Kategorie

Faktura VAT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wysyłając kontrahentom towar korzystamy z usług firm transportowych. Wraz z towarem przekazujemy fakturę dla nabywcy. Z ustalonych warunków dostaw wynika, że dostawa jest uznawana za dokonaną, gdy towar zostanie odebrany przez kontrahenta. Nie mamy jednak pewności, czy deklarowany przez przewoźnika termin dostawy zostanie dotrzymany. Jaką datę dostawy powinniśmy wpisać na fakturze w takiej sytuacji?
Jechałem pociągiem na spotkanie z kontrahentem do miasta odległego o 250 km. Poprosiłem PKP Intercity o wystawienie faktury dokumentującej zakup biletu, ale mi odmówiono argumentując, że sam bilet jest już fakturą i dlatego nie można mi wystawić dodatkowej faktury dokumentującej zakup tego biletu. Czy ta odmowa jest rzeczywiście zasadna?
Pojechałam autobusem do miasta położonego w odległości 30 km od miejscowości, w której prowadzę firmę. Musiałam pojechać tam do urzędu skarbowego, gdyż w przesłanym wezwaniu zobowiązano mnie do osobistego stawiennictwa. Czy mogę zażądać od PKS wystawienia faktury dokumentującej zakup biletu na ten przejazd?
Zawarliśmy umowę spółki z o.o. Zgłosiliśmy zawiązanie spółki do Krajowego Rejestru Sądowego. Jako spółka w organizacji zarejestrowaliśmy się jako czynny podatnik VAT. Obecnie wystawiamy faktury, na których w nazwie spółki posługujemy się dodatkowo oznaczeniem „spółka w organizacji". Czy nasze postępowanie jest prawidłowe?
Otrzymaliśmy fakturę, w której sprzedawca w adresie, w pozycji gdzie powinna znaleźć się pełna nazwa ulicy (alei, placu) umieścił tylko nazwisko patrona (np. Piłsudskiego), bez wskazania, czy chodzi o ulicę, aleję czy plac (nazwisko nie jest poprzedzone stosownym skrótem odróżniającym). A wszystkie takie adresy znajdują się w naszym mieście. Czy taka faktura jest wystawiona poprawnie?
Jesteśmy spółką wchodzącą w skład koncernu o międzynarodowym zasięgu. Stosowany przez nas system finansowo-księgowy jest dostosowany do raportowania w środowisku międzynarodowym, dlatego językiem stosowanym w jego obsłudze jest język angielski. W systemie mamy moduł do wystawiania faktur, gdzie szablon faktury został ujednolicony bez względu na status kontrahenta (kontrahent krajowy czy zagraniczny). Dlatego na wszystkich wystawianych przez nas fakturach pojawia się oznaczenie „invoice". Czy takie oznaczenie może być stosowane na fakturach wystawianych dla podmiotów polskich?
Gmina zapłaciła za sprzęt przeciwpożarowy zakupiony przez naszą jednostkę straży pożarnej. Na fakturze dostawca wpisał jako nabywcę sprzętu naszą jednostkę i dodatkowo wpisał obok dane gminy, oznaczając ją w treści faktury jako płatnika (czyli podmiot, który opłaci należność za tę fakturę). Czy równoczesne zamieszczenie danych gminy i naszej jednostki na fakturze jest dopuszczalne i czy nie spowoduje to ryzyka zakwestionowania poprawności faktury ze względu na potencjalny zarzut niejednoznacznego określenia stron tej transakcji dla celów VAT?
Zakupiliśmy blachę (PKWiU 24.10.51), która była dla nas przecinana według wymiarów. Otrzymaliśmy fakturę na zakup blachy jako odwrotne obciążenie, natomiast do usługi cięcia doliczono 23% VAT. Czy ta faktura jest wystawiona prawidłowo, czy usługa cięcia powinna być potraktowana odrębnie?
Kilka razy w miesiącu dokonujemy przesunięć naszych towarów do magazynu położonego w Niemczech. Przesunięcia te poświadczamy dokumentami wewnętrznymi, które zasadniczo zawierają te same dane, które zwykle znajdują się na fakturze, jednak nie oznaczamy ich jako „faktura", lecz jako „MM". Czy powinniśmy mimo to uznać, że wystawiony dokument przesunięć międzymagazynowych jest jednak fakturą i stosownie do tego rozpoznać obowiązek podatkowy dla tej czynności?
Wykonuję zawód radcy prawnego we własnej kancelarii. Przyjąłem zlecenie na zastępstwo prawne w sądzie, który jest znacznie oddalony od siedziby zleceniodawcy (innego radcy prawnego). W zawartej umowie dopuściliśmy możliwość wykonania czynności nią objętych przez mojego aplikanta, którego zatrudniam na umowę o pracę. W takim przypadku to ja jestem zobowiązany pokryć koszty jego delegacji. Czy mogę te koszty udokumentować notą obciążeniową, nie uwzględniając ich tym samym w fakturze, którą wystawię za tę usługę?
Zawarliśmy ramową umowę o współpracy z kontrahentem. Na jej podstawie miały być składane przez kontrahenta konkretne zlecenia produkcyjne. W związku z zawarciem umowy kupiliśmy materiały i komponenty przeznaczone do realizacji przyszłych zleceń produkcyjnych. Jednak zlecenie produkcji nie nastąpiło. Kontrahent nie odebrał również nabytych przez nas materiałów i komponentów, mimo że umowa ramowa zobowiązywała go do pokrycia ich kosztu. Wystawiliśmy mimo to fakturę na dostawę tych materiałów i komponentów, wykazując ją w rejestrach i deklaracji VAT i odprowadzając podatek należny. Kontrahent fakturę przyjął. Ostatecznie zawarliśmy z tym kontrahentem ugodę, w treści której potwierdziliśmy, iż nie doszło pomiędzy nami do sprzedaży tych materiałów i komponentów oraz że kontrahent nie nabył do nich żadnych praw i zrezygnował z ich odbioru. Ponieważ nie zostały one wykorzystane, to na mocy tej ugody kontrahent zobowiązał się wypłacić nam odszkodowanie za szkody poniesione z powodu bezużytecznego zakupu i niewykorzystania materiałów i komponentów (które jednak nie pokryje w pełni poniesionych przez nas kosztów). My w zamian zrzekliśmy się wszelkich roszczeń. Czy możemy skorygować wystawioną fakturę „do zera", gdyż do sprzedaży faktycznie nie doszło?
Otrzymujemy premie pieniężne za zapewnienie produktom pochodzącym od dostawców właściwej ekspozycji w punktach sprzedaży. W umowie z klientem zobowiązujemy się do zapewnienia w sklepach produktom tych dostawców miejsc nie gorszych niż ekspozycja głównych konkurentów dostawcy, według planu ułożenia produktów ustalonym przez dostawcę. Czy powinniśmy otrzymanie takiej premii pieniężnej udokumentować fakturą VAT czy notą obciążeniową, bo spotkaliśmy się z rozbieżnymi opiniami w tej kwestii?
Utworzyliśmy oddział naszej spółki w innej miejscowości. Zgłosiliśmy go do Krajowego Rejestru Sądowego. Oddział, jako wewnętrznie wyodrębniona jednostka, nie będzie miał własnego NIP. Czy w związku z tym na fakturze powinniśmy zamieszczać dane oddziału (nazwę i adres oddziału) i NIP jednostki macierzystej?
Czy jeśli dokument będzie wystawiany w euro, to wystarczy, aby podatek VAT był przeliczony i wykazany w złotych? Czy kwota netto i brutto także muszą być dodatkowo wykazane w złotych? Czy możemy przyjąć kurs przeliczeniowy z dnia poprzedzającego dzień wystawienie faktury?
Francuski klient ma zamiar kupić ode mnie towar. Chce, żebym mu go wysłał pocztą, a on zapłaci za niego przy odbiorze. Jaką fakturę mam mu wystawić? Jak mam przeliczyć euro na złote?
Dostałem od kontrahenta fakturę, na której nie tylko kwota netto, ale i wartość podatku VAT jest w euro. Co mam zrobić z taką fakturą?
Zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT zasadą jest, że fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę. Istnieje jednak sporo wyjątków i stanów faktycznych modyfikujących tę zasadę.
Jakie dane powinna zawierać faktura zaliczkowa? Kiedy nie wystawia się faktur za zaliczki i przedpłaty? Kiedy na zaliczkę trzeba wystawić fakturę? Kiedy rozliczyć zaliczkę, gdy faktura została wystawiona przed jej otrzymaniem? Czy zaliczkę na poczet najmu trzeba udokumentować fakturą? Czy trzeba wystawić fakturę końcową, jeśli faktura zaliczkowa została wystawiona na 100% wartości transakcji? Kiedy wystawia się fakturę końcową? Udzielamy odpowiedzi na wszystkie te pytania.
Jak wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, gdy klient zgubił paragon? Kiedy nie trzeba dołączać paragonu do faktury? Czy można wystawić dwie faktury do jednego paragonu fiskalnego? Odpowiadamy na te pytania.
Kiedy można, a kiedy nie wolno wystawiać faktury uproszczonej? Jakich danych nie trzeba podawać na takiej fakturze? Czy paragon z NIP nabywcy może być uznany za fakturę uproszczoną? Czy można domagać się skorygowania faktury uproszczonej wystawionej zamiast faktury z pełnymi danymi? Odpowiadamy na te pytania.
Jak ustalić datę otrzymania faktury w formie elektronicznej? W jakiej formie powinna być wyrażona zgoda odbiorcy na otrzymywanie faktur elektronicznych? Czy można archiwizować otrzymane faktury papierowe wyłącznie w formie elektronicznej? Odpowiadamy na te pytania.
Jeśli wystawiliśmy fakturę ze złą datą sprzedaży, to w jaki sposób możemy to skorygować: fakturą korygującą czy notą korygującą?
Zgodnie z treścią art. 29a ust. 7 pkt 1 ustawy o VAT wyłączone z podstawy opodatkowania są kwoty stanowiące obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty. Jak w związku z tym należy obecnie dokumentować udzielenie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty? Czy nadal należy wystawiać fakturę korygującą?
Kontrahent wystawił korektę faktury, zmieniając stawkę VAT z 23% na „odwrotne obciążenie". W deklaracji za jaki okres nasza firma jako nabywca powinna wykazać VAT należny z tytułu odwrotnego obciążenia, a za jaki VAT naliczony? Czy będzie to w miesiącu otrzymania faktury korekty, czy należy się cofnąć do miesiąca, w którym transakcja dostawy złomu objęta odwrotnym obciążeniem została dokonana?
Czy prawidłowe jest wystawianie faktur korygujących w systemie finansowo-księgowym, czyli w innym systemie niż system fakturujący, w taki sposób, że wystawiamy prawidłową fakturę na podstawie dwóch dokumentów składowych noszących znamiona faktur?
Firma prowadzi akcje promocyjne, w czasie których klienci otrzymują vouchery uprawniające do otrzymania rabatu przy kolejnych zakupach. Przy realizacji vouchera w sytuacji, gdy wartość rabatu jest równa wartości sprzedawanego towaru generuje się faktura VAT z wartościami netto, VAT i brutto równymi zero. Czy taka „zerowa" faktura jest prawidłowa?
Świadczymy usługi z branży komunalnej. Wygraliśmy przetarg na transport odpadów. Z umowy zawar­tej z gminą wynika, że za świadczone usługi przysługuje nam miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe, płatne na podstawie wystawionej faktury. Podstawę wystawienia faktury stanowi miesięczny raport z wykonania usługi w danym miesiącu przekazany do gminy w terminie do 10. dnia miesiąca następu­jącego po miesiącu, którego dotyczy raport i zatwierdzony przez gminę (która zastrzegła sobie prawo odmowy zatwierdzenia raportu oraz zgłoszenia uwag i zastrzeżeń do niego w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia otrzymania raportu). Raport będący podstawą do wystawienia faktury zawiera ilości odebranych i przekazanych do utylizacji odpadów. Wynagrodzenie z tytułu wystawionej faktury płatne jest przez gminę w terminie 21 dni od dnia wystawienia faktury. Zdarza się, że gmina nie zgłasza żadnych uwag ani zastrzeżeń do raportu, a mimo to odmawia jego zatwierdzenia. Czy w takiej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę za nasze usługi i rozpoznać obowiązek podatkowy?
