REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki 2017, Faktura

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kwota wolna w PIT podwyższana o 1000 zł rocznie począwszy od 2017 roku?

Ministerstwo Finansów rozważa stopniowe zwiększanie kwoty wolnej od podatku o 1 tys. zł rocznie, dyskutowana jest też degresywna kwota wolna. Tak wynika z Aktualizacji Programu Konwergencji na 2016 r., która jest częścią Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2016-2019. W 2017 r. planowana jest też wypłata jednorazowych dodatków do emerytur i rent (w kwocie zbliżonej do tej z 2016 roku). Nadal nie wiadomo, czy od 2017 r. wróci 22% podstawowa stawka VAT.

Od 2017 r. sprzedaż żywności przez rolników bez podatku do 40 tys. zł rocznie

Rolnik sprzeda wytworzoną przez siebie żywność w swoim gospodarstwie rolnym bez podatku do kwoty 40 tys. zł rocznie - tak wynika z projektu noweli niektórych ustaw. Po uzyskaniu ze sprzedaży żywności przychodów w wysokości 40 tys. zł rolnik będzie mógł wybrać opodatkowanie na podstawie 2-proc. stawki podatku zryczałtowanego. Nowe regulacje mają wejść w życie od 1 stycznia 2017 r.

Jak przechowywać faktury elektroniczne

Przepisy w zakresie fakturowania dopuszczają możliwość przechowywania faktur w dowolnym formacie elektronicznym. Istotne jest jednak, aby przechowywane w sposób elektroniczny faktury spełniany warunek autentyczności pochodzenia, integralności treści oraz czytelności. Tak, żeby organy kontroli skarbowej mogły mieć bezzwłoczny dostęp do faktur, jak również możliwość ich poboru i przetwarzania.

Niezapłacona faktura w kosztach uzyskania przychodów

Od 1 stycznia 2016 r. uchylony został art. 24d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych odnoszący się do zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w związku z nieuregulowaniem faktury w terminie. Zmiany obowiązują od tego roku, ale dotyczą także przychodów i kosztów sprzed 1 stycznia 2016 r.

REKLAMA

Jak wystawiać faktury w procedurze VAT marża

Faktura VAT marza jest szczególnym dokumentem, jeżeli chodzi o procedurę naliczania podatku. Regulacje w zakresie oznaczania faktur w procedurze VAT marża zawiera ustawa o podatku od towarów i usług. W jakich przypadkach i jak należy wystawić taką fakturę?

MF chce zmniejszyć lukę VAT - w 2017 r. nie zmienią się stawki VAT

Ministerstwo Finansów planuje zmniejszenie luki VAT-owskiej w ciągu trzech lat do ok. 15 proc. wpływów z tego podatku z obecnych 26 proc. - podał 7 kwietnia 2016 r. na konferencji nt. szarej strefy szef MF Paweł Szałamacha. Środkami do osiągnięcia tego celu mają być m.in. zmiany przepisów dot. VAT, powołanie Krajowej Administracji Skarbowej z połączenia służby celnej i organów skarbowych i wyposażenie jej w "nowoczesne narzędzia informatyczne". Ponadto minister Szałamacha w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej" stwierdził, że najprawdopodobniej w 2017 roku nie będzie powrotu do niższych stawek VAT. "Nie zarekomenduję takiego rozwiązania" - powiedział.

Centralny Rejestr Faktur od 2017 r.

Ministerstwo Finansów zamierza jak najszybciej uruchomić Centralny Rejestr Faktur, być może już w 2017 roku - mówił wiceminister finansów Wiesław Jasiński podczas konferencji "Przeciwdziałanie szarej strefie - wspólne działanie dla rozwoju Polski".

Wyższe kary za wystawianie fikcyjnych faktur

Lepsza ściągalność podatków powinna dać budżetowi państwa minimum 12 mld zł w 2017 r., 10 mld zł w 2018 r. i 8 mld zł w kolejnym - mówi wiceszef Ministerstwa Finansów Wiesław Jasiński. Podkreśla także, że resort finansów chce wprowadzić zmiany legislacyjne zakładające wyższe kary za wystawianie fikcyjnych faktur.

