REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dniu 19 kwietnia 2024 r. w godzinach przedpołudniowych nastąpiła przerwa w działaniu witryny urzadskarbowy.gov.pl, spowodowana najprawdopodobniej jakąś awarią. Ministerstwo Finansów poinformowało, że usługa Twój e-PIT działa poprawnie tylko, że trzeba się logować wchodząc z linka epit.podatki.gov.pl.
Jak wejść na swój e-PIT? Jak się zalogować, aby rozliczyć się za pomocą usługi Twój e-PIT? Wstępnie wypełnione roczne deklaracje podatkowe za 2023 rok są dostępne już od połowy lutego. Poznaj wszystkie metody logowania i wybierz tę najbardziej dogodną dla siebie, by szybko i bezboleśnie rozliczyć swój PIT!
Ministerstwo Finansów poinformowało 17 kwietnia 2024 r., że Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje (np. spółki, fundacje, stowarzyszenia) nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie. Serwis e-Urząd Skarbowy pozwala teraz organizacji na składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika.
Ministerstwo Finansów informuje, że w lutym 2024 r. kolejnych 130 tys. osób wyraziło zgodę na e-Korespondencję z organami podatkowymi. A od początku działania usługi, aktywowało ją już 1,7 mln użytkowników. Oprócz tzw. pisma ogólnego tą drogą można złożyć już 14 rodzajów wniosków.
Czy w usłudze Twój e-PIT można złożyć korektę? Czy usługa umożliwia dostęp do PIT-ów za poprzedni rok? Odpowiedzi MF.
Rządowa usługa Twój e-PIT sama nie uwzględni m.in. zmian w ulgach na dzieci, np. ulgi na dziecko pełnoletnie, które nadal się uczy, lub niewykorzystanej kwoty ulgi na dziecko. Czego jeszcze nie policzy Twój e-PIT?
Logowanie do e-Urzędu Skarbowego. Sprawdź, jakimi metodami możesz wejść na swoje konto w eUS i uzyskać dostęp m.in. do swojego e-PIT za ubiegły rok podatkowy.
Wniosek o wiążącą informację stawkową (WIS) można złożyć teraz wyłącznie elektronicznie, za pośrednictwem e-urzędu skarbowego. Z zapowiedzi Ministerstwa Finansów wynikało, że zmiana będzie stanowiła rewolucję. Wszystko miało być względnie proste, ale nie jest.
KAS poinformowała, że 2 stycznia 2024 r. jest dniem wolnym od pracy dla służby cywilnej. W związku z tym nieczynne będą urzędy skarbowe, urzędy celno-skarbowe, izby administracji skarbowej oraz Krajowa Informacja Skarbowa.
W dniu 18 grudnia 2023 r. Ministerstwo Finansów poinformowało o uruchomieniu nowej funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym – Raportu podatnika. Czym jest ów Raport? Dla kogo jest przeznaczony?
Urzędy skarbowe, urzędy celno-skarbowe, izby administracji skarbowej oraz Krajowa Informacja Skarbowa będą nieczynne 2 listopada – podało MF w komunikacie.
Prezes Rady Ministrów wyznaczył 2 listopada 2023 r. i 2 stycznia 2024 r. dniami wolnymi dla służby cywilnej, w związku ze świętami przypadającymi w sobotę. Urzędy skarbowe, urzędy celno-skarbowe, izby administracji skarbowej oraz Krajowa Informacja Skarbowa będą w tych dniach nieczynne. Podatnicy mogą korzystać z usług online Krajowej Administracji Skarbowej w serwisie e-Urząd Skarbowy, który jest dla nich dostępny 24/7.
Cztery automaty, które użytkowano do nielegalnych gier hazardowych zabezpieczyli funkcjonariusze KAS w jednym z lokali w Łomży (Podlaskie). Zarzut pomocnictwa w prowadzeniu nielegalnego biznesu usłyszała 49-letnia kobieta. Grozi jej kara 100 tys. zł za każdy nielegalny automat.
Ponad 6,5 mln zł przychodu nie zadeklarowała do opodatkowania spółka świadcząca na terenie całego kraju usługi przewozowe przez mobilną aplikację – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.
Fiskus wycofuje interaktywne formularze PDF – podatnicy nie będą przy ich pomocy składać deklaracji. Nowość pojawi się w 2024 r. Ostateczny termin zależy od produkcyjnego wdrażania usługi w ramach e-Urzędu Skarbowego.
Zaległości podatkowe to problem, z którym boryka się wielu podatników. Czasami z powodu nieprzewidzianych okoliczności nie jesteśmy w stanie uregulować zobowiązań w terminie. Dla takich sytuacji istnieje procedura umorzenia zaległości podatkowych. W tym artykule przyjrzymy się dokładnie, jak działa ten proces, kto może z niego skorzystać i jakie kroki należy podjąć.
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa poinformowali 25 września 2023 r., że usługa „Rozliczenia” jest już dostępna w e-Urzędzie Skarbowym. Usługa ta pozwala podatnikom i płatnikom zweryfikować salda i szczegóły rozliczeń z urzędem skarbowym.
Jak informują Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa, zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości, a także zaświadczenia o wysokości przychodu lub dochodu można uzyskać bez fizycznej wizyty w urzędzie skarbowym. Wszystkie niezbędne czynności można wykonać online w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) - tam można złożyć wniosek i bezpłatnie otrzymać zaświadczenie nawet w ciągu kilku minut. Warunkiem skorzystania z usługi jest udzielenie zgody na doręczenie elektroniczne, która pozwala na dwustronną komunikację KAS z klientami. Zaświadczenie jest wystawiane jako dokument elektroniczny i doręczane online na konto podatnika w e-US.
