REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ryczałt, Podatek od nieruchomości

Zmiana formy opodatkowania - możliwa do 20 stycznia 2014

Polscy przedsiębiorcy mają możliwość wyboru formy opodatkowania, czyli sposobu w jaki wylicza się podatek dochodowy, co decyduje o jego wysokości. Wyboru sposobu dokonuje się w momencie zakładania działalności gospodarczej. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy wybrana forma opodatkowania okazuje się dla przedsiębiorcy niekorzystna? Oczywiście – można ją zmienić. Tej operacji dokonuje się jednak tylko raz w roku składając właściwy wniosek do 20 stycznia.

Preferencje podatkowe dla firm w 2014 r.

W roku 2014 więcej firm może korzystać z preferencji podatkowych. W tym roku obowiązują bowiem wyższe limity podatkowe, które warunkują m.in. status małego podatnika, czy możliwość rozliczenia się ryczałtem.

Zwolnienia podatkowe w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej

Do 30 czerwca 2014 r. został przedłużony okres obowiązywania przepisów dotyczących regionalnej pomocy inwestycyjnej w zakresie zwolnień od podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych.

Przywileje podatkowe dla OPP

Organizacjom pożytku publicznego działającym na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przysługuje wiele zwolnień z podatków i opłat.

REKLAMA

Opodatkowanie kartą podatkową 2014 - nowy wzór wniosku PIT-16

Ministerstwo Finansów określiło nowy wzór wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej (PIT-16). Nowy wzór będzie obowiązywał począwszy od 1 stycznia 2014 r.

Stawki karty podatkowej na rok 2014

Minister Finansów określił stawki podatku dochodowego opłacanego w formie karty podatkowej oraz stawki ryczałtu od przychodów osób duchownych (wikariuszy i proboszczów) obowiązujące w roku 2014.

Podatek od nieruchomości - do 15 listopada IV rata

Do 15 listopada osoby fizyczne mają czas na zapłacenie ostatniej (IV) raty podatku od nieruchomości za 2013 rok. W niektórych przypadkach opłata za miejsce garażowe znacząco (nawet dziesięciokrotnie) przekracza stawkę za mieszkanie, w innych jest jej równa. Home Broker wyjaśnia, skąd ta różnica.

Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych w 2014 r.

Od 1 stycznia 2014 r. będą obowiązywały nowe stawki maksymalne podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych oraz opłat lokalnych. Wzrosną one w stosunku do roku 2013 o 0,9%. Rada Gminy ma możliwość uchwalić stawki niższe od maksymalnych.

REKLAMA

Ryczałt ewidencjonowany - stawki i podatnicy

Nie przy każdej działalności handlowej, wytwórczej lub usługowej można wybrać opodatkowanie ryczałtem ewidencjonowanym. Przepisy przewidują pewne ograniczenia

Przekazanie nieruchomości na cele osobiste a podatek od spadków i darowizn

Jestem wspólnikiem spółki jawnej. W 2008 r. spółka nabyła nieruchomość zabudowaną budynkiem mieszkalnym. Nieruchomość została nabyta ze środków spółki i wprowadzona do jej ewidencji środków trwałych. Obecnie wspólnicy zamierzają na mocy uchwały wycofać tę nieruchomość ze spółki. W efekcie staną się oni współwłaścicielami nieruchomości. Przy czym ich udziały we współwłasności będą odpowiadać udziałom w zyskach i stratach w spółce. Czy wycofanie tej nieruchomości na potrzeby osobiste wspólników podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn?

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w 2014 r.

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w 2014 r. mogą wybrać podatnicy, którzy w 2013 r. uzyskają przychody nieprzekraczające kwoty 633 450 zł.

Limity podatkowe w 2014 roku

Kurs euro z 1 października 2013 r, opublikowany w tabeli kursów średnich NBP, pozwolił obliczyć limity podatkowe, które będą obowiązywać w 2014 r. I tak: status małego podatnika w 2014 r. będą mieli ci podatnicy, których przychody brutto nie przekroczą w 2013 r. kwoty 5 068 000 zł; limit jednorazowej amortyzacji w 2014 r. wynosi 211 000 zł; natomiast limit dla ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na 2014 r. to 633 450 zł.

Podatek od nieruchomości w 2014 r.

