REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pożyczka, Bankowość i finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podatek od niektórych instytucji finansowych - wytyczne dla organów podatkowych

Minister Finansów wydał interpretację ogólną w sprawie stosowania przez organy podatkowe oraz organy kontroli skarbowej przepisów ustawy z dnia 15 stycznia 2016 r. o podatku od niektórych instytucji finansowych.

Przedsiębiorcy niechętnie biorą kredyty

Zdaniem profesora Jerzego Osiatyńskiego, członka Rady Polityki Pieniężnej na finansowanie działalności gospodarczej w najbliższych miesiącach będzie mieć wpływ nie tyle wprowadzenie podatku bankowego, co niechęć firm do zaciągania kredytów.

Łatwiejsze przeniesienie konta do innego banku - dyrektywa PAD od września 2016 r.

W połowie września 2016 r. wejdą w życie przepisy unijnej dyrektywy o rachunkach płatniczych (PAD - Payment Accounts Directive). Pozwolą one na łatwiejsze przenoszenie rachunków do innego banku, czy prostsze zakładanie kont bankowych za granicą. Każdy kraj UE będzie musiał też uruchomić oficjalną stronę internetową, która umożliwi porównanie opłat pobieranych przez poszczególne banki za prowadzenie rachunków.

Komisja Europejska przygląda się podatkowi od instytucji finansowych

Komisja Europejska sprawdza uchwalony w styczniu w Polsce podatek od niektórych instytucji finansowych (tzw. podatek bankowy) pod kątem ewentualnej sprzeczności zapisów ustawy, która go wprowadzała, z regulacjami Unii Europejskiej - poinformowały źródła unijne. Na razie nie ma jednak oficjalnego dochodzenia w tej sprawie.

Skutki wprowadzenia podatku bankowego

Kwestia tzw. podatku bankowego wywołuje wiele pytań i wątpliwości. Od jakich instytucji finansowych jest on pobierany? Czy wpłynie to na równowagę rynku finansowego? Czy podniesie koszty kredytów i obniży depozytów? Czy nie doprowadzi do zwiększenia popularności usług tzw. pseudo-banków oraz kredytów udzielanych na nierynkowych zasadach?

Pożyczki odnawialne a podatek od czynności cywilnoprawnych

Spółka zawarła we wcześniejszych latach tzw. umowy pożyczek rewolwingowych. Zgodnie z tymi umowami po spłacie całości lub części zadłużenia może ponownie otrzymać środki pieniężne do wysokości limitu określonego w umowie. Nie ma w tym przypadku konieczności zawierania nowej umowy. 1. Jak w 2016 r. będą opodatkowane PCC takie umowy? 2. Czy nowe przepisy będą stosowane także do pożyczek zawartych przed 1 stycznia 2016 r.?

Zasady pobierania podatku od instytucji finansowych

Od 1 lutego 2016 r. niektóre instytucje finansowe w Polsce mają obowiązek płacić podatek bankowy. Banki już zapowiedziały podwyżkę opłat i prowizji dla klientów, aby zrekompensować sobie straty wynikające z obowiązku płacenia nowego podatku. Które instytucje finansowe zobowiązane są do uiszczania podatku i jak wyglądają zasady jego poboru?

Wzór deklaracji w zakresie podatku od niektórych instytucji finansowych (FIN-1)

Minister Finansów wydał rozporządzenie w sprawie określenia wzoru deklaracji w zakresie podatku od niektórych instytucji finansowych (FIN-1). Pierwszym okresem rozliczeniowym, za który podatnicy objęci tym podatkiem dokonają obliczenia i wpłaty podatku oraz złożą deklarację podatkową jest luty 2016 r.

Rynek kapitałowy w Polsce 2016 – najważniejsze zmiany

Zmiany w zarządach spółek, podatek bankowy, ustawa "frankowa", nowe regulacje MAR/MAD II, ustawa o listach zastawnych - to pięć najważniejszych zmian dla polskiego rynku kapitałowego w 2016 r. zdaniem dr. Piotra Bobera, Prezesa WFY Group.