REKLAMA

Płatność gotówką nadal do 15 tys. euro

Sejmowa komisja finansów publicznych zdecydowała, że przedsiębiorca nie wliczy faktury w koszty podatkowe, jeżeli przekaże dostawcy gotówkę za transakcje powyżej 15 tys. euro. W przypadku, kiedy przedsiębiorca nie wywiąże się z tego obowiązku i przekroczy ten limit płatności gotówką, zostaną wobec niego wyciągnięte sankcje podatkowe.

Narzędzia informatyczne pomogą walczyć z oszustwami w VAT

5 kwietnia 2016 r. rząd przyjął projekt ustawy przewidujący powołanie spółki celowej, która ma przygotować narzędzia informatyczne ułatwiające resortowi finansów walkę z oszustwami w VAT. Jest to najprawdopodobniej pierwszy krok do wdrożenia centralnego rejestru faktur.

Jak ustalić moment powstania przychodu przy sprzedaży domeny internetowej

Przychód z tytułu sprzedaży domeny internetowej powstaje w dniu wystawienia faktury lub otrzymania należności lub też w dniu zakończenia okresu utrzymania domeny w ramach abonamentu w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

Krajowa Administracja Skarbowa zacznie działać od 1 stycznia 2017 r.

Głównym celem powołania Krajowej Administracji Skarbowej, w skład której wejdą Służba Celna, Administracja Podatkowa i Urzędy Kontroli Skarbowej jest uszczelnienie systemu podatkowego. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w pełni funkcjonalna Krajowa Administracja Skarbowa zacznie działać od 1 stycznia 2017 r.

Jak wystawiać faktury zaliczkowe

Dokonanie czynności objętej zakresem opodatkowania VAT powoduje konieczność wystawienia faktury. W przypadku natomiast otrzymania zaliczki na poczet wykonania takiej czynności, podatnik jest zobowiązany wystawić fakturą zaliczkową, dokumentującą otrzymaną od kupującego wpłatę. Dodatkowo, gdy została wystawiona więcej niż jedna faktura zaliczkowa dokumentująca otrzymanie części zapłaty, a faktury te obejmują łącznie całą zapłatę, ostatnia z tych faktur musi zawierać również numery poprzednich faktur.

Faktura uproszczona – zasady wystawiania i odliczania VAT

Możliwość stosowania faktury uproszczonej w obrocie gospodarczym zapewniają regulacje zawarte w ustawie o podatku od towarów i usług, które stanowią implementację przepisów unijnych w tym zakresie. W jakich sytuacjach można wystawiać fakturę uproszczoną i jakie dane powinna zawierać? Jakie obowiązują zasady dokonywania odliczenia VAT z takiej faktury?

Podatek miedziowy może zostać zawieszony do końca 2017 r.

Zawieszenie na blisko dwa lata - w okresie od 1 kwietnia br. do 31 grudnia 2017 r. - obowiązywania tzw. podatku miedziowego, proponują posłowie w projekcie noweli ustawy o podatku od wydobycia niektórych kopalin. Autorzy projektu argumentują, że zmiana jest konieczna m.in. z powodu niskich cen miedzi na świecie.

Nowa Ordynacja podatkowa będzie gotowa w październiku 2017 r.

Przewodniczący Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego prof. Leonard Etel zapowiedział, że prace nad projektem nowej Ordynacji podatkowej trwają zgodnie z harmonogramem, projekt będzie gotowy w październiku 2017 r. Kierunkowe założenia do nowej Ordynacji podatkowej przyjął w październiku 2015 r. rząd Ewy Kopacz.

Odliczenie VAT z duplikatu faktury

Pod względem prawnym duplikat faktury jest równy fakturze pierwotnej – duplikat faktury zawiera bowiem te same dane, które zostały zawarte wcześniej w fakturze pierwotnej. Duplikat dokumentuje zatem to samo zdarzenie gospodarcze co faktura pierwotna, a więc stanowi na równi z nią podstawę do odliczenia VAT. Jakie są zasady wystawiania duplikatu faktury i jak określać termin odliczenia VAT wynikający z tego rodzaju faktury?

Kiedy wystawia się fakturę pro forma?

Jak wynika z praktyki stosowanej w obrocie gospodarczym, faktura pro forma ma zastosowanie jako propozycja (oferta) zawarcia umowy sprzedaży towaru lub świadczenia usługi. Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym, spełnia jedynie rolę informacyjną i nie stanowi dowodu zawarcia transakcji między stronami. Wystawiana jest najczęściej w celu uzyskania przedpłaty lub zaliczki od nabywcy.

Niższa stawka CIT dla małych firm od 2017 r.

Ministerstwo Finansów zapowiada obniżkę CIT dla małych firm. Stawka podatku ma spaść z 19 do 15% dla przedsiębiorstw, których roczne przychody nie przekraczają 1,2 mln euro. Niższa stawka obejmie także nowe podmioty. Nowe przepisy mają wejść w życie od początku 2017 roku.

Zakupy powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką nie będą od 2017 r. kosztami podatkowymi

Od 2017 r. limit płatności gotówkowych między przedsiębiorcami wyniesie 15 tys. zł (aktualnie jest to 15 tys. euro). Te firmy (podatnicy PIT i CIT), które od 1 stycznia 2017 r. przekroczą ten limit przy danej transakcji nie zaliczą takiego wydatku do kosztów uzyskania przychodów. Takie nowości przynosi projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, który 8 marca 2016 r. przyjęła Rada Ministrów.

Mechanizm unikania płacenia podatku VAT

Mechanizm unikania płacenia podatku od towarów i usług często polega na zakupie towaru w jednym z krajów członkowskich UE, a następnie sprzedaży go dystrybutorowi (zwanemu „słupem”). Sprzedawcy nie odprowadzają podatku VAT do urzędu skarbowego, a współpracujące z nimi „słupy” po dokonanej transakcji mogą ubiegać się o zwrot nigdy nie wpłaconego podatku VAT z urzędu skarbowego, np. w przypadku zadeklarowania sprzedaży towarów za granicę.

Decyzja o obniżce stawki podstawowej VAT - po I półroczu

Jak poinformowała premier Beata Szydło, po I półroczu zostanie podjęta decyzja o ewentualnej obniżce stawki podstawowej VAT. Powiedziała także, że minister finansów Paweł Szałamacha ma obecnie jej pełne poparcie.

Odliczenie VAT - faktura musi określać, kiedy usługa jest świadczona

W przypadku, gdy z faktury nie wynika jednoznacznie, w jakim okresie na rzecz podatnika świadczona jest usługa, nie ma on prawa do odliczenia VAT – wyjaśniła rzecznik generalna TSUE.

Sprzedaż usług poza granice UE – rozliczenie VAT

Prace świadczone na rzecz klientów z krajów nienależących do Unii Europejskiej wymagają odpowiedniego rozliczenia. Specyfika eksportu usług poza obręb unijnych granic może jednak sprawiać kłopoty. Jakie są podstawowe zasady rozliczania VAT przy dokonywaniu sprzedaży usług poza granice UE?

Nieterminowe spłacanie faktur przyczyną niewypłacalności firm

Główną przyczyną niewypłacalności firm jest nieterminowe spłacanie faktur przez klientów, co ogranicza ich możliwości inwestycyjne oraz niejednokrotnie staje się powodem bankructwa (szacuje się, że ponad 700 firm zbankrutuje w tym roku w Polsce). Jednym z podstawowych problemów w tym zakresie jest niewłaściwa weryfikacja przyszłych kontrahentów.

Stawka 15% CIT dla małych podatników od 2017 roku

Ministerstwo Finansów przygotowało i skierowało do konsultacji międzyresortowych projekt ustawy, zgodnie z którym mali podatnicy (roczny obrót nie większy niż równowartość 1,2 mln euro) będą od 2017 roku płacić obniżoną do 15% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Resort finansów szacuje, że taką stawkę CIT będzie mogło stosować ok. 90 proc. podatników tego podatku ok. 400 tys. spółek i innych podmiotów. Projekt zawiera także kilka doprecyzowujących zmian w PIT i CIT uszczelniających system tych podatków.

Jak wystawiać zbiorcze faktury korygujące, dokumentujące rabat za osiągnięte obroty

Postanowiliśmy przyznać naszemu kontrahentowi rabat ze względu na osiągnięte obroty. Czy w takiej sytuacji możemy wystawić zbiorczą fakturę korygującą?

