REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

CIT, CIT - rozliczenia

Jawność rozliczeń podatkowych największych podatników CIT

Ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, uchwalona przez Sejm 24 listopada 2017 r., wprowadza przepisy, zgodnie z którymi indywidualne dane niektórych podatników CIT będą podane do publicznej wiadomości. Ustawodawca wskazał, że jego intencją było zwiększenie transparentności podatkowej największych i osiągających najwyższe przychody podmiotów gospodarczych.

Korekta kosztów po zmianie wysokości zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości

Jeżeli korekta kosztów nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą pomyłką, to powinna być ona dokonywana na bieżąco. Dotyczy to także korekty wysokości zaliczonego do kosztów podatkowych podatku od nieruchomości wynikających z decyzji podwyższających podatek od nieruchomości za ubiegłe lata. Przy tym nie ma tu znaczenia, jakiego okresu dotyczą koszty, tylko kiedy podatnik otrzymał dotyczące ich decyzje.

Przedłużenie terminu na złożenie formularza CIT-TP/PIT-TP

Przedsiębiorcy uznają za uzasadnione stanowisko Ministerstwa Finansów dotyczące konieczności wydłużenia terminów na złożenie formularza CIT-TP/PIT-TP, zwłaszcza w świetle możliwości wystąpienia niezawinionych przez podatników opóźnień w realizacji obowiązków ustawowych w zakresie cen transferowych.

Wydłużenie terminów dla podatników w zakresie cen transferowych

Wydłużenie o ok. pół roku terminów na sporządzenie dokumentacji lokalnej i grupowej, a także na złożenie oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji oraz sprawozdania CIT-TP/PIT-TP – dotyczących transakcji za 2017 i 2018 r. – przewiduje projekt rozporządzenia Ministra Finansów, który trafił do konsultacji wewnątrzresortowych.

REKLAMA

Czy podatek od wartości dodanej zawarty w cenie zakupu jest kosztem?

Wydatki na zakup towarów i usług opodatkowanych za granicą podatkiem od wartości dodanej, które nie stanowią wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów albo importu usług, należy zakwalifikować jako koszt podatkowy w wartości brutto. Tym samym podatnik może uwzględnić w kosztach podatkowych kwotę podatku od wartości dodanej wykazanej w fakturze zakupowej.

Upublicznienie danych największych podatników CIT

W wyniku nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, która obowiązuje od początku tego roku, minister finansów uzyskał możliwość upubliczniania danych podatkowych niektórych podatników CIT. Ujawniane będą dane podmiotów działających w formie podatkowej grupy kapitałowej oraz podatników, których przychody przekraczają równowartość 50 mln euro. Podanie tych danych nastąpi po raz pierwszy do 30 września 2018 r.

Kara umowna jako koszt uzyskania przychodu

W przypadku gdy zapłata kary umownej ogranicza konieczność ponoszenia innych wydatków przez podatnika i ma wpływ na racjonalność alokacji wydatków w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, to wydatek taki należy uznać za koszt uzyskania przychodu. Ustawodawca definicję kosztów uzyskania przychodu wiąże bowiem z zabezpieczeniem bądź zachowaniem źródła przychodu.

Opodatkowanie CIT firm technologii cyfrowych

Państwa UE, OECD a także np. Stany Zjednoczone mają problem z efektywnym opodatkowaniem dochodów firm takich jak Facebook, Google i inne, które oferują swoje usługi cyfrowe przez internet de facto na całym świecie a mają siedzibę w jednym państwie. W gospodarce cyfrowej działalność może być prowadzona zdalnie, poza jurysdykcją podatkową, w której osiągane są zyski. Bardzo często nie ma bowiem znaczenia z jakiego miejsca świadczymy, np. e-usługi - mówi Agnieszka Wnuk, doradca podatkowy, starszy menedżer w Crido Taxand.

REKLAMA

Moment powstania przychodu z tytułu świadczonych usług szkoleniowych

Moment powstania przychodu przy świadczoniu usług szkoleniowych zależy od tego, na jakich zasadach pobierane jest wynagrodzenie. I tak, jeśli kwota wynagrodzenia opłacona jest z góry, przychód powstaje w dniu uregulowania należności. W przypadku płatności dokonywanych po wykonaniu usługi przychód powinien powstać w dniu wykonania usługi. W obu przypadkach założono, że faktura została wystawiona po wykonaniu usługi lub otrzymaniu płatności.

Koszty finansowania dłużnego jako koszty podatkowe

W wyniku zmian w ustawie o CIT, które obowiązują od początku 2018 roku, nadwyżka kosztów finansowania dłużnego może stanowić koszty podatkowe w całości, jeśli nie przekracza w roku podatkowym kwoty 3 mln zł lub kwota przekroczenia nadwyżki kosztów finansowania ponad 3 mln zł nie jest większa niż 30% wyniku finansowego. Nowe przepis nie dotyczą już tylko odsetek, ale wszelkiego rodzaju kosztów związanych z uzyskaniem środków finansowych.

Zakup środków leczniczych sfinansowanych z funduszu prewencyjnego – rozliczenie CIT

Zakłady ubezpieczeń oraz zakłady reasekuracyjne w ramach prowadzonej działalności ubezpieczeniowej podejmują czynności, które mają na celu zmniejszanie ryzyka powstania szkód. Jednym z narzędzi wspomagających działalność prewencyjną ubezpieczycieli jest fundusz prewencyjny, tworzony na zasadach określonych w art. 278 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Środki zgromadzone na wspomnianym funduszu mogą zostać rozdysponowane na rzecz innych podmiotów w ramach umów prewencyjnych. Na podstawie wspomnianych umów, ubezpieczyciele wypłacają przedsiębiorcom środki finansowe przeznaczone na wdrożenie rozwiązań, które zmniejszają ryzyko powstania szkody. Jakie skutki podatkowe wywołuje zatem otrzymane dofinansowanie?

Limit wydatków na nabycie usług niematerialnych od podmiotów powiązanych

Od roku 2018 obowiązują nowe przepisy w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którymi podatnicy podatku CIT mogą się spodziewać wprowadzenia ograniczeń w zakresie możliwości uznania pewnych kategorii wydatków za koszty podatkowe. Głównym ograniczeniem jest wprowadzenie limitu wydatków na nabycie usług niematerialnych od podmiotów powiązanych, które będą mogły zostać rozpoznane jako koszt uzyskania przychodu.

Usługi niematerialne w kosztach podatkowych - zmiany od 2018 roku

Obowiązujące od początku 2018 roku zmiany w podatku CIT ograniczają m.in. prawo zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usługi niematerialne (np. doradcze). Podatnicy mają sporo wątpliwości odnośnie tych nowych przepisów, np. jakie konkretnie usługi rozumiane są jako niematerialne. Ponadto nowe przepisy CIT wprowadziły ograniczenia dotyczące odliczania kosztów finansowania zewnętrznego.

Pojęcie dochodu z udziału w zyskach osób prawnych w ustawie o CIT

Dochód z udziału w zyskach osób prawnych jest pojęciem zawierającym w swej treści wszelkie dochody, jakie powstają w następstwie posiadania przez podatnika prawa do udziału w zyskach osoby prawnej. Dochód powinien wynikać z faktu posiadania przez podatnika udziałów w innej spółce.

Czy można zaliczyć do kosztów wszystkie wydatki na organizację mini targów?

Wydatki poniesione po zakończeniu targów na kolację wraz z oprawą muzyczną, a także wydatki na noclegi i transport podlegają ujęciu w koszty. Nie należy wydzielać atrakcji dla klientów z całości kosztów imprezy promocyjnej. Tego rodzaju wydatki są integralną częścią mini targów, których to celem było reklamowanie produktów spółki, mogą zatem stanowić w całości koszty uzyskania przychodów.

Najważniejsze zmiany w CIT w 2018 r.

Z dniem 1 stycznia 2018 r. weszło w życie szereg zmian do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Jakie przepisy uległe zmianie i jakie konsekwencje niosą ze sobą dla podatników?

