REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Twój e-PIT, Ulga prorodzinna

Wizyta w urzędzie skarbowym tylko po wcześniejszej rezerwacji

Ministerstwo Finansów apeluje do podatników: Jeśli musisz przyjść do urzędu skarbowego, umów wcześniej wizytę na podatki.gov.pl. Wiele spraw z urzędem skarbowym możesz załatwić online, m.in. przez serwis e-Urząd Skarbowy. Złóż PIT elektronicznie, dzięki czemu szybko otrzymasz zwrot podatku.

Co można załatwić przez e-Urząd Skarbowy?

e-Urząd Skarbowy to nowy serwis, który został uruchomiony 1 lutego 2021 r. Za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego podatnik może załatwić wiele spraw podatkowych przez internet.

Ulga dla młodych a ulga na dzieci. Jak rozliczyć?

Ulga dla młodych a ulga na dzieci. Czy podatnik objęty ulgą dla młodych ma prawo do ulgi na dzieci? Czy trzeba składać PIT? Co z limitami w uldze prorodzinnej?

Jak złożyć oświadczenie PIT-OP?

PIT-OP to oświadczenie o przekazaniu 1 procent podatku organizacji pożytku publicznego (OPP). Jak i kiedy złożyć oświadczenie PIT-OP? Jak wysłać PIT-OP elektronicznie?

REKLAMA

PIT-28 - termin złożenia deklaracji za 2020 r. upływa 1 marca

PIT-28 za 2020 r. Termin na złożenie zeznania PIT-28 jest krótszy niż w przypadku innych zeznań i upływa 1 marca - przypomina Ministerstwo Finansów. Składając tę deklarację można skorzystać z ulg i odliczeń oraz przekazać 1 proc. podatku dla OPP; MF namawia do jej elektronicznego wysłania.

Czy opiekun krewnego ma prawo do ulgi na dziecko?

Ulga na dziecko a opieka prawna nad dalszym krewnym. Nie każdy opiekun krewnego ma prawo skorzystać z ulgi prorodzinnej.

Logowania do e-Urzędu Skarbowego przez aplikację mObywatel

Logowanie mObywatelem do e-Urzędu Skarbowego. Aplikacja mObywatel, obok login.gov.pl i danych podatkowych, to jedna z metod logowania do e-Urzędu Skarbowego, która została uruchomiona 15 lutego 2021 r.

Twój e-PIT przez profil zaufany i aplikację mObywatel

Twój e-PIT. W e-Urzędzie Skarbowym można już sprawdzić swoje roczne zeznanie podatkowe PIT za 2020 r. Najszybciej podatnik dotrze do niego logując się profilem zaufanym lub aplikacją mObywatel.

REKLAMA

Mikrorachunek podatkowy - jak z niego korzystać?

Mikrorachunek podatkowy to indywidualny rachunek podatkowy do płacenia m.in. podatku PIT. Jak działa i do czego służy mikrorachunek podatkowy? Jak wygenerować swój indywidualny rachunek podatkowy? Jak zapłacić podatek PIT na mikrorachunek (Twój e-PIT)?

Twój e-PIT 2021 - jak się zalogować?

Twój e-PIT 2021. Logując się w 2021 roku do usługi Twój e-PIT trzeba zalogować się do e-Urzędu Skarbowego. Dopiero potem trzeba wybrać usługę Twój e-PIT. Jak to zrobić?

Zeznanie PIT-28 za 2020 r. przez Twój e-PIT do 1 marca 2021 r.

PIT-28 za 2020 r. można składać w usłudze Twój e-PIT do 1 marca 2021 r. Oprócz PIT-28 w usłudze Twój e-PIT znajdują się także przygotowane przez KAS deklaracje PIT-36, PIT-37, PIT-38.

Twój e-PIT za 2020 rok dostępny od 15 lutego na e-US

Twój e-PIT za 2020 rok. W dniu 15 lutego 2021 r. rozpocznie się okres rozliczeń PIT za rok 2020. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotowała dla podatników rozliczenia roczne w usłudze Twój e-PIT. Przedsiębiorcy mogą wysłać PIT poprzez system e-Deklaracje. Na złożenie zeznania i rozliczenie się z fiskusem, jest czas do 30 kwietnia 2021 r.

Przedsiębiorcy nie skorzystają z usługi Twój e-PIT

Twój e-PIT. To już pewne: skarbówka nie będzie sporządzać rocznych zeznań PIT podatnikom prowadzącym działalność gospodarczą. Ani w 2021 roku, ani w przyszłości.

