REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Dyrektor KIS potwierdził, że zmiana przepisów dotyczących czasu pracy kierowców nie wpłynęła na możliwość odliczania diety przez kierowców prowadzących działalność gospodarczą. Diety te mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w części nieprzekraczającej wysokości określonej przez ministra pracy, zarówno w przypadku krajowych, jak i zagranicznych podróży służbowych.
Unia Europejska po raz pierwszy obejęła przepisami kryptoaktywa, emitentów kryptoaktywów i dostawców usług kryptoaktywowych. 16 maja 2023 r. Rada UE przyjęła rozporządzenie o rynkach kryptoaktywów (MiCA). Tego samego dnia Rada EU objęła transfery kryptoaktywów przepisami o informacjach towarzyszących transferom środków pieniężnych.
Koniec wysokich lotów w dynamice e-commerce nie oznacza normalizacji w sektorze logistycznym obsługującym ten rynek. W najbliższych latach cała branża sporo zarobi, zwłaszcza operatorzy krajowi, ale zaspokojenie klienta detalicznego będzie coraz trudniejsze. E-konsument jest bowiem wyjątkowo niestabilny, tym bardziej w trudnych czasach. Dziś dla niego najważniejszy jest koszt dostawy i zwrotu, jutro wygoda, a pojutrze klimat, za ochronę którego mało kto chce dopłacać, choć postulaty w tym zakresie bywają dość radykale.
Służbowa bądź prywatna podróż za granicę z większą ilością gotówki może wiązać się z ryzykiem i wątpliwościami. Czy istnieją limity dotyczące przewożenia pieniędzy z jednego państwa do drugiego? A jeśli tak, to jakie są dopuszczalne kwoty i czy w uzasadnionych sytuacjach można je przekroczyć?
REKLAMA
Decyzja dotycząca wprowadzenia przez Unię Europejską środków zapobiegawczych w sprawie produktów rolnych z Ukrainy wejdzie w życie we wtorek po południu - przekazała PAP rzeczniczka Komisji Europejskiej Miriam Garcia Ferrer.
Polska jest w globalnej czołówce państw, które będą celem relokacji przemysłu i źródeł zaopatrzenia nie tylko z Chin, ale także innych części świata. Tak przynajmniej wskazują profesjonaliści zarządzający globalnymi łańcuchami dostaw. Rozprzęganie światowej gospodarki dzieje się obecnie głównie w sferze deklaracji, ale jeśli obietnice zostaną spełnione, to polski sektor logistyczny będzie jednym z tych obszarów gospodarki, które zadecydują o atrakcyjności naszego kraju dla inwestorów.
W Szwajcarii podatek turystyczny jest trzy razy większy niż we Francji? W wielu regionach Hiszpanii w ogóle nie jest pobierana taksa klimatyczna a w Dubrowniku płacisz podwójnie niż w pozostałej części Chorwacji. Wynika to jasno z raportu sporządzonego przez firmę Interhome specjalizującej się w wynajmie domów wakacyjnych. Raport przygotowano, aby poinformować klientów, którzy planują swój wakacyjny pobyt samodzielnie o wysokości podatku turystycznego, który trzeba zapłacić w najchętniej rezerwowanych wakacyjnych destynacjach.
Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce wywoła znikomy impuls inflacyjny, ponieważ roczny koszt w przeliczeniu na statystycznego obywatela nie powinien przekroczyć 30 zł.
REKLAMA
Firmy transportu drogowego uniknęły niemal pewnego załamania na rynku kierowców spoza UE, a nawet zakończały 2022 rok z dodatnim bilansem stanowisk. Zdołały także utrzymać zatrudnienie w sektorze magazynowym, zapowiadają inwestycje oraz deklarują malejący wpływ wojny na bieżącą działalność. Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w 2022 roku przewiozły więcej towarów niż rok wcześniej i odważanie wkroczyły w nowy rok bijąc przy okazji rekord rejestracji nowych pojazdów. To już drugi w ciągu kilku lat poważny kryzys, z którego polski sektor TSL wychodzi zwycięsko. A rok 2023 nie powinien być gorszy.
Rosja znalazła się na liście rajów podatkowych. Współpraca z takim krajem dla firm oznacza wiele negatywnych skutków podatkowych.
Polscy przewoźnicy nieraz już udowodnili, że potrafią dostosowywać się do zmieniających się warunków geopolitycznych i rynkowych. Obecnie tocząca się wojna w Ukrainie nie przerwała łańcucha dostaw, choć transport towarów może być wydłużony. Dlatego tak ważna jest znajomość wszystkich aktualnie wymaganych procedur i dokumentów, by przewozy były realizowane bez zakłóceń.
Departament Ceł Ministerstwa Finansów informuje, że w związku z planowanym wdrożeniem unijnej fazy 5 systemu NCTS (w Polsce system z funkcjonalnością fazy 5 będzie miał nazwę NCTS2 PLUS) nastąpią zmiany zasad dokonywania w Polsce przeładunków w tranzycie w ramach udzielonych pozwoleń na uproszczenia (decyzja dyrektora izby administracji skarbowej) lub zgód generalnych na przeładunki (decyzja naczelnika urzędu celno-skarbowego).
REKLAMA