REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-deklaracje, Korekta deklaracji

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kontrola podatkowa w firmie

Organy podatkowe mają obowiązek zawiadomić kontrolowanego o zamiarze wszczęcia kontroli. Kontrolę wszczyna się nie wcześniej niż po upływie siedmiu dni i nie później niż po upływie 30 dni od doręczenia zawiadomienia. W czasie pomiędzy zawiadomieniem o kontroli a wszczęciem procedury możliwe jest skorygowanie ewentualnych błędów w dokumentacji podatkowej oraz zapłata zaległości.

Korekta deklaracji VAT bez uzasadnienia od 1 stycznia 2016 r.

Prezydencki projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej wnosi szereg zmian do tego aktu prawnego. Jedną z nowości jest na przykład brak konieczności uzasadniania złożenia korekty deklaracji podatkowej. Nowe regulacje w tym zakresie wejdą w życie już w styczniu 2016 r.

IFK poleca: Korekta VAT-27 bez wyjaśnienia przyczyn jej złożenia

Do składanej korekty VAT-27 nie należy składać wyjaśnień przyczyn jej złożenia. Tak wynika z komunikatu wydanego przez Ministerstwo Finansów.

Ulga za złe długi 2015 / 2016

Od 1 lipca 2015 r. weszły w życie znowelizowane przepisy w zakresie ulgi za złe długi. Zmiany dotyczą przede wszystkim wprowadzenia opcji skorzystania z ww. ulgi przez wierzyciela, jeżeli dłużnik jest podmiotem powiązanym z wierzycielem, a także na wyłączeniu obowiązku korekty odliczonego podatku naliczonego przez dłużnika, jeśli jest on w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji. Zmiany te zostały wprowadzone na podstawie ustawy z dnia 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo zamówień publicznych.

IFK poleca: Korekta przychodów i kosztów w PIT i CIT na bieżąco

Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy będą dokonywali korekty przychodów i kosztów na bieżąco, a nie jak robią to teraz, czyli zawsze wstecz. Takie zmiany wprowadza ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów.

Pozostawienie ulepszeń w obcym środku trwałym - korekta VAT

Musimy opuścić wynajmowany lokal. Umowa najmu nie przewiduje możliwości zwrotu przez wynajmującego wydatków poniesionych przez najemcę na przystosowanie wynajmowanego pomieszczenia do potrzeb jego działalności gospodarczej. Tak więc pozostawiamy nakłady poczynione w opuszczanym lokalu bez prawa do wynagrodzenia z tego tytułu. Okres korekty jeszcze nie upłynął. Czy to powoduje konieczność korekty podatku naliczonego odliczonego od wydatków na ulepszenie cudzego składnika majątku trwałego?

Termin korekty deklaracji VAT - rzetelny podatnik ma ponad 5 lat

Niestaranny przedsiębiorca ma o rok mniej na korektę deklaracji VAT. Rzetelny może korygować dłużej – tyle, ile przewiduje ordynacja, czyli ponad 5 lat. Tak uznał 21 września 2015 r. Naczelny Sąd Administracyjny (w wyroku o sygn. akt I FSK 849/14). Stwierdził, że nie może być tak, iż organy najpierw utwierdzają podatnika w przekonaniu o braku prawa do odliczenia VAT, a następnie, gdy okaże się, że nie miały racji, ograniczają mu termin na korektę.

Zaokrąglanie proporcji - konsekwencje dla odliczania VAT

Prowadzimy sprzedaż mieszaną. Z wyliczenia proporcji wynika, że sprzedaż opodatkowana wynosi u nas 99,2%. Po zaokrągleniu wychodzi, że wskaźnik proporcji wyniesie 100%. Jednak kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu przekracza u nas 500 zł. Czy mimo wszystko mamy prawo do odliczenia całego VAT?

Czy VAT naliczony od opłat za wieczyste użytkowanie gruntu koryguje się tak samo jak za nabycie gruntu

Prowadzimy sprzedaż mieszaną i ustalamy proporcje. Kupiliśmy prawo wieczystego użytkowania gruntu (o wartości początkowej nieprzekraczającej 15 000 zł). Czy tak jak w przypadku nabycia gruntu musimy dokonywać korekty podatku naliczonego przez 10 lat?

