REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Księgowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Lobbing w podatkach kosztował nas co najmniej 30 mld zł

Dopiero niedawno w publicznej debacie pojawiła się wreszcie teza o roli lobbystów w systemie podatkowym, ich wpływie na jego kształt, bo to oni piszą lub dla nich często są pisane ustawy podatkowe. Przebił się również do oficjalnego obiegu dość oczywisty wniosek, że ich obecność kosztuje budżet grube dziesiątki miliardów złotych.

II Forum Szefów Sprzedaży

W dniach 19-20 listopada w Warszawie już po raz drugi odbędzie się Forum Szefów Sprzedaży organizowane przez redakcję „Szefa Sprzedaży”. Tematem przewodnim Forum będzie budowa skutecznego zespołu sprzedażowego. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

IFK poleca: W 2016 r. zniknie obowiązek dostarczania zwolnienia lekarskiego

Od stycznia 2016 roku lekarze będą mogli wystawiać elektroniczne zwolnienia lekarskie, nazywane e-ZLA. Nie oznacza to jednak, że od tej daty znikną dotychczasowe zwolnienia papierowe. Te będzie można stosować do końca 2017 roku.

IFK poleca: Urlop ojcowski możliwy w częściach od 2 stycznia 2016 r.

Nowelizacja Kodeksu pracy wprowadza możliwość podzielenia urlopu ojcowskiego na 2 części. Obecnie urlop ojcowski może być wykorzystany wyłącznie w całości. Zmiany wejdą w życie 2 stycznia 2016 r.

REKLAMA

Ulga podatkowa dla inwestujących w innowacje od 1 stycznia 2016 r.

Prezydent podpisał nowelę ustawy dającą ulgi dla wspierających innowacje. Ulga podatkowa dla przedsiębiorstw inwestujących w innowacje będzie obowiązywać dwa lata. Nowe regulacje wejdą w życie od 1 stycznia 2016 r.

Takiej publikacji wcześniej w Polsce nie było

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Czy trzeba stosować przepisy o CFC, gdy dochody zakładu zagranicznego nie są uwzględniane przy obliczaniu podatku w Polsce

Prowadzę w Wielkiej Brytanii działalność poprzez zakład mojej polskiej firmy. Dochody tego zakładu są opodatkowywane w Wielkiej Brytanii, stosownie do postanowień dwustronnej polsko-brytyjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie są uwzględniane w podstawie opodatkowania przy wyliczaniu mojego podatku płaconego w Polsce. Czy w takim przypadku będę musiał stosować przepisy o opodatkowaniu zagranicznych spółek kontrolowanych?

Czy do spółki spoza UE i EOG trzeba stosować przepisy o zagranicznych spółkach kontrolowanych

Nasza spółka posiada udziały w spółce zagranicznej. Przychody tej zagranicznej spółki za poprzedni rok wyniosły ok. 200 tys. euro. Spółka ta prowadzi działalność w państwie położonym poza obszarem UE oraz EOG. Czy w odniesieniu do tej spółki będziemy musieli stosować przepisy o zagranicznych spółkach kontrolowanych?

REKLAMA

Termin ważności certyfikatu rezydencji bez wpisanego okresu ważności

Otrzymaliśmy od naszego zagranicznego kontrahenta certyfikat rezydencji. Nie ma on jednak zakreślonego żadnego okresu ważności. Księgowa poinformowała nas, że w takim przypadku, w związku ze zmianą przepisów, certyfikat ten będzie ważny tylko przez dwanaście miesięcy i tylko przez ten okres będziemy mogli go uwzględniać przy rozliczeniach podatkowych tego kontrahenta. Poradziła, żebyśmy poprosili o nowy certyfikat z wyznaczonym dłuższym okresem ważności, jeśli nie chcemy być zmuszeni do ponawiania prośby o kolejny certyfikat co dwanaście miesięcy. Czy rzeczywiście przepisy uległy takiej niekorzystnej zmianie?

Do kiedy jest ważny certyfikat rezydencji niezawierający okresu ważności, wydany przed 2015 rokiem

Posiadamy certyfikat rezydencji jednego z naszych zagranicznych kontrahentów wydany w październiku 2014 r. Certyfikat ten nie zawiera jednak okresu ważności. Zmienione przepisy pozwalają stosować płatnikowi taki certyfikat przez okres dwunastu miesięcy od daty jego wydania. Jak liczyć ten okres w przypadku certyfikatu wydanego jeszcze przed wejściem w życie zmienionych przepisów?

Certyfikat rezydencji bez daty ważności a zmiana siedziby kontrahenta

Nasz kontrahent zagraniczny dostarczył nam certyfikat rezydencji niezawierający okresu jego ważności. Wiemy, że po zmianie przepisów możemy uwzględniać ten certyfikat przy poborze podatku od wypłat dokonywanych na jego rzecz przez okres dwunastu miesięcy od dnia wydania tego dokumentu. Na ostatnim spotkaniu kontrahent zdradził nam, że w najbliższych miesiącach planuje przeniesienie swojej siedziby do innego kraju. Czy jeśli tak się stanie jeszcze przed upływem wskazanego w ustawie dwunastomiesięcznego okresu, to powinniśmy zażądać dostarczenia nam nowego certyfikatu?

Nie ma ujemnych skutków deregulacji

Jako Stowarzyszenie Księgowych w Polsce przyjmujemy z zadowoleniem fakt, że nie potwierdziły się obawy i zagrożenia, o których dyskutowało środowisko. Na razie możemy powiedzieć, że nie ma ujemnych skutków deregulacji usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – mówi Franciszek Wala, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, w wywiadzie udzielonym dla portalu Infor.pl

Ruchomy cel: dane o kliencie

Prezentacja wyników badania poziomu zaawansowania analiz danych o klientach w polskich przedsiębiorstwach. Patronat medialny nad badaniem objął portal Infor.pl

Jak napisać skuteczne CV

Nasz życiorys zawodowy, czyli CV (Curriculum Vitae) decyduje o tym, czy zostaniemy zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Potraktujmy więc CV jako narzędzie marketingowe, które ma zbudować nasz profesjonalny wizerunek i przekonać rekrutera, że przedsiębiorstwo zyska zatrudniając właśnie nas. Co zatem zrobić, aby nasze CV było rzeczywiście skuteczne?

Elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA) od 2016 roku - wyjaśnienia ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że od początku 2016 roku lekarze będą mogli wystawiać elektroniczne zwolnienia lekarskie, nazywane e-ZLA. Jednak dotychczasowe papierowe zwolnienia lekarskie będzie można stosować do końca 2017 roku. Czyli w latach 2016-2017 pacjent może otrzymać od lekarza zwolnienie wystawione według dotychczasowych zasad - na papierowym formularzu (ZUS ZLA) albo w formie elektronicznej (e-ZLA). Od 1 stycznia 2018 r. będą wystawiane wyłącznie zwolnienia elektroniczne.

E-zwolnienia lekarskie - co zrobić w razie braku dostępu do internetu

Przeziębiony Kowalski wkrótce nie będzie już musiał w trakcie choroby czy opieki np. nad chorym dzieckiem jeździć ze zwolnieniem do biura lub ZUS-u czy nawet prosić członka rodziny o podrzucenie zwolnienia w te miejsca. Lekarz wyśle je płatnikowi przez internet. Papierowy dokument możemy dostać natomiast podczas wizyty domowej (np. w sytuacji braku dostępu do internetu).

Kontrahent nie dostarczył certyfikatu rezydencji - kto odpowiada za rozliczenie podatków

Nasz zagraniczny kontrahent przeniósł siedzibę firmy do innego kraju, o czym nas nie poinformował. Zanim się dowiedzieliśmy o tej zmianie, kilka razy pobraliśmy podatek uwzględniając poprzedni certyfikat rezydencji, chociaż nie powinniśmy tego w takiej sytuacji zrobić. Kto w takim przypadku będzie ponosić odpowiedzialność za niepobranie podatku bądź pobranie go w zaniżonej wysokości? Nadmieniam, że kontrahent nadal zwleka z dostarczeniem nam nowego dokumentu.

Sfinansowanie pracownikowi kursu prawa jazdy przez przedsiębiorcę – skutki w PIT

Ufundowanie pracownikowi kursu prawa jazdy może obniżyć należny fiskusowi PIT, ale tylko w sytuacji, kiedy odbycie takiego kursu jest niezbędne, aby pracownik mógł wykonywać swoje obowiązki zawodowe. Podobnie po stronie samego podwładnego – uniknie on opodatkowania i oskładkowania takiego prezentu od szefa, jeśli kurs podniesie jego kwalifikacje zawodowe.

Skomplikowane prawo główną przeszkodą w rozwoju małych i średnich firm

W Polsce zarejestrowanych jest około 1,8 mln firm, z czego 99,8 proc. stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Ten sektor tworzy ponad 6 mln miejsc pracy i wytwarza blisko połowę polskiego PKB. Jak wynika z raportu czasopisma „My Company Polska”, sektor napotyka liczne bariery rozwoju, z których największą są skomplikowane regulacje prawne. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie koszty pracy, podatki i biurokracja.

Pracownik zapłaci PIT za szczepienie przeciwko grypie, jeśli nie jest ono obowiązkowe

Przedsiębiorcy niejednokrotnie decydują się na sfinansowanie swoim pracownikom szczepień przeciwko grypie. Pracownik zapłaci jednak podatek PIT od takiego szczepienia, jeśli nie jest ono obowiązkowe – a w większości przypadków nie jest obowiązkowe.

Aktualizacja certyfikatu rezydencji po zmianie siedziby - odpowiedzialność płatnika

Jeden z naszych kontrahentów zagranicznych nie poinformował nas o zmianie siedziby firmy i nie dostarczył nam aktualnego certyfikatu rezydencji, więc z tego powodu przy poborze podatku przez pewien czas wciąż stosowaliśmy poprzedni certyfikat. Jednak zanim otrzymaliśmy formalne zawiadomienie o tej zmianie i nowy certyfikat, kontrahent zaczął już zamieszczać zmienione dane adresowe na fakturach. Czy w takim przypadku nasza odpowiedzialność za ewentualne uszczuplenia podatkowe też jest wyłączona?

Na jednolitym podatku najuboższe rodziny zyskałyby 4,5-5 tys. zł rocznie

Rodziny z dziećmi osiągające najniższe dochody na proponowanym przez PO tzw. jednolitym podatku zyskałyby 4,5-5 tys. zł rocznie - powiedział Minister Finansów Mateusz Szczurek. Resort policzył wstępnie jak zmiany podatkowe postulowane przez różne ugrupowania przełożą sie m.in. na sytuację gospodarstw domowych.

Nowe przepisy chroniące spadkobierców przed długami spadkowymi

Wprowadzenie jako zasady dziedziczenia długów tylko do wysokości odziedziczonego majątku, a nie - jak dotąd - w całości, przewiduje nowelizacja, która 18 października br. weszła w życie. Chroni ona spadkobierców przed długami, których istnienia często nie byli świadomi.

Rusza trzecia edycja konkursu „Tłumacze na start”

Już w październiku rozpocznie się trzecia edycja konkursu dla młodych tłumaczy zorganizowanego przez szkołę językową i agencję tłumaczeń Skrivanek. Tegoroczną edycję patronatem objęli Marszałek Województwa Mazowieckiego oraz Wojewoda Mazowiecki. Patronat medialny nad konkursem objął portal Infor.pl

IFK poleca: Dofinansowanie żłobków i przedszkoli z ulgą od 2016 roku

Od 1 stycznia 2016 r. pracodawcy, którzy zdecydują się na tworzenie zakładowych żłobków, klubów dziecięcych lub przedszkoli, będą mogli poniesione na ten cel wydatki zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Zaliczą oni do kosztów również wydatki na prowadzenie takich placówek w wysokości nieprzekraczającej 400 zł na dziecko pracownika – w przypadku zakładowego żłobka lub klubu oraz 200 zł na dziecko pracownika – w przypadku zakładowego przedszkola.

IFK poleca: Zmiany w zwolnieniu z tytułu opieki nad dzieckiem od 2016 roku

Pracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy na 2 dni. Obecnie zwolnienie od pracy udzielane jest na pełne dni. W 2016 roku możliwe stanie się wykorzystywanie tego zwolnienia także w wymiarze godzinowym. W takim przypadku pracownik będzie mógł skorzystać z 16 godzin takiego zwolnienia.

Opodatkowanie darowizn od dalszej rodziny

Darowizny między najbliższymi członkami rodziny są zwolnione z opodatkowania. Jednak kiedy w grę wchodzi nieco dalsza rodzina, darowizny obarczone są już daniną. Okazuje się, że można zaoszczędzić na podatku, jeśli przekazanie rzeczy czy nieruchomości odbędzie się etapami.

Wydatki na sadzenie drzew na cudzych działkach może być kosztem podatkowym

Usunięcie drzew lub krzewów z działki wiąże się z opłatami. Czasem można ich uniknąć, jeśli posadzi się odpowiednią liczbę nowych drzew. I – jak się okazuje – wydatki na takie zadrzewienie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Branże najbardziej narażone na kontrole podatkowe w 2016 roku

Ministerstwo Finansów wypowiada wojnę nieuczciwym podatnikom oraz podmiotom wykorzystującym konstrukcje podatkowe do dokonywania wyłudzeń zwrotów VAT. W 2016 roku resort planuje wzmożone kontrole wśród przedstawicieli branż, w których w okresie od lipca 2014 do czerwca 2015 roku urzędnicy kontroli skarbowej ujawnili najwięcej nieprawidłowości. Wizyty urzędników skarbowych po Nowym Roku spodziewać się mogą m. in. przedsiębiorcy świadczący usługi finansowe, prawne, doradztwa podatkowego, produkujący materiały budowlane czy też handlujący elektroniką.

Gdzie jest praca w Polsce - oferty pracy w III kwartale 2015 r.

W trzecim kwartale 2015 r. najwięcej ofert można było znaleźć w sprzedaży, wzrosty zanotowały m.in. branża produkcyjna, instalacyjna i logistyczna. Licznik rynku InfoPraca pokazuje, że kandydaci chętniej decydowali się aplikować za granicę.

Ile zarabiają członkowie zarządów i rad nadzorczych

Poziom wynagrodzeń najwyższej kadry zarządzającej jest odzwierciedleniem sytuacji gospodarczej i wyników spółek, które kolejny rok utrzymują się na stabilnym poziomie. Łączne wynagrodzenie krótkoterminowe osób zarządzających spółkami wzrosło przeciętnie o ok. 3% w stosunku do 2013 roku. Wynagrodzenie członków rad nadzorczych również utrzymuje się na stabilnym poziomie, choć w porównaniu z wynagrodzeniami zarządów jest to poziom dość niski, wynika z najnowszego raportu PwC „Wynagrodzenia zarządów i rad nadzorczych największych spółek giełdowych w 2014 roku”.

Renta rodzinna z ZUS 2015 / 2016 - średnio ponad 1,8 tys. zł miesięcznie pobiera ponad 1,2 mln osób

Rentę rodzinną pobiera obecnie (październik 2015 r.) w Polsce 1,27 mln osób, najczęściej kobiety. W 2014 roku ZUS przyznał ponad 42 tys. nowych świadczeń. Na rentę mogą liczyć członkowie rodziny zmarłego, przede wszystkim małżonkowie i dzieci, który w chwili śmierci miał ustalone prawo do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy albo tylko spełniał warunki do ich przyznania. Wysokość renty uzależniona jest od liczby osób, które są uprawnione do jej pobierania i wynosi od 85 do 95 proc. świadczenia, jakie pobierał zmarły.

Już 4 miliony paragonów w Narodowej Loterii Paragonowej

Odzew Polaków na zorganizowaną przez resort finansów Narodową Loterię Paragonową jest olbrzymi, zarejestrowano już ponad 4 miliony paragonów - powiedział w czwartek 15 października dziennikarzom minister finansów Mateusz Szczurek.

Warszawa bez opłaty targowej w 2016 roku

Od 1 stycznia 2016 r. na warszawskich targowiskach nie będzie pobierana opłata targowa. W czwartek 15 października 2015 r. stołeczni radni uchylili dotychczasową uchwałę dotyczącą opłat dla sprzedawców. Zniesienie opłaty umożliwiła uchwalona w czerwcu nowelizacja ustawy o samorządzie gminnym.

IFK poleca: Od 2016 r. zwolnienie z obowiązku pracy na wypowiedzeniu

Obowiązujące aktualnie przepisy nie przewidują możliwości zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia. Mimo to część pracodawców decyduje się na stosowanie takiego rozwiązania. Nowe regulacje Kodeksu pracy wprowadzą od 22 lutego 2016 r. możliwość jednostronnego zwalniania pracowników z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia, niezależnie od tego, jakiego rodzaju umowa jest wypowiadana.

IFK poleca: Większa odpowiedzialność karna kierownika jednostki

Nowelizacja ustawy o rachunkowości obowiązująca od 23 września 2015 r. zwiększyła zakres odpowiedzialności karnej za naruszenie obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości. Po zmianach kierownik jednostki odpowiada za niesporządzanie lub nieskładanie w KRS wszystkich elementów sprawozdawczości zewnętrznej.

Najnowsze zmiany w Ordynacji podatkowej – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

W ostatnim czasie uchwalono bardzo istotne zmiany w Ordynacji podatkowej, które w większości wchodzą w życie od początku 2016 roku. Pracowano m.in. nad dwiema ważnymi klauzulami – wyjaśniania wątpliwości na korzyść podatników i klauzulą przeciwko unikaniu opodatkowania. Póki co do Ordynacji wprowadzono tą pierwszą. Cały czas nad zupełnie nową Ordynacją podatkową pracuje też Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego. O wyjaśnienia i komentarz odnośnie tych zagadnień poprosiliśmy Ministerstwo Finansów. Odpowiedzi na pytania redakcji portalu infor.pl udzielił Wiceminister Finansów Janusz Cichoń.

Zmiany w dziedziczeniu - od 18 października 2015 r. spadkobiercy lepiej chronieni

Nowe przepisy wchodzące w życie 18 października 2015 r. wprowadzają zmiany mające szczególne znaczenie dla spadkobierców. Niezłożenie oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, będzie równoznaczne z przyjęciem spadku z dobrodziejstwem inwentarza. W praktyce oznacza to zabezpieczenie przed długami spadkowymi przewyższającymi wartość aktywów spadkowych.

Import usług z tytułu zaciągniętej pożyczki - rozliczenie VAT

Jedną z najbardziej powszechnych form służącą szybkiemu pozyskaniu kapitału jest pożyczka. Wiele podmiotów (podatników VAT) decyduje się zaciągnąć pożyczkę od banku, instytucji finansowej lub innego podmiotu „pozabankowego” w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej (np. innej spółki w ramach jednej grupy kapitałowej). Pożyczki najczęściej wiążą się z odsetkami wpłacanymi przez podmioty zaciągające pożyczki (dalej jako pożyczkobiorcy) na rzecz podmiotów udzielających pożyczek (dalej jako pożyczkodawcy). W niniejszym artykule zostanie rozważona sytuacja, w której pożyczki zaciągane są od pożyczkodawców nieposiadających siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski (podmioty zagraniczne).

Dokumentowanie wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów

Jednym z warunków zastosowania preferencyjnej 0 % stawki podatku VAT w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów (WDT) jest posiadanie przez podatnika stosownych dokumentów potwierdzających wywóz towarów do na nabywcy na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Zmiana zamówienia bez zwrotu zaliczki – jak rozliczyć VAT

Niejednokrotnie zdarza się, że kontrahent po wpłaceniu zaliczki na poczet dostawy konkretnego towaru zmienia swoją dyspozycję i wyraża wolę nabycia innego rodzaju produktu (w ramach pierwotnie wpłaconej kwoty). W tym momencie, pojawia się wątpliwość jak rozliczyć na gruncie podatku udokumentowaną wcześniej fakturą zaliczkę.

Ulga za złe długi 2015 / 2016

Od 1 lipca 2015 r. weszły w życie znowelizowane przepisy w zakresie ulgi za złe długi. Zmiany dotyczą przede wszystkim wprowadzenia opcji skorzystania z ww. ulgi przez wierzyciela, jeżeli dłużnik jest podmiotem powiązanym z wierzycielem, a także na wyłączeniu obowiązku korekty odliczonego podatku naliczonego przez dłużnika, jeśli jest on w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji. Zmiany te zostały wprowadzone na podstawie ustawy z dnia 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Samochód w firmie – odliczanie VAT 2015/2016

Samochód jest niezbędnym środkiem komunikacji prawie w każdej działalności. Przedsiębiorcy często stoją przed dylematem wyboru czy zakupić do firmy pojazd ciężarowy czy osobowy. Trzeba pamiętać, że prawo do odliczenia VAT przysługuje nie tylko w przypadku samochodów ciężarowych, ale także innych pojazdów samochodowych używanych wyłącznie do celów firmowych.

Minister finansów o nowej Ordynacji podatkowej

Komisja Kodyfikacyjna opracowująca założenia nowej Ordynacji podatkowej wykonała nie lada zadanie w bardzo szybkim czasie - mówił w środę 14 października 2015 r. minister finansów Mateusz Szczurek dziękując członkom Komisji za pracę.

IFK poleca: PIT za 2015 r. na nowych formularzach

Od 1 stycznia 2016 r. zmianie ulegną niektóre wzory formularzy PIT. Nowe druki będą stosowane już do rozliczeń podatkowych za 2015 r. Zmiany te przewiduje opublikowany przez resort finansów projekt rozporządzenia w sprawie określenia wzorów rocznego obliczenia podatku oraz zeznań podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

IFK poleca: Zasada istotności w rachunkowości

Nowelizacja ustawy o rachunkowości, która obowiązuje od 23 września 2015 r., zdefiniowała zasadę istotności. Wskazuje się w niej, że informacje wykazywane w sprawozdaniu finansowym (lub skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym) są istotne, jeśli ich pominięcie lub zniekształcenie wprowadza w błąd użytkownika takiego sprawozdania, czyli może wpłynąć na decyzje podejmowane przez niego na podstawie danych zawartych w takim sprawozdaniu.

Coraz więcej elektronicznych faktur i elektronicznych płatności

Polacy szukają nowych, wygodniejszych sposobów płacenia rachunków: okienka na poczcie i w banku tracą na rzecz innych miejsc i Internetu. Już 44 procent Polaków płaci jakieś rachunki przez Internet, co trzeciemu z ankietowanych przez Millward Brown na zlecenie BillBird S.A., zdarza się opłacać rachunki stacjonarnie w innych miejscach niż poczta i bank, np. w kasie sklepu lub w BOK-u dostawcy usług. Według danych BillBird, tylko za pośrednictwem Moje Rachunki, Polacy opłacają średnio ponad milion rachunków miesięcznie.

E-zwolnienia lekarskie od 2016 roku – do końca grudnia 2015 r. trzeba mieć profil na PUE ZUS

Do 31 grudnia 2015 r. zatrudniający więcej niż 5 pracowników muszą założyć profil informacyjny na ZUS-owskiej Platformie Usług Elektronicznych na potrzeby nowych, elektronicznych zwolnień lekarskich, które w gabinetach lekarskich pojawią się od 2016 roku. Pozostali mogą założyć go dobrowolnie, natomiast muszą do końca tego roku pisemnie poinformować podwładnych o swoim wyborze.

Dochody z pracy w Irlandii - podatki i składki ubezpieczeniowe

Jak rozliczyć dochody z pracy wykonywanej na terytorium Grecji. Zasady tych rozliczeń przedstawiają eksperci z PwC. System podatkowy Irlandii podsumowuje Aleksandra Bembnista, starszy konsultant w Dziale Prawno-Podatkowym PwC, zaś Joanna Narkiewicz-Tarłowska, doradca podatkowy i dyrektor w Dziale Prawno-Podatkowym PwC, omawia problematykę dotyczącą opodatkowania irlandzkich dochodów w Polsce.

Urzędy skarbowe czynne w poniedziałki do godz. 20 a także w soboty

15 października 2015 r. rozpoczyna się pilotaż wydłużonych godzin pracy w wybranych urzędach skarbowych na terenie woj. łódzkiego i mazowieckiego. Doświadczenia zgromadzone w trakcie pilotażu przyczynią się do zaprojektowania rozwiązań, dzięki którym Administracja Podatkowa zwiększy dostępność swoich usług zgodnie z potrzebami klientów.

REKLAMA