Faktoring niejawny

Wprowadzanie do umów handlowych zakazu przenoszenia na osoby trzecie praw i obowiązków wynikających z tychże umów staje się coraz powszechniejszą praktyką. Dla przedsiębiorców może to być przeszkoda w korzystaniu z narzędzi wspomagających zarządzanie płynnością finansową, takich jak np. faktoring.

Więcej uprawnień dla BFG i KNF

Rząd przygotował projekt ustawy zwiększającej uprawnienia Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG) oraz Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), którym w najbliższych dniach zajmie się Sejm. Celem ustawy jest wdrożenie dwóch unijnych dyrektyw, które m.in. gwarantują ograniczenie ratowania banków ze środków podatników oraz wzmacniają stabilność systemu bankowego i zwiększają ochronę klientów banków. Nowe regulacje przewidują też m.in. przeprowadzenie przez BFG przymusowej restrukturyzacji banku.

Podatek od instytucji finansowych w Polsce wyższy niż w Niemczech

Podatek od instytucji finansowych ze stawką 0,44 proc. od wartości aktywów wchodzi w życie na początku lutego. Podatki tego rodzaju występują w wielu krajach Europy, lecz są dużo niższe niż w Polsce - np. w sąsiednich Niemczech tego rodzaju opodatkowanie jest dziesięć razy mniejsze.

Podatek bankowy w Europie

Podatek od aktywów bankowych (tzw. podatek bankowy), analogiczny pod względem zasad funkcjonowania do nowego polskiego podatku od niektórych instytucji finansowych, obowiązuje już w wielu państwach europejskich. W Polsce od lutego 2016 r. m.in. banki, firmy ubezpieczeniowe, SKOK-i i firmy pożyczkowe będą obłożone podatkiem, wynoszącym rocznie 0,44 proc. wartości ich aktywów.

Podatek bankowy na Węgrzech

Budżet Węgier został istotnie zasilony wpływami z podatku bankowego. Jednak podatek ten doprowadził do zmniejszenia ilości udzielanych kredytów. Ponadto banki przerzuciły część kosztów na klientów - powiedział PAP ekonomista Zoltan Adam z instytutu Kopint-Tarki w Budapeszcie.

Pomoc dla frankowiczów - projekt prezydenta oceniony pozytywnie przez MF

Ministerstwo Finansów oceniło 19 stycznia 2016 r. pozytywnie proponowane przez Kancelarię Prezydenta rozwiązanie dotyczące pomocy dla kredytobiorców mających kredyty mieszkaniowe we frankach szwajcarskich (CHF). Zdaniem MF koncepcja ta wydaje się być uczciwa z punktu widzenia relacji między kredytobiorcami złotowymi (PLN) a „frankowymi”.

Rating Polski 2016 - stanowisko Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów w wydanym 18 stycznia 2016 r. komunikacie ocenia, że decyzja agencji ratingowej Standard & Poor's o obniżeniu oceny ratingowej Polski jest niezrozumiała z punktu widzenia analizy ekonomicznej i finansowej. Decyzja ta jest sprzeczna z ocenami pozostałych agencji ratingowych, największych międzynarodowych instytucji finansowych oraz uczestników rynków finansowych. Jest tym bardziej niezrozumiała, że nie została poprzedzona zmianą perspektywy oceny ratingowej, która przed decyzją agencji S&P była pozytywna. W opinii MF rozczarowujące jest podejście agencji do kwestii dialogu ze stroną polską w celu wyjaśnienia wątpliwości zgłaszanych przez agencje do tzw. klimatu politycznego.

Faktoring w Polsce w 2016 roku - czasem warto sprzedać fakturę

Podmioty, będące członkami Polskiego Związku Faktorów osiągną w 2016 roku obroty na poziomie nawet 140 mld zł. Będzie to wynik prawie 20 mld zł wyższy niż w 2015 roku. Faktoring, tj. skupowanie faktur przez wyspecjalizowane firmy, z roku na rok jest coraz bardziej popularny. Sprzedając fakturę faktorowi przedsiębiorca (coraz częściej są to małe i średnie firmy) przestaje się martwić o to, czy klient zapłaci, a jednocześnie dysponuje środami pieniężnymi.

