ich do tego, by weryfikować wiarygodność swoich kontrahentów - wskazuje Krajowy Rejestr Długów.

Obowiązkowy split payment - pytania i odpowiedzi

Obligatoryjny split payment (podzielona płatność w VAT) obowiązuje od 1 listopada 2019 r. Regulacja ta nadal wzbudza wiele wątpliwości w praktyce. Często pojawiają się pytania, czy sprawdzenie rachunku na białej liście zwalnia z zastosowania split payment oraz kiedy faktura powinna mieć oznaczenie „mechanizm podzielonej płatności” i jak naprawić błąd, gdy takiego oznaczenia nie ma. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

PIT za 2019 rok - sposoby i terminy przesyłania informacji o dochodach (PIT-11, PIT-R i inne)

Ministerstwo Finansów przypomina o sposobach i terminach przesyłania informacji o dochodach za 2019 r. Jeżeli w 2019 r. zatrudniałeś osoby fizyczne lub wypłacałeś im np. wynagrodzenia z umowy o pracę, umowy zlecenia czy należności z praw majątkowych - po zakończeniu 2019 roku sporządzasz imienne informacje o wysokości dochodów tych osób (PIT-11, PIT-R) i zbiorcze deklaracje o pobranym podatku (PIT-4R, PIT-8AR). MF podpowiada o czym trzeba pamiętać w 2020 r. m.in. podczas wypełniania PIT-11, aby poprawnie wpisać tam tzw. ulgę dla młodych pracowników. MF informuje też jak poprawnie złożyć, podpisać i przesłać PIT-11, PIT-R, PIT 4R i PIT 8AR.

Ile podatnicy zyskali na zmianach w PIT i CIT w 2019 roku

Ministerstwo Finansów podsumowuje korzyści, jakie mają podatnicy ze zmian podatkowych wprowadzonych w 2019 roku. Rok 2019 to czas wielu korzystnych zmian dla polskich podatników, takich jak obniżenie PIT z 18 na 17 proc. i zerowy PIT dla młodych do 26. roku życia oraz obniżka CIT dla przedsiębiorców do zaledwie 9 proc.

Obowiązkowy split payment a zapłata należności w walutach obcych

Wprowadzenie od 1 listopada 2019 r. obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności (MPP, split payment) pociąga za sobą zmiany dla szerokiego grona podmiotów. Do nowych regulacji muszą się dostosować m.in. podatnicy dokonujący płatności w walutach obcych.

Procedura ubiegania się o wydanie Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS)

Od 1 listopada 2019 r. podatnicy mogą korzystać z Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS). Jest to instrument, który gwarantuje podatnikom, a także organom podatkowym i podmiotom korzystającym z WIS większą pewność w zakresie prawidłowości zastosowanych stawek VAT. Z czym wiąże się nowa instytucja, jakie są zasady występowania z wnioskiem oraz jakie korzyści daje ona podatnikom i podmiotom z niej korzystającym?

Raportowanie schematów podatkowych – czy wyjaśnienia MF są pomocne?

Niedawno na stronie https://www.podatki.gov.pl/mdr/kontakt/ Ministerstwo Finansów opublikowało kolejne, tym razem nieoficjalne wyjaśnienia zasad raportowania schematów podatkowych (MDR) w postaci swoistego Q&A. W tej wygodne formie MF próbuje rozwiązać 20 najczęściej pojawiających się problemów. Czy skutecznie?

Zwolnienie z PIT dla młodych (do 26. roku życia) – zasady, limity

Od 1 sierpnia 2019 obowiązuje nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, która wprowadziła nowe zwolnienie z PIT. Zwolnienie obejmuje osoby w wieku do ukończenia 26 lat uzyskujące przychody (dochody) ze stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy, stosunku służbowego, stosunku pracy nakładczej lub umów zlecenia. Zwolnienie nie dotyczy więc innych dochodów np. z tytułu samozatrudnienia, czy umów o dzieło.

Metody weryfikujące ceny transferowe – zasady i definicje obowiązujące od 2019 r.

Rodzaj metod szacowania dochodów z tytułu transakcji kontrolowanych dokonanych pomiędzy podmiotami powiązanymi.

Biała lista podatników VAT - zapłata na konto, którego nie ma w wykazie

Podatnik, który zapłaci na konto kontrahenta niewidniejące na białej liście podatników VAT, nie będzie musiał za każdym razem zgłaszać tego fiskusowi – zapewnia Ministerstwo Finansów. Eksperci: świetnie, tylko z przepisów to nie wynika.

JPK_VAT 2019 - ujawniono rozbieżności na kwotę 8,7 mld zł

Dzięki analizie plików JPK_VAT od stycznia do sierpnia 2019 r. Krajowa Administracja Skarbowa zidentyfikowała rozbieżności dotyczące kwoty 8,7 mld zł - wynika z informacji podanych 27 listopada 2019 r. na Twitterze przez Ministerstwo Finansów. Ponadto MF poinformowało, że w tym samym okresie na podstawie JPK VAT zidentyfikowano i poddano do weryfikacji ponad 80 tys. faktur wystawionych przez podmioty niezarejestrowane do VAT na kwotę 2,7 mld zł.

