REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podatek od nieruchomości w przypadku najmu lokali mieszkalnych. Jaka stawka? Standardowa, czy 28 razy wyższa?

Wynajęcie swojego mieszkania lub domu nie zwalnia właściciela z obowiązku zapłaty podatku od nieruchomości. Ale w tym przypadku wątpliwe jest jaka stawka podatku od nieruchomości jest właściwa. Ta dla budynków mieszkalnych, czy dla budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej? Problem jest istotny, bo ta druga stawka jest ponad 28 razy wyższa.

MRiT: Usługa Firma już w aplikacji mObywatel 2.0. W czym może pomóc przedsiębiorcy?

Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało w komunikacie z 23 maja 2024 r., że do aplikacji mObywatel wprowadzono nową usługę, która znacząco ułatwi życie przedsiębiorcom. Usługa Firma pozwala na wygodne gromadzenie i zarządzanie danymi dotyczącymi działalności gospodarczej oraz informacji o zarejestrowanej firmie, co może dać przedsiębiorcy oszczędność czasu i lepszą organizację pracy.

Ubezpieczenie dla firmy – czy to mi się opłaci? Spokój za 1 promil wartości majątku

Co trzeba wiedzieć o ubezpieczeniu biznesu i firmy. Ile to kosztuje, co można ubezpieczyć? I najważniejsze: czy ubezpieczenie się opłaci?

Kiedy można anulować fakturę?

Anulowanie faktury VAT powinno być traktowane w sposób wyjątkowy i wykorzystywane tylko w przypadku zaistnienia takiej konieczności. Kiedy więc można anulować fakturę i jak to zrobić zgodnie z obowiązującymi przepisami?

Duplikat faktury. Masz prawo odliczyć z niego VAT. Ale czy wiesz, jakich błędów należy unikać?

Podatnik mający duplikat faktury ma takie same prawa do odliczenia podatku jak w przypadku posiadania pierwotnej faktury. Musi jednak wiedzieć, w jakich przypadkach rozliczyć go na bieżąco, a w jakich poprzez korektę deklaracji.

Sprzedałeś towar i organizujesz dostawę? Ale czy wiesz, jak wystawić fakturę i jaką stawkę VAT zastosować? Uważaj na pułapki w VAT.

Sprzedałeś towar i organizujesz dostawę? Ale czy wiesz, jak wystawić fakturę i jaką stawkę VAT zastosować? Gdy koszt transportu obciąża kupującego, po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek udokumentowania transakcji i to jego obciążą konsekwencje błędu.

BPO: kto i jak może skorzystać na outsourcingu procesów biznesowych. Co najmniej 20% oszczędności dla większych firm

Usługi centrów BPO (Business Process Outsourcing) są efektywnym narzędziem dla firm. Umożliwiają redukcję kosztów i szybszy rozwój. Dlatego są popularne wśród międzynarodowych firm. Ich skala była jednak za duża dla polskich średnich i dużych firm – od niedawna powstają jednak rozwiązania dopasowane do ich potrzeb.

Remont domu jednorodzinnego, w którym jest prowadzona działalność gospodarcza. Jaka stawka VAT - 8%, czy 23%?

Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą będzie wykorzystywał część domu, w którym mieszka, do prowadzenia biura. W całym domu o powierzchni 140 m2 jest wymieniana podłoga. Usługodawca chce wystawić fakturę z 8% VAT na osobę fizyczną. Natomiast podatnik, wykorzystujący część domu do prowadzenia działalności, chciałby rozliczyć koszty montażu oraz zakupu tej podłogi w kosztach firmy. Czy w związku z tym usługodawca może wystawić fakturę na podatnika VAT według stawki VAT 8%? Czy też ma obowiązek zastosować podstawową stawkę VAT 23%?

Kasowy PIT dla przedsiębiorców z przychodami do 250 tys. euro od 2025 roku. I tylko do transakcji fakturowanych [projekt ustawy]

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 24 kwietnia 2024 r. projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ta nowelizacja przewiduje wprowadzenie kasowej metody rozliczania podatku dochodowego. Z tej metody będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność, a także ci przedsiębiorcy, których przychody w roku poprzednim nie przekraczały 250 tys. euro.