Podatek bankowy - trudny do uniknięcia, przerzucalny na klientów

Od 1 lutego 2016 r. instytucje finansowe (w szczególności banki i ubezpieczyciele) będą płacić podatek w wysokości 0,44 proc. wartości ich aktywów rocznie. Eksperci podkreślają, że bankom i innym instytucjom finansowym będzie trudno uniknąć zapłacenia tego podatku. Będą jednak próbować przenieść koszt podatku bankowego na swoich klientów.

Ustawa o podatku bankowym została przyjęta

W dniu 15 stycznia br. Sejm przyjął większość poprawek Senatu do ustawy o podatku bankowym. Nowe regulacje przewidują, że od lutego 2016 r. m.in. banki, firmy ubezpieczeniowe, SKOK-i i firmy pożyczkowe będą obłożone podatkiem, wynoszącym rocznie 0,44 proc. wartości ich aktywów.

Podatek bankowy - Ministerstwo Finansów nie zgadza się z opinią EBC

Podatek bankowy może sprzyjać wypłacalności banków, nie zmniejszy akcji kredytowej - przekonuje Ministerstwo Finansów, odpowiadając na krytyczne opinie Europejskiego Banku Centralnego wobec propozycji wprowadzenia podatku bankowego. MF zwraca m.in. uwagę, że podatek bankowy funkcjonuje z powodzeniem w wielu unijnych państwach i wspiera rozwój gospodarczy tych państw.

Podatek bankowy podwyższa marże kredytów

Już w miesiącu lutym zacznie obowiązywać uchwalony pod koniec grudnia ubiegłego roku podatek bankowy. W wyniku wprowadzenia podatku banki podniosły marże kredytów.

Skutki wprowadzenia podatku bankowego dla branży ubezpieczeniowej

Zgodnie z ustawą o podatku od niektórych instytucji finansowych, od lutego 2016 r. opodatkowaniem zostaną objęte banki (krajowe, oddziały banków zagranicznych, oddziały instytucji kredytowych), zakłady ubezpieczeń i reasekuracji, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe oraz firmy pożyczkowe. Jak ocenia mec. Piotr Czublun, zmiany, mimo że zasadniczo idą w dobrym kierunku, jednak nie rozwiązują większości problemów, jakie dla branży ubezpieczeniowej może przynieść nowy podatek.

Od lutego 2016 r. instytucje finansowe zapłacą podatek ze stawką 0,44 proc. rocznie

Sejm uchwalił ustawę o podatku od niektórych instytucji finansowych, która zakłada, że już od miesiąca lutego 2016 r. banki, firmy ubezpieczeniowe oraz inne instytucje finansowe będą obłożone tzw. podatkiem bankowym, wynoszącym rocznie 0,44 proc. wartości ich aktywów.

Podatek bankowy uderzy w klientów banków

Szef Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz uważa, że podatek bankowy od aktywów w proponowanej stawce uderzy w klientów banków; według niektórych wyliczeń kredyty mieszkaniowe udzielane po jego wejściu w życie staną się o kilkadziesiąt tysięcy złotych droższe.

Instytucje finansowe objęte programami naprawczymi nie będą płaciły podatku "bankowego"?

Ministerstwo Finansów chce, by podmioty objęte programami naprawczym nie były objęte tzw. podatkiem bankowym. Resort widzi potrzebę prac nad niektórymi zapisami proponowanej ustawy - poinformował wiceminister finansów Konrad Raczkowski. Podatek ten ma wejść w życie od 1 lutego 2016 roku.

Podatek "bankowy" - zgodność z prawem UE i cele pozafiskalne

Podatek bankowy obowiązuje w wielu krajach, m.in. Wielkiej Brytanii czy Niemczech. W Polsce powinien jednak służyć nie tylko zwiększaniu wpływów do budżetu, ale także ograniczeniu ryzykownych zachowań banków - mówi PAP ekonomistka, doradca podatkowy Agnieszka Zasikowska.

Podatek "bankowy" będzie pobierany od dużych instytucji finansowych

Aktywa banków, firm ubezpieczeniowych i innych instytucji finansowych w przypadku, gdy przekraczają 4 mld zł, zostaną objęte podatkiem w wysokości 0,39 proc. rocznie (banki) lub 0,6 proc. rocznie (firmy ubezpieczeniowe) - zakłada projekty przygotowany przez posłów PiS.

Faktoring niepełny

Faktoring niepełny jest najpopularniejszą formą tej usługi. Ten rodzaj finansowania jest najbardziej odpowiedni dla podmiotów gospodarczych posiadających stałych i godnych zaufania odbiorców, ponieważ ryzyko niewypłacalności płatników faktoringowych pozostaje po stronie faktoranta.

Polisolokaty opodatkowane PIT

Zamierzam w tym roku zawrzeć polisę ubezpieczeniową na życie i dożycie w jednym z towarzystw oferujących takie ubezpieczenia. Z warunków tej polisy, które mi przedstawiono, wynika że świadczenie, które w przyszłości otrzymam od zakładu ubezpieczeń będzie ustalane w zależności od wartości wskazanego w polisie indeksu (tzw. polisolokata). Agent uprzedził mnie, że od 2015 r. taki dochód został objęty opodatkowaniem PIT. Czy to oznacza, że otrzymane przeze mnie świadczenie z tej polisy od zakładu ubezpieczeń w tej części będzie opodatkowane?

Stawka podatku bankowego wyniesie 0,0325 proc. i będzie naliczana miesięcznie

Projekt ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych - tzw. podatku bankowego trafił 3 grudnia br. do marszałka - wynika z informacji zamieszczonych na stronie internetowej Sejmu. Zgodnie z założeniami do projektu, stawka podatku wyniesie 0,0325 proc. i będzie naliczana miesięcznie.

Likwidacja bankowego tytułu egzekucyjnego

Bankowe tytuły egzekucyjne nie będą już wystawiane przez banki, to efekt wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który orzekł za sprzeczne z konstytucją przepisy, które dawały bankom taką możliwość.

Podatek od aktywów banków, SKOK-ów i zakładów ubezpieczeń od 1 lutego 2016 r.

Poselski projekt ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych - tzw. podatku bankowego trafi jeszcze w czwartek 3 grudnia 2015 r. do marszałka Sejmu - poinformował Wojciech Jasiński (PiS). Stawka podatku w przypadku banków i SKOK-ów wyniesie 0,0325 proc. i będzie naliczana miesięcznie. Stawka podatku w przypadku ubezpieczycieli wynieść ma za każdy miesiąc 0,05 proc. Jasiński był pytany na konferencji w Sejmie również o przewidywane przychody z tego podatku. Powinny one wynieść w granicach 5-6 mld zł - zaznaczył.

Zdelegalizowanie spreadu walutowego – prezydencki projekt ustawy

Prezydencki projekt ustawy względem „przywrócenia równości stron niektórych umów kredytu i zmianie niektórych innych ustaw” to swoista deska ratunku dla frankowiczów. Propozycja zakłada bowiem zdelegalizowanie spreadu walutowego stosowanego przez banki.

Opodatkowanie pożyczek między podatnikami VAT

Umowa pożyczki udzielana przez przedsiębiorcę z czynnym statusem w VAT, który nie zajmuje się pożyczaniem pieniędzy na co dzień, będzie zwolniona z podatku od towarów i usług, a tym samym i z podatku od czynności cywilnoprawnych. Częstotliwość udzielania pożyczek, status stron umowy pożyczki czy status działalności pożyczkodawcy nie mają wpływu na opodatkowanie takiej pożyczki.

Na wprowadzeniu podatku od transakcji finansowych budżet ma zyskać 1,7 mld zł

Podatek od transakcji finansowych może przynieść 1,7 mld zł budżetowi w pierwszym roku obowiązywania tego podatku - wyliczają jego autorzy. Dostępny na stronie internetowej PiS projekt zakłada, że zasadnicza stawka podatku od transakcji wynosiłaby 0,14 proc.