PIT-28 i PIT-36 przez Twój e-PIT - jak złożyć?

Twój e-PIT - jak złożyć deklaracje podatkowe PIT-28 i PIT-36 za 2020 r.? Jak, krok po kroku, zalogować się do usługi Twój e-PIT i poprawnie złożyć zeznania roczne PIT?

Rozliczenie PIT 2020/2021 krok po kroku

PIT 2020: Jaki formularz wybrać? Jak rozliczyć PIT za rok 2020? Do kiedy należy rozliczyć PIT 2020? Jakie są ulgi i odliczenia od podatku w 2020? Jaka jest kwota wolna od podatku w PIT? Jak rozliczyć PIT przez internet? Jaki program pomoże w rozliczeniu PIT? Jak rozliczyć PIT 37? Jak sprawdzić czy Urząd Skarbowy rozliczył PIT?

Twój e-PIT 2021 od 15 lutego

Twój e-PIT 2021 od 15 lutego. 15 lutego 2021 r. Krajowa Administracja Skarbowa udostępni w usłudze Twój e-PIT zeznania podatkowe większości podatników. W urzędach skarbowych pojawiają się już jednak pierwsi podatnicy, którzy chcą skonsultować swoje tegoroczne rozliczenia. Ministerstwo Finansów i KAS przypominają, że nie trzeba umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli natomiast podatnik chce uzyskać informację na temat ulg z których planuje skorzystać – to może umów wizytę w urzędzie skarbowym na podatki.gov.pl. Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym na podatki.gov.pl?

PIT-28 – rozliczenie ryczałtu 2020/2021

PIT-28 – rozliczenie ryczałtu. Kto musi składać PIT-28? Jak złożyć PIT-28? Do kiedy PIT-28 za 2020 r.? Co można odliczyć?

Ulga na dziecko - wszystko, co trzeba wiedzieć

Czym jest ulga podatkowa na dziecko? Kto i kiedy może odliczyć ulgę za dziecko? Na które dzieci przysługuje ulga? Jakie są obowiązujące limity dochodu? Ile wynosi ulga na dziecko w 2021 r.? Jak prawidłowo odliczyć i uwzględnić ulgę w zeznaniu rocznym PIT? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w artykule.

Prawie 88% podatników PIT złożyło elektronicznego PIT-a za 2019 rok

Ministerstwo Finansów poinformowało, że (wg wstępnych danych) w 2020 r. padł nowy rekord rocznych zeznań PIT złożonych elektronicznie – ponad 18,3 mln. Ogółem złożono ok. 20,9 mln PIT-ów. Ostateczne dane dotyczące wszystkich rozliczeń PIT za 2019 rok będą znane za ok. 2 tygodnie, kiedy wszystkie papierowe PIT-y, złożone w ostatnich dniach maja, dotrą do urzędów skarbowych.

PIT za 2019 r. można składać do 1 czerwca – jak to zrobić?

Z uwagi na COVID-19, w tym roku zeznania podatkowe PIT za 2019 r. można składać do 1 czerwca (31 maja to niedziela) bez żadnych konsekwencji. Dotyczy to wszystkich zeznań rocznych: PIT-36, PIT-36L, PIT-36S, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39. Można to zrobić przez usługę Twój e-PIT, e-Deklaracje lub papierowo.

Od 8 maja 2020 r. można odwiedzić urząd skarbowy w wyjątkowej sytuacji

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) informuje, że od 8 maja 2020 r. możliwa będzie wizyta w urzędach skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej przez 2 dni w tygodniu (w środy w godz. 9-15 i w piątki w godz. 9-13). Ale wizyta w urzędzie będzie mogła dotyczyć jedynie wyjątkowych sytuacji, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi.

Do kiedy trzeba wysłać dekaracje PIT?

Czy powinniśmy spieszyć się z rozliczeniem podatków za 2019 r. do 30 kwietnia, czy możemy zrobić to bezpiecznie w maju? Do kiedy mamy w tym roku czas i czy trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki, aby rozliczyć się z fiskusem po 30 kwietnia?

PIT-y za 2019 rok można składać do 1 czerwca 2020 r.

Ministerstwo Finansów przypomina, że w tym roku roczne zeznania podatkowe PIT można składać o miesiąc dłużej niż zwykle. Zeznania podatkowe PIT za 2019 r. można składać do 1 czerwca (31 maja to niedziela) bez żadnych negatywnych konsekwencji. Można to zrobić przez usługę Twój e-PIT, e-Deklaracje lub papierowo. Ułatwieniem w logowaniu do usługi Twój e-PIT jest wprowadzony tymczasowy profil zaufany.

