REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Amortyzacja, Rachunkowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pełna księgowość 2023 - limit przychodów dla ksiąg rachunkowych

Pełna księgowość 2023 - limit przychodów. Księgi rachunkowe zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości będą mieli obowiązek prowadzić w 2023 roku ci podatnicy rozliczający się wg skali podatkowej PIT lub 19% podatkiem liniowym podatnik PIT (tj. osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki cywilne osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie i przedsiębiorstwa w spadku – wykonujące działalność gospodarczą), którzy w 2022 r. uzyskali przynajmniej 9.654.400,- zł (2.000.000,- euro x 4,8272 zł) przychodów netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych. Kurs średni euro w NBP wyniósł 3 października 2022 r. - 4,8272 zł.

Limit jednorazowej amortyzacji 2023 r.

Jednorazowa amortyzacja 2023. Kurs euro z pierwszego dnia roboczego października decyduje o wysokości określonych limitów w podatkach na następny rok. Dotyczy to m.in. przywileju jakim jest jednorazowa amortyzacja.

Jak wybrać biuro rachunkowe?

Jak wybrać dobre, kompetentne biuro rachunkowe? Jakie są najważniejsze kryteria wyboru biura rachunkowego? Wyjaśnia Marta Kusek, właścicielka biura rachunkowego, posiadająca 30-letnie doświadczenie w pracy na wszystkich szczeblach zawodu księgowego.

Jak ustalać wartość początkową składników majątku dla potrzeb amortyzacji?

Jedną z istotniejszych kwestii dotyczących amortyzacji jest prawidłowe ustalenie wartości początkowej składników majątkowych. Jak ustalić wartość początkową środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?

Jak założyć biuro rachunkowe – wszystko, co trzeba wiedzieć

Myślisz nad założeniem własnego biura rachunkowego? Sprawdź, jak to zrobić. Trudno wyobrazić sobie podmiot, na który nie zostałyby nałożone obowiązki w zakresie rachunkowości. Jednym z podstawowych celów rachunkowości jest rzetelne i jasne przedstawianie sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego danej jednostki. Rachunkowość stanowi dziedzinę szerszą niż księgowość, chociaż zazwyczaj powinności z nią związane realizują księgowi – ale nie tylko oni. Opiekę nad rachunkowością sprawuje główna księgowa, wewnętrzny dział rachunkowy lub można w tym celu wybrać outsourcing rachunkowości do zewnętrznego biura rachunkowego.

Skutki podatkowe zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa

ZCP to organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania. Sprzedaż lub aport poszczególnych składników majątku przedsiębiorstwa, które razem nie będą stanowiły ZCP, będzie determinowało zupełnie inne obowiązki podatkowe.

Firma w mieszkaniu a koszty podatkowe w PIT

Firma w mieszkaniu. Szczególnie w trudnych gospodarczo momentach wielu przedsiębiorców zastanawia się nad minimalizacją swoich kosztów. Jedną z opcji jest prowadzenie działalności gospodarczej z prywatnego mieszkania lub domu. Często oznacza to przeznaczenie części nieruchomości na cele biurowe – jak chociażby stworzenie sali spotkań czy gabinetu, a także ponoszenie części kosztów mediów na cele prowadzonej działalności gospodarczej. Czy takie wydatki, ponoszone w prywatnym domu podatnika, ale na cele firmowe mogą być rozliczane firmowo? Czy mają wpływ na wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych?

Ponadlimitowe świadczenia medyczne – ujęcie podatkowo-bilansowe

Współpraca placówek medycznych z NFZ jest współpracą o szczególnym charakterze, gdzie równa pozycja kontrahentów jest istotnie zachwiana. Konsekwencją tego są m.in. problemy podmiotów leczniczych związane z bilansowym oraz podatkowym ujęciem wykonywanych na rzecz pacjentów świadczeń, których nie obejmuje zawarta z NFZ umowa, to jest tzw. nadwykonań – medycznych świadczeń ponadlimitowych.

Wykonywanie ponadlimitowych świadczeń medycznych – ujęcie podatkowo-bilansowe

Współpraca placówek medycznych z Narodowym Funduszem Zdrowia niewątpliwie jest współpracą o szczególnym charakterze, gdzie równa pozycja kontrahentów jest istotnie zachwiana. Konsekwencją tego są, między innymi, problemy podmiotów leczniczych związane z bilansowym oraz podatkowym ujęciem wykonywanych na rzecz pacjentów świadczeń, których nie obejmuje zawarta z NFZ umowa, to jest tzw. nadwykonań – medycznych świadczeń ponadlimitowych.

Samochód osobowy w firmie a koszty podatkowe - amortyzacja, leasing, eksploatacja, ubezpieczenie, sprzedaż

Jakie metody amortyzacji mają zastosowanie do samochodów osobowych? Jakie limity obowiązują przy amortyzacji samochodów osobowych? Jak rozliczać w kosztach opłaty związane z leasingiem, najmem lub dzierżawą samochodów osobowych? Jakie zasady obowiązują przy zaliczaniu do kosztów podatkowych wydatków związanych z eksploatacją samochodów osobowych? Jakie zasady obowiązują przy zaliczaniu do kosztów wydatków związanych z ubezpieczeniem AC samochodów osobowych? Jak rozliczyć podatkowo sprzedaż samochodu osobowego będącego środkiem trwałym? Wyjaśniamy.

Sprzedaż samochodu firmowego a podatki

Samochód firmowy najczęściej zostaje przez przedsiębiorcę wprowadzony do ewidencji środków trwałych firmy. Pozwala to zaliczyć wydatki związane z użytkowaniem pojazdu do kosztów uzyskania przychodów, co zmniejsza podstawę opodatkowania i podatki. Z jakimi kosztami i podatkami wiąże się sprzedaż samochodu firmowego przez przedsiębiorcę?

Badanie sprawozdania finansowego. Korekty biegłego rewidenta - wprowadzać czy nie wprowadzać?

Do zatwierdzenia sprawozdań finansowych za 2021 rok, zgodnie z przedłużonym terminem, pozostało jeszcze trochę czasu, ale nie zapominajmy, że wiele z nich podlega ocenie biegłego rewidenta, a ten może mieć uwagi. Co w sytuacji, gdy w wyniku badania pojawiają się korekty, a firma nie zgadza się na ich wprowadzenie?

Co reguluje ustawa o rachunkowości?

Ustawa o rachunkowości jest najważniejszą podstawą prawną określającą zasady formalnego odzwierciedlania działalności gospodarczej. Uzupełnieniem ustawy o rachunkowości są Krajowe Standardy Rachunkowości, Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej oraz ustawa o biegłych rewidentach.

Więcej pracy i szkoleń, mniej wolnego – świat księgowych w Polskim Ładzie

Po wejściu w życie Polskiego Ładu księgowi mają więcej pracy, a w dodatku są z niej mniej zadowoleni. Życzyliby sobie rzadszych zmian w prawie podatkowym i więcej czasu dla bliskich – wynika z badania przeprowadziła z okazji Dnia Księgowego.

Dzień Księgowego 2022

9 czerwca 2022 r. przypada Dzień Księgowego. Składamy więc wszystkim księgowym najserdeczniejsze życzenia. Mamy też specjalne promocje dla księgowych.

Ogólnopolska konferencja KSIĘGOWY – architekt bezpiecznego biznesu

Zapraszamy do udziału w bezpłatnej dwudniowej konferencji online dla przedsiębiorców i księgowych - w dniach 8-9 czerwca 2022 r. Pod patronatem medialnym portalu Infor.pl

Kongres Rozwoju Biznesu Księgowego OSCBR 2022

Już 10–12 czerwca 2022 roku w Jachrance, okolicach Warszawy odbędzie się Kongres Rozwoju Biznesu Księgowego OSCBR 2022 dedykowany biurom rachunkowym. Trwająca rewolucja cyfrowa sprawia, że przed osobami prowadzącymi księgowość stawiane są kolejne wyzwania. Aby zapewnić odpowiednią jakość usług, niezbędne jest utrzymanie prawidłowego funkcjonowania biura rachunkowego. Podczas Kongresu spotka się cała branża, która wymieni się doświadczeniami, zaprezentuje nowe inicjatywy z obszaru technologii oraz omówi zagrożenia dla biznesu księgowego.

prof. Stanisław Hońko: Zawód księgowego nadal pozostaje niezdefiniowany

Kilkanaście lat temu, w uzasadnieniu zmiany ustawy o doradztwie podatkowym, w odniesieniu do biur rachunkowych pojawiło się określenie „księgowi” w cudzysłowie. Mimo że o księgowych jest mowa w kilku ustawach, np. w ustawie o VAT, zawód ten nadal pozostaje niezdefiniowany - zauważa dr hab. Stanisław Hońko, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, dyplomowany księgowy SKwP nr 1012.

Jak stosować reguły podwójnego zapisu?

Czy dokonując korekty na kontach syntetycznych czerwono czarnym zapisem po stronie WN np. - 501 na konto +505 powinno się również zaksięgować po stronie Ma na koncie technicznym pozostałe rozrachunki? Czy przy tej korekcie powinno się zachować zasadę podwójnego zapisu? Do tej pory nie było konta technicznego. Księgowano korekty czerwono czarnym zapisem. Wskazano błąd z uwagi na niezachowanie zasady podwójnego zapisu. Czy korekta zapisów na kontach syntetycznych jest operacją gospodarczą?

Sprawozdanie finansowe w spółce z o.o. za 2021 rok (sporządzenie, zatwierdzenie i złożenie do KRS) - terminy w 2022 roku

Terminy na sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych za 2021 r. w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością zostały wydłużone o 3 miesiące. Do kiedy trzeba sporządzić i zatwierdzić sprawozdanie finansowe w spółce z o.o. oraz złożyć to sprawozdanie do KRS w 2022 roku?

Koniec jednorazowej (covidowej) amortyzacji – odpisy tylko do końca maja

16 maja 2022 r. został odwołany stan epidemii. Jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych, które zostały nabyte w celu produkcji towarów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 można dokonać do końca miesiąca, w którym odwołano stan epidemii ogłoszony z powodu COVID-19 – czyli do końca maja.

Wyksięgowanie zaległych należności z ksiąg rachunkowych - podstawy i praktyka, odpisy aktualizacyjne, skutki podatkowe

W życiu rachunkowym przedsiębiorstwa jest kilka bardzo ważnych dat. Na pewno są nimi zakończenie roku podatkowego, termin zamknięcia księgi przychodów i rozchodów oraz termin złożenia zeznania rocznego za dany rok podatkowy. Najczęściej to w tych momentach podatnicy i przedsiębiorcy mają więcej do czynienia z księgowymi czy biurami rachunkowymi. Jednym z elementów porządkowania dokumentacji i ksiąg może być konieczność wyksięgowania zaległych należności z ksiąg rachunkowych.

Sprawozdanie finansowe 2022 - nowe rozporządzenie Ministra Finansów

Ministerstwo Finansów poinformowało o nowym rozporządzeniu dot. sprawozdań finansowych składanych przez podatników podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących księgi rachunkowe.

Ustawa o rachunkowości - dokumenty składane do KRS - terminy, forma

Jakie dokumenty i w jakim formacie zgodnie z ustawą o rachunkowości jednostka mająca siedzibę na terytorium Polski powinna złożyć do KRS? Jakie zmiany zajdą od 1 czerwca 2022 r.? Wyjaśnia Ministerstwo Finansów.

