Kategorie

Upadłość, Wynagrodzenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Upadłość lub likwidacja firmy oznacza koniec działalności podmiotu zatrudniającego pracowników, czyli pracodawcy. Nie oznacza to jednak automatycznego rozwiązania stosunków pracy podmiotów zatrudnianych, ani braku konieczności rozliczenia się z nimi. Rozwiązanie stosunku pracy musi być zgodne z Kodeksem pracy. Wynika z nich wiele praw i obowiązków pracodawcy, jak i uprawnień pracowników zlikwidowanego pracodawcy.
Od 26 lipca 2014 r. wzmocniona została ochrona roszczeń pracowników w przypadku niewypłacalności przedsiębiorcy, którego upadłość ogłosił sąd zagraniczny. Zmiana wynika z wchodzącej właśnie w życie nowelizacji ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy.
Pracodawca ogłasza niewypłacalność. Co z wynagrodzeniami pracowników? W jaki sposób prawo chroni pracowników posiadających roszczenia z tytułu wynagrodzenia pozostającego do wypłaty wobec niewypłacalnego pracodawcy?