Bez faktury ustrukturyzowanej nie będzie kosztu podatkowego. Prof. Modzelewski: Najnowsze pomysły nowelizacyjne nie uratują faktur ustrukturyzowanych

Aby zachęcić podatników do wystawiania faktur podatkowych, nakazano ich podpisywanie nadając im formę umowy. Podatnicy zaakceptowali ten pomysł i dziś faktura VAT jest przede wszystkim dokumentem wywołującym skutki cywilnoprawne. Ale faktura ustrukturyzowana nie nadaje się do roli dokumentu wywołującego te skutki, bo jest w istocie aktem jednostronnym a nabywca (usługobiorca) nie ma nawet wpływu na moment ich wystawienia i nie jest on fizycznie doręczany kontrahentowi. Aby więc zmusić podatników do posługiwania się fakturami ustrukturyzowanymi proponuje się nowelizacje w podatku dochodowym warunkującą … zaliczenie wydatku do kosztów uzyskania przychodu od otrzymania faktur ustrukturyzowanych, co jest już aktem rozpaczy twórców tego pomysłu - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Liczne zmiany przepisów dla przedsiębiorców od 2025 roku [deregulacja]. Co się zmieni? Opublikowano projekt nowelizacji wielu ustaw

W dniu 5 kwietnia 2024 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt nowelizacji wielu ustaw, który ma na celu deregulację i uproszenie przepisów prawa gospodarczego i administracyjnego. Projekt ten powstał w Ministerstwie Rozwoju i Technologii i jest aktualnie na etapie uzgodnień międzyresortowych, konsultacji publicznych i opiniowania. Nowe przepisy mają w większości wejść w życie od 1 stycznia 2025 r. Jakie zmiany przewiduje ten projekt?

Tylko 6 dni kontroli w roku u mikroprzedsiębiorcy - pierwszy z kilkudziesięciu pomysłów deregulacyjnych MRiT

Wśród kilkudziesięciu propozycji Ministerstwa Rozwoju i Technologii w projekcie nowelizacji ustawy deregulacyjnej jest postulat zmniejszenia o połowę czasu kontroli w najmniejszych firmach (mikroprzedsiębiorcy), z 12 do 6 dni - poinformował minister rozwoju i technologii Krzysztof Hetman w środę na briefingu prasowym w Krakowie.

Wynajem nieruchomości mieszkalnej przez przedsiębiorcę nie oznacza jej zajęcia na prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu podatku od nieruchomości

Każdy kto jest właścicielem nieruchomości mieszkalnej musi płacić podatek od nieruchomości. Stawka podatku jest jednak znacznie wyższa, gdy dana nieruchomość jest zajęta na prowadzenie działalności gospodarczej. Kiedy dochodzi do takiego zajęcia i jaką wysokość podatku powinni płacić przedsiębiorcy wynajmujący te nieruchomości. O tym opowie Pan Dawid Kurach, ekspert m.in. od podatku od nieruchomości w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy. 

Przychód z najmu lokali wycofanych z działalności gospodarczej. Czy może być na ryczałcie?

Jak opodatkować przychód z wynajmu lokali wycofanych z działalności gospodarczej. Czy może być na ryczałcie jako „najem prywatny”?

Wybór formy opodatkowania 2024. Co się bardziej opłaca?

Jaką formę opodatkowania wybrać w 2024 roku? W obliczu nadchodzących zmian w prawie warto już dzisiaj rozważyć zmianę formy opodatkowania. Kto zdąży podjąć decyzję do 20 lutego 2024 r. i złoży stosowne oświadczenie, może zapewnić sobie wymierne korzyści i ochronić swoje pieniądze.

Zmiana formy opodatkowania firmy w 2024 roku. Decyzja do 20 lutego. Co można wybrać? Jakie efektywne opodatkowanie (podatek + składki)?

Co roku każdy przedsiębiorca powinien rozważyć opłacalność zmiany formy opodatkowania swojej firmy. Przepisy podatkowe dają czas na podjęcie tej decyzji i złożenie stosownego oświadczenia do 20 lutego. Jakie formy opodatkowania można aktualnie wybrać? 

Ceny energii elektrycznej dla firm w 2024 r. Zamrożenie do połowy roku. Co dalej?

Utrzymujące się wysokie rynkowe ceny energii elektrycznej skłoniły ustawodawcę do przedłużenia na 2024 r. obowiązywania niektórych mechanizmów pomocowych dla przedsiębiorców. W niniejszym artykule przedstawiony zostanie krótki opis rozwiązań służących obniżce należności za energię elektryczną w 2024 r.

Jak zarządzać wydajnością w firmie? [Raport AICPA & CIMA i WBCSD] Ponad 70% firm nie wykorzystuje pełnego potencjału swoich strategii

Czy KSeF przewiduje procedurę samofakturowania?

Czy w KSeF przewidziana jest procedura samofakturowania?

Co się dzieje gdy wysłana faktura do KSeF jest odrzucona?