Rząd uszczelnia podatek CIT. Czy optymalizacja podatkowa będzie trudniejsza?

Rada Ministrów RP kontynuuje działania zmierzające do uszczelnienia polskiego systemu podatkowego. Po reformie dotyczącej podatku VAT przyszła kolej na podatek dochodowy od osób prawnych, czyli CIT. Czy tak agresywne zmiany nie spowodują exodusu migracji polskiego biznesu do Wielkiej Brytanii?

Ceny transferowe przy umowie pożyczki - dokumentacja

3 listopada 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał kolejną interpretację indywidualną (sygn.0111-KDIB1-3.4010.205.2017.1.JKT), w której potwierdził, że dokumentacja cen transferowych dla transakcji pożyczki powinna zostać sporządzona jedynie za rok, w którym została dokonana transakcja tzn. strony zawarły umowę.

Niedostateczna kapitalizacja a powiązania rodzinne wspólników spółek udzielających sobie pożyczek

Nie sposób przyjąć, że wydatki z tytułu odsetek od pożyczek będą podlegały ograniczeniom wynikającym z przepisów o tzw. niedostatecznej kapitalizacji. Aktualne brzmienie art. 16 ust. 1 pkt 61 ustawy o CIT nie legitymuje twierdzenia, że powiązania rodzinne są wystarczającą przesłanką do zastosowania tego przepisu.

Ubruttowienie należności jako koszt podatkowy płatnika podatku u źródła

Przedsiębiorcy, którzy wypłacają wynagrodzenie kontrahentom zagranicznym, nieposiadającym polskiej rezydencji podatkowej, zobowiązani są, jako płatnicy od tak wypłaconego wynagrodzenia potrącić i odprowadzić tzw. podatek u źródła. W praktyce bywa jednak, że w wyniku umowy między kontrahentami, kwota podatku u źródła nie zostaje odjęta od wynagrodzenia. Ciężar podatku u źródła ponosi wówczas polski przedsiębiorca. Wypłacone w ten sposób ubruttowione wynagrodzenie można jednak w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Wydatki na kaucje gwarancyjne o charakterze definitywnym mogą być kosztami uzyskania przychodów

Wydatki z tytułu kaucji gwarancyjnych mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, ponieważ zostały poniesione na rzecz kontrahenta w celu zabezpieczenia uzyskania przychodów ze świadczenia usług pośrednictwa w sprzedaży lotów czarterowych, a także nie można uznać tych wydatków za wydatki, które podlegałyby wyłączeniu z tych kosztów. O ile co do zasady kaucje gwarancyjne mają charakter zwrotny, o tyle wydatki te mają charakter definitywny, jeśli wobec zakończenia postępowania upadłościowego prowadzonego wobec kontrahenta wiadome jest, że spółka nie odzyska już wpłaconych kaucji.

Ceny transferowe – identyfikacja obowiązku dokumentacyjnego na przełomie 2017 i 2018 r.

Wprowadzone zostały nowe obowiązki dokumentacyjne w zakresie cen transferowych. Niektóre z nich obowiązują już w roku 2017, inne natomiast zaczną funkcjonować w 2018 roku. Do obowiązków tych należą przede wszystkim konieczność przygotowania dokumentacji krajowej i grupowej, składanie formularza CIT/TP oraz sporządzanie analizy porównawczej.

Nowe przepisy o cienkiej kapitalizacji od 1 stycznia 2018 r.

Na początku 2018 roku wchodzi w życie obszerna nowelizacja ustawy o CIT, która zakłada m.in. zerwanie z dotychczasowymi obowiązującymi od wielu lat zasadami wyłączania z kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z pozyskaniem finansowania od podmiotów powiązanych (cienkiej kapitalizacji). Ekspert Grant Thornton wyjaśnia jak nowe regulacje wpłyną na obciążenia podatkowe spółek.

Podatek od nieruchomości komercyjnych od 1 stycznia 2018 r.