Współczesna technologia umożliwia załatwianie wielu spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Dotyczy to również kwestii podatkowych. Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdzić swoje zaległości podatkowe online, ten artykuł dostarczy Ci informacji na ten temat.
Ordynacja podatkowa pozwala przedsiębiorcy uzyskać informację z urzędu skarbowego, m.in. czy jego kontrahent płaci podatki i składa deklaracje podatkowe. Jak uzyskać takie zaświadczenie i do czego się może przydać? Wyjaśnia Mateusz Nowakowski, radca prawny z Kancelarii Chmura i Partnerzy Radcowie Prawni sp. p.
Polski Ład to nie tylko obniżenie podatków. Urzędnicy skarbowi uzyskali możliwość udawania prywatnych klientów w najróżniejszych punktach, aby później wystawiać ogromne kary. Obywatele nie mają analogicznych uprawnień wobec urzędników, wtedy popełniliby przestępstwo.
W e-Urzędzie Skarbowym zostało uruchomione konto organizacji - poinformowało 23 czerwca 2023 r. Ministerstwo Finansów. Wszystkie organizacje, m.in. spółki, fundacje, stowarzyszenia, mogą korzystać z usług oferowanych do tej pory w e-US wyłącznie osobom fizycznym. Dostęp i korzystanie z konta organizacji na e-US jest póki co dobrowolne. Do konta organizacji mają dostęp upoważnione przez nie osoby, tzw. użytkownicy konta organizacji.
Od 15 czerwca 2023 r. podatnicy i płatnicy podatków będą mogli uzyskać od każdego z naczelników urzędów skarbowych (niezależnie od terytorialnej właściwości działania tych organów) dane i informacje o swojej indywidualnej sytuacji podatkowo-prawnej (w tym objęte tajemnicą skarbową) telefonicznie lub za pośrednictwem konta w e-Urzędzie Skarbowym.
Co sprawia, że urząd skarbowy kontroluje danego podatnika? Czym kieruje się fiskus wybierając podatników do kontroli podatkowej? Jak minimalizować ryzyko kontroli? Jak przygotować się do kontroli podatkowej?
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa informują, że już 10 mln wizyt zostało zarezerwowanych przez podatników przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Najczęściej osobiście przychodzą do urzędu skarbowego (po wcześniejszej rezerwacji wizyty) podatnicy którzy chcą uzyskać zaświadczenie, załatwić sprawę związaną z podatkami majątkowymi lub z rozliczeniem PIT. Trzeba wiedzieć, że można uniknąć stania w kolejce w urzędzie skarbowym jeżeli wcześniej umówi się wizytę w konkretnym terminie i o konkretnej godzinie (nawet z 21-dniowym wyprzedzeniem). Jak to zrobić? Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym? Nie zawsze jednak trzeba wizytę w urzędzie skarbowym umawiać. Kiedy nie trzeba tego robić?
Nadpłata podatku spowoduje zwrot. Według szacunków Ministerstwa Finansów zwrot podatku PIT w 2023 r. obejmie 15 mln podatników na łączną kwotę 15 mld zł. Kto może się spodziewać dodatkowych środków po rozliczeniu PIT-u?
Likwidacja urzędów skarbowych na rzecz centrów przyjaznych podatnikom oraz remont ok. 60 tys. pustostanów w kraju dla najuboższych osób, które szukają mieszkań na wynajem – to niektóre z postulatów posłów PO przedstawionych 15 marca 2023 r. w Krakowie.
Które podatki i opłaty trzeba wpłacać na mikrorachunek podatkowy w 2023 roku? Na który mikrorachunek trzeba wpłacać zaliczki na podatek pracowników? Czy podatnik może mieć dwa mikrorachunki podatkowe?
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa udostępniły 8 marca 2023 r. nową usługę w e-Urzędzie Skarbowym (e-US): "Historia złożonych deklaracji". Dzięki tej usłudze podatnicy mogą przeglądać złożone deklaracje elektroniczne, pobierać je i drukować. W e-US zostały też udostępnione deklaracje złożone w formie papierowej wprowadzone do systemu.
Temat rozliczeń faktur wystawianych spółkom przez ich wspólników wzbudził ostatnio duże zaniepokojenie wśród części przedsiębiorców i doradców podatkowych. Pojawiły się bowiem opinie, że fiskus uznaje takie działanie za obejście przepisów. Jednak, jak wynika z informacji uzyskanych w Ministerstwie Finansów, sprawa została przedstawiona opinii publicznej w sposób niepełny. Resort przekonuje, że zaplanowane operacje cechuje sztuczność i występowanie korzyści podatkowej. Według ekspertów, trudno jednoznacznie stwierdzić, czy czynność ma pozorny charakter. Może się okazać, że przypuszczenia organu są właściwie niesłuszne, a działania podatnika – legalne. Znawcy tematu mają nadzieję, że głośny przypadek jest odosobniony i nie świadczy od odejściu od utrwalonej linii interpretacyjnej.
W środę rozpoczął się okres rozliczeń PIT za 2022 rok; podatnicy złożyli już ponad 104 tys. dokumentów przez Twój e-PIT - poinformowało Ministerstwo Finansów. Dodało, że występują czasowe utrudnienia w e-Urzędzie Skarbowym ze względu na olbrzymie zainteresowanie.
REKLAMA