Co się dzieje w przypadku gdy wysłana faktura do KSeF jest odrzucona, czy taką fakturę poprawiamy i wysyłamy ponownie? Czy fakturę, która została odrzucona w KSeF można anulować lub wystawić korektę?

PFRON 2024 - refundacja składek dla niepełnosprawnego przedsiębiorcy. Jak złożyć wniosek?

W komunikacie Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych poinformował o zasadach obowiązujących przy składaniu w 2024 roku wniosków przez osoby niepełnosprawne wykonujące działalność gospodarczą o wypłatę refundacji składek na ubezpieczenia społeczne.

Czy można odliczyć koszty opakowań w ramach ulgi na ekspansję?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że w ramach ulgi na ekspansję (art. 26gb ust. 7 ustawy o PIT) nie można odliczyć kosztów poniesionych na materiały bezpośrednie do produkcji opakowania, płace pracowników produkujących opakowania i wynagrodzenie grafika komputerowego przygotowującego graficzną stronę tych opakowań.

Raport podatnika - nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym. Najpierw dla przedsiębiorców i organizacji

W dniu 18 grudnia 2023 r. Ministerstwo Finansów poinformowało o uruchomieniu nowej funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym – Raportu podatnika. Czym jest ów Raport? Dla kogo jest przeznaczony?

Przedsiębiorca z kredytem frankowym wygrywa z bankiem. Co wynika z wyroku Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej?

Nadal mało jest przedsiębiorców, którzy decydują się pozwać bank w związku z zaciągniętym kredytem frankowym. Szacuje się, że w ostatnich 12 miesiącach takich spraw było jedynie kilkadziesiąt. Warto więc wskazać pozytywny dla przedsiębiorcy wyrok sądu z listopada 2023 r. Sąd okręgowy w Bielsku Białej unieważnił umowę kredytu powiązanego z frankiem szwajcarskim na kwotę 6 mln złotych, w przeważającej części przeznaczonego na potrzeby działalności gospodarczej. To już kolejne ważne orzeczenie, które dotyczy praw przedsiębiorców-frankowiczów a także frankowiczów, którzy zaciągnęli kredyt poza prowadzoną działalnością gospodarczą, ale wykorzystali go na jej potrzeby. 

Jakie dokumenty są wystawiane dla potrzeb podatku od towarów i usług?

Obowiązkowe dokumentowanie czynności lub zdarzeń dla potrzeb rozliczania podatków należy do istotnych elementów fakultatywnych podatków, w tym zwłaszcza danin adresowanych do podmiotów prowadzących szeroko rozumianą działalność gospodarczą - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Obowiązki należy podzielić na trzy grupy: 

Pracownik wystawił pustą fakturę. Kto za to odpowiada? Pracodawca (podatnik VAT)?

W codziennej praktyce biznesowej wielokrotnie powstaje pytanie, czy za pustą fakturę zawsze odpowiada podatnik (firma), gdy to pracownik, bez wiedzy i zgody pracodawcy, wystawiał fikcyjne faktury, umożliwiając innym podmiotom odliczenie VAT. Jedna z takich spraw trafiła do sądu, a w wyniku zadanego pytania prejudycjalnego – do TSUE. Poznaliśmy właśnie opinię Rzecznika Generalnego TSUE, który uznał, że co do zasady administracja skarbowa nie powinna egzekwować VAT od przedsiębiorcy. Zobaczymy, czy Trybunał weźmie pod uwagę tę opinię (bo z reguły tak robi), wydając wyrok, na który trzeba jeszcze trochę poczekać.

Czy faktury dla konsumentów będą wystawiane w KSeF?

Faktury w systemie KSeF. Czy faktury dla osób fizycznych (konsumentów) będą mogły być dobrowolnie wystawiane w KSeF?

Kiedy nieruchomość (np. budynek) powinna być opodatkowana wyższą stawką podatku od nieruchomości jako związana z prowadzeniem działalności gospodarczej?

Na podstawie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych maksymalne stawki podatku od nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej są znacznie (a w przypadku budynków - wielokrotnie) większe od stawek dotyczących np. nieruchomości przeznaczonych na cele mieszkalne. Rodzi to częste konflikty właścicieli nieruchomości z organami podatkowymi (gminami). Bo przecież nie każda nieruchomość będąca własnością przedsiębiorcy jest związana z prowadzoną przez niego działalnością. Choć czasem granica jest subtelna i cienka. Jakie kryteria decydują o tym, że nieruchomość jest związana z działalnością gospodarczą?

Czy faktury wystawione w KSeF trzeba dodatkowo wysłać do klienta poza tym systemem?

Czy jeśli zaczniemy dobrowolnie wystawiać faktury KSeF, to dalej trzeba będzie je dostarczać kontrahentom w inny sposób, poza systemem? 