Podatnicy wnioskują o ulgi z powodu koronawirusa

Podczas trwającej w Polsce epidemii koronawirusa, jednym z najważniejszych zadań administracji skarbowej jest pomoc podatnikom, którzy z tego powodu znaleźli się w trudnej sytuacji - powiedziała szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska. Poinformowała, że do urzędów skarbowych trafia wiele tzw. wniosków ulgowych, czyli np. o rozłożenie podatku na raty czy odroczenie terminu płatności.

Więcej czasu na przekazywanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP)

Tarcza antykryzysowa przewiduje rozwiązania dotyczące przekazywania 1% podatku na organizacje pożytku publicznego (OPP). W tym roku możemy przekazać 1% podatku składając zeznanie roczne lub PIT-OP do 31 maja, a w przypadku korekty do 30 czerwca. Zeznanie lub PIT-OP można złożyć przez e-PIT, ale również papierowo lub przez e-Deklaracje.

Ulga na dziecko a niewywiązywanie się z obowiązku alimentacyjnego

Nie samo posiadanie władzy rodzicielskiej wobec dziecka, ale faktyczne jej wykonywanie przez rodziców jest okolicznością, która umożliwia im odliczenie ulgi na dzieci. Wobec czego, rodzicom, którzy nie zajmują się dzieckiem i nie wykonują obowiązku alimentacyjnego, co należy rozumieć jako niewykonywanie władzy rodzicielskiej, ulga na dzieci nie przysługuje.

Deklaracje roczne PIT można składać do 1 czerwca 2020 r.

Na rozliczenie PIT-a za zeszły rok mamy w tym roku czas do końca maja, w praktyce deklaracje można składać także 1 czerwca - informuje rzecznik prasowy ministra finansów Paweł Jurek.

Podatnicy wnioskują o ulgi w podatkach do Krajowej Administracji Skarbowej

Z wnioskami o umorzenie, odroczenie bądź rozłożenie podatku na raty zwróciło się do Krajowej Administracji Skarbowej 14 tys. podatników, ich liczba stale rośnie - poinformował wiceminister finansów, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej Tomasz Słaboszowski.

Prace urzędów skarbowych a koronawirus – jak rozliczyć roczny PIT?

Na dzień dzisiejszy Ministerstwo Finansów nie podjęło decyzji o zamknięciu urzędów skarbowych z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa, a więc funkcjonują one jeszcze bez zmian.

MF apeluje o kontakt z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie

W związku z epidemią koronawirusa Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęcają do korzystania z e-usług oraz kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie. Apelują również o korzystanie z usługi Twój e-PIT oraz e-Deklaracje, które pozwalają na rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym. Z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne możliwe jest ograniczenie dostępności budynków urzędów skarbowych dla klientów tylko do sal obsługi podatnika - informuje MF i KAS.

Informacja o stanie zwrotu nadpłaty podatku w usłudze Twój e-PIT

9 marca 2020 r. Ministerstwo Finansów poinformowało o udostępnieniu usługi status zwrotu nadpłaty w usłudze Twój e-PIT

Ulga prorodzinna - w przypadku dzieci pełnoletnich uczących się

Ulgi prorodzinna (ulga na dziecko) w rozliczeniu rocznym PIT przysługuje także w przypadku dzieci pełnoletnich (do ukończenia przez nie 25. roku życia). Jednym z warunków skorzystania z ulgi na pełnoletnie dziecko jest nauka dziecka w szkole.

e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało 21 lutego 2020 r., że w pierwszym tygodniu sezonu PIT-owego 2020 (tj. w ciągu 6 dni od 15 lutego) złożono prawie 850 tys. e-PITów za 2019 rok. W tym czasie założono prawie 140 tys. nowych Profili Zaufanych, które są najwygodniejszym sposobem logowania do usługi Twój e-PIT. A 23 lutego minister finansów poinformował, że "Liczba deklaracji podatkowych za 2019 r. złożonych za pośrednictwem usługi Twój e-PIT przekroczyła milion."

Akcja #PIT2020 - wsparcie przy rozliczaniu PIT przez internet

Akcja rozliczeniowa PIT (#PIT2020) ruszyła 15 lutego i potrwa do 30 kwietnia 2020 r. Poprzez usługę Twój e-PIT wpłynęło już ponad 350 tys. deklaracji. Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zapewniają wsparcie przy rozliczaniu rocznych deklaracji PIT przez internet.

