REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Okazuje się, że przedsiębiorstwa wielonarodowe obawiają się, że globalna reforma podatkowa doprowadzi do podwójnego opodatkowania. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez EY.
BEPS 2.0 to kolejna faza projektu OECD i G20, zapoczątkowanego w 2013 r. Celem tego nowego etapu jest skuteczniejsze opodatkowanie największych firm, poprzez oparcie się na dwóch filarach, które mają zapewnić bardziej uczciwy udział poszczególnych państw w łącznym podatku uiszczanym przez korporacje działające na ich terenie.
W dniu 18 stycznia 2023 r. OECD opublikowała wstępne wnioski z najnowszej analizy oceny skutków ekonomicznych reformy międzynarodowego systemu podatkowego opartej na dwóch filarach. Z analizy OECD wynika, iż wpływy do budżetów, jakie ma ona przynieść będą znacznie wyższe, niż do tej pory zakładano.
REKLAMA
REKLAMA
Kodem GTU_07 trzeba oznaczać w nowym JPK_V7 sprzedaż części samochodowych. Lecz nie wszystkich. Kod GTU_07 dotyczy pojazdów oraz części samochodowych, ale oznaczonych wyłącznie kodami CN 8701–8708 oraz CN 8708 10. W związku z tym niektóre elementy pojazdów nie są oznaczane w JPK_V7, a inne są. Księgowi głowią się teraz, jak to rozróżnić. Czy wszystkie części samochodowe trzeba oznaczyć kodem GTU_07? Jakie dostawy oznaczać kodem GTU_07, a jakich nie oznaczać?
REKLAMA