REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki lokalne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podatek od kota lub psa. Kto musi płacić, a kto jest zwolniony?

W Polsce właściciele psów mogą być zobowiązani do opłacenia podatku od posiadania zwierząt, co jest regulowane przepisami lokalnymi gmin. Opłata ta wynika z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i jest stosowana w celu pokrycia kosztów związanych z utrzymaniem czystości i porządku w miejscach publicznych oraz finansowaniem opieki nad bezdomnymi zwierzętami. Inaczej jest w przypadku kotów.

Podatki i opłaty 2025: 178,26 zł rocznie od jednego psa (stawka maksymalna). Kto nie musi płacić?

Potocznie zwany „podatek od psa”, to tak naprawdę opłata lokalna: "opłata od posiadania psów" pobierana przez gminy (na szczęście nie wszystkie się na to decydują). A opłata tym się różni od podatku, że może ale nie musi być wprowadzona na terenie danej gminy. Ile wynosi opłata od psa w 2024 roku? Ile wyniesie w 2025 roku? Kto musi ją płacić a kto jest zwolniony? Do kiedy trzeba wnosić tę opłatę do gminy? Wyjaśniamy.

Czy każdy musi płacić podatek za psa?

Posiadanie psa to nie tylko przyjemność i odpowiedzialność, ale również pewne obowiązki prawne i finansowe. Jednym z nich jest podatek od posiadania psa. Kto musi go płacić, a kto nie? Ile wynosi stawka opłaty za psa w 2024 roku? Jakie dokładnie przepisy obowiązują?

Podatki i opłaty lokalne. W 2024 roku zapłacimy nawet o 15 proc. więcej

Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych na rok 2024 ogłosił Minister Finansów w formie obwieszczenia. Stawki te corocznie są korygowane o wskaźnik inflacji za pierwsze półrocze roku. W tym roku wskaźnik ten wynosi 15 proc., co oznacza znaczący wzrost tych opłat.

REKLAMA

Opłata reklamowa w 2024 r. Kto, kiedy i ile płaci?

Opłata reklamowa pobierana jest od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej - w 2024 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 3,62 zł dziennie, natomiast górna stawka części zmiennej to 0,33 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Stawki podatków i opłat lokalnych 2024 - tabele

Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych na 2024 rok zebrane w tabelach. Zobacz, jakich kwot nie może przekraczać podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych, opłata od posiadania psa, opłata reklamowa, opłata targowa i opłata klimatyczna (miejscowa i uzdrowiskowa), uchwalane przez Twoją gminę.

Opłata targowa 2024. Kto płaci, ile, kto jest zwolniony?

Opłata targowa to opłata lokalna. Rada gminy może, ale nie musi wprowadzać takiej opłaty na terenie gminy. Dla 2024 roku stawka maksymalna opłaty targowej wynosi 1096,39 zł zł dziennie. Co jeszcze warto wiedzieć o opłacie targowej? Kto podlega opłacie, a kto jest z niej zwolniony?

Podatki i opłaty lokalne w 2024 roku – stawki maksymalne. Ile zapłacimy w gminie?

Od 1 stycznia 2024 r. jak zwykle rosną o wskaźnik inflacji (tym razem aż o ok. 15%) maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych. Minister Finansów wydał już coroczne obwieszczenie w tej kwestii. Zatem w 2024 roku możemy liczyć się z istotnie wyższymi stawkami podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, reklamowej, od posiadania psów) - oczywiście w tych gminach, których rady podejmą stosowne uchwały do końca 2023 roku.

REKLAMA

Podwyżka opłat i podatków lokalnych. Ile zapłacimy w 2024 roku?

Historyczna podwyżka opłat i podatków lokalnych od 2024 r. Inflacja za I półrocze 2023 wg danych GUS z 14 lipca 2023 roku wyniosła 15 proc. Na podstawie tych danych Minister Finansów wyda obwieszczenie o opłatach i podatkach lokalnych na 2024 rok. Zgodnie z przepisami są one co roku podnoszone o wskaźnik inflacji za I półrocze danego roku, więc tym razem wzrosną o historyczne 15 proc.

Podatek od środków transportowych 2023 - stawki minimalne i maksymalne

W podatku od środków transportowych w 2023 roku stawki minimalne będą wyższe niż obowiązujące w 2022 roku. Wzrosną także stawki maksymalne tego podatku.

Czy fotowoltaika podlega podatkowi od nieruchomości?

Fotowoltaika - podatek od nieruchomości. Kiedy pojawia się opodatkowanie paneli fotowoltaicznych podatkiem od nieruchomości?

Podatki i opłaty lokalne w 2023 roku wyższe o prawie 12%. Największa podwyżka od 25 lat

W 2023 roku podatki i opłaty lokalne wzrosną o ok. 11,8 proc. . W podatku od nieruchomości, w podatku od środków transportowych i w innych daninach lokalnych czeka nas największa od 25 lat podwyżka stawek podatkowych.

Podatek od nieruchomości kolejowych - zmiana zakresu zwolnienia

Podatek od nieruchomości kolejowych. 2 listopada 2021 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, przedłożony przez ministra infrastruktury. Projekt ten doprecyzowuje zakres zwolnienia od podatku od nieruchomości, jeśli chodzi o grunty kolejowe. Dotyczy to w szczególności gruntów zajętych na prowadzenie działalności przez zarządców infrastruktury kolejowej i operatorów obiektów infrastruktury usługowej. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2022 r.

Zwolnienia z podatków lokalnych na regionalną pomoc inwestycyjną do końca 2023 roku

Rada Ministrów zamierza przedłużyć do końca 2023 roku stosowanie zwolnień podatkowych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 9 stycznia 2015 r. w sprawie warunków udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną, pomoc na kulturę i zachowanie dziedzictwa kulturowego, pomoc na infrastrukturę sportową i wielofunkcyjną infrastrukturę rekreacyjną, pomoc na infrastrukturę lokalną, pomoc na rzecz regionalnych portów lotniczych oraz pomoc na rzecz portów.

Podatek od środków transportowych 2022 - stawki minimalne

Podatek od środków transportowych 2022 - stawki minimalne. W 2022 roku będą obowiązywały takie same stawki minimalne podatku od środków transportowych, jak w 2021 roku.

Budynki mieszkalne a podatek od nieruchomości. Opodatkowanie wynajmu

Podatek od nieruchomości w preferencyjny sposób obchodzi się z budynkami mieszkalnymi. Standardowo, przedmiot opodatkowania, który znajduje się w posiadaniu przedsiębiorcy, automatycznie wiąże się z wyższą stawką tego podatku. Inaczej jest jednak w tym przypadku, bo na mocy ustawowego wyłączenia, budynków mieszkalnych (oraz gruntów z nimi związanych) nie uznaje się za związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Celem niniejszego tekstu, jest omówienie najczęstszych przypadków, z którymi mierzą się na tym polu podatnicy.

Tymczasowe obiekty budowlane w podatku od nieruchomości

Tymczasowy obiekt budowlany, o którym mowa w art. 3 pkt 5 ustawy Prawo budowlane (dalej również „upb”), może być budowlą w rozumieniu art. 1a ust. 1 pkt 2 ustawy o podatkach i i opłatach lokalnych, jeżeli jest budowlą wprost wymienioną w art. 3 pkt 3 upb lub w innych przepisach tej ustawy oraz w załączniku do niej, stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami w rozumieniu art. 3 pkt 1 lit. b upb. Taki tymczasowy obiekt budowlany, o ile jest związany z prowadzeniem działalności gospodarczej, podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Tak brzmi teza wyroku WSA w Poznaniu z 4 grudnia 2019 r. sygn. I SA/Po 537/19.

Opłata targowa w 2022 r.

Opłata targowa jest opłatą lokalną. Rada gminy może, ale nie musi wprowadzać opłaty targowej na terenie gminy. Dla roku 2022 stawka maksymalna opłaty targowej wynosi 852,75 zł dziennie. Co jeszcze warto wiedzieć o opłacie targowej?

Podatek od środków transportowych w 2022 r.

Podatek od środków transportowych w 2022 r. Znane są już stawki maksymalne podatku od środków transportowych jakie będą obowiązywać w przyszłym roku. Ile zapłacą podatnicy podatku od środków transportowych w 2022 r.?

Zwolnienie z podatku nieruchomości z infrastrukturą kolejową - będzie zmiana

Zwolnienie z podatku nieruchomości z infrastrukturą kolejową. W Ministerstwie Infrastruktury trwają prace nad nowelizacją ustawy o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Założenia tego projektu zostały opublikowane w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Chodzi o doprecyzowanie zwolnienia z podatku od nieruchomości przysługującego nieruchomościom, na których znajduje się infrastruktura kolejowa. Aktualna regulacja tego zwolnienia jest, zdaniem projektodawców, nadużywana do unikania opodatkowania gruntów, na których znajduje się infrastruktura kolejowa, przez podmioty nieprowadzące działalności kolejowej.

Stawki podatków i opłat lokalnych w 2022 r.

Górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2022 roku, z uwagi na wyższy wskaźnik inflacji, ulegną podwyższeniu w stosunku do roku obecnego. Jakie wartości kwotowe będą miały stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2022 r.?

Służebność przesyłu. Opodatkowanie gruntu – krok po kroku

Wydaje się, że nieczęsto można spotkać się z sytuacją, w której to na gruncie zostały posadowione urządzenia przesyłowe. Praktyka pokazuje jednak, że ich opodatkowanie – w takim stanie faktycznym – jest zagwozdką wielu podmiotów. Wychodząc naprzeciw wątpliwościom w tym zakresie, poniżej przedstawiamy poradnik, który ma ułatwić identyfikację obowiązków podatkowych w obszarze podatków loklanych.

Zwolnienie z podatku od nieruchomości a zaległości z innych podatków i danin publicznych

Zwolnienie z podatku od nieruchomości. Czy rada gminy może uzależnić zwolnienia z podatku od nieruchomości od braku zaległości publicznoprawnych?

Jak złożyć deklarację na podatek od nieruchomości?

DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości. Kto i kiedy składa deklarację DN-1? Gdzie i jak złożyć? Jak wypełnić deklarację DN-1?

Jak płacić podatek od środków transportu?

Podatek od środków transportu jest podatkiem lokalnym, odprowadzanym do właściwej gminy, o którym zdarza się, że przedsiębiorcy zapominają. Z pozoru proste regulacje, w wielu przypadkach są bardzo zawiłe oraz generują problemy podatnikom. Kto płaci podatek od środków transportu? Jak wyliczyć podatek od środków transportowych?

Podatek od środków transportowych 2021 - co trzeba wiedzieć?

Podatek od środków transportowych jest jednym z podatków lokalnych płaconych gminom, którym są opodatkowane duże samochody ciężarowe, ciągniki siodłowe i balastowe, przyczepy i naczepy oraz autobusy. Czym jest podatek od środków transportowych? Kto płaci podatek od środków transportowych? Co zmienia się w podatku od środków transportowych w 2021 roku? Jakie są stawki maksymalne i minimalne podatku od środków transportowych w 2021 roku?

Zawieszenie opłaty targowej w 2021 r.

Zawieszenie poboru opłaty targowej w roku 2021 przewiduje projekt zmian w ustawie covidowej. Gminy mają otrzymać rekompensatę dochodów utraconych z tytułu braku opłaty targowej w 2021 r., ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

Podatki 2021 - stawki maksymalne i minimalne podatku od środków transportowych

Znane są już zarówno stawki maksymalne jak i minimalne podatku podatku od środków transportowych na 2021 rok. Stawki maksymalne podatku od samochodów ciężarowych, autobusów i innych środków transportowych wzrosły w porównaniu do stawek z 2020 roku o ok. 3,9% i zostały opublikowane w obwieszczeniu Ministra Finansów z 23 lipca 2020 r., opublikowanym w Monitorze Polskim z 30 lipca 2020 r., poz. 673. Faktyczne stawki podatku od nieruchomości na dany rok ustalają rady gmin w formie uchwały ale stawki te nie mogą być wyższe od maksymalnych stawek. Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej obwieścił już także stawki minimalne tego podatku na rok 2021.

Minimalne stawki podatku od środków transportowych w 2021 roku

Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej obwieścił 8 października 2020 r. stawki minimalne podatku od środków transportowych na rok 2021. Obwieszczenie zostało opublikowane w Monitorze Polskim z 26 października 2020 r., poz. 1002.

Podatek od środków transportowych – jakie obowiązki ma podatnik?

Przedsiębiorcy posiadający pojazdy powyżej 3,5 tony powinni zwrócić uwagę na rozliczenia podatku od środków transportowych. Jest to podatek rozliczany lokalnie przez urząd gminy, a nie przez urzędy skarbowe. Dlatego część podatników zobowiązanych do rozliczenia podatku może nie być tego świadoma. Znajomość zasad i obowiązków związanych z rozliczeniem podatku od środków transportowych pozwala na uniknięcie negatywnych konsekwencji realizacji ryzyka podatkowego oraz w pewnych sytuacjach na optymalizację podatkową i poprawę płynności.

Obiekty kontenerowe w podatku od nieruchomości

Punktem wyjścia rozważań o podatku od nieruchomości z całą pewnością jest definicja budynku. Skonstruowanie jej poprzez pozytywne wyliczenie cech tego obiektu budowlanego (trwałe związanie z gruntem, wydzielenie z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych, fundament, dach), stanowi podstawę negatywnej definicji budowli (zgodnie z którą – w dużym uproszczeniu – budowlą jest to, co nie jest budynkiem lub obiektem małej architektury). W ocenie autora tekstu, w przypadku potencjalnego opodatkowania podatkiem od nieruchomości kontenerów, przytoczyć należy także definicję obiektu budowlanego i tymczasowego obiektu budowlanego. Pomocna (albo nawet kluczowa) przy ocenie prawidłowości ich kwalifikacji, może okazać się nawet istota podatku od nieruchomości.

Kto powinien płacić podatek od nieruchomości obciążonej służebnością przesyłu?

Z najnowszego orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika, że służebność przesyłu nie jest rozumiana jako posiadanie samoistne, dlatego przedsiębiorca przesyłowy nie jest uznawany za podatnika podatku od nieruchomości, w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Właściciel gruntu, na którym znajduje się taka infrastruktura, będzie więc w większości przypadków musiał uiszczać cały podatek od nieruchomości.

Podatek od nieruchomości od domu letniskowego - kontrowersje

Sąd pierwszej instancji błędnie przyjął, że organy podatkowe powinny - niezależnie od zapisów ewidencji gruntów i budynków - ustalić rzeczywistą funkcję budynku letniskowego. W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego, organ podatkowy nie miał prawa dokonywać samodzielnej klasyfikacji funkcji budynku, tj. analizować jego faktycznego wykorzystania, tylko powinien odwołać się do odpowiednich zapisów ewidencji gruntów i budynków, co też uczynił, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Maksymalna stawka ustawowa podatku od nieruchomości od "pozostałych budynków" (w tym również domu letniskowego) jest 10 razy wyższa od stawki mającej zastosowanie do budynków mieszkalnych.

Instalacja kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych a zwolnienie z podatku od nieruchomości

Wójt planuje wprowadzenie nowego zwolnienia w podatku od nieruchomości dla mieszkańców budynków, którzy zainstalowali podłączenie do sieci fotowoltaicznych lub mają kolektory słoneczne. Ale uzyskali oni wcześniej dotację z gminy na wymianę źródeł energii. Czy w tej sytuacji działanie wójta będzie zgodne z prawem?

Zwolnienie z podatku od nieruchomości obiektu sportowego w czasie koronawirusa

Czy podmiot korzystający z obiektu sportowego, w związku z następstwami działania COVID-19 uprawniony jest do skorzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości?

Podatek od nieruchomości - gmina może zwolnić z podatku i przedłużyć termin płatności rat

Na podstawie specustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, gmina, w drodze uchwały, może wprowadzić zwolnienie oraz przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości. Ministerstwo Finansów przedstawiło szczegółowe wyjaśnienia w tej sprawie.

Podatek od nieruchomości a zdarzenia wpływające na wysokość opodatkowania w ciągu roku

Podatnicy podatku od nieruchomości, u których w ciągu roku wystąpiły okoliczności wpływające na wysokość opodatkowania, mają szereg obowiązków związanych z prawidłowym zadeklarowaniem i rozliczeniem podatku. Informacje przekazywane czy deklarowane organom podatkowym powinny być pełne i zgodne ze stanem faktycznym. W przypadku braku informacji grożą surowe kary.

Podatek od budowli - wyrok TK a orzecznictwo sądów

Sądy administracyjne w dalszym ciągu orzekają, że o tym, czy dany obiekt należy opodatkować jako budowlę, decyduje jego funkcja. Co innego wynikało z wyroku Trybunału Konstytucyjnego (TK) z 13 grudnia 2017 r.

Stawki podatku od środków transportowych na 2020 r.

Znane są już stawki minimalne i maksymalne podatku od środków transportowych, które będą obowiązywać w 2020 r. Stawki minimalne, z uwagi na niewielkie wahanie kursu euro, pozostaną na tym samym poziomie co w 2019 r.

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2020 r.

Ministerstwo Finansów określiło wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2020 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2020 roku będą wyższe w porównaniu z 2019 rokiem o 1,8 proc.

Podatek od nieruchomości - podstawa opodatkowania dla budowli całkowicie zamortyzowanych

Nowy kierunek interpretacyjny w tym temacie został zapoczątkowany w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z 13 lutego 2019 r. (sygn. I SA/Ke 3/19), w którym to WSA wskazuje, że podatnik ustalając podstawę opodatkowania w podatku od nieruchomości dla budowli całkowicie zamortyzowanych – powinien uwzględnić dokonane odpisy amortyzacyjne. Wyrok WSA oznaczać może niezwykle wysokie oszczędności dla podatników.

Gminne formularze podatkowe niezgodne z prawem

Wojewódzki Sąd Administracyjny uwzględniając skargi Prokuratury Okręgowej w Bydgoszczy stwierdza nieważność uchwał gminnych w zakresie wzorów deklaracji i informacji podatkowych. WSA zgadza się z PO, że będące podstawą podjętej uchwały przepisy prawa tj. regulacje ustawy o samorządzie gminnym oraz ustaw podatkowych, nie dają radzie gminy uprawnienia do nakładania na podatników obowiązku składania w deklaracjach i informacjach podatkowych oświadczeń o znajomości przepisów dotyczących zasad odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych.

Podatek leśny w 2019 r.

Jaka jest wysokość podatku leśnego w 2019 roku? Jakie zmiany w ustawie o podatku leśnym wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku? Na te pytania odpowiadamy w niniejszym artykule. Informujemy także o obowiązkach podmiotów podlegających opodatkowaniu podatkiem leśnym.

Podatek od środków transportowych 2019 - stawki maksymalne i minimalne

Minister Finansów obwieścił 25 lipca 2018 r. nowe stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2019 rok. Stawki maksymalne podatku od samochodów ciężarowych, autobusów i innych środków transportowych będą w 2019 roku wyższe o ok. 1,6% od obowiązujących w 2018 roku. Faktyczne stawki podatku od nieruchomości na dany rok ustalają rady gmin w formie uchwały ale stawki te nie mogą być wyższe od maksymalnych stawek określonych przez Ministra Finansów. 15 października 2018 r. Minister Finansów obwieścił minimalne stawki podatku od środków transportowych na 2019 rok.

Wysokość opłaty targowej w 2019 r.

W drodze uchwały rady poszczególnych gmin mogą wprowadzać opłatę targową. Opłata ta nie może jednak przekroczyć ustawowego progu, który jest określany dla każdego kolejnego roku w zależności od wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Dla roku 2019 stawka opłaty targowej nie może przekroczyć 778,20 zł dziennie.

Podatkowe Centrum Kompetencyjne Podatków Lokalnych od 2020 r.

Ministerstwo Finansów planuje powołanie Podatkowego Centrum Kompetencyjnego Podatków Lokalnych, które będzie działać w strukturze organizacyjnej Krajowej Informacji Skarbowej. Do zadań nowej jednostki, która zostanie utworzona prawdopodobnie w 2020 r., należało będzie wsparcie samorządowych organów podatkowych. Przedmiotem wsparcia będzie obszar ordynacji podatkowej oraz podatków lokalnych.

Opłata reklamowa w 2019 roku

Gminy mogą wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej – w 2019 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 2,54 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Zmiany w podatku rolnym od 1 stycznia 2019 r.

Umieszczenie na gruntach rolnych czy leśnych infrastruktury np. energetycznej nie będzie wpływało na sposób ich opodatkowania - takie rozwiązanie zawiera projekt ustawy o podatku rolnym, o podatkach i opłatach lokalnych oraz o podatku leśnym. Nowe regulacje mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 r.

Druga rata podatku od nieruchomości do 15 maja

Osoby, które nie uiściły w całości podatku od nieruchomości za 2018 rok w marcu, będą musiały opłacić drugą ratę w terminie do 15 maja 2018 r. Chodzi o podatników, u których opłata ta przekracza 100 złotych i podzielona jest na 4 raty.

Jak umorzyć zaległy podatek od nieruchomości

Umorzenie podatku od nieruchomości uzyskać może podatnik lub jego spadkobiercy na pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem złożony do organu podatkowego (gminy). Decyzja o umorzeniu jest uznaniowa i dotyczy sytuacji, gdy zaistniał i został udowodniony ważny interes podatnika (np. utrata zdolności zarobkowania, utrata pracy) lub interes publiczny.

REKLAMA