Podatek bankowy może zaszkodzić polskim instytucjom finansowym

Prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz apeluje o rozwagę w sprawie podatku bankowego, tak by nie obrócił się on przeciwko bezpieczeństwu polskich instytucji finansowych. Podkreśla, że możliwości udzielania kredytów firmom przez sektor bankowy w Polsce są obecnie jednymi z najniższych w Unii Europejskiej.

Podatek od aktywów banków nie podniesie oprocentowania kredytów?

Ewentualny podatek od aktywów banków nie powinien grozić podwyżką oprocentowania kredytów w Polsce; przeciwdziałać temu będą: konkurencja na rynku, aktywne działania UOKiK i wyłączenie z opodatkowania instytucji, których aktywa nie przekraczają 1 mld zł - przekonują autorzy projektu PiS.

Ustawa o szczególnych zasadach restrukturyzacji walutowych kredytów mieszkaniowych

Zasadniczym celem ustawy o szczególnych zasadach restrukturyzacji walutowych kredytów mieszkaniowych, czyli tak zwanej ustawy o pomocy frankowiczom, jest wsparcie kredytobiorców, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji po znacznym wzroście kursu franka. Kontrowersje budzi jednak nie tylko sama ustawa, ale nieustannie zmieniany wymiar tej pomocy, który do pierwotnego poziomu, tj. modelu 50/50 obniżony został przez Senat.

Zmiany w ustawie o usługach płatniczych

Zmiana nadzoru nad dostawcami kart płatniczych, kary dla dostawców kart płatniczych za naruszanie przepisów, jak również ułatwienia dla krajowych dostawców kart płatniczych - takie rozwiązania przewiduje przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt nowelizacji ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw.

Pożyczka bez podatku gdy pieniądze są poza Polską

Jakie konsekwencje w podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) rodzi zapożyczenie się u zagranicznego kontrahenta? Zakres opodatkowania pożyczki będzie determinować miejsce ulokowania pożyczanych pieniędzy w momencie zaciągania pożyczki.

Gwarancje kredytowe dla małych i średnich firm (program COSME)

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał 29 października 2015 r. umowę z 11 bankami w sprawie uruchomienia gwarancji kredytowych w wysokości do 800 mln zł dla polskich przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Nowy program gwarancyjny BGK pozwoli uruchomić akcję kredytową w wysokości 1 mld zł dla około 5 tysięcy mikro-, małych i średnich firm. Środki będą udzielane w ramach programu COSME oraz Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, ustanowionego na mocy Planu Inwestycyjnego dla Europy.

Faktoring - definicja, rodzaje, korzyści dla małych i średnich firm

Usługi faktoringowe są obecne na polskim rynku od blisko 20 lat. Początkowo korzystały z nich głównie przedsiębiorstwa generujące duże obroty i wystawiające wiele faktur. Rozwojowi rynku towarzyszy pojawienie się firm faktoringowych spoza sektora bankowego, które udzielają finansowania bez względu na branżę, czas prowadzenia działalności czy też jej skalę.

Czy warto inwestować w fundusze zagraniczne?

Na funduszach zagranicznych można zarobić więcej niż na polskich – średnia stopa zwrotu tego rodzaju produktów finansowych sięgnęła 8,7 proc., a więc znacząco więcej niż w przypadku polskich funduszy (6,2 proc.). Mimo lepszych wyników, fundusze zagraniczne ciągle nie cieszą się popularnością wśród Polaków. Ostatnie statystyki (początek 2015 r.) wskazują, że Polacy zainwestowali w nie tylko ok. 6 mld zł, podczas gdy w produktach oferowanych przez krajowe TFI ulokowali około 200 mld zł. Fundusze zagraniczne są słabo promowane i często odstraszają przeciętnego obywatela swoimi nazwami czy jurysdykcją w jakiej się znajdują. A szkoda. Mogą bowiem stanowić atrakcyjną alternatywę dla polskich funduszy zamkniętych.