Na początku 2018 r. wejdą w życie duże zmiany w podatkach dochodowych. Jedna z nich wprowadza zupełnie nowy podatek, który obejmie właścicieli nieruchomości komercyjnych (handlowo-usługowych i biurowych). Którzy podatnicy będą zobowiązani do uiszczania tego podatku oraz w jakiej wysokości?

Wynagrodzenie za użytkowanie lub prawo użytkowania programów komputerowych nie stanowi należności licencyjnych

Programy komputerowe nie zostały zakwalifikowane przez ustawodawcę jako dzieła literackie ani naukowe. Opłaty za użytkowanie lub prawo użytkowania tych programów nie stanowi zatem należności licencyjnych, o których stanowi art. 12 ust. 3 polsko-irlandzkiej UPO. Tak wynika z wyroku NSA z 2 sierpnia 2017 r., II FSK 1961/15.

Rozliczenia PIT, CIT i VAT transakcji w ramach umów o partnerstwie publiczno-prywatnym - objaśnienia podatkowe

W dniu 1 grudnia 2017 r. Minister Rozwoju i Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych transakcji realizowanych w ramach umów o partnerstwie publiczno-prywatnym. Publikujemy w całości te objaśnienia.

Dane o rozliczeniach największych podatników CIT będą upubliczniane od 2018 r.

Informacje o rozliczeniach podatkowych największych firm (podatników CIT) będą podawane do publicznej wiadomości - takie rozwiązanie zakłada nowelizacja ustawy o CIT, która ma wejść w życie 1 stycznia 2018 r. Zmiana będzie dotyczyć 2 tysięcy największych podmiotów gospodarczych, które odpowiadają za około 60 proc. dochodów budżetu z tytułu CIT.

Prof. Modzelewski: Katastrofa fiskalna CIT w 2016 r. - obecny rok nie będzie lepszy

Opublikowane przez resort finansów „rozliczenie podatku dochodowego od osób prawnych za 2016” potwierdzają powszechnie znany stan katastrofy fiskalnej tego podatku oraz - oczywiście pozorny - stan bankructwa, w którym znajduje się nasza gospodarka: 30% podatników tego podatku ponosi „stratę”, czyli (jakoby) dokłada do interesu. Wartość tych strat wynosi aż 55,4 mld zł, czyli znacznie więcej niż ogół wpływów z tego podatku.

Zmiany w podatku CIT od stycznia 2018 r.

Oprócz uszczelnienia systemu podatkowego w zakresie podatku VAT, fiskusowi zależy także na odbudowie dochodów budżetowych z tytułu podatków dochodowych, szczególnie podatku CIT. Proponowany projekt ustawy zmieniającej ustawę o CIT uzyskał aprobatę Rady Ministrów i został przyjęty przez Sejmu. Nowe regulacje zaczną obowiązywać już 1 stycznia 2018 r.

Zobowiązania nieuregulowane w trakcie likwidacji spółki - skutki w CIT

W momencie likwidacji spółek niejednokrotnie zdarza się sytuacja, że podmioty te nie są w stanie rozliczyć się z wszystkich zaciągniętych długów. Poza czynnościami związanymi z rozwiązaniem działalności oraz jej wykreśleniem z Krajowego Rejestru Sądowego pozostaje jeszcze kwestia nieuregulowanych zobowiązań. Jak spółki powinny potraktować kwoty, które nie zostały pokryte w ramach postępowania likwidacyjnego?

Zaliczki na CIT – obliczanie, zapłata i zawiadomienie urzędu skarbowego

Podatnicy CIT są zobowiązani do samodzielnego obliczenia wysokości podatku oraz jego uiszczenia bez wezwania organu w określonym terminie. Ustawa o CIT nakazuje wpłatę podatku już w trakcie trwającego roku podatkowego poprzez zapłatę zaliczek. W tym zakresie przewidziano dwa okresy za które możliwa jest ich wpłata: miesiące lub kwartały.

Uproszczone sprawozdania CIT-TP i PIT-TP

Pod koniec czerwca 2017 r. weszły w życie dwa rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie określenia wzoru uproszczonego sprawozdania w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych tj. CIT-TP oraz od osób fizycznych tj. PIT-TP. Wyjaśniamy kto i kiedy musi składać te sprawozdania.