Potwierdzenie dostarczenia faktury korygującej w formie elektronicznej

Prowadzę sklep internetowy. Każdą sprzedaż dokumentuję fakturą, którą wysyłam razem z towarem. Gdy następuje zwrot towarów lub nabywca nie odbierze przesyłki, wystawiam fakturę korygującą. Nie zawsze kupujący potwierdza otrzymanie faktury korygującej. Czy mogę przyjąć, że skoro e-mail nie wrócił, to kupujący otrzymał fakturę korygującą?

Centralny rejestr faktur – ile będzie kosztować ten nonsens?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego centralny rejestr faktur niczego dobrego nie przyniesie, a stworzy wiele nowych zagrożeń. Przy pomocy centralnego rejestru faktur będzie np. można zniszczyć każdego przeciwnika. Jak? Bardzo prosto: rejestruje się zupełnie legalną firmę o tej samej nazwie co konkurent, która następnie wystawia tysiące fałszywych faktur i wprowadza je do rejestru (legalnie). Zanim pokrzywdzony wyjaśni, że nie jest wielbłądem, może nie przetrwać najazdu policji i służb skarbowych. Według profesora Modzelewskiego nie mając wiarygodnego wykazu podatników, nie można tworzyć rejestru faktur, bo mnożyć to będzie kolejne fikcje.

Limit transakcji gotówkowych między przedsiębiorcami od 1 stycznia 2017 r.

Ministerstwo Finansów zamierza obniżyć limit dopuszczalnych transakcji gotówkowych między przedsiębiorcami z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. zł, natomiast karą za przekroczenie limitu będzie brak możliwości zaliczania wydatku opłaconego gotówką do kosztów uzyskania przychodów. Nowe przepisy mają być stosowane od 1 stycznia 2017 r.

Odliczenie VAT ze zbiorczej faktury korygującej

Z powodu błędu w systemie księgowym spółka wystawiła faktury VAT z zastosowaniem błędnej stawki podatku VAT. Tym samym spółka zamierza wystawić jedną zbiorczą fakturę korygującą do kilkuset dostaw towarów w celu skorygowania tej pomyłki. Czy w takiej sytuacji spółce przysługiwać będzie odliczenie VAT naliczonego wynikającego ze zbiorczej faktury korygującej?

Obowiązek posiadania podatkowej dokumentacji cen transferowych

Od 2017 roku wejdą w życie istotne zmiany dotyczące obowiązku przygotowywania podatkowej dokumentacji cen transferowych. Zauważono bowiem, że obowiązujące do tej pory przepisy w zakresie dokumentacji podatkowej nie są w pełni zgodne z najnowszymi zaleceniami Unii Europejskiej oraz OECD. Nowe regelacje mają na celu przede wszystkim dostosowanie przepisów obowiązujących w Polsce do Kodeksu postępowania UE w zakresie dokumentacji oraz rekomendacji opublikowanych we wrześniu 2014 roku przez OECD i państwa tworzące grupę G20 w ramach tzw. projektu BEPS (ang. Base Erosion and Profit Shifting).

Koszty podatkowe tylko przy płatnościach przelewem - zmiany w PIT i CIT od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. podatnicy, którzy należności powyżej 15 tys. zł będą płacić gotówką, a nie przelewem bankowym, nie będą mogli zaliczyć realizowanych w ten sposób wydatków do kosztów uzyskania przychodu. Dotychczasowy limit płatności gotówkowych (15 tys. euro) określony w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej ma zostać zmniejszony do 15 tys. złotych. Od 2017 r. za pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy (tj. z reguły przelewem) będą musiały zatem być realizowane transakcje powyżej 15 tys. złotych - bez względu na liczbę płatności w ramach danej transakcji.

