Na potrzeby prowadzonej działalności handlowej najmuję lokal i w ramach umowy zobowiązałem się opłacać oprócz czynszu świadczenia dodatkowe: energię elektryczną, wodę oraz rozmowy telefoniczne, według faktur otrzymywanych od dostawców. Faktury mają być jednak wystawiane na firmę, która kiedyś w tym lokalu prowadziła działalność i podpisała umowy z dostawcami, a właściciel lokalu nie wyraził zgody na wystawianie na podstawie faktur własnych dowodów obciążeniowych. Czy mogę zaliczyć poniesione wydatki do kosztów uzyskania przychodów, jeśli faktycznie płacę kwoty określone fakturami i jest to udokumentowane w raportach kasowych firmy?
Spółka posiadająca zezwolenie na obrót hurtowy piwem zamierza dokonać zakupu wyrobów akcyzowych (piwo, kod CN 2203 00 01) z akcyzą zapłaconą na terytorium kraju. Sprzedający nabył te wyroby bezpośrednio od browaru, a więc od podmiotu, który dokonał zapłaty podatku akcyzowego. Spółka będzie więc dalszym w kolejności nabywcą wyrobów akcyzowych, które zamierza sprzedawać do kraju należącego do Wspólnoty Europejskiej, a więc dokonać dostawy wewnątrzwspólnotowej nabytych wyrobów i wystąpić o zwrot akcyzy zapłaconej na terenie kraju.
Podmiot francuski, który na terytorium Polski nie ma miejsca zamieszkania, siedziby, stałego miejsca wykonywania działalności, zarejestrowany na potrzeby podatku od towarów i usług dokonuje dostawy towaru na rzecz polskiego podatnika. Dostawa została dokonana w dniu 28 kwietnia 2011 r. Podatnik francuski na tę okoliczność w dniu 11 maja 2011 r. wystawił fakturę z adnotacją, że podatek rozlicza nabywca towaru.