REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, CIT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dla kogo niższy CIT

Rząd planuje od przyszłego roku obniżyć podatek CIT dla małych podatników i nowo zakładanych firm z 19 do 15 proc. To rozwiązanie obejmie mniej niż 8 proc. przedsiębiorstw i nie pozostawi w ich kieszeniach pieniędzy wspierających rozwój.

Dochody podatkowe budżetu państwa w 2016 r.

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2016 r. W ustawie założono, że dochody podatkowe budżetu państwa wyniosą: 128 mld 683 mln zł z podatku VAT, 64 mld 83 mln zł z podatku akcyzowego, 1 mld 383 mln zł z podatku od gier, 26 mld 67 mln zł z podatku CIT, 46 mld 894 mln zł z podatku PIT, 1 mld 530 mln zł z podatku od wydobycia niektórych kopalin.

Opłata reklamowa – gminy maja problem z kodeksami reklamowymi

Ustawy krajobrazowa obowiązuje od 11 września 2015 roku ale gminy wciąż nie spieszą się z przygotowywaniem i wprowadzaniem w życie tzw. kodeksów reklamowych, które miały uporządkować chaos w przestrzeni publicznej i dać podstawę do pobierania opłat reklamowych. Nowe przepisy zostały zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego i wciąż czekają na jego opinię. Jeśli TK uzna je za sprzeczne z Ustawą zasadniczą stworzone na podstawie wadliwego prawa kodeksy mogą stać się bezużyteczne i obrócić się przeciwko gminom, jako podstawa do dochodzenia odszkodowań, zwrotu kar i opłat reklamowych.

Plan rozwojowy Morawieckiego zakłada obniżkę podatków

Rząd będzie pracował nad koncepcją obniżenia podatku CIT od najmniejszych firm do 15 procent - mówił wicepremier Mateusz Morawiecki, pytany, czy w ramach jego planu rozwojowego planowana jest również obniżka podatków.

REKLAMA

Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Usługi świadczone przez Google AdWords lub Facebook służą promocji działalności reklamodawców i przyczyniania się do zwiększenia grona klientów. Każda z tych firm posiada swoją siedzibę na terenie Irlandii dlatego też faktury wystawiane przez te firmy, nieco różnią się w sposobie ich ujmowania w rozliczeniach księgowych od faktur krajowych. Ekspertka z ifirma.pl omawia obowiązek rejestracji do VAT-UE, zawartość i sposób księgowania tych faktur.

Limit transakcji gotówkowych między przedsiębiorcami od 1 stycznia 2017 r.

Ministerstwo Finansów zamierza obniżyć limit dopuszczalnych transakcji gotówkowych między przedsiębiorcami z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. zł, natomiast karą za przekroczenie limitu będzie brak możliwości zaliczania wydatku opłaconego gotówką do kosztów uzyskania przychodów. Nowe przepisy mają być stosowane od 1 stycznia 2017 r.

Propozycja obniżki stawki podatku CIT do 15 proc.

Ryszard Petru (Nowoczesna) przedstawił propozycje zmian w podatku dochodowym od osób prawnych. Proponowana obniżka stawki CIT do 15 proc. (zamiast obecnych 19 proc.) dotyczyłaby przedsiębiorstw osiągających do 20 mln zł obrotu. Lider Nowoczesnej przypomniał, że obniżkę CIT-u obiecywał PiS w kampanii wyborczej.

Usługa reklamowa nabyta od stowarzyszenia nieprowadzącego działalności gospodarczej - czy jest kosztem podatkowym

Czy wydatek na nabycie usługi reklamowej, świadczonej przez stowarzyszenie nieprowadzące działalności gospodarczej, udokumentowany rachunkiem wystawianym przez taki podmiot, może dla nabywcy usługi (osoby prawnej) stanowić koszt uzyskania przychodu? Jakie warunki ku temu muszą być spełnione?

REKLAMA

Gadżety reklamowe nabyte od zagranicznej spółki - podatek u źródła

Nabycie gadżetów reklamowych od zagranicznego kontrahenta (nierezydenta) może nastąpić w ramach świadczenia kompleksowej usługi marketingowej bądź też jako samoistna usługa. Prawidłowe określenie charakteru i skutków podatkowych wypłacanych z tego tytułu należności wymaga szczegółowej analizy treści zawartej umowy marketingowej pod kątem kwalifikacji konkretnego świadczenia, co ma istotny wpływ na obowiązek pobrania tzw. podatku u źródła w Polsce.

IFK poleca: Zamiast CIT, podatek przychodowy

ZPP rekomenduje wprowadzenie powszechnego podatku od sprzedaży detalicznej, o jednolitej, niskiej stawce. Podatek powinien być pomniejszony o CIT/PIT zapłacony w danym okresie rozliczeniowym.

Ryczałt 8,5% od przychodów z reklamy w aplikacji i internecie

Przychody ze sprzedaży części ekranu w programie na telefony i tablety można rozliczać podobnie jak wpływy ze sprzedaży powierzchni na stronie internetowej – czyli jak przychody z najmu. A to pozwala na objęcie tej części wpływów ryczałtem o stawce 8,5%.

Powszechny podatek przychodowy zamiast CIT

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców rekomenduje wprowadzenie powszechnego podatku przychodowego zamiast CIT. Pracodawcy podkreślają, że taki podatek powinien mieć liniową i niską stawkę, aby firmy nie chciały szukać sposobów na jego obchodzenie.

IFK poleca: Jakie deklaracje CIT należy złożyć do końca stycznia

Do końca stycznia podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, dla których rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy, muszą złożyć kilka deklaracji podatkowych związanych z rozliczeniem podatku dochodowego od osób prawnych za 2015 r. Ponieważ w tym roku 31 stycznia przypada w niedzielę termin ten przesuwa się na 1 lutego.

Stanowisko pracodawców w sprawie podatku od handlu

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, w związku z pracami nad wprowadzeniem podatku od handlu, rekomenduje wprowadzenie powszechnego podatku od sprzedaży detalicznej o jednolitej, niskiej stawce. Zdaniem pracodawców podatek powinien być pomniejszony o CIT/PIT zapłacony w danym okresie rozliczeniowym. Podmioty płacące podatki CIT/PIT nie powinny być dyskryminowane przez państwo polskie.

Nowe wzory formularzy CIT od 1 stycznia 2016 r.

Na początku 2016 r. zaczną obowiązywać nowe wzory formularzy w podatku dochodowym od osób prawnych, m.in. CIT-6R, CIT-6AR, CIT-9R, CIT-10Z, CIT-11R, CIT-8. Nowe deklaracje będą miały zastosowanie do osiągniętych dochodów (poniesionych strat) od dnia 1 stycznia 2015 r.

Zapowiedź 15 proc. CIT-u dla małych firm dobrze przyjęta przez przedsiębiorców

Business Centre Club, komentując exposé premier Beaty Szydło, pozytywnie ocenił zapowiedź wprowadzenia 15 proc. CIT-u dla małych firm oraz propozycje działań na rzecz rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości.

Mali podatnicy z 15-proc. stawką CIT - projekt ustawy PiS

Proponowany przez PiS obniżony, 15-proc. CIT dla najmniejszych firm powinien też dotyczyć jednoosobowych przedsiębiorstw, które płacą PIT - uważają eksperci podatkowi. Krytykują pomysły dotyczące raportowania spodziewanych korzyści podatkowych.

Wydatki na place zabaw we wspólnotach mieszkaniowych zwolnione z CIT

Ministerstwo Finansów, w związku z zapytaniami kierowanymi w sprawie wydatków ponoszonych przez wspólnoty mieszkaniowe na wyposażenie i utrzymanie placów zabaw, wyjaśniło, że tego rodzaju wydatki objęte są zwolnieniem z CIT.

Odszkodowanie wypłacone spółce za błąd fiskusa - skutki podatkowe

Jak wynika z orzecznictwa sądów administracyjnych w zakresie określenia konsekwencji podatkowych otrzymanych odszkodowań przez spółki kapitałowe, organy skarbowe stoją na stanowisku, iż środki pieniężne otrzymane przez spółki kapitałowe z tytułu wypłaconego odszkodowania za niezgodne z prawem działania organów państwa (np. aparatu skarbowego) podlegają opodatkowaniu zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt. 1 ustawy o CