27 listopada 2020 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. Celem tej ustawy jest zapewnienie dominującego udziału elektronicznego obiegu dokumentów w administracji i obrocie gospodarczym. W uzasadnieniu do projektu ustawy wskazano, że wprowadzenie projektowanych rozwiązań ułatwi i usprawni kontakt między podmiotami publicznymi, a podmiotami niepublicznymi, w szczególności poprzez zapewnienie możliwości korzystania z jednego, własnego adresu do doręczeń elektronicznych, który będzie wykorzystywany do korespondencji ze wszystkimi podmiotami korzystającymi z usługi, umożliwienie wysyłania i odbierania korespondencji z dowolnego miejsca, a także poprzez skrócenie czasu potrzebnego na doręczenia.
7 października 2020 r. Sejm uchwalił ustawę o doręczeniach elektronicznych, która ma umożliwić zdalny odbiór listów poleconych z poczty i pism z urzędów publicznych. E-doręczenia to narzędzie, które pozwala na przesłanie korespondencji i potwierdzenie odbioru elektronicznie za pomocą kilku kliknięć. Skutek prawny e-doręczenia będzie tożsamy z wysłaniem tradycyjnego listu poleconego.To tylko jeden z przykładów postępującej cyfryzacji w administracji publicznej. Pandemia koronawirusa przyspieszyła ten proces. Jak podkreśla Justyna Orłowska, dyrektor Departamentu GovTech Polska w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, wideokonferencje, podpis cyfrowy i różnego rodzaju e-usługi weszły już na dobre do urzędniczej rzeczywistości.
W placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju (jest ich prawie 4,7 tys.) można zakładać Profil Zaufany, który pozwala załatwić większość spraw urzędowych przez internet. Profil zaufany będą mogli założyć także mieszkańcy tych miejscowości, które są wykluczone cyfrowo i do tej pory nie miały takiej możliwości. Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi założenie profilu na tablecie, w który będzie wyposażony listonosz. Poczta Polska chce być pierwszym partnerem dla instytucji rządowych w rozwijaniu e-administracji i cyfrowych usług dla obywateli Polski.
Od 1 stycznia 2015 r. według nowych zasad będą rozliczane usługi telekomunikacyje, nadawcze i elektroniczne. Zmiana dotyczy jednak tylko przypadków, gdy usługi te będą świadczone dla osób, które nie są podatnikami (czyli zasadniczo chodzi o osoby fizyczne). W takiej sytuacji polski podatnik będzie musiał się rozliczać w kraju, z którego pochodzi klient, chyba że wybierze specjalną procedurę rozliczeń (MOSS). Rejestracji można dokonywać już od 1 października 2014 r. Nowe zasady rozliczeń będą wymagały od świadczącego te usługi sprawdzenia, czy klient jest podatnikiem oraz gdzie ma siedzibę lub miejsca pobytu.