Z rejestru REGON wynika, że pod koniec czerwca mieliśmy w Polsce blisko 3 mln jednoosobowych działalności gospodarczych. Coraz więcej przedsiębiorców ma pomysł na biznes. Eksperci ostrzegają jednak, że na pomyśle często się kończy. Statystyki też są nieubłagane – tylko co trzecia firma dożywa swoich piątych urodzin. Gdzie jest pułapka? Zazwyczaj w braku płynności finansowej. Z jednej strony napotykamy trudności w pozyskiwaniu kapitału, z drugiej strony nie panujemy nad wydatkami. To największy błąd start-upów przekonuje Adam Głos, Prezes Tax Care, z którym rozmawiamy o sposobach finansowania biznesu.
Relacje z mediami wydają się skutecznym i prostym sposobem na zwrócenie uwagi otoczenia oraz budowanie wizerunku firmy. To prawda, ale tylko wtedy, gdy znamy i stosujemy zasady, którymi kierują się dziennikarze. Chociaż media ewoluują w ekspresowym tempie, to pewne standardy działania pozostają niezmienne. Jakie reguły rządzą światem mass mediów? Które praktyki stosować w relacjach z dziennikarzami, a czego należy się wystrzegać? Jak sprawić, aby dialog był satysfakcjonujący dla obu stron? O tym będzie mowa podczas kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations, która odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia 2015 roku w Rzeszowie - patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl. Już teraz prezentujemy krótki przewodnik dla wszystkich piarowców.
Jednym z najlepszych sposób na optymalizację obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, w dobie ogólnodostępnego Internetu, jest moduł WWW. Interfejs ten, z uwagi na podobieństwo do klasycznych stron internetowych, jest bardzo intuicyjny, może być dostępny z każdego miejsca oraz oferuje szereg praktycznych możliwości, oszczędzających czas, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i z punktu widzenia pracownika.
W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.
Decyzją Rady Polityki Pieniężnej z 3 lipca 2013 r., od 4 lipca 2013 r. stopa oprocentowania kredytu lombardowego NBP spada do poziomu 4,00%, w związku z czym stawka odsetek od zaległości podatkowych wynosić będzie od tego dnia 10,00% (od 6 czerwca 2013 r. było to 10,5%). Obniżone odsetki wynoszą od 4 lipca 7,50%. To ósma z kolei obniżka stóp NBP i jednocześnie stawki odsetek podatkowych w ostatnich dziewięciu miesiącach.
Decyzją Rady Polityki Pieniężnej z 6 marca 2013 r., od 7 marca 2013 r. stopa oprocentowania kredytu lombardowego NBP spada do poziomu 4,75%, w związku z czym stawka odsetek od zaległości podatkowych wynosić będzie od tego dnia 11,5% (od 7 lutego 2013 r. było to 12,50%). Obniżone odsetki wynoszą od 7 marca 8,63%. To piąta z kolei obniżka stóp NBP i jednocześnie stawki odsetek podatkowych w ostatnich pięciu miesiącach.
Decyzją Rady Polityki Pieniężnej z 8 maja 2013 r., od 9 maja 2013 r. stopa oprocentowania kredytu lombardowego NBP spada do poziomu 4,50%, w związku z czym stawka odsetek od zaległości podatkowych wynosić będzie od tego dnia 11% (od 7 marca 2013 r. było to 11,50%). Obniżone odsetki wynoszą od 9 maja 8,25%. To szósta z kolei obniżka stóp NBP i jednocześnie stawki odsetek podatkowych w ostatnich siedmiu miesiącach.
Decyzją Rady Polityki Pieniężnej z 5 czerwca 2013 r., od 6 czerwca 2013 r. stopa oprocentowania kredytu lombardowego NBP spada do poziomu 4,25%, w związku z czym stawka odsetek od zaległości podatkowych wynosić będzie od tego dnia 10,50% (od 9 maja 2013 r. było to 11%). Obniżone odsetki wynoszą od 6 czerwca 7,88%. To siódma z kolei obniżka stóp NBP i jednocześnie stawki odsetek podatkowych w ostatnich ośmiu miesiącach.