Zakładasz własny biznes? Musisz mieć konto (profil) na PUE ZUS. Jak to zrobić?

Wszyscy płatnicy składek (w tym przedsiębiorcy) mają (od bieżącego roku) obowiązek posiadania profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Osoba, która dopiero startuje ze swoim biznesem musi pamiętać o tym, by założyć konto na PUE. Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności.  

Sąd Najwyższy: Czy wystawianie faktur VAT w trakcie zwolnienia lekarskiego spowoduje utratę zasiłku chorobowego [ZUS]?

Prowadzę działalność jednoosobową polegającą na najmie lokali użytkowych i mieszkalnych. Z każdym najemcą mam podpisaną umowę, z której wynika termin i wysokość wpłaty czynszu za najem. Nie mam pracowników w firmie. W wyniku mojej choroby będę na dłuższym zwolnieniu lekarskim przez okres 2-3 miesięcy. W związku z tym chciałabym ustalić, czy w okresie choroby będę mogła wystawiać faktury do wpłat, jakie uiszczają najemcy na moje konto ? Czy ZUS może wstrzymać/nie wypłacić mi zasiłek chorobowy?

Czym jest mediacja? Dlaczego jest szczególnie ważna w firmach rodzinnych?

Spory i konflikty zdarzają się wszędzie, w firmach rodzinnych również. Szczególnie, że często ceną, jaką płacą rodziny za swój sukces biznesowy jest pewna dysfunkcyjność, która objawia się w napięciach, nieporozumieniach i braku otwartej komunikacji. Gdy życie zawodowe miesza się z prywatnym, często trudno jest pogodzić różne role. W ramach sukcesji w firmach rodzinnych ważna jest więc mediacja, która odbywa się w kilku obszarach: między członkami rodziny (np. między małżonkami, między dziećmi i rodzicami, między rodzeństwem), ale także między przedsiębiorcą i kontrahentami, czy też między właścicielem firmy i pracownikami.

Matka i syn w jednej firmie - czy to może dobrze działać? Tak! [Wywiad]

Rodzinny biznes to częsty wybór Polaków. Jak wynika ze statystyk, w Polsce może być aż trzy miliony firm rodzinnych, a to oznacza, że jest to reprezentatywna grupa społeczna, która łączy ze sobą życie prywatne 
i zawodowe. O tym, jak to jest razem pracować, gdy łączą nas więzy krwi, rozmawiamy z dr n. prawnych Małgorzatą Rejmer, prowadzącą jedną z warszawskich kancelarii finansowych oraz z jej synem Dawidem Rejmerem, który również jest doktorem nauk prawnych, partnerem zarządzającym i sukcesorem rodzinnego biznesu. 

Faktury dla konsumentów w obowiązkowym KSeF - czy i jak trzeba będzie wystawiać

Większa część naszych klientów to konsumenci, dlatego całą sprzedaż ewidencjonujemy na kasie rejestrującej. Za pomocą kas wystawiamy również faktury. Jak będzie wyglądała nasza sytuacja w 2024 r.? Czy musimy wystawiać faktury w KseF?

Najem prywatny czy w działalności gospodarczej a podatki – decyzja należy do wynajmującego

Zgodnie z jednolitą linią orzeczniczą Naczelnego Sądu Administracyjnego (w kontekście opodatkowania dochodów z najmu), to czy najem jest związany z prowadzeniem działalności gospodarczej, czy jest tzw. najmem prywatnym zależy od zamiaru podatnika (wynajmującego). Zatem to wynajmujący decyduje, czy przychody z najmu zaliczy do przychodów z działalności gospodarczej, czy nie. Wpływa to w oczywisty sposób na formę opodatkowania przychodów z najmu.

Czy dochód z odpłatnego zbycia lokalu użytkowego może korzystać ze zwolnienia podatkowego na cele mieszkaniowe?

Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że przychód uzyskany ze sprzedaży lokalu użytkowego nie korzysta ze zwolnienia podatkowego na cele mieszkaniowe, nawet jeśli całość została przeznaczona na budowę budynku mieszkalnego.

Jak rozliczyć sprzedaż lokalu użytkowego po likwidacji działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem - interpretacja MF

Sprzedaż lokalu użytkowego po likwidacji działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem ewidencjonowanym jest opodatkowana ryczałtem w wysokości 10%. Podatnik nie musi płacić podatku tylko wtedy, gdy do sprzedaży lokalu dojdzie po upływie sześciu lat, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym działalność została zlikwidowana. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.

Przedsiębiorca na studiach. Co może wliczyć w koszty?