Obowiązki w zakresie dokumentacji grupowej cen transferowych - rozporządzenie MF

W dniu 3 października br. weszło w życie rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie informacji zawartych w dokumentacji podatkowej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Doprecyzowuje ono nowe obowiązki w zakresie dokumentacji cen transferowych, w tym również dokumentacji grupowej.

Odszkodowanie za rozwiązanie umowy najmu jako przychód

Odszkodowanie za wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu należy zakwalifikować jako pozostałe świadczenia. Wobec tego będzie ono przychodem podatkowym w dniu jego faktycznego otrzymania - wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Wydatki na transport i utylizację wadliwego towaru jako koszt

Wydatki z tytułu zwrotu odbiorcy kosztów transportu wadliwego towaru oraz kosztów jego utylizacji mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Warunkiem jest jednak aby okoliczności nie wskazywały na zaniedbanie czy brak staranności ze strony przedsiębiorcy.

Czy drobne upominki dla kontrahentów można zaliczyć do kosztów?

Upominki, skierowane do szerokiego grona kontrahentów, przekazywane w opakowaniach z logo firmy, w celu nakłonienia kontrahentów do zakupu towarów lub usług albo nawiązania współpracy, winny być traktowane jako promocja i reklama firmy. Tym samym wydatki na nabycie upominków stanowią koszty uzyskania przychodów.

Nowe zasady rozliczania wydatków na usługi niematerialne od 2018 r.

Podwyższenie tzw. kwoty wolnej do wysokości 3 mln zł w roku podatkowym, poniżej której wydatki na usługi niematerialne w ogóle nie będą podlegać wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu – takie rozwiązanie zawiera projekt nowelizacji ustawy o CIT. Proponuje się jednocześnie ograniczenie katalogu przedmiotowego usług niematerialnych objętych proponowanym limitem. Nowe regulacje mają wejść w życie od 2018 r.

Ostrzeżenie MF przed agresywną optymalizacją podatkową a obowiązek podatkowy nierezydentów

Głośno swego czasu było o „Ostrzeżeniu Ministerstwa Finansów przed optymalizacją podatkową z wykorzystaniem spółek zagranicznych z uwagi na przepisy dotyczące tzw. miejsca zarządu”. W związku z tym przyjrzyjmy się dokładniej stanowi prawnemu w zakresie występowania lub nie obowiązku podatkowego w Polsce dla nierezydentów.

Zastosowanie instytucji oszacowania dochodu przez organy podatkowe

Organy podatkowe mogą zastosować instytucję oszacowania dochodu przewidzianą przepisami w przypadku wątpliwości, co do rynkowego charakteru transakcji. Nie jest wymagane do tego szerokie badanie porównawcze wielu analogicznych transakcji, tj. dla porównania oraz oceny czy kwestionowana umowa miała charakter rynkowy, wystarczy zbadanie tylko jednej takiej umowy.

Dokumentacja podatkowa cen transferowych - nowe rozporządzenie

Resort finansów przedstawił ostateczną wersję projektu rozporządzenia w sprawie informacji zawartych w dokumentacji podatkowej w zakresie podatku CIT. Nowe regulacje mają na celu wyjaśnienie wątpliwości dotyczących wymaganego zakresu informacji zawartych w dokumentacji podatkowej cen transferowych.

E-certyfikat rezydencji podatkowej

Przez długie lata polskie organy podatkowe stały na stanowisku, że niepobranie podatku lub zastosowanie niższej stawki, jeżeli wynikało to z umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, możliwe było pod warunkiem przedstawienia certyfikatu rezydencji podatkowej w formie papierowej. E-certyfikaty były honorowane przez fiskus tylko wtedy, gdy organy podatkowe innego państwa w ogóle nie wydawały certyfikatów w wersji papierowej. Jednak obecnie stanowisko fiskusa uległo zmianie. W interpretacji indywidualnej z 26 czerwca 2017 r. wydanej przez Szefa KAS, przyjęto, że certyfikat rezydencji uzyskany w formie elektronicznej będzie dla płatnika podstawą do zastosowania postanowień umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Udzielenie licencji na program komputerowy wraz z nadzorem autorskim - moment powstania przychodu w CIT

Brak jest racjonalnych podstaw, aby na gruncie art. 12 ust. 3c ustawy o CIT traktować świadczenie polegające na udzieleniu licencji wraz z nadzorem autorskim inaczej niż świadczenie usług. Przyjęcie takiego stanowiska byłoby bowiem: niezgodne z wykładnią językową tego pojęcia, wykładnią systemową wewnętrzną, w szczególności uwzględniającą art. 16b ust. 1 ustawy o CIT, wykładnią systemową zewnętrzną, w szczególności uwzględniającą przepisy ustawy o prawach autorskich jak i przepisy ustawy o podatku od towarów i usług.

Zysk wspólników spółki komandytowej powstałej z przekształcenia spółki z o.o. - opodatkowanie CIT

22 maja 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał interpretację indywidualną, w której uznał za prawidłowe stanowisko spółki, zgodnie z którym wypłata zysku przez spółkę komandytową podatnikowi, pochodzącego z wypłaty zysku z innej spółki (przekształconej z sp. z o. o. na sp.k.) przed dniem jej przekształcenia w spółkę komandytową, nie stanowi przychodu podatkowego dla podatnika.

Ulga na badania i rozwój - korzysta więcej podatników CIT, ale odliczają mniej

Nowa preferencja, czyi ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) przyniosła odmienne efekty niż poprzednia na nowe technologie. Korzysta więcej podatników CIT, ale odliczają mniej. Natomiast u podatników PIT jest na odwrót.

Składki na turystyczny fundusz gwarancyjny w kosztach

Składki na turystyczny fundusz gwarancyjny, do których opłacania zobowiązane są biura podróży, stanowią koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych.

Umorzenie zobowiązania – skutki w CIT

Ważnym narzędziem, którym przedsiębiorca może zmieniać swój portfel zobowiązań lub wierzytelności jest umorzenie zobowiązania. Na narzędziu tym bazuje wiele instytucji – począwszy od ugody, poprzez nowację zobowiązań, aż po tzw. datio in solutum (świadczenie w miejsce zobowiązania). Jakie skutki podatkowe wywołuje umorzenie na gruncie podatku CIT?

Pracowniczy pakiet medyczny jako koszt uzyskania przychodu

Coraz większa liczba pracodawców w celu motywacji swoich pracowników proponuje im dodatki pozapłacowe, do których zaliczają się m.in. pracownicze pakiety medyczne. Czy istnieje możliwość potraktowania ich jako koszt uzyskania przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Optymalizacja podatkowa w Liechtensteinie

Regulacje prawne Liechtensteinu dają duże możliwości optymalizacji podatkowej dla przedsiębiorców. Opodatkowanie CIT można obniżyć, wykorzystując różne rodzaje osób prawnych funkcjonujące w ramach prawa tego kraju.

Formularz CIT-ST – kto, kiedy i jak musi raportować o swoich zakładach (oddziałach)?

Przepisy ustaw podatkowych nakazują podatnikom przekazywać właściwym organom nie tylko dane mające bezpośredni wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego. Zobowiązują one także do udostępniania innych informacji, po części o znaczeniu statystycznym. Jeden z takich obowiązków realizowany jest poprzez składanie informacji CIT-ST.

Czy wydatek na usługę cateringową dla pracowników można zaliczyć do kosztów?

Podatnik podatku CIT może niektóre wydatki zakwalifikować jako koszt uzyskania przychodu i w konsekwencji zmniejszyć swój dochód podlegający opodatkowaniu. Jednakże nie każdy wydatek przedsiębiorcy może być zakwalifikowany jako koszt uzyskania przychodu. Jak jest zatem w przypadku wydatków poniesionych na usługę cateringową dla pracowników?

REKLAMA