Sezon PIT-owy 2020 - MF i KAS w pełnej gotowości

Akcja rozliczeniowa PIT rusza 15 lutego i potrwa do 30 kwietnia 2020 r. Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zapewnią wsparcie przy rozliczaniu rocznych deklaracji PIT przez internet. Osoby składające PIT mogą liczyć m.in. na stanowiska komputerowe z dostępem do sieci w całej Polsce i punkty rozliczeń w galeriach handlowych.

Zmiana zasad logowania do usługi Twój e-PIT w 2020 roku

Minister Finansów przygotował projekt zmieniający rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z portalu podatkowego. Zmiana ta ma na celu zwiększenie poziomu zabezpieczeń w mechanizmie autoryzacji w portalu podatkowym poprzez określenie szerokiego katalogu danych, które mogą służyć uwierzytelnieniu m.in. w zakresie usługi Twój e-PIT. Zmienione przepisy mają wejść w życie już 15 lutego 2020 r.

Twój e-PIT - nowe funkcjonalności od 15 lutego 2020 r.

Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych będą mogli składać zeznania roczne PIT za 2019 r. od 15 lutego do 30 kwietnia 2020 r. Ci, którzy skorzystają z usługi Twój e-PIT, mogą liczyć na jeszcze łatwiejsze rozliczenie. Osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, oprócz dostępnych w ubiegłym roku zeznań PIT-37 i PIT-38, będą mogły złożyć również PIT-28 i PIT-36. Dodatkowo usługa będzie m.in. uwzględniać ulgę w PIT dla osób do 26. roku życia i podawać informację o stanie zwrotu nadpłaty podatku.

Twój e-PIT 2020 - wywiad z ministrem finansów

Minister finansów Tadeusz Kościński w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej mówi o nowym, rozpoczynającym się 15 lutego 2020 r. "sezonie" usługi "Twój e-PIT". Kościński wskazuje m.in. rozwiązania w usłudze Twój e-PIT (np. to, że każdy podatnik będzie miał pełną informację o stanie procedury zwrotu nadpłaty podatku przez urząd skarbowy). MF spodziewa się, że w 2020 roku wpłynie on-line więcej e-deklaracji niż w 2019 r., kiedy to złożono ok. 16 mln e-deklaracji, z tego prawie 7 mln przez Twój e-PIT.

Rozliczenie PIT za 2019 r. - skala podatkowa, koszty, ulgi i zwolnienia

W rozliczaniu PIT za 2019 rok pojawiło się sporo nowości, o których na pewno warto wiedzieć - zmianie uległa skala podatkowa, pojawiły się wyższe koszty uzyskania przychodu oraz wprowadzony został mikrorachunek podatkowy. Poza tym, w tym roku można będzie skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej, natomiast osoby młode skorzystają ze zwolnienia z PIT.

Ulga na dziecko 2021/2022 - jak rozliczyć?

Ulga na dziecko (zwana też ulgą prorodzinna) w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) jest najpopularniejszą ulgą podatkową. Jak rozliczyć ulgę na dziecko w rocznym zeznaniu PIT za 2021 rok?

Twój e-PIT dla przedsiębiorców po 2020 roku

W Sejmie trwają prace legislacyjne nad projektem nowelizacji ustawy o PIT, który odsuwa objęcie usługą Twój e-PIT osób prowadzących działalność gospodarczą. W czwartek 9 stycznia 2020 r. podczas drugiego czytania zmian posłowie nie zgłosili poprawek do projektu i projekt został skierowany do głosowania i ustawa została przez Sejm uchwalona. MF zapewnia, że udoskonalona usługa zostanie udostępniona najszybciej jak to możliwe. Zgodnie z projektem od lutego 2020 r. w udostępnionych (w ramach usługi Twój e-PIT) podatnikom deklaracjach wskazywana będzie kwota ulgi na dzieci.