Klauzula obejścia prawa podatkowego zaszkodzi podatnikom

Przedsiębiorcy dostrzegają istotne przyczyny wprowadzenia klauzuli obejścia prawa podatkowego, uznając fakt, że międzynarodowe unikanie opodatkowania prowadzi do zmniejszenia wpływów budżetowych i ogranicza możliwości realizacji potrzeb państwa, zaburza uczciwą konkurencję oraz zmniejsza stan środków pieniężnych w polskim systemie bankowym. Zwracają jednak uwagę na znaczące ryzyka związane z wprowadzeniem instytucji obejścia prawa podatkowego, która, ich zdaniem, istotnie obniży standard ochrony praw podatnika.

Propozycje dotyczące rozliczeń VAT w gminach zbyt skomplikowane

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt ustawy dotyczący rozliczeń podatku VAT przez samorządy. Zdaniem ekspertów rozwiązania zawarte w projekcie są krokiem w dobrym kierunku, ale powinny bardziej uwzględniać interesy gmin. Podkreślają jednak, że propozycje są zbyt skomplikowane.

Globalny standard wymiany informacji podatkowych (Common Reporting Standard)

Common Reporting Standard, czyli globalny standard wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania, będzie obowiązywał najpóźniej od 2018 roku we wszystkich państwach Unii Europejskiej, w tym tych zrzeszonych w ramach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju - OECD. Polska jest jednym z tzw. Early Adopters, czyli krajów – stron wielostronnego porozumienia, podpisanego przy okazji corocznego spotkania Global Forum on Transparency and Exchange of Tax Information w Berlinie, które zobowiązały się do priorytetowego wdrożenia nowych standardów wymiany informacji od 2017 roku.

E-faktura – korzyści i wyzwania

Rynek faktury elektronicznej rośnie na całym świecie. Zgodnie z prognozą firmy Billentis zawartą w raporcie zatytułowanym E-Invoicing/E-Billing – entering new era 2015, spośród 500 miliardów faktur wymienianych na całym świecie w 2015 roku blisko 42 miliardy będą to faktury elektroniczne. Raport przewiduje, że w ciągu następnych pięciu lat roczna stopa stałego wzrostu powinna wynosić 10-20%. Ten szacunek pozostaje w zgodzie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie European E-Invoicing Service Providers Association, które ogłosiło że porównując dane z 2013 i 2014 roku roczny wzrost liczby faktur elektronicznych wyniósł 17%. Wyzwania stojące przed rynkiem e-faktur omawia Bartłomiej Wójtowicz - Product Manager, Comarch EDI.

Zasady rozliczania faktur korygujących w 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy mają prawo i obowiązek odnotowywania korekt przychodów i kosztów w roku podatkowym, w którym faktury korygujące zostały wystawione lub otrzymane. A zatem podatnicy muszą pamiętać, że korekty wynikające z otrzymanych lub wystawionych w nowym roku faktur korygujących należy uwzględniać w 2016 r. Z kolei same koszty i przychody rozliczane są na dotychczasowych zasadach.

Kwota wolna od PIT - co z dochodami gmin?

Minister finansów Paweł Szałamacha zaprosił samorządowców na spotkanie 18 stycznia 2016 r. w sprawie planów wprowadzenia wyższej kwoty wolnej od podatku PIT, podał resort finansów. Samorządy obawiają się, że zmiany uszczuplą ich dochody z udziału w PIT. Gminy dostają ok. 1/3 podatku dochodowego płaconego przez ich mieszkańców.

Kiedy można odmówić wystawienia noty korygującej?

Nota korygująca wymaga akceptacji wystawcy faktury. Zatem, notę korygującą wystawia się w sytuacji gdy faktura lub faktura korygująca zawiera pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, lecz tylko wtedy jeśli są wadliwości mniejszej wagi. W związku z tym w sytuacji, gdy na fakturze otrzymanej od dostawcy towaru, bądź świadczącego usługę – obok imienia i nazwiska podatnika i jego numeru identyfikacji podatkowej widnieją błędne dane adresowe, to zainteresowany może wystawić taką notę korygującą, która skoryguje adres widniejący na otrzymanej fakturze, ale także może odmówić wystawienia noty korygującej.

Centralizacja rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT od 1 stycznia 2017 r.

Ministerstwo Finansów zdecydowało o przeunięciu terminu obowiązkowej „centralizacji” rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT z połowy 2016 r. na 1 stycznia 2017 r.

