Home office – w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego, to „domowe biuro” lub „biuro w domu” - w praktyce określenie wskazujące na specjalną możliwość systemu pracy i wykonywania obowiązków wobec pracodawcy przez pracownika, w określonym czasie w domu. Inaczej zwana pracą zdalną, mobilną lub na odległość. Według badań specjalistów rekrutacyjnych (badania z 2019 roku przeprowadzone przez Michael Page), ponad połowa polskich pracowników (aż 52%) deklaruje, że chciałaby skorzystać z możliwości pracy typu „home office”. Jest to również coraz częściej atut podawany przez samych pracodawców w ich ogłoszeniach rekrutacyjnych. Każdy przedsiębiorca może więc w praktyce spotkać się z pytaniami pracowników o możliwość pracy zdalnej i powinien znać zasady i przepisy odnoszące się do tego zagadnienia.
Organ podatkowy określił przedsiębiorcy kwotę należnego podatku z tytułu importu towarów, zwiększając podstawę opodatkowania o nabyte przy tym imporcie usługi pośrednictwa. W wyniku wniesionej przez przedsiębiorcę skargi sąd uchylił tę decyzję organu, stwierdzając, że organ, dokonując tylko częściowej klasyfikacji nabytych przez importera usług na te zwiększające podstawę opodatkowania i te niemające na nią wpływu, wszystkie pozostałe zaklasyfikował bez wyjaśnienia na niekorzyść podatnika.
Obowiązkowy split payment, biała lista, nowe zasady płatności podatku u źródła, elektroniczne kasy fiskalne, nowy JPK_VAT to część zmian podatkowych, których wdrożenie stanowi wyzwanie dla przedsiębiorstw. Skąd czerpać o nich informacje i jak sobie z nimi poradzić, gdy ich lista nieustannie się wydłuża? W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na praktyczną wiedzę z tego obszaru oraz narzędzia wspomagające codzienną pracę, zapraszamy do udziału w II Forum Księgowości, realizowanym pod patronatem „Dziennika Gazety Prawnej” oraz portalu INFOR PL.