14 maja 2015 r. zrobiłam korektę faktury, obniżając podatek należny. Faktura została wysłana za potwierdzeniem odbioru. W czerwcu została nam zwrócona, ponieważ odbiorca jej nie odebrał. Kwota różnicy z faktury korekty została przelana na konto odbiorcy w maju 2015 r. Jak mam postąpić z rozliczeniem podatku VAT?
Jesteśmy firmą handlową, która współpracuje z przedstawicielami handlowymi na podstawie umów cywilnoprawnych. Przedstawiciele Ci wystawiają nam faktury za usługę za dany miesiąc. Wystawiają również faktury dodatkowe za osiągnięcie progów sprzedaży, które wyliczane są na podstawie obrotów osiągniętych za poprzedni miesiąc. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
Wysyłając towar kontrahentom dołączamy do niego fakturę. Ponieważ towary przewożą wynajęte przez nas firmy transportowe, w momencie wystawiania faktury nie znamy dokładnej daty dostawy, gdyż zgodnie z warunkami dostaw uzgodnionymi w umowach z klientami datą dostawy towaru jest moment dostarczenia go klientowi. Nie wpisujemy więc daty dostawy na fakturze przekazywanej wraz z towarem kontrahentowi. Czy w momencie otrzymania dokumentów potwierdzających odbiór towaru opatrzonych datą powinniśmy wystawić fakturę korygującą, uzupełniając w ten sposób tę pozycję faktury?
Czy faktura korygująca musi nosić nazwę „faktura korygująca"? Czy wymagane jest umieszczenie tej nazwy w górnej części faktury, czy też można ją umieścić w dowolnym miejscu tego dokumentu?
Zbiorcze faktury korygujące muszą zawierać numery i daty faktur korygowanych. To zbędna formalność, którą należałoby zmienić, nowelizując ustawę o podatku od towarów i usług.
Z różnych przyczyn wystawiamy naszym kontrahentom faktury korygujące. Niektórzy z nich odmawiają ich podpisania. Czy możemy ich jakoś zmusić, żeby na tych fakturach składali swój podpis?
W otrzymanej fakturze, wystawionej w euro, nie tylko wartość netto jest wyrażona w tej walucie, ale również w euro został określony podatek VAT. Czy powinniśmy samodzielnie przeliczyć ten podatek na złote, czy też raczej zażądać faktury korygującej od sprzedawcy?
Jeden z klientów, któremu sprzedaliśmy towar, ewidencjonując tę sprzedaż na kasie fiskalnej, zażądał od nas skorygowania paragonu fakturą korygującą. Naszym zdaniem przepisy nie umożliwiają dokonania bezpośrednio takiej korekty. Czy mamy rację?
Jesteśmy zmuszeni podwyższyć cenę wykazaną na fakturze pierwotnej kilku kontrahentom. W dwóch przypadkach - z powodu naszej pomyłki, a w pozostałych ze względu na waloryzację o wskaźnik ogłoszony przez GUS. Czy faktury korygujące wystawiane z tych przyczyn różnią się co do treści?
Wystawiliśmy fakturę korygującą kontrahentowi, jednak nie zamieściliśmy na niej przyczyny korekty. Czy taka faktura może zostać uznana za wadliwą?
Wystawiliśmy kontrahentowi fakturę na poczet przyszłej dostawy towaru, którą od nas odebrał (nie była to faktura zaliczkowa, gdyż nie wiązała się z żadną przedpłatą z jego strony). Kontrahent ostatecznie wycofał się z transakcji, jednak nie odesłał nam przekazanego mu uprzednio egzemplarza faktury. Co powinniśmy z nią zrobić w takiej sytuacji?
Przepisy nie precyzują, w jaki sposób powinien być potwierdzany odbiór faktury korygującej, ani też nie określają formy takiego potwierdzenia. Każda metoda potwierdzenia jest więc dopuszczalna. Przepisy nakazują potwierdzanie tylko takich faktur korygujących, które skutkują obniżeniem pod­stawy opodatkowania oraz kwoty podatku VAT. Treść potwierdzenia otrzymania faktury korygującej powinna wskazywać, że faktura korygująca, której potwierdzenie dotyczy, dotarła do nabywcy, a ponadto powinno ono zawierać datę otrzymania przez nabywcę faktury korygującej oraz datę wpływu tego po­twierdzenia do wystawcy faktury.
Świadczymy na rzecz miasta usługi komunikacji miejskiej. W ubiegłym roku otrzymaliśmy dofinansowanie w postaci dopłaty do cen biletów ulgowych, które udokumentowaliśmy fakturą i uwzględniliśmy w podstawie opodatkowania VAT. Okazało się niedawno, że przekazana nam kwota dofinansowania została zawyżona i zostaliśmy zobowiązani do zwrotu niesłusznie nam przekazanej kwoty. Czy ten zwrot powinniśmy udokumentować fakturą korygującą?
Wypłacamy naszym kontrahentom premie pieniężne w przypadku zrealizowania określonego poziomu zakupów, dokumentując tę czynność fakturą. Zdarza się jednak, że już po wypłacie premii klienci zwracają nam towar, którego dostawa stanowiła podstawę kalkulacji premii. Nie są jednak zobowiązani do zwrotu premii w części przypadającej na zwrócony towar. Czy wystawiana w związku ze zwrotem towarów faktura korygująca powinna odnosić się do ceny netto przed udzieleniem premii, czy też do ceny netto pomniejszonej o wypłaconą premię?
Jesteśmy spółką cywilną. Rejestrując spółkę jako czynnego podatnika VAT wybraliśmy metodę kasową rozliczania tego podatku. Jednak nie poinformowaliśmy o tym naszych kontrahentów, nie zamieszczając na fakturach oznaczenia „metoda kasowa", ani też nie powiadamiając ich o tym w jakikolwiek inny sposób. W konsekwencji odliczali oni VAT z naszych faktur w niewłaściwych okresach rozliczeniowych (w miesiącu otrzymania faktury, a nie jak powinni - w miesiącu zapłaty należności). Natomiast my odprowadzaliśmy VAT należny zgodnie z wybraną metodą, tj. w rozliczeniu za okres, w którym otrzymaliśmy od nich zapłatę za faktury. Czy jesteśmy zobowiązani skorygować nasze faktury, chociaż podatek VAT wykazany na tych fakturach rozliczyliśmy prawidłowo?
Sprzedaliśmy gminną działkę w trybie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wystawiliśmy fakturę dokumentującą tę sprzedaż z 23% VAT, uznając, że jest to dostawa opodatkowana. Okazało się jednak, że dostawa tego gruntu spełnia warunki do zwolnienia z VAT, określonego w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. Czy możemy wystawić fakturę korygującą tę sprzedaż i odzyskać niepotrzebnie zapłacony podatek?
Sprzedajemy energię elektryczną klientom biznesowym i indywidualnym, którzy zużywają ją do własnych celów. Faktury za dostawę energii elektrycznej będą wystawiane z terminem płatności przypadającym po terminie wystawienia faktury. W praktyce zdarza się, że wystawiając te faktury popełniamy błąd sami albo też z przyczyn od nas niezależnych (np. błędne odczyty liczników energii elektrycznej przekazywane przez podmiot trzeci, z którym współpracujemy). Wówczas wystawiamy faktury korygujące, zarówno zwiększające, jak i zmniejszające podstawę opodatkowania podatkiem VAT. Kiedy powinny one zostać ujęte w rejestrach i deklaracjach VAT?
Na podstawie umów zawartych z zakładami ubezpieczeniowymi świadczymy usługi assistance. Początkowo zaklasyfikowaliśmy je jako usługi zwolnione z VAT, lecz taką klasyfikację zakwestionował nam fiskus. Stosując się do otrzymanej interpretacji indywidualnej, skorygowaliśmy nasze faktury i rozliczenia VAT, wykazując te usługi jako opodatkowane stawką podstawową. Jednak z tą interpretacją nie zgodził się NSA, przyznając nam ostatecznie rację, co do zwolnienia z VAT tych usług. W związku z tym, ponownie skorygowaliśmy nasze faktury, ujmując te korekty - zgodnie ze wskazówkami fiskusa zawartymi w otrzymanej interpretacji - na bieżąco. Jednak korekty te dotyczą sprzedaży z lat ubiegłych, na podstawie której obliczaliśmy wskaźnik proporcji stosowany do odliczeń VAT. Czy powinniśmy teraz skorygować ten wskaźnik za te lata, ujmując do obliczeń te korekty i na podstawie na nowo obliczonego wskaźnika zweryfikować odliczenia VAT za tamte okresy?
Prowadzimy działalność handlową. Sprzedaż dla klientów detalicznych ewidencjonujemy na kasie fiskalnej. Nasi klienci, którzy chcą od nas otrzymać fakturę, przedstawiają oryginał paragonu. Na tej podstawie wystawiamy im fakturę. Zgodnie z przepisami, do kopii faktury dołączamy paragon dokumentujący dokonanie transakcji, który otrzymujemy od klienta. Często służbowych zakupów dokonują u nas pracownicy firm i niejednokrotnie zdarza się, że podają oni do faktury własne dane, zamiast danych pracodawcy. W jakiej formie powinny zostać skorygowane błędne dane? Klient (firma) żąda od nas faktury korygującej, a my uważamy, że dopuszczalne jest samodzielne skorygowanie tych danych przez klienta notą korygującą. Kto ma rację?
Jesteśmy firmą deweloperską. W ramach realizacji inwestycji zawarliśmy szereg umów przedwstępnych z osobami zainteresowanymi nabyciem lokali, przyjmując od nich zaliczki na poczet zakupu. Zaliczki te udokumentowane zostały fakturami VAT wystawionymi przez nas na przyszłych kupujących. W związku ze sprzedażą inwestycji i zawarciem trójstronnych porozumień o przekazaniu zaliczek na rzecz nabywcy inwestycji za zgodą kupujących, wystawiliśmy kupującym faktury korygujące pierwotne faktury zaliczkowe „do zera". Czy w takiej sytuacji, nie dokonując faktycznie zwrotu zaliczek kupującym, mieliśmy prawo wystawić faktury korygujące?
Okazało się, że system wystawiania i wysyłania faktur elektronicznych, którzy stworzyli nasi informatycy na potrzeby stosowania elektronicznego obiegu i archiwizacji dokumentów, nie pozwala na umieszczanie w ich treści niektórych informacji. W przypadku faktur korygujących umieszczany jest w nich tylko unikalny wewnątrzfirmowy numer transakcji (powiązany z zamówieniem), natomiast nie jest wpisywany numer pierwotnej faktury dokumentującej daną sprzedaż. Czy umieszczenie takiego wewnątrzfirmowego oznaczenia transakcji zamiast numeru faktury pierwotnej może spowodować zakwestionowanie przez organ podatkowy prawidłowości faktury korygującej?
W celu poprawienia naszej płynności finansowej, w rozliczeniach z klientami jako dodatkową zachętę do terminowego regulowania należności, stosujemy skonto na wystawianych fakturach, o które - zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami - pomniejszamy podstawę opodatkowania od razu w momencie wystawienia faktury. Jeśli klient nie skorzysta ze skonta, wystawiamy faktury korygujące na jego wartość. Klient, który nie decyduje się skorzystać ze skonta, po upływie terminu jego obowiązywania przelewa nam w „zwykłym" terminie płatności pełną kwotę należności. Czy w takim przypadku mamy obowiązek żądania od klientów przekazania nam potwierdzenia otrzymania przez nich tych faktur korygujących?
Od kilku lat przyjmowaliśmy zaliczki od osób zainteresowanych nabyciem lokalu w prowadzonej przez nas inwestycji. Otrzymanie zaliczek dokumentowaliśmy fakturami. Ponieważ najprawdopodobniej będziemy zmuszeni odstąpić od kontynuowania tej inwestycji, będziemy zwracać otrzymane uprzednio zaliczki. W kilku przypadkach od wpłacenia zaliczek oraz ich udokumentowania fakturami VAT i ujęcia w deklaracjach VAT upłynęło już 5 lat. Czy mimo to, w związku z koniecznością zwrotu takich zaliczek, możemy wystawić fakturę korygującą dokumentującą ich zwrot?