Automatyczna wymiana informacji podatkowych w UE od 2017 roku - dyrektywa

Ministrowie finansów UE przyjęli we wtorek 8 grudnia 2015 r. dyrektywę, która przewiduje automatyczną wymianę informacji o orzeczeniach podatkowych między wszystkimi państwami unijnymi. Dzięki tym przepisom firmom ma być trudniej unikać opodatkowania.

Kaucję gwarancyjną w bilansie zalicza się do aktywów obrotowych

Zabezpieczenie pieniężne dla najmu w postaci kaucji gwarancyjnej może być wykazywane u kontrahentów jako „Pozostałe rozrachunki”. Jeśli zaś dotyczy robót budowlanych, to ujmuje się je jako „Rozrachunki z tytułu dostaw towarów i usług”.

Kwota wolna w PIT 8002 zł od 2016 roku

Kwota wolna od podatku ma wzrosnąć z 3 091 zł do 8 002 zł – wynika z projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym, którą prezydent Andrzej Duda przesłał do Sejmu. Ma to nastąpić poprzez zwiększenie kwoty zmniejszającej podatek, wpisanej do tzw. skali podatkowej, z 556,02 zł do 1 440 zł.

Kiedy można anulować fakturę, a kiedy należy wystawić korektę

Sprzedawca może anulować fakturę, jeśli dochodzi do kradzieży dostawy wysłanej do klienta lub klient odmawia jej przyjęcia. Sprzedawca musi jednak posiadać zarówno oryginał, jak i kopię faktury. Natomiast jeżeli uwzględnił ją już w złożonej deklaracji, musi wystawić korektę.

Środki zapobiegawcze wyłudzeniom podatku VAT

Wyłudzenia podatku VAT to jeden z najważniejszych problemów zarówno w Polsce, jak i w Unii Europejskiej. Nie są oczywiście problemem wyłudzenia VAT wynikające z nieświadomie popełnianych błędów w dokumentach księgowych lub też wyboru niewłaściwej formy opodatkowania wskutek błędnej interpretacji przepisów przez podatnika. Realnym zagrożeniem są jednak oszustwa podatkowe, popełniane jak najbardziej świadomie i często w sposób zorganizowany, w ramach międzynarodowych grup przestępczych.

Jak rozliczyć fakturę korygującą za prąd po zamknięciu roku podatkowego

W przypadku faktury korygującej, która zwiększa koszty energii elektrycznej po zamknięciu roku podatkowego, nie jest możliwe rozliczenie w dacie jej zapłaty. Niezbędna będzie korekta zeznań za okres, którego faktura dotyczy.

Faktura 3.0 – nowy wymiar dokumentu

Od lat poprzez określenie „faktura elektroniczna”, lub „e-faktura” najczęściej zwykliśmy rozumieć plik cyfrowy (przeważnie PDF) będący niczym innym jak „obrazem” zwykłej faktury papierowej. Rozwiązanie wygodne, proste (i tańsze) w przechowywaniu, łatwe do wysyłki. Ale jak to zwykle bywa z pochłaniającą nasze czasy nowoczesnością – to co nowoczesne wczoraj i dzisiaj, zanim się obejrzymy trafi do muzeum. Tak będzie również z fakturami w PDFie. Nadchodzi epoka faktur 3.0 – dokumentów inteligentnych.

Centralny rejestr płatników VAT mógłby zmniejszyć zatory płatnicze w firmach

Notowany jest wzrost liczby firm, które nie mogą się doczekać zapłaty za wystawione faktury. Najgorsza jest sytuacja w branżach górniczej, rolniczej i budowlanej. Na zmniejszenie skali zatorów płatniczych mógłby wpłynąć centralny rejestr płatników VAT, którego wprowadzenie zapowiadało Ministerstwo Finansów.

Nagrody wygrane w Narodowej Loterii Paragonowej bez podatku

Nagrody w postaci samochodów, laptopów i iPadów wygrane w Narodowej Loterii Paragonowej będą zwolnione z podatku dochodowego. Przepisy rozporządzenia w tej sprawie wejdą w życie 18 listopada 2015 r. i obejmą dochody z tytułu nagród otrzymanych od 1 listopada 2015 r. do 31 stycznia 2017 r.

REKLAMA