Obowiązek zróżnicowania środków nadzorczych nad SKOK'ami

Trybunał Konstytucyjny, orzekając o zgodności ustawy o SKOK z konstytucją, odrzucił ze względów formalnych około 90 proc. wniesionych zarzutów, jednak wskazał, że artykuł 60 ustawy o SKOK z 2009 r. jest niezgodny z konstytucją, tj. ustawodawca nie wypełnił konstytucyjnego obowiązku zróżnicowania środków nadzorczych w odniesieniu do wielkości i zasięgu aktywności kas.

Spółki na Cyprze - przymusowe likwidacje i przejęcie majątków

W lipcu tego roku w oficjalnym Dzienniku Urzędowym Republiki Cypru ukazała się lista spółek, które w przeciągu trzech miesięcy od dnia publikacji listy, mają zostać z urzędu rozwiązane i wykreślone z rejestru. W konsekwencji, ich majątki mogą ulec przepadkowi na rzecz Skarbu Państwa. Termin minął 17 października 2015 roku. Czy właściciele tych spółek byli przygotowani na taki scenariusz?

Import usług z tytułu zaciągniętej pożyczki - rozliczenie VAT

Jedną z najbardziej powszechnych form służącą szybkiemu pozyskaniu kapitału jest pożyczka. Wiele podmiotów (podatników VAT) decyduje się zaciągnąć pożyczkę od banku, instytucji finansowej lub innego podmiotu „pozabankowego” w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej (np. innej spółki w ramach jednej grupy kapitałowej). Pożyczki najczęściej wiążą się z odsetkami wpłacanymi przez podmioty zaciągające pożyczki (dalej jako pożyczkobiorcy) na rzecz podmiotów udzielających pożyczek (dalej jako pożyczkodawcy). W niniejszym artykule zostanie rozważona sytuacja, w której pożyczki zaciągane są od pożyczkodawców nieposiadających siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski (podmioty zagraniczne).

Coraz więcej elektronicznych faktur i elektronicznych płatności

Polacy szukają nowych, wygodniejszych sposobów płacenia rachunków: okienka na poczcie i w banku tracą na rzecz innych miejsc i Internetu. Już 44 procent Polaków płaci jakieś rachunki przez Internet, co trzeciemu z ankietowanych przez Millward Brown na zlecenie BillBird S.A., zdarza się opłacać rachunki stacjonarnie w innych miejscach niż poczta i bank, np. w kasie sklepu lub w BOK-u dostawcy usług. Według danych BillBird, tylko za pośrednictwem Moje Rachunki, Polacy opłacają średnio ponad milion rachunków miesięcznie.

Czy można zaliczyć do kosztów uprzednio niezaliczone do nich kwoty odsetek w kolejnych latach podatkowych

Większościowy udziałowiec udzielił naszej spółce kilku pożyczek. Chcemy wybrać alternatywny spo­sób wyliczenia odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych, bo w naszej ocenie pozwoli nam to zali­czyć do kosztów większą kwotę odsetek niż przy zastosowaniu przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji. Czy to prawda, że odsetki niezaliczone do kosztów w danym roku podatkowym możemy zaliczyć do kosztów w latach następnych?

Jak obliczyć kwoty odsetek wyłączonych z kosztów według alternatywnych zasad ich ustalania przy przedłużonym roku podatkowym

Planujemy zaciągnięcie pożyczki od większościowych udziałowców naszej spółki. Wyliczając od­setki podlegające wyłączeniu z kosztów podatkowych będziemy stosować nowe zasady określone w art. 15c updop. Jak poprawnie wyliczyć tę kwotę w sytuacji, gdy pierwszy rok podatkowy naszej spółki jest rokiem przedłużonym?

Limit odsetek podlegających zaliczeniu do kosztów podatkowych przy alternatywnym sposobie ich wyliczania

Nasza spółka zaciągnęła kilka pożyczek: od udziałowców i od powiązanych z nią spółek. W związku ze zmianą przepisów zastanawiamy się, czy wyliczając odsetki wyłączone z kosztów podatkowych po­winniśmy nadal stosować przepisy o tzw. cienkiej kapitalizacji, czy też skorzystać z prawa do wyboru alternatywnego sposobu ich wyliczania. Jaki jest limit odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów podatkowych według zasad alternatywnych?

REKLAMA