Twój e-PIT w 2020 roku nie dla przedsiębiorców

Ministerstwo Finansów nie zdąży na 15 lutego 2020 r. przygotować usługi Twój e-PIT dla przedsiębiorców składających zeznania PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L i PIT-36LS. Dlatego też chce znowelizować ustawę o PIT i ustawę o ryczałcie, by wykreślić z nich przepisy określające zasady udostępniania tym podatnikom przez organy podatkowe na portalu podatki gov.pl ww. wypełnionych zeznań podatkowych. Jak informuje MF nowelizacja ta będzie miała ten skutek, że co prawda usługa Twój e-PIT będzie dotyczyć w 2020 roku (oprócz PIT-37 i PIT-38) także PIT-28 i PIT-36. Jednak w zakresie PIT-28 i PIT-36 usługa Twój e-PIT nie będzie dotyczyć przychodów z działalności gospodarczej i działów specjalnych produkcji rolnej.

Twój e-PIT za 2019 r. od 15 lutego 2020 r.

Ulga na dzieci oraz ich dane automatycznie trafią do rozliczeń składanych przez Twój e-PIT, z których podatnicy będą korzystać od 15 lutego 2020 r. - informuje w rozmowie z PAP dyrektor departamentu poboru podatków w Ministerstwie Finansów Dariusz Aniećko. Aniećko zapowiedział zmiany w systemie Twój e-PIT. "Cały czas doskonalimy tę usługę" - poinformował. Wyjaśnił, że od 15 lutego 2020 r. w usłudze udostępnione zostaną nowe formularze PIT-36 oraz PIT-28, a usługa zostanie w pełni zintegrowana z zewnętrznymi rejestrami, m.in. PESEL oraz szkolnictwa wyższego.

Ulga prorodzinna na niepełnosprawne dziecko - bez limitu dochodu od 2020 r.

Już od 2020 r. skorzystanie z ulgi prorodzinne (ulgi na dziecko) ma być możliwe bez względu na kwotę dochodów osiąganych przez rodziców. Taka możliwość miałaby miejsce w przypadku małoletnich dzieci, posiadających orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

Twój e-PIT najpopularniejszą usługą e-administracji

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że możliwość składania przez internet deklaracji podatkowych (usługa Twój e-PIT) jest zdecydowanie najpopularniejszą e-usługą oferowaną przez administrację, zna ją 83 proc. zbadanych internautów.

Krajowa Administracja Skarbowa - kierunki działania i rozwoju

Nowy szef Krajowej Administracji Skarbowej Piotr Walczak podsumowuje dotychczasową działalność KAS i zapowiada nowe działania, m.in. umowy o współpracy z największymi podatnikami; budowę „e-Urzędu Skarbowego”, by online załatwić sprawy podatkowe; rozwój Systemu Rozpoznawania Tablic Rejestracyjnych do monitorowania ruchu wszystkich pojazdów przekraczających granice.

Twój e-PIT - wezwanie do zapłaty zaległości

Podatnik przesłał zeznanie podatkowe PIT i wpłacił podatek online na platformie Twój e-PIT, pomimo tego urząd skarbowy wystosował wezwanie do zapłaty zaległości podatkowej. Ministerstwo Finansów przekonuje, że to wyjątkowy przypadek, a nie błąd systemu.

Dwie piąte podatników skorzystało z usługi Twój e-PIT

Z badań CBOS "PIT-y 2018" wynika, że dwie piąte podatników skorzystało z usługi Twój e-PIT, a ponad jedna czwarta nie wprowadziła żadnych zmian w zaproponowanym przez Krajową Administrację Skarbową rozliczeniu. Częściej z usługi korzystali lepiej wykształceni i zamożniejsi Polacy.

Twój e-PIT 2019 - podsumowanie

Ministerstwo Finansów podsumowało pierwszy, inauguracyjny sezon funkcjonowania usługi Twój e-PIT. Wszystkich PIT-ów za 2018 r. w formie elektronicznej złożono ok. 16 mln, w tym prawie 7 mln zostało złożonych dzięki nowej usłudze Twój e-PIT przez osoby rozliczające się na formularzach PIT-37 i PIT-38. W 2020 roku z usługi Twój e-PIT będą mogli skorzystać podatnicy, którzy rozliczają się na formularzach PIT-36, PIT-36L i PIT-28.

Korekta e-PITa rozliczonego automatycznie

Jeżeli nie zaglądałeś do swojego rocznego zeznania podatkowego (PIT-37 lub PIT-38) przygotowanego na portalu podatki gov.pl, to 30 kwietnia w ramach usługi "Twój e-PIT" zostałeś rozliczony automatycznie. Warto wiedzieć, że automatycznie złożonego PIT-a można skorygować. Jeżeli np. zapomniałeś skorzystać z ulgi, czy odliczenia, to zdecydowanie trzeba dokonać korekty. Jak to zrobić?

REKLAMA