Podpisywanie sprawozdań finansowych w 2022 roku - problemy, błędy

Od 1 stycznia 2022 r. sprawozdanie finansowe może podpisywać tylko jeden członek zarządu, jeżeli od pozostałych uzyska stosowne oświadczenia, że spełnia ono wymagania przewidziane w ustawie z 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 2106; dalej: u.r.). Pozwala na to zmieniony art. 52 u.r. Zanim jednak to zrobią, muszą zadbać o właściwą kolejność podpisów na dokumentach. I tak sprawozdanie najpierw musi sygnować główny księgowy (osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg), następnie podpisy składają członkowie zarządu na oświadczeniu. Dopiero po tych czynnościach sprawozdanie podpisuje jeden członek zarządu. Co ważne data podpisania sprawozdania finansowego przez tego członka zarządu nie może być wcześniejsza niż data podpisania oświadczeń. Ponadto powinien on też zapewnić sporządzenie elektronicznej kopii oświadczenia podpisanego przez innych członków zarządu w wersji papierowej.

Ustawa o rachunkowości 2023 - tekst jednolity

Ustawa o rachunkowości tekst jednolity, tj. ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości - stan prawny na 1 września 2023 r.

Amortyzacja po przekształceniu jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę z o.o.

Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, będący zarejestrowanym podatnikiem VAT, zdecydował o przekształceniu firmy w spółkę z o.o. W wyniku tego majątek przedsiębiorstwa, w tym jego majątek trwały, stanie się majątkiem spółki. Czy w tym przypadku nowo utworzona spółka będzie mogła kontynuować przyjętą w JDG metodę amortyzacji? A co z poniesionymi, a nierozliczonymi kosztami uzyskania przychodu?

Rekomendacje Komitetu Standardów Rachunkowości - Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności w warunkach rosyjskiej agresji na Ukrainę

Rosyjska agresja na Ukrainę oraz związana z nią skala działań (sankcji i pomocy) podejmowanych przez społeczność międzynarodową, to sytuacja nadzwyczajna, której konsekwencje są przewidywalne tylko w niewielkiej części, dlatego wymagają odpowiedniego uwzględnienia w rachunkowości.

Nowe certyfikaty dla księgowych i finansistów. AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series

Oracle i Association of International Certified Professional Accountants, które reprezentuje American Institute of CPAs (AICPA) i The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), stworzyły serię certyfikatów w celu zlikwidowania technologicznej luki kompetencyjnej w finansach i księgowości. Nowe certyfikaty AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series, które powstały we współpracy z Oracle, mają na celu wyposażenie liderów finansów w praktyczną wiedzę niezbędną do wykorzystania najnowszych technologii, procesów, najlepszych praktyk i umiejętności z zakresu finansów, aby pomóc im odnieść sukces w zmieniającym się środowisku biznesowym i przyspieszyć rozwój ich kariery.

Amortyzacja podatkowa a amortyzacja bilansowa w spółkach nieruchomościowych

Jedną z negatywnych zmian wprowadzonych Polskim Ładem jest ograniczenie amortyzacji podatkowej w spółkach nieruchomościowych do wysokości amortyzacji dokonywanej zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości. Jakie trudności dla przedsiębiorców rodzi zmiana przepisów?

Odpowiedzialność prawna księgowych – ryzyko rośnie

Profesja księgowego nie jest zwykle uznawana za ekscytujące zajęcie, a jednak w ostatnim czasie wykonywanie tego zawodu coraz bardziej przypomina sport ekstremalny. Ryzyko również staje się ekstremalne.

Obowiązek badania sprawozdań finansowych 2021/2022

Które sprawozdania finansowe podlegają badaniu przez biegłego rewidenta?

Dłuższe terminy ewidencyjne i sprawozdawcze z ustawy o rachunkowości w 2022 roku

Minister Finansów wychodząc naprzeciw postulatom księgowych i przedsiębiorców, wydłużył czas na sporządzenie sprawozdań finansowych, w tym sprawozdań skonsolidowanych za 2021 r. Rozporządzenie przedłużające terminy ewidencyjne i sprawozdawcze zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw i wchodzi w życie 10 marca 2022 r. Jakie terminy zostały przedłużone i o ile?

Podstawa opodatkowania budowli całkowicie zamortyzowanych

W przepisie dotyczącym ustalania postawy opodatkowania budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej mowa jest o wszystkich budowlach podlegających amortyzacji oraz o rodzaju tych budowli, czyli budowlach zamortyzowanych. Ustawodawca wyróżnił budowle całkowicie zamortyzowane w celu wskazania momentu, na który ustala się stosowną wartość budowli. Innych różnic nie wprowadzono. Skoro nie uwzględnia się odpisów od budowli podlegających amortyzacji, w tym tych w trakcie amortyzacji, to tym bardziej nie uwzględnia się takich odpisów po amortyzacji.

Zwrot nakładów poniesionych na wynajęty budynek. Czym udokumentować? Notą księgową?

Najemca budynku wypowiedział nam umowę najmu. W ciągu 20 lat najmowania budynku wykonaliśmy mnóstwo prac budowlanych, aby doprowadzić budynek do dobrego stanu. Oddając budynek ustaliliśmy że zwrócą nam kwotę 20 tyś za wyposażenie, oświetlanie, wszelkie inwestycje, które tam dokonaliśmy przez te 20 lat. Część mieliśmy w ewidencji środków trwałych, inne nie - tylko jako koszt wrzucony na przestrzeni lat. Jak mam udokumentować takie rozliczenie. Czy nota księgowa jest odpowiednia? Czy też musi być faktura z VAT? Jeśli tak to za co - usługę, dobro?

Amortyzacja podatkowa 2022 - prywatny samochód wniesiony do firmy

Od 2022 roku amortyzacja prywatnego auta wprowadzonego do firmy jako środek trwały jest mniej korzystna - ocenił Piotr Juszczyk, doradca podatkowy z inFakt. Zdaniem Michała Knittera wiceszefa Carsmile, zmiana ta spowoduje wzrost zainteresowania długoterminowym wynajmem aut przez firmy.

Czy mural podlega amortyzacji? Dzieła sztuki a koszty podatkowe

Mural, jeżeli jest dziełem sztuki, nie podlega amortyzacji na podstawie art. 16c pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT), a także na podstawie analogicznego art. 22c pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (ustawy o PIT). Czy zakup dzieł sztuki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

MF zapowiada kolejne zmiany w podatkach - m.in. różnice remanentowe i amortyzacja

Przygotujemy pakiet zmian do podatkowego Polskiego Ładu w dialogu z rzecznikiem MŚP i przedsiębiorcami, będzie tam m.in. kwestia różnic remanentowych i amortyzacji - poinformował 27 stycznia 2022 r. w Sejmie wiceminister finansów Artur Soboń.

Jak będzie wyglądać księgowość w 2022 roku?

Polski Ład a księgowość. Od 1 stycznia 2022 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy ustanowione w ramach pakietu zmian do większości ustaw obowiązujących polskich przedsiębiorców. Nietrudno nie zauważyć, że szczególnie dotkliwie odbiły się na pracy doradców podatkowych i księgowych. Jakie zmiany ich czekają i czy technologie mogą im pomóc w nowej rzeczywistości?

Zakup mebli - ewidencja księgowa

Zabudowa stolarska, meble wbudowane na stałe stanowią wyposażenie budynku i nie są ujmowane jako oddzielny obiekt inwentarzowy środka trwałego. Samodzielne meble powinny być objęte ewidencją bilansową lub pozabilansową zgodnie z przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości jednostki.

Podatki 2022: amortyzacja mieszkania i sprzedaż poleasingowa

MF: Polski Ład wprowadza zmiany w amortyzacji mieszkań czy budynków mieszkalnych oraz w rozliczaniu sprzedaży przedmiotów z leasingu, ale przepisy przejściowe dają podatnikom czas na dostosowanie się.

Korekta w księgach rachunkowych a zdarzenie po dniu bilansowym

Jak dokonać korekty w księgach rachunkowych w związku ze zdarzeniem po dniu bilansowym?

Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT) a bilans za 2021 rok

Estoński CIT a bilans za 2021 rok. Spółki kapitałowe (czyli spółki z o.o. i spółki akcyjne), które od 1 stycznia 2022 r. przejdą na ryczałt od dochodów (czyli tzw. estoński CIT), będą musiały w bilansie za 2021 r. wykazać dodatkowe pozycje. Wymóg ten nie wynika jednak z prawa bilansowego, czyli ustawy o rachunkowości lecz z… ustawy o CIT.

Ustawa o rachunkowości - zmiany od 2022 roku

Ustawa o rachunkowości - zmiany od 2022 roku. 15 listopada 2021 r. Prezydent RP podpisał ustawę z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw. Nowelizacja ta dotyczy ustawy o rachunkowości a także ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Wprowadzane tą ustawą zmiany dostosowują przepisy prawa z zakresu sprawozdawczości oraz rewizji finansowej do nowych możliwości, jakie niesie ze sobą rozwój technologii.

Ewidencja i wycena produkcji w księgach rachunkowych (część III) – kalkulacja rzeczywistych kosztów produkcji

Ewidencja i wycena produkcji w księgach rachunkowych. W I części omówiliśmy co wchodzi w zakres pojęcia produkcji oraz kosztów jej wytworzenia. Pisaliśmy, że koszty bezpośrednie wytworzenia ujmujemy na koncie 50 – Produkcja podstawowa, natomiast koszty pośrednie na koncie 52 – Koszty wydziałowe. W części II przedstawione zostały zasady bieżącej ewidencji i wyceny produktów, na razie nie jako w oderwaniu od kalkulacji czyli ustalenia rzeczywistych kosztów ich wytworzenia. Wynika to z tego, że kalkulacja taka możliwa jest dopiero na koniec danego okresu sprawozdawczego, kiedy zgromadzone zostały dane niezbędne do tej kalkulacji. Bieżąca ewidencja odbywa się więc z reguły wg tzw. cen ewidencyjnych ustalonych na poziomie planowanych kosztów wytworzenia (normatywnych, standardowych) wyprowadzonych na podstawie kalkulacji wstępnej albo na poziomie cen sprzedaży bez VAT. Jednocześnie w części II przedstawiliśmy wstęp do kalkulacji, o której szerzej powiemy w niniejszym artykule.

Rezerwy na odprawy emerytalne, pośmiertne, nagrody jubileuszowe itp. rezerwy pracownicze (przepisy prawne, obowiązek tworzenia, wycena i metoda aktuarialna, ujawnienia)

Wycena aktuarialna rezerwy na świadczenia pracownicze – podstawowe akty prawne dotyczące zasad, obowiązku, metodologii, ujawnień i uprawnień przy wycenie rezerw na odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe itp. rezerwy pracownicze.

Jak działa księgowość w chmurze?

Księgowość w chmurze jeszcze niedawno była domeną małych firm. Dziś prowadzenie księgowości w chmurze zyskuje coraz większą liczbę zwolenników - zarówno wśród średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Jakie są jej zalety księgowości w chmurze i czy jest w pełni bezpieczna?

II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Kielcach

Już 26 października startuje II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Kielcach, pod patronatem medialnym Infor. Zapraszamy do udziału w promocji "5 za pół".

Inwentaryzacja znaczących składników majątkowych - udział biegłego rewidenta

Inwentaryzacja składników majątku trwałego i obrotowego to obowiązek każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe. Jeśli jednostka ta zobligowana jest ustawą o rachunkowości do dokonania badania swojego sprawozdania finansowego, jej dodatkowym obowiązkiem jest umożliwienie biegłemu rewidentowi udziału w spisie z natury. O czym jeszcze pamiętać w kwestii współpracy z firmą audytorską?

Jednorazowa amortyzacja - limit 2022

Jednorazowa amortyzacja w 2022 r. Jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od niektórych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (do wysokości 50 000 euro) mogą dokonywać podatnicy PIT i CIT posiadający status małego podatnika oraz podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą. Limit ten na 2022 rok, po przeliczeniu według średniego kursu euro z dnia 1 października br., wynosi 230 000 zł.

REKLAMA