Przedsiębiorca idzie na studia. Co może wliczyć w koszty uzyskania przychodu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej?

Prowadzenie działalności gospodarczej pod cudzym nazwiskiem (firmanctwo) - skutki prawne i podatkowe

Na czym polega przestępstwo firmanctwa? Jakie skutki prawne i podatkowe wywołuje ten proceder dla firmanta, firmującego i ich kontrahentów?

Faktura wystawiona na pracownika przez unijnego przewoźnika. Czy to jest import usług?

Otrzymaliśmy fakturę za przelot pracownika na trasie Warszawa-Paryż. Dokument wystawił unijny przewoźnik, który wskazał na fakturze swój francuski numer VAT UE. Czy w tej sytuacji musimy rozliczyć import usług, jeśli faktura jest wystawiona na naszego pracownika, który nie prowadzi działalności gospodarczej?

Wymiana towaru na nowy w toku reklamacji a VAT. Czy trzeba wystawić fakturę korygującą i nową fakturę?

Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?

Faktura ustrukturyzowana nie jest dokumentem handlowym

Faktura ustrukturyzowana nie nadaje się do roli dokumentu handlowego ze wszystkich możliwych powodów. Można usiłować nadać tej fakturze charakter dokumentu handlowego, ale wymaga to wielu dodatkowych działań prawnych – pisze profesor Witold Modzelewski.

Fiskus ujawnił prawie 70 tys. fikcyjnych faktur na blisko 3,5 mld zł

Fiskus w I półroczu tego roku ujawnił prawie 70 tys. fikcyjnych faktur na blisko 3,5 mld złotych. Tak wynika z danych Ministerstwa Finansów.

Czy e-faktura działa? Światowe praktyki pokazują, że tak

Krajowy System e-Faktur (KSeF) zacznie obowiązywać od 1 lipca 2024 r. W świetle tej zmiany oraz publikacji projektu "VAT in the Digital Age" (ViDA) przez Komisję Europejską w grudniu 2022 r., temat e-fakturowania staje się aktualny nie tylko w Polsce, lecz także na całym świecie. Jak podobne systemy działają w innych krajach? Jakie korzyści przynoszą przedsiębiorcom, a jakie administracji?

5 kroków do KSeF

Wprowadzenie do KSeF, czyli Krajowego Systemu e-Faktur, stało się kluczową kwestią dla przedsiębiorców w Polsce. Od 1 lipca 2024 r. obowiązkowe wystawianie faktur w formie ustrukturyzowanej będzie rzeczywistością dla większości podatników. Proces ten nie jest prosty, dlatego warto zacząć przygotowania jak najwcześniej. Poniżej przedstawiamy 5 kroków, które pomogą Ci w przygotowaniu się do korzystania z KSeF.

Nowa wersja e-faktury KSeF od 1 września

Nowa wersja struktury e-faktury FA(2) w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) zostanie udostępniona od 1 września. Jakie jeszcze zmiany w KSeF od 1 września?

Zmiany w KSeF od 1 września. Co trzeba wiedzieć?

Dobrowolny do tej pory Krajowy System e-Faktur (KSeF) od 1 lipca 2024 r. stanie się obowiązkowy (dla sektora MŚP nierozliczającego się z VAT od 1 stycznia 2025 r.). System nie zdążył na dobre jeszcze okrzepnąć, a Ministerstwo Finansów już wprowadza w nim zmiany.

KSeF nie tylko dla księgowych. Jakie działy w firmie odczują wdrożenie KSeF?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) ma usprawnić procesy księgowe, ale wpłynie także na inne działy w firmie. Rozwiązanie zapowiada nową erę efektywności m.in. w logistyce i sprzedaży.

Małe klauzule przeciwko unikaniu opodatkowania w ustawie o PIT. Motywacja biznesowa uzasadni korzyści podatkowe

Małe klauzule dot. unikaniu opodatkowania stanowią przepisy szczególne wobec ogólnej klauzuli o unikaniu opodatkowania z art. 119a Ordynacji podatkowej. Co trzeba wiedzieć o tych klauzulach?  Z przepisów dot. tych klauzul wynika jedno podstawowe zalecenie: podatnik powinien zadbać, aby jego działania miały biznesowe powody i nie wynikały przede wszystkim z chęci osiągnięcia korzyści podatkowej. 

VAT marża a handel samochodami

VAT marża może znaleźć zastosowanie w handlu samochodami. Przepisy pozwalają bowiem na skorzystanie z tego mechanizmu w przypadku sprzedaży towarów używanych. Jakie są warunki zastosowania VAT marża? Wyjaśniamy.

REKLAMA