REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura VAT, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wynajem nieruchomości - jak opodatkować?

Opodatkowanie wynajmu nieruchomości. Kiedy przychody z najmu można opodatkować jako przychody z najmu prywatnego, a kiedy jako przychody z działalności gospodarczej? Co decyduje o sposobie opodatkowania?

Tarcza Finansowa 2.0 - kody PKD, rodzaje działalności objętych wsparciem

Publikujemy listę kodów PKD oznaczających te rodzaje działalności gospodarczej, których wykonywanie uprawnia mikro-, małego i średniego przedsiębiorcę do korzystania z Tarczy Finansowej 2.0 (aktualizacja na 10 lutego 2021 r.). Jakie rodzaje działalności gospodarczej (kody PKD) są uprawnione do uzyskania pomocy w ramach Tarczy Finansowej 2.0? Na jaki dzień weryfikowane jest PKD przedsiębiorcy?

Tarcza Finansowa 2.0 - zasady ogólne, definicje, warunki, beneficjenci

Tarcza Finansowa 2.0 - zasady ogólne. Tarcza Finansowa 2.0 - czym jest, do kogo jest kierowana i jaki jest jej cel? W jakiej formie udzielane jest wsparcie w ramach Tarczy Finansowej 2.0? Czy wsparcie udzielone w ramach Programu ma charakter zwrotny czy bezzwrotny? Czy subwencja udzielana w ramach Tarczy jest pomocą publiczną? Do kiedy i gdzie można składać wnioski o subwencję finansową? Czy wniosek o subwencję może zostać złożony za przedsiębiorcę przez jego biuro rachunkowe? Jak długo trwa rozpoznawanie wniosku o subwencję? W jaki sposób zawierana jest umowa o subwencję finansową? Przedstawiamy odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących zasad ogólnych, kryteriów, warunków i beneficjentów Tarczy Finansowej 2.0.

Tarcza Finansowa 2.0 - wkrótce dodatkowa lista kodów PKD objętych tarczą

W przyszłym tygodniu ogłosimy dodatkową listę kodów działalności gospodarczej (PKD) objętych tarczą - zapowiedział 14 stycznia 2021 r. wicepremier, szef MRPiT Jarosław Gowin. Jego zdaniem od 1 lutego 2021 r., jeśli sytuacja epidemiczna się nie pogorszy, powinny zostać w pełni otwarte galerie handlowe.

REKLAMA

Tarcza 6.0 – terminy składania wniosków i rodzaje wsparcia

Tarcza 6.0, to zbiorcza nazwa dla uchwalonych w grudniu 2020 r. nowych zasad wsparcia finansowego dla branż najbardziej dotkniętych epidemią COVID-19. Przede wszystkim rozszerzono zakres kodów PKD, które uprawniają do otrzymania wsparcia. Kto może uzyskać wsparcie finansowe na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników w ramach Tarczy 6.0? Jaka jest wysokość i czas dofinansowania? Do kiedy i jak złożyć wniosek? Kto może uzyskać jednorazowe dodatkowe świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Kto może uzyskać dodatkowe świadczenia postojowe dla branży turystycznej i rekreacyjnej? Kto może uzyskać jednorazową dotację z Funduszu Pracy dla mikro- i małych przedsiębiorców? Kto może uzyskać zwolnienie z opłacania składek za listopad 2020 r.?

Fundusze Europejskie 2021 - nabory i konkursy w styczniu

W styczniu 2021 r. można ubiegać się m.in. o środki unijne na projekty z obszaru innowacji, na działania inwestycyjne, jak również na szkolenia i doradztwo. Portal Funduszy Europejskich Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej zachęca do zapoznania się ze styczniowymi konkursami i sprawdzenia, jakiego rodzaju wsparcie jest oferowane.

Czy można odliczyć VAT na podstawie skanu lub zdjęcia faktury?

Czy skan lub zdjęcie faktury pozwala na odliczenie z niej VAT? Czy powinniśmy posiadać także faktury w formie papierowej, aby podczas ewentualnej kontroli podatkowej nie zarzucono nam, że odliczyliśmy VAT bezpodstawnie?

Dofinansowanie rozpoczęcia działalności gospodarczej - zmiany 2021

Osoby, których działalność gospodarcza nie przetrwała pandemii, będą mogły starać się o środki na założenie innej. Resort rozwoju, pracy i technologii przekazał PAP, że rozporządzenie łagodzące warunki uzyskania pomocy powinno wejść w życie w I połowie stycznia 2021 r.

REKLAMA

Pakiet Slim VAT od 1 stycznia 2021 r.

Pakiet Slim VAT, który wprowadza rozwiązania dotyczące uproszczenia rozliczania podatku VAT, został podpisany przez rezydenta. Nowe regulacje, z wyjątkiem niektórych przepisów, wchodzą w życie 1 stycznia 2021 r.

Jak opodatkować sprzedaż rękodzieła?

Rękodzieło (handmade) a podatki. Kiedy zachodzi konieczność założenie działalności gospodarczej? Jak opodatkować sprzedaż produktów rękodzielniczych?

Zawieszenie działalności gospodarczej - co warto wiedzieć?

Zawieszenie działalności gospodarczej to zagwarantowana prawnie możliwość okresowego przerwania prowadzonego przez przedsiębiorcę biznesu. Kto może zawiesić działalność gospodarczą? Jak zawiesić działalność jednoosobową, a jak działalność spółki cywilnej? Co wolno przedsiębiorcy w trakcie zawieszenia działalności? Zawieszenie działalności gospodarczej a ZUS i VAT.

E-faktury - od 2021 r. dobrowolne, od 2023 r. obowiązkowe

E-faktury i KSeF to dwa nowe, planowane przez resort finansów rozwiązania w podatku VAT. Ministerstwo Finansów poinformowało 17 grudnia 2020 r., że projekt ustawy dotyczący e-faktur i centralnej bazy e-faktur - tj. Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) już niebawem trafi do konsultacji publicznych. E-faktury będą stanowić rodzaj faktur elektronicznych, wystawianych i otrzymywanych za pośrednictwem KSeF. Pod koniec 2021 r. e-faktury mają zostać wdrożone w formule dobrowolnej, a następnie od 2023 r. obowiązkowej - poinformował wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Ulga na start – co warto wiedzieć?

Ulga na start to rozwiązane dla początkujących przedsiębiorców, dające możliwość zmniejszenia kosztów biznesu w pierwszych miesiącach działalności. Co to ulga na start? Kto może skorzystać i na czym polega? Jak zgłosić ulgę na start? Jak wypełnić ZUS ZZA i DRA? Co po zakończeniu ulgi na start?

Odliczenie VAT od zakupu nieruchomości a termin złożenia oświadczenia

Odliczenie VAT od zakupu nieruchomości uzależnione jest od złożenia oświadczenie przed naczelnikiem urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania VAT dla tej transakcji. Jakie skutki może mieć brak zgłoszenia wyboru opodatkowania VAT w terminie?

Przedsiębiorca jako „frankowicz” w sądzie

Jakie szanse ma przed sądem przedsiębiorca, który jest kredytobiorcą kredytu we frankach szwajcarskich? Sądy wskazują m.in., że naruszenia zarzucane niektórym umowom frankowym są tak istotne, iż na ochronę prawną zasługują roszczenia obu typów kredytobiorców (konsumenci i przedsiębiorcy). Jednak szanse takiego pozwu przedsiębiorcy przeciwko bankowi trzeba badać i oceniać w każdym przypadku indywidualnie – pisze Iwona Rzucidło, dr nauk prawnych, LL.M., Radca prawny, Kancelaria Rachelski i Wspólnicy.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 2021 roku - co trzeba wiedzieć?

Przedsiębiorca na prawach konsumenta to trzeci podmiot, który pojawi się w prawie konsumenckim (obok konsumenta i przedsiębiorcy) od 1 stycznia 2021 r. Dzięki nowym przepisom Rzecznik Finansowy będzie mógł skuteczniej wspierać osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. To efekt zmian w przepisach, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2021 r. Nowe przepisy mają zastosowanie tylko do umów zawartych po 1 stycznia 2021 r. Jaką ochronę prawną posiada przedsiębiorca na prawach konsumenta?

Kiedy można prowadzić przedświąteczną sprzedaż bez zakładania firmy i płacenia podatków?

Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu przygotowała "Przedświąteczny poradnik podatkowy", w którym m.in. informuje, że pewnych określonych sytuacjach można prowadzić przedświąteczną sprzedaż bez obowiązku rejestracji firmy i płacenia podatków. IAS zwraca też uwagę na niebezpieczeństwa i obowiązki podatkowe związane z zakupami internetowymi, w tym w szczególności na zagranicznych portalach.

Faktury elektroniczne ustrukturyzowane w 2021 roku

Faktury elektroniczne ustrukturyzowane będą nowym rodzajem faktur elektronicznych. Będzie to jednolity w skali kraju format faktury elektronicznej. W Ministerstwie Finansów przygotowywana jest nowelizacja ustawy o VAT, która da podatnikom VAT możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych, jako jednej z dopuszczanych form dokumentowania sprzedaży obok faktur papierowych i obecnie występujących w obrocie gospodarczym faktur elektronicznych. Faktury elektroniczne ustrukturyzowane będzie można wystawiać i otrzymywać za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, tj. Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Projekt nowelizacji ma zostać przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do Sejmu w I kwartale 2021 roku. Czym będą faktury elektroniczne ustrukturyzowane? Czym będzie Krajowy System e-Faktur (KSeF)?

Przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej

Coraz więcej podatników VAT decyduje się na wystawianie i przechowywanie faktur jedynie w formie elektronicznej. Wątpliwości budzi jednak możliwość archiwizowania i przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymanych w formie papierowej. Czy faktury papierowe można przechowywać wyłącznie w formie elektronicznej?

Przedsiębiorca objęty ochroną konsumencką – zmiany od 2021 roku

Przedsiębiorcy (niektórzy) zostaną od 2021 roku objęci ochroną konsumencką. Już 1 stycznia 2021 roku w życie wejdą zmiany w prawie konsumenckim. Jedną z najważniejszych zmian będzie rozszerzenie ochrony konsumenckiej na przedsiębiorcę zawierającego umowę nienależącą do przedmiotu jego działalności gospodarczej. W obrocie gospodarczym obok konsumenta i przedsiębiorcy istniał zatem będzie trzeci podmiot, a mianowicie przedsiębiorca na prawach konsumenta. W określonych sytuacjach osoba taka będzie mogła być traktowana jako konsument, a tym samym zostanie objęta ochroną przewidzianą dla konsumentów. Którzy przedsiębiorcy zostaną objęci ochroną konsumencką?

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika są kosztem?

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika (czy też byłego pracownika) dotyczące zakupu m.in. wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie, kondolencji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Tarcza Finansowa 2.0 (Tarcza PFR 2.0) - kto dostanie wsparcie finansowe?

Premier Mateusz Morawiecki poinformował 26 listopada 2020 r., że rząd uruchamia Tarczę Finansową PFR 2.0. To 35 mld zł na wsparcie dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm. Pieniądze trafią do 38 branż dotkniętych kryzysem. Celem Tarczy Finansowej 2.0 jest zapewnienie możliwe stabilnego funkcjonowania branż najbardziej dotkniętych pandemią do drugiego kwartału 2021 r., kiedy to wszyscy mamy nadzieję, że w wyniku m.in, działania szczepionki, gospodarka będzie wracała do normalności - powiedział Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Lista 38 branż, do których trafi pomoc z Tarczy 2.0, może zostać rozszerzona - dodał Prezes Borys - taką daje też wniosek notyfikacyjny skierowany już do KE. Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?

Brexit a polskie firmy - poradnik

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii przygotowało poradnik dla przedsiębiorców dotyczący zasad współpracy z Wielką Brytanią od 1 stycznia 2021 r. Publikacja ma na celu m.in. wsparcie przedsiębiorców w związku ze zmianami, które pojawią się wraz z zakończeniem okresu przejściowego. Jak prowadzić biznes z Wielką Brytanią od 1 stycznia 2021 r.? Jak handlować z firmami z Wielkiej Brytanii?

Faktury uproszczone bez zmian - trzeba stosować objaśnienia

23 listopada 2020 r. Ministerstwo Finansów poinformowało PAP, że proponowane podczas konsultacji podatkowych zmiany dotyczące faktur uproszczonych nie będą procedowane, a do tych faktur podatnicy powinni stosować zasady przedstawione przez MF w ostatnich objaśnieniach podatkowych.

Większość dyrektorów finansowych w Europie spodziewa się wzrostu zysków w ciągu roku

Połowa dyrektorów finansowych w Europie deklaruje większy optymizm odnośnie do perspektywy finansowej przedsiębiorstw, które reprezentują. W marcu odpowiedziało tak zaledwie 10 proc. ankietowanych. Jednocześnie, jak wynika z badania „European CFO Survey Autumn 2020” firmy doradczej Deloitte, zaledwie co trzeci CFO spodziewa się spadku dochodów, podczas gdy na początku pandemii takie obawy miało aż 60 proc. respondentów.

Które firmy skorzystają z nowego pakietu antykryzysowego?

Duża część dofinansowania z nowego pakietu antykryzysowego obejmie jedynie sektory objęte restrykcjami, jak w przypadku branży gastronomicznej, handlowej czy też fitness. Nie obejmie też młodych firm - skomentował dla PAP Adam Ziębicki z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy.

2 tys. zł na każdy etat i umowę zlecenie z FGŚP - dla kogo, kiedy?

Wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin zapowiedział nowy instrument pomocy dla branż dotkniętych restrykcjami związanymi z koronawirusem – wypłaty w wysokości do 2 tys. zł na każdy etat i umowę zlecenie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Jaki adres spółki na fakturze?

Spółka z o.o. będąca czynnym podatnikiem VAT powinna podać na fakturze (zarówno fakturze sprzedaży jak i zakupu) właściwy adres, zgodny z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym. W zgłoszeniu rejestracyjnym w zakresie podatku od towarów i usług VAT-R oraz w rejestrze przedsiębiorców KRS, adres siedziby spółki zawiera ulicę, miejscowość, kod pocztowy oraz miejscowość poczty. Dlatego na fakturze trzeba zapisać zarówno miejscowość siedziby spółki jak i nazwę miejscowości poczty.

Nie uciekniesz od podatku dzieląc biznes na części. Jak przeprowadzić restrukturyzację?

W obliczu kolejnych pomysłów resortu finansów wielu podatników rozważa podzielenie biznesu na kilka spółek, tak aby przychody żadnej z nich nie przekraczały ustawowych progów, a w konsekwencji nie były objęte fiskalną daniną. Takie działanie krytycznie ocenił niedawno Szef Krajowej Administracji Skarbowej uznając, że stanowi ono formę sztucznego unikania opodatkowania. Jakkolwiek odmowa wydania opinii zabezpieczającej dotyczyła w tym przypadku podatku od sprzedaży detalicznej, dobrze obrazuje ona generalne podejście organów skarbowych do „pomysłowych” restrukturyzacji.

Baseny, siłownie, kluby fitness mogą działać nadal w ramach współzawodnictwa sportowego

Ustawodawca, aby nie ograniczyć zupełnie możliwości przygotowywania się do wydarzeń sportowych, dopuścił działalność basenów, siłowni, klubów i centrów fitness, "które są przeznaczone dla osób uprawiających sport w ramach współzawodnictwa sportowego, zajęć sportowych lub wydarzeń sportowych" - poinformowało 4 listopada 2020 r. PAP Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Pomoc finansowa dla producentów i sprzedawców chryzantem

W związku z zamknięciem cmentarzy producenci i sprzedawcy chryzantem doniczkowych będą mogli otrzymać pomoc finansową - poinformowała 1 listopada 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Jak i kiedy można anulować fakturę VAT?

Organy podatkowe wskazują, że zasadniczo korekta treści pierwotnie wystawionej faktury VAT powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Czasem jednak wystawiona faktura nie została wprowadzona do "obrotu prawnego" co oznacza, że wystawca nadal posiada 2 egzemplarze faktury i nie wysłał nikomu (np. kontrahentowi) żadnego jej egzemplarza. W takiej sytuacji nie ma podstaw do poprawienia błędów w fakturze poprzez wystawienie faktury korygującej ale za to można anulować taką fakturę.

Centralny Rejestr Faktur od 2021 r. Co czeka podatników?

Centralny Rejestr Faktur ma zostać uruchomiona w połowie 2021 r. Trafią tam e-faktury wystawiane przez przedsiębiorców. Na początku ma to być system dobrowolny, w kolejnym etapie - obowiązkowy. Prześledźmy jak podobne rozwiązanie funkcjonuje w innych krajach.

Kiedy faktura nie uprawnia do odliczenia VAT?

Prawo do odliczenia VAT wynikającego z faktur zakupowych jest nadrzędnym prawem podatnika, stanowiącym fundament zasady neutralności podatku VAT. Są jednak przypadki, gdzie ustawodawca zdecydował o ograniczeniu prawa do odliczenia VAT. Wynikają one m.in. z dokonywania zakupów niewykorzystywanych w działalności opodatkowanej, od podatników niezarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni, zakupów związanych z samochodami wykorzystywanymi do celów mieszanych w działalności gospodarczej lub usługami noclegowymi i gastronomicznymi czy też wynikających z nadużyć lub oszustw podatkowych.

Firmy nie chcą nowych obowiązków, opłat i podatków - zwłaszcza w czasie pandemii

Pełzający lockdown upośledzi możliwość prowadzenia działalności gospodarczej i odbije się na kondycji polskiej gospodarki w najbliższych miesiącach - ocenia Związek Przedsiębiorców i Pracodawców; apeluje o moratorium na regulacje nakładające na biznes nowe obowiązki, opłaty i zwiększające podatki.

Tymczasowe ramy prawne pomocy publicznej w UE w czasie pandemii przedłużone do 30 czerwca 2021 r.

Komisja Europejska przedłużyła 13 października 2020 r. okres obowiązywania tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy publicznej do 30 czerwca 2021 roku, aby wesprzeć gospodarkę w związku z pandemią Covid-19. W przypadku regulacji umożliwiającej wsparcie w postaci dokapitalizowania okres zostaje przedłużony do 30 września 2021 roku.

Odliczenie podatku naliczonego, a nierzetelna faktura

Jedną z fundamentalnych zasad podatku od towarów i usług, jest możliwość odliczenia podatku naliczonego. Dzięki takiemu rozwiązaniu, podatek może być neutralny dla przedsiębiorcy. Co do zasady - prawo do odliczenia nie powinno być ograniczane, ponieważ stanowi podstawową zasadę systemu podatku VAT, co wielokrotnie podkreślał Trybunał Sprawiedliwości (np. wyroku z 8.01.2002 r., C-409/99, Metropol Treuhand WirtschaftsstreuhandgmbH przeciwko Finanzlandesdirektion für Steiermark and Michael Stadler v Finanzlandesdirektion für Vorarlberg, EU:C:2002:2). Zdarzają się jednak sytuacje, gdzie błędy w fakturze mogą spowodować ograniczenie tego prawa – w szczególności, jeżeli taka zostanie uznana za nierzetelną.

Przekształcenie i sukcesja działalności gospodarczej – czy już czas na zdecydowane działania?

Zapowiedź opodatkowania spółek komandytowych podatkiem dochodowym od osób prawnych skłania przedsiębiorców do poszukiwania nowych form prowadzenia biznesu. Rok 2020 może być też ostatnią szansą na skorzystanie podmiotów powstałych z przekształconych spółek komandytowych z dobrodziejstw tzw. estońskiego CIT. Z kolei osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą z pewnością zainteresuje rozpoczęcie prac nad instytucją fundacji rodzinnej umożliwiającej korzystne, również podatkowo, przejęcie firmy przez spadkobierców.

Przy zerowych stopach procentowych banki nie mogą zakładać lokat dla firm

Przy zerowych stopach procentowych banki nie mogą zakładać lokat terminowych dla firm - powiedział PAP prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz. Jego zdaniem przedsiębiorcom pozostają albo standardowe rachunki bieżące, albo inwestycje w rozwój.

Puste faktury – kiedy organ może odmówić odliczenia VAT?

Stwierdzenie nabycia przez podatnika pustych faktur w celu uzyskania korzyści podatkowych upoważnia organy do odmówienia mu prawa do odliczenia VAT. Nie oznacza jednak, że na tej podstawie mogą żądać od niego zapłaty VAT z faktur, które on wystawił. Jak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, to, iż przedsiębiorca kupował puste faktury, nie oznacza, że sam takie wystawiał. Organy muszą to udowodnić.

Najem w działalności gospodarczej będzie można opodatkować ryczałtem od 2021 roku

Od 2021 r. zryczałtowany podatek w wysokości 8,5 proc. przychodów (i 12,5 proc. od nadwyżki ponad 100 tys. zł) zapłacą nie tylko wynajmujący swoje nieruchomości prywatnie. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie DGP.

Wycena przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju (start-up) – jak przebiega i o czym warto pamiętać?

Wyceny przedsiębiorstw należą do dosyć wymagających i skomplikowanych procesów. Tym trudniejsze są, jeśli mamy do czynienia z przedsiębiorstwami we wczesnej fazie rozwoju, ponieważ wtedy oszacowania często opierają się jedynie na wierze, że zespół, który je tworzy będzie potrafił zrealizować postawione przed nim cele i wykorzystując, nieraz innowacyjną, technologię lub model biznesowy, stworzy wartość, której inwestorzy oczekują, a której na chwilę obecną jeszcze nie widzą. Jak zatem przebiega wycena start-upów?

Import spoza UE - będzie jedna procedura dla ceł i podatków

Ministerstwo Finansów wraca do pomysłu wprowadzenia jednolitego postępowania zmierzającego do poboru ceł i podatków od importu. Tak wynika z nowej wersji projektu nowelizacji prawa celnego i innych ustaw, która trafiła pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów. Wcześniejsza wersja pojawiła się już rok temu (we wrześniu 2019 r.), ale nie została przyjęta przez parlament poprzedniej kadencji.

Jak uzyskać pieniądze dla firmy z venture capital?

Fundusze venture capital dają wiele możliwości start-upom i młodym firmom, dzięki którym mogą one zyskać nie tylko zastrzyk pieniędzy na rozwój innowacyjności, ale także nieoceniony know-how. Jak skutecznie rozmawiać z inwestorami i efektywnie pozyskiwać środki? Jakie argumenty pomogą przekonać kapitałodawcę, że warto zainwestować akurat w przedstawione przedsięwzięcie? Oto kilka wskazówek.

Nagroda w konkursie dla przedsiębiorców opodatkowana jak dochody z działalności gospodarczej

Wygraną rzeczową w konkursie dla przedsiębiorców należy opodatkować tak samo jak inne przychody z działalności gospodarczej tego przedsiębiorcy – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 sierpnia 2020 r. (sygn. akt II FSK 976/18).

Czy przesłanie faktury w formacie PDF to wydanie faktury?

Czy podatnik przesyłając wystawioną fakturę (faktura elektroniczna w formacie PDF), z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury związanej z aplikacją mobilną, na adres e-mail podany przez nabywcę może uznać, że jest to wydanie faktury nabywcy w myśl przepisu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT?

Koniec popularnej spółki komandytowej? Jak prawo podatkowe negatywnie wpływa na swobodę działalności gospodarczej?

Spółka komandytowa stanie się podatnikiem CIT już od 1 stycznia 2021 r. Stracą, zarówno komplementariusze, jak i komandytariusze takich spółek. Takie właśnie wnioski nasuwają się po lekturze projektu nowelizacji PIT i CIT ogłoszonego dziś przez Ministerstwo Finansów.

Faktura do paragonu - błąd w numerze NIP na paragonie

Minister Finansów wyjaśnił, że w przypadku zaistnienia błędu w numerze NIP nabywcy umieszczonym na paragonie fiskalnym dopuszcza się możliwość wystawienia noty korygującej, zgodnie z art. 106k ustawy o VAT do wystawionej do takiego paragonu faktury albo paragonu fiskalnego będącego fakturą uproszczoną. Jednocześnie Minister sprecyzował, że jako błąd w numerze NIP należy rozumieć oczywistą pomyłkę, na przykład brak jednej cyfry, przestawienie cyfr, bądź pomyłkę w jednej cyfrze. W wypadku popełnienia takiej pomyłki należy wystawić fakturę z takim samym błędnym numerem NIP, jaki znalazł się na paragonie i następnie do tej faktury powinna być wystawiona nota korygującą z prawidłowym numerem NIP. Minister Finansów uznał jednak, że nie można wystawić noty korygującej w przypadku, gdy na paragonie fiskalnym nie umieszczono w ogóle numeru NIP lub podano kompletnie błędny numer NIP, np. 9999999999 lub NIP innego podatnika.

Bezzwrotne mikropożyczki dla firm - warunek: utrzymanie działalności przez 3 miesiące

Władze Krakowa zachęcają przedsiębiorców do brania mikropożyczek do 5 tys. zł z tarczy antykryzysowej. Z tej formy pomocy wciąż nie skorzystało 46 tys. małych firm pod Wawelem. Gdyby wnioski zostały złożone, do krakowskiej gospodarki udałoby się wprowadzić kolejnych 230 mln zł – mówił 8 września wiceprezydent Bogusław Kośmider.

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne

Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.

REKLAMA