Nowy wzór formularza CIT/NZI (exit tax) od 13 listopada 2019 r.

Resort finansów w drodze rozporządzenia określił nowy wzór formularza w podatku od niezrealizowanych zysków (exit tax), tj. wzór informacji o wysokości wartości rynkowej składnika majątku określonej w państwie członkowskim Unii Europejskiej do celów opodatkowania podatkiem równoważnym do podatku od dochodów z niezrealizowanych zysków (CIT/NZI). Nowy wzór ma zastosowanie do dochodów osiągniętych od dnia 1 stycznia 2019 r.

Wszystkie podatki w jednym systemie - Poltax Plus ma coraz więcej możliwości

Od lipca 2019 r. wszystkie urzędy skarbowe są podłączone do systemu Poltax Plus. Informacje o rozliczeniach w zakresie PIT, CIT i VAT są już w jednym miejscu. Docelowo Ministerstwo Finansów chce stworzyć jeden scentralizowany system do poboru wszystkich danin. Obecnie Poltax Plus służy tylko do rozliczeń PIT, CIT, VAT. W przyszłości zostaną do niego przeniesione informacje dotyczące pozostałych danin, które dziś znajdują się w odrębnych systemach (np. cło i akcyza w systemie Zefir).

Najważniejsze zmiany w CIT 2019/2020

Od początku 2019 r. przepisy ustawy o CIT zostały znowelizowane aż siedmiokrotnie. Na tym jednak nie koniec. Ustawodawca przewiduje kolejne regulacje w zakresie rozwiązań dotyczących CIT. Część nowych regulacji wejdzie w życie w 2020 r.

Obowiązkowa podzielona płatność – trzy wpadki i trzy refleksje – w tle schemat podatkowy

Wejście w życie obowiązkowego split payment z dniem 1 listopada 2019 r. uzasadnia sformułowanie kilku ogólnych refleksji dotyczących zarówno stanowienia przepisów podatkowych w Polsce, jak i wspólnotowej wersji podatku od towarów i usług - pisze profesor Witold Modzelewski.

Wiążąca informacja stawkowa (WIS) w okresie przejściowym (1 listopada 2019 r. - 31 marca 2020 r.)

Od 1 listopada 2019 r. podatnicy mogą występować z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej (WIS), ale dotyczącej stanu prawnego, który zacznie obowiązywać dopiero od 1 kwietnia 2020 r. Przy czym w okresie przejściowym, czyli od 1 listopada 2019 r. do 31 marca 2020 r., w zakresie stawek VAT obowiązujących do 31 marca 2020 r. można wystąpić o indywidualną interpretację prawa podatkowego.

Ważny wyrok dla „wkręconych” w karuzele podatkowe - będzie można wznowić postępowanie podatkowe

16 października 2019 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie Glenkore Agriculture Hungary Kft. C-189/18, który może się okazać dla wielu podatników pomocny w prowadzonych postępowaniach podatkowych oraz stanowić dobrą przesłankę do wzruszania sprawy na etapie decyzji ostatecznej. Wyrok powinien zmienić podejście organów podatkowych do możliwości przytaczania bezrefleksyjnie decyzji wymiarowych wobec innych podatników w ramach prowadzonych postępowań.

Wzór wniosku o wydanie wiążącej informacji stawkowej - WIS-W

Od 1 listopada 2019 r. podatnicy VAT mogą korzystać z nowej instytucji, tj. wiążącej informacji stawkowej (WIS). Jest to urzędowe potwierdzenie prawidłowości stosowanej stawki VAT. W Dzienniku Ustaw został opublikowany wzór wniosku o wydanie WIS, czyli WIS-W oraz wzór załącznika WIS-W/A. Podstawowa opłata za WIS-W wynosi 40 zł.

Ponad 24 miliony dobrowolnych podzielonych płatności w 4 miesiące

Od 1 lipca 2018 r. do 31 października 2019 r. w ramach stosowania mechanizmu podzielonej płatności (MPP) w VAT zostało zrealizowanych 24 mln 724 tys. 409 transakcji - poinformowało 6 listopada na Twitterze Ministerstwo Finansów.

Obowiązkowy split payment – porady praktyczne

Obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (split payment), który wszedł w życie 1 listopada 2019 r., stanowi nie lada wyzwanie dla większości przedsiębiorców. Pomimo tego, iż Ministerstwo Finansów uważa, że wykładnia nowych przepisów jest jednoznaczna i nie powinna stwarzać problemów przedsiębiorcom, to jednak sami zainteresowani są już innego zdania. Jak w praktyce poradzić sobie z nowymi obowiązkami?

Obowiązkowa podzielona płatność – wyjaśnienia MF

Ministerstwo Finansów udzieliło odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności (MPP), obowiązującego od 1 listopada 2019 r. Są to wyjaśnienia opublikowane na portalu podatki.gov.pl, które nie mają formalnego statusu interpretacji podatkowej, czy objaśnień podatkowych.

REKLAMA