VAT naliczony przy zakupie środka trwałego - od kiedy liczyć początek okresu korekty

Kupiliśmy środek trwały na koniec 2013 r. Jednak do użytkowania oddaliśmy go dopiero w styczniu 2014 r. Czy dokonując korekty kwoty podatku naliczonego za 2013 r. powinniśmy uwzględnić także wydatki związane z tym środkiem trwałym?

Inwestycje w obcym środku trwałym - okres korekty VAT naliczonego

Dokonaliśmy sporych, bo przekraczających 200 000 zł, inwestycji w obcym środku trwałym (budynku). Czy okres korekty podatku naliczonego, tak jak w przypadku nieruchomości, wynosi w tym przypadku 10 lat?

Korekta VAT po zakończeniu działalności gospodarczej

Kilka miesięcy temu, tj. w marcu 2014 r., zakończyłem prowadzenie działalności gospodarczej. Sporządziłem spis z natury i złożyłem druk VAT-Z. Obecnie, porządkując dokumenty, odnalazłem jeszcze dwie faktury, które wpłynęły do mojej firmy 29 marca 2014 r. Przez przeoczenie nie zostały ujęte w rejestrze zakupów ani w deklaracji VAT-7. Czy mimo zakończenia działalności gospodarczej oraz wykreślenia mnie z rejestru podatników VAT czynnych mógłbym złożyć korektę deklaracji VAT-7 za marzec 2014 r. i powiększyć kwotę podatku naliczonego?

Czy dłużnik w stanie upadłości musi korygować odliczony VAT

Czy dłużnik, który jest w stanie upadłości, musi korygować odliczony VAT, gdy minęło 150 dni od upływu terminu płatności?

Kiedy skorygować odliczony VAT, jeśli faktura pierwotna zaginęła

Jako spółka dokonaliśmy krajowego nabycia towarów w styczniu 2014 r. Odliczenia podatku na podstawie otrzymanej faktury dokonaliśmy zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozliczeniu za styczeń 2014 r. W lutym 2014 r. okazało się, że zaginęła faktura, na podstawie której dokonano odliczenia. Wystąpiliśmy do sprzedawcy o duplikat faktury, który otrzymaliśmy w marcu 2014 r. Czy mamy to jakoś skorygować?

Czy zmiana przeznaczenia towarów spowoduje korektę odliczonego VAT

Kupiliśmy towary na potrzeby prowadzonej przez nas działalności handlowej. Odliczyliśmy od tych zakupów VAT należny. Zastanawiamy się teraz, czy nie zmienić statusu z podatnika VAT czynnego na zwolnionego. Czy taka zmiana będzie wymagała korekty VAT w odniesieniu do wcześniej dokonanych zakupów?

Czy należy skorygować VAT, gdy podatnik zaniechał wytworzenia środka trwałego

Kupiliśmy części, z których mieliśmy złożyć komputer. Miał być on zakwalifikowany do środków trwałych, w związku z czym odliczyliśmy VAT od zakupionych części. Jednak nie dokończyliśmy montażu i w efekcie komputer nie został złożony. Czy w takiej sytuacji powinniśmy dokonać korekty wcześniej odliczonego VAT?

Czy utylizacja towarów, od których wcześniej odliczono VAT, powoduje obowiązek korekty podatku odliczonego

Kupiliśmy artykuły chemii gospodarczej do naszego sklepy. Oczywiście odliczyliśmy VAT od tych zakupów. Nie wszystkie produkty udało nam się sprzedać. Ponieważ minął termin ich przydatności do użytku, musieliśmy je zutylizować. Czy powinniśmy też dokonać korekty VAT odliczonego od zniszczonych towarów?

Czy niedobory niezawinione przez podatnika powodują obowiązek korekty odliczonego VAT

Mieliśmy włamanie do sklepu. Ukradziono nam sporo towarów, od których odliczyliśmy VAT. Mamy protokół z policji potwierdzający, jakie towary zostały skradzione. Czy w tej sytuacji musimy zrobić korektę odliczonego VAT?

Czy zmiana przeznaczenia lokalu spowoduje korektę odliczonego podatku VAT

Czy w związku ze zmianą przeznaczenia lokalu użytkowego z prywatnego najmu na prowadzoną w nim działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług kosmetycznych i fryzjerskich, będę musiała dokonać korekty podatku odliczonego przy zakupie lokalu usługowego?

Jak poprawić na fakturze błędną datę sprzedaży

Jeśli wystawiliśmy fakturę ze złą datą sprzedaży, to w jaki sposób możemy to skorygować: fakturą korygującą czy notą korygującą?

Zwrot nadpłaconych składek zdrowotnych - nie trzeba korygować zeznań podatkowych

To rzadkość, ale zdarza się, że przedsiębiorca nadpłacił składki zdrowotne a potem udało mu się je odzyskać. Na szczęście ten zwrot nie oznacza konieczności składania korekt poprzednich zeznań podatkowych, bo odzyskaną kwotę dopisuje się do należnego podatku za rok, w którym zwrot nastąpił.

Koniec korekty kosztów z powodu niezapłacenia faktur

Przepisy mające przeciwdziałać zatorom płatniczym w podatku dochodowym zostaną zlikwidowane. Nie oznacza to jednak, że zawsze będzie można odliczyć niezapłacone faktury.

Formularze VAT-27, VAT-UE, VAT-UEK bez kwalifikowanego podpisy elektronicznego

Przybędzie deklaracji podatkowych, które można będzie wysyłać bez kwalifikowanego podpisy elektronicznego. Ministerstwo Finansów chce, żeby bez konieczności weryfikowania dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym można było przesyłać przez sieć m.in. formularze VAT-27 , VAT-UE , VAT-UEK.

Dzień zmiany wykorzystania samochodu a rozliczenie VAT

Regulacje na gruncie VAT nie określają precyzyjnie, co należy rozumieć przez „zmianę wykorzystywania pojazdu samochodowego”, niemniej jednak pojęcia tego ustawodawca używa zasadniczo w kontekście związku pojazdów samochodowych z prowadzoną działalnością. W tym względzie przepisy dotyczące VAT określają, że pojazdy samochodowe mogą być wykorzystywane wyłącznie w celach prowadzonej działalności gospodarczej, lub do celów mieszanych, tj. zarówno do celów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą jak też do innych celów, na przykład prywatnych potrzeb pracowników.

Od 2016 roku koniec z obowiązkową korektą kosztów w przypadku braku zapłaty

Dobra informacja dla przedsiębiorców i służb finansowo-księgowych. Z dniem 1 stycznia 2016 roku znikają przepisy regulujące obowiązek korygowania kosztów uzyskania przychodów w przypadku niedochowania terminu płatności.

Ustawa o administracji podatkowej 2015/2016

Resort finansów wychodzi naprzeciw oczekiwaniom podatników i usprawnia internetową administrację podatkową. Załatwianie spraw w dowolnym urzędzie skarbowym czy osobisty asystent startującego mikroprzedsiębiorcy to najważniejsze zmiany jakie wprowadza rządowy projekt ustawy o administracji podatkowej. Przepisy w zakresie obsługi i wsparcia w centrach obsługi zaczną obowiązywać już od 1 września 2015 r., cała ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2016 r.

Kapica: Do końca 2018 r. większość rozliczeń podatkowych przez internet

Resort finansów intensyfikuje prace nad cyfryzacją rozliczeń podatkowych. Do końca 2018 roku większość deklaracji podatkowych będzie można składać online.

Cyfrowa administracja podatkowa

Administracja podatkowa konsekwentnie rozszerza katalog usług umożliwiających elektroniczną komunikację podatników z urzędem, w tym możliwość składania zeznań podatkowych w formie elektronicznej. Raport „System e-Deklaracje. Badanie preferencji podatników PIT w zakresie zeznań podatkowych. Edycja 2015" oraz nowy projekt cyfryzacji usług Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej (w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego - CVP) to temat konferencji prasowej wiceministra finansów Jacka Kapicy oraz przedstawicieli PwC, która odbyła się 3 czerwca 2015 r. w Ministerstwie Finansów.

Bez podatków nie ma państwa - rozmowa z wiceminister finansów Izabelą Leszczyną

Izabela Leszczyna, wiceminister finansów w wywiadzie dla Infor.pl mówi m.in. o koniecznej edukacji finansowej, Loterii Paragonowej, która wystartuje na jesieni 2015 r., zachętach podatkowych do oszczędzania na emeryturę, elektronicznych rozliczeniach podatkowych.

Kapica: Od 20 czerwca usługa weryfikacji kontrahenta zarejestrowanego w zakresie VAT

Ministerstwo Finansów zapowiada, że po 20 czerwca będzie w stanie udostępnić nową usługę elektroniczną, tj. możliwość weryfikacji kontrahenta zarejestrowanego w zakresie podatku VAT. Zdaniem MF zapewni to bezpieczeństwo transakcji, bo podatnik będzie wiedział, że ma do czynienia z zarejestrowanym kontrahentem, zwiększy też pewność płacenia podatków.

Skutki podatkowe sprzedaży środka trwałego w okresie amortyzacji

Zbycie środka trwałego przez osobę fizyczną w okresie amortyzacji powoduje konieczność uporządkowania ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Jakie skutki wywołuje sprzedaż środka trwałego na gruncie podatku dochodowego, podatku VAT czy ewidencji księgowej?

Potrącenie a obowiązek korekty (zmniejszenia) kosztów podatkowych

Potrącenie wierzytelności przez podatników w odpowiednim terminie (przed upływem terminów ustawowych nakazujących dokonanie korekty kosztów podatkowych) daje możliwość wyłączenia obowiązku dokonywania korekty (zmniejszenia) kosztów, o której mowa w art. 15b ustawy o CIT.

FATCA – wersja robocza formularza IFT-4 dostępna do testowania na e-deklaracjach

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w środowisku testów zewnętrznych e-deklaracji została umieszczona wersja robocza formularza IFT-4.

Dostęp podatników do złożonych e-deklaracji

W odpowiedzi na interpelację poselską nr 32404 Minister Finansów udzielił 30 kwietnia 2015 r. wyjaśnień odnośnie dostępu podatników do złożonych przez nich e-deklaracji.

IFK poleca: Czynny żal uchroni przed karą

Podatnicy, którym grozi odpowiedzialność karna skarbowa, mogą się od niej uwolnić, składając tzw. czynny żal. Czynny żal to zawiadomienie właściwego organu o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia skarbowego. Złożony prawidłowo, uwalnia od kary za nie. Jeżeli zatem podatnik np. nie złoży w terminie deklaracji podatkowej, to przekazanie czynnego żalu do urzędu skarbowego uchroni go przed zapłatą kary finansowej.

Wzór wezwania do urzędu skarbowego

Od początku maja tego roku obowiązuje nowy wzór wezwania/zaproszenia do urzędu skarbowego. Nowy standard wzoru, jak zapewnia Ministerstwo Finansów, został opracowany z myślą o zapewnieniu podatnikom pełniejszej i bardziej przystępnej niż dotychczas informacji na temat wizyty w urzędzie skarbowym.

Korekty deklaracji, zeznań i informacji podatkowych przez system e-Deklaracje

Ministerstwo Finansów informuje, że w roku 2015 możliwe jest składanie następujących korekt deklaracji podatkowych podpisanych danymi autoryzującymi (podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu):

Korekta zeznań podatkowych

Prawo do korygowania zeznań podatkowych jest jednym z podstawowych uprawnień podatnika. Może on skorygować zeznanie zarówno wtedy, gdy pomylił się na swoją korzyść, jak i na korzyść organu podatkowego.

Zmiana sposobu wykorzystywania samochodu - korekta odliczonego VAT

Od 1 kwietnia 2014 r. do ustawy o VAT został dodany art. 90b, który przewiduje specjalny system korekt związanych ze zmianą przeznaczenia użytkowanego samochodu. Po zmianie przepisów podatnicy mogą podjąć decyzję, że użytkowany przez nich samochód o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (osobowy lub ciężarowy) będzie wykorzystany wyłącznie do działalności gospodarczej. W takim przypadku mogą odliczać 100% VAT. Gdy samochód będzie wykorzystywany do celów mieszanych – odliczą 50% VAT. Decyzję zawsze mogą zmienić.

Latarnicy podpowiedzą jak cyfrowo złożyć PIT-a

Dzięki współpracy nawiązanej pomiędzy Ministerstwem Finansów a Latarnikami Polski Cyfrowej, realizatorami projektu POLSKA CYFROWA RÓWNYCH SZANS, osoby z grupy wiekowej 50+ będą mogły uzyskać pomoc w składaniu deklaracji PIT przy użyciu systemu e-Deklaracje. Jeśli zechcą, przy okazji będą miały także okazję nabycia umiejętności realizacji innych e-usług administracji publicznej.

Ruszyła usługa wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego dla PIT-37

Usługa wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (PFR – Pre-Filed tax Return) została udostępniona podatnikom 16 marca 2015 r. Z usługi mogą skorzystać podatnicy rozliczający się na deklaracji PIT-37. Ministerstwo Finansów poinformowało, że złożono już ponad 650 deklaracji PIT-37 z wykorzystaniem PFR.

Korekta VAT naliczonego - wierzyciel skorzystał z ulgi na złe długi, dłużnik jest w upadłości lub likwidacji

Czy w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2012 r. przepisy art. 89a oraz art. 89b ustawy o VAT uniemożliwiały dokonanie korekty, o której mowa w tych przepisach, z tytułu nieściągalnych wierzytelności w sytuacji, gdy dłużnik w czasie dokonywania korekty był w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji?

Płatnicy przesłali ponad 21 mln PIT-ów za pomocą systemu e-Deklaracje

Od początku roku do końca lutego płatnicy wysłali za pomocą systemu e-Deklaracje ponad 21 mln deklaracji PIT - poinformowało w czwartek PAP Ministerstwo Finansów. Zdecydowana większość dotyczyła dochodów pracowników oraz pobranych zaliczek na podatek.

PIT przez internet - status dokumentu i pobranie UPO za pomocą formularza PDF

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że wykorzystując formularz interaktywny PDF dostępny na stronie Portalu Podatkowego pod adresem http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/formularze/upo możliwe jest wykonanie następujących czynności:

MF zaprezentowało usługę wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego

Wiceminister finansów Jacek Kapica po raz pierwszy zaprezentował publicznie usługę wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (ang. Pre-filled tax return, PFR), co miało miejsce podczas V Konferencji Państwo 2.0, która odbyła się 25 lutego br. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Usługa ma być dostępna dla podatników składających zeznania podatkowe na formularzu PIT-37.

Deklaracje PIT rodzinnych ogrodów działkowych

W związku z nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych płatnicy podatku PIT oraz podmioty niepełniące funkcji płatnika w tym podatku zostali zobowiązani do przesyłania urzędom skarbowym deklaracji (PIT-4R, PIT-8AR), informacji (PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1, IFT-3) oraz rocznego obliczenia podatku (PIT-40) za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Nowelizacja objęła również Rodzinne ogrody działkowe (ROD).

Likwidacja obowiązku uzasadniania przyczyn korekty deklaracji

Prezydencki projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej, który został już złożony w Sejmie, zakłada m.in. wprowadzenie zasady rozstrzygania wątpliwości co do interpretacji przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika a także likwidację obowiązku uzasadniania przyczyn korekty deklaracji.

Roczna korekta VAT w księgach rachunkowych

Podatnik ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej i zwolnionej obowiązkiem podatnika jest odrębne określanie kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje mu prawo do obniżenia podatku należnego. W niektórych przypadkach dokonuje się tego na podstawie wskaźnika proporcji. Ma to odpowiedni wpływ na ewidencję księgową.

Obowiązkowy podpis elektroniczny, kto za to zapłaci?

Przedsiębiorco – jeśli zatrudniasz w swojej firmie powyżej pięciu osób, deklaracje podatkowe za dany rok rozliczeniowy będziesz musiał wysyłać do urzędu skarbowego wyłącznie za pomocą internetu. Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje bowiem znowelizowana ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.

Firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników muszą rozliczyć się elektronicznie

Na początku 2015 r. zaczęły obowiązywać zmiany dotyczące zasad kontaktowania się z organami skarbowymi. Do końca stycznia firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników muszą złożyć część deklaracji podatkowych elektronicznie. Wymaga to wyrobienia kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

REKLAMA