W stosunku do bieżącego roku w 2014 r. podatek od nieruchomości wzrośnie, ale skala podwyżki jest dużo mniejsza niż to miało miejsce w ubiegłym roku. To dzięki niższej inflacji podwyżka podatków lokalnych w 2014 r. nie będzie tak dotkliwa.

Opodatkowanie wypłat z IKZE ryczałtem

Rząd przyją propozycje zmian w regulacjach dotyczących Indywidualnych Kont Zabezpieczenia Emerytalnego, w których przewidziano m.in. wprowadzenie opodatkowania wypłat z IKZE zryczałtowanym podatkiem dochodowym zamiast obecnie obowiązującego opodatkowania według skali PIT.

Podatek od nieruchomości 2013/2014

Podatek od nieruchomości jest podatkiem lokalnym, który jest pobieranym przez samorządy gminne. Poznaj zasady dotyczące podatku od nieruchomości, a także górne stawki podatku od nieruchomości, które obowiązują w latach 2013 i 2014.

Stawki podatku od nieruchomości 2013 / 2014

Stawki maksymalne podatku od nieruchomości będą w 2014 r. niewiele wyższe od tych z bieżącego 2013 roku. W przypadku budynku wykorzystywanego na potrzeby działalności gospodarczej wzrost maksymalnych stawek wyniósł 0,92% (w 2013 r. 4,28%), natomiast w przypadku budynków mieszkalnych 1,36% (w ubiegłym roku 4,28%).

Jak opodatkować przychody ze sprzedaży nieruchomości

Opodatkowania przychodów ze sprzedaży nieruchomości wciąż sprawia dużo trudności przedsiębiorcom. Problemem powodują niezgodne w swoich orzeczeniach sądy administracyjne. Rzecznik Praw Obywatelskich zwróciła się do Naczelnego Sądu Administracyjnego o ostateczne rozstrzygnięcie rozbieżności.

Produkcja kanapek z 5,5% stawką ryczałtu

Przychody uzyskane z tytułu produkcji kanapek wytworzonych z materiałów podstawowych oraz ich sprzedaż w automatach vedingowych należy opodatkować wg stawki ryczałtu 5,5%.

Podatek od nieruchomości - gmina też płaci

Gmina jest podatnikiem podatku od nieruchomości w zakresie nieruchomości stanowiących jej własność: nieprzekazanych w posiadanie innym podmiotom i niepodlegających wyłączeniu lub zwolnieniu z opodatkowania na podstawie ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych lub na mocy uchwał rad gmin. Wynika, to z art. 3 ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, który ustanawia regułę że obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości ciąży na właścicielu (posiadaczu samoistnym) nieruchomości lub obiektów budowlanych oraz użytkowniku wieczystym gruntów.

Przejście z ryczałtu na zasady ogólne w trakcie roku podatkowego

Przedsiębiorca wybiera formę opodatkowania w momencie otwierania działalności gospodarczej, odpowiednio wypełniając formularz CEIDG-1. W kolejnych latach działalności można co prawda dokonać zmiany, ale tylko raz do roku – do 20 stycznia. Istnieje jednak jeden wyjątek od tej reguły, który dotyczy przejścia z ryczałtu na zasady ogólne.

Zmiany w ewidencji przychodów ryczałtowców

11 maja br. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6 maja 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Dochód ze sprzedaży nieruchomości nie musi być opodatkowany

Nie każde odpłatne zbycie nieruchomości wiąże się z powstaniem przychodu. Kluczowym w ustaleniu przychodu oraz podatku od sprzedaży nieruchomości jest moment sprzedaży.

Ulga mieszkaniowa - zakup nieruchomości finansowany kredytem

Ulga mieszkaniowa obowiązuje w ustawie o PIT od 1 stycznia 2009 r. Zastąpiła ona obowiązującą do końca 2008 r. ulgę meldunkową. Okazuje się, że pozornie prosta regulacja powoduje szereg problemów.

Ustanowienie odrębnej własności lokalu w budynku podlega PCC

Współwłaściciele budynku zawierają czasem umowę o wyodrębnienie własności jednego bądź kilku lokali, które przechodzą na własność niektórych dotychczasowych współwłaścicieli. Gdyby wartość nabytych praw była wyższa niż wartość dotychczasowych udziałów we współwłasności, strony mogą wyrównać różnicę za pomocą dopłat. Umowa taka podlega opodatkowaniu PCC na podstawie przepisu o zniesieniu współwłasności.

Podatek od nieruchomości – najpóźniej 15 marca zapłać pierwszą ratę

15 marca mija termin zapłaty pierwszej raty podatku od nieruchomości przez osoby fizyczne. Przedsiębiorca, który prowadzi działalność w budynku o powierzchni 200 m. kw. stojącym na 200-metrowej działce zapłaci 4740 zł podatku. Gdyby tę samą nieruchomość wykorzystywał tylko na cele mieszkalne zapłaciłby tylko 236 zł podatku (ponad 20 razy mniej !).

Wzory deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek leśny i podatek rolny w 2013 roku

Ministerstwo Finansów określa projekty wzorów formularzy podatkowych na podatek od nieruchomości, podatek leśny i podatek rolny. Również w 2013 roku opublikowało na swojej stronie finanse.gov.pl kilka wzorów, ale ... te wzory nie różnią się od określonych poprzednio.

Firma w mieszkaniu – czy oznacza to wyższy podatek od nieruchomości?

Przedsiębiorcy dość często rejestrują siedzibę firmy w mieszkaniu. Pozwala to zaliczać do kosztów podatkowych firmy część wydatków związanych z eksploatacją i amortyzacją lokalu. Powstaje tu wątpliwość, czy w takim przypadku trzeba płacić od mieszkania dużo wyższy podatek od nieruchomości? Co prawda zapadł w tej kwestii korzystny dla przedsiębiorców wyrok NSA, to jednak gminy często upominają się o wyższy podatek.

Od 1 marca wzrastają stawki diet za podróże służbowe

Od 1 marca 2013 r. rosną – niezmieniane już od 6 lat - stawki diet na podróże służbowe. Wyższe diety przekładają się na niższe zobowiązania podatkowe przedsiębiorców. Są także korzystniejsze podatkowo dla pracowników.

Kiedy można stracić prawo do ryczałtu

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność opodatkowaną ryczałtem wrócą do opodatkowania według skali, gdy stracą prawo do tej formy opodatkowania wykonując np. usługi kulturalne i rozrywkowe.

Z końcem stycznia mija termin złożenia deklaracji PIT-28

Do 31 stycznia podatnicy płacący zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów z działalności gospodarczej lub z tytułu umów najmu, podnajmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze (na deklaracji PIT-28) powinni rozliczyć się z urzędem skarbowym.

Budynki nie wykorzystywane w działalności ze względów technicznych bez wyższego podatku

Jeżeli budynki i budowle są w tak złym stanie technicznym, że nie można ich wykorzystywać do działalności gospodarczej – nie obciążają ich wyższe stawki podatku od nieruchomości. Wątpliwości budzi kwestia, jak udowodnić taki stan techniczny.

Podatek od nieruchomości i inne podatki i opłaty lokalne w Bydgoszczy w 2013 roku

Od początku 2013 roku mieszkańcy Bydgoszczy płacić muszą wyższy podatek od nieruchomości. Wzrosły też opłaty za wodę, ścieki i parkowanie.

Stawki podatków i opłat w Krakowie w 2013 roku

Od początku 2013 roku mieszkańcy Krakowa płacić muszą wyższy podatek od nieruchomości. Wzrosły ceny biletów komunikacji miejskiej, opłaty za ogrzewanie, wodę i ścieki. Przywrócony został podatek od posiadania psów.

Stawki podatków i opłat lokalnych w Warszawie w 2013 roku

Od początku 2013 roku warszawiacy płacić muszą wyższy podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych oraz podatek rolny. Wzrosły ceny biletów komunikacji miejskiej. Najprawdopodobniej wzrosną (być może już w lutym) czynsze w lokalach komunalnych i opłaty za wywóz śmieci wodę i ścieki (te od połowy roku).

Podatki i opłaty lokalne w woj. zachodniopomorskim w 2013 r.

W 2013 r. mieszańcy woj. zachodniopomorskiego mogą się spodziewać wyższych czynszów, podatków od nieruchomości czy opłat za wodę i ścieki.

W 2013 r. rosną podatki od nieruchomości we Wrocławiu

Od stycznia 2013 r. mieszkańcy Wrocławia zapłacą wyższe podatki od nieruchomości. Czeka ich także podwyżka opłat za wodę i odprowadzanie ścieków.

W 2013 r. w obu stolicach woj. lubuskiego wzrosły podatki i opłaty

W województwie lubuskim w 2013 r. wzrosły niektóre podatki i opłaty lokalne. W Gorzowie Wlkp. podrożały ceny biletów komunikacji miejskiej, w Zielonej Górze podwyżka objęła czynsze za lokale komunalne.

Mieszkańcy Białegostoku zapłacą wyższe podatki lokalne w 2013 r.

Od stycznia 2013 roku w Białymstoku podniesiono podatki od środków transportu i od nieruchomości.

Podwyżki podatków i opłat lokalnych w Lublinie w 2013 r.

Mieszkańcy Lublina w 2013 r. zapłacą wyższe podatki od nieruchomości; wzrasta również cena wody i odprowadzania ścieków, ciepła oraz opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów.

Stawki podatków i opłat w Poznaniu w 2013 roku

W Poznaniu w 2013 roku wyższe są stawki podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego. Droższe są bilety komunikacji miejskiej, woda i odprowadzanie ścieków. Nie ma na razie "podatku dachowego".

Olsztyn: podatki i opłaty lokalne w 2013 r.

Od 1 stycznia 2013 w Olsztynie wzrosły opłata miejscowa, podatek od środków transportu, a także opłaty za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków. Podwyżki wynoszą od 2,7 proc. do 5 proc.

Mieszkańcy Łodzi zapłacą wyższe podatki w 2013 r.

W 2013 r. mieszkańcy Łodzi zapłacą więcej m.in. za wodę, bilety oraz podatek od nieruchomości.

Można już składać deklaracje podatkowe za 2012 r.

Od 1 stycznia 2013 r. można składać deklaracje podatkowe za 2012 r. Akcja wysyłania PIT-ów za 2012 r. kończy się 30 kwietnia 2013 r., ale podatnicy, którzy rozliczają się ryczałtem lub kartą podatkową mają czas tylko do końca stycznia.

Podatek od nieruchomości 2013 – wysokość stawek zależna od gminy

W 2013 roku podwyżki podatku od nieruchomości mogą dotknąć właścicieli nieruchomości. Podwyżka maksymalnych stawek o wskaźnik inflacji, zawarta w obwieszczeniu Ministra Finansów nie oznacza jednak obowiązku obciążenia tym podatkiem. Ostateczna decyzja w sprawie konkretnych stawek podatkowych należy do gmin. Dlatego też warto zapoznać się z uchwałami rad gmin.

Podatek od nieruchomości od leśniczówek i mieszkań służbowych

Minister Finansów w interpretacji ogólnej wyjaśnił, kto powinien płacić podatek od nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych, udostępnianych w drodze umowy pracownikom Służby Leśnej do bezpłatnego korzystania.

Podatek od nieruchomości 2013 – jak zwykle stawki maksymalne rosną

W 2013 roku obowiązywać będą wyższe stawki maksymalne podatku od nieruchomości i innych podatków i opłat lokalnych. Podwyżki mogą dotknąć właścicieli nieruchomości, samochodów ciężarowych, handlujących na targowiskach czy wyjeżdżających do uzdrowisk. Mogą, bo decyzja o ich uchwaleniu należy do rad gmin.

Podatek od nieruchomości 2014 - stawki maksymalne

Coroczną tradycją podatkową jest wzrost od nowego roku maksymalnych stawek podatków i opłat lokalnych w tym i podatku od nieruchomości. Również od początku 2014 roku stawki te nieznacznie wzrosną.

Podatek od środków transportowych 2014

Przedstawiamy maksymalne i minimalne stawki podatku od środków transportowych obowiązujące w 2014 roku określone przez Ministra Finansów.

Podatki i opłaty lokalne 2014 - stawki maksymalne

Od 1 stycznia 2014 r. nieznacznie rosną maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych. Stawki te wzrastają analogicznie do wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2013 r. w stosunku do I półrocza 2012 r. (wzrost cen o 0,9%). Tam gdzie gminy przed końcem 2013 roku podejmą uchwały o podniesieniu faktycznych stawek - w 2014 roku będą wyższe stawki podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, od posiadania psów).

Opłaty lokalne 2014 - stawki maksymalne

Od 2014 roku rosną maksymalne stawki opłat lokalnych. Stawki te wzrastają proporcjonalnie do wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2013 r. w porównaniu do I półrocza 2012 r. (wzrost cen o 0,9%). Tam gdzie gminy przed końcem 2013 roku podejmą uchwały o podniesieniu faktycznych stawek - w 2014 roku będą obowiązywać wyższe stawki opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, od posiadania psów).

REKLAMA