Wiele osób, a w szczególności kierowców powinna zainteresować nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010 Nr 152, poz. 1018), która 4 września 2010 r. weszła w życie. Warto o niej wiedzieć, gdyż jedną z najważniejszych zmian, jaka została wprowadzona, jest rozszerzenie zastosowania przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym na drogi wewnętrzne, wchodzące w skład tzw. strefy ruchu, oraz inne drogi wewnętrzne w zakresie koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób, a także w zakresie wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych!
Zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych usługach, do których stosuje się art. 28b, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej.
Wymagania, które muszą spełniać reklamy produktów leczniczych, znacznie różnią się od wymagań reklam innych produktów. Jest to zupełnie zrozumiałe z uwagi na przedmiot, którego dotyczą. Jednak znaleźć wśród wielu przepisów prawnych dotyczących reklamy produktu leczniczego, te właściwe i pamiętać o wszystkich warunkach takiej reklamy jest bardzo trudno. Z tego względu, niniejsze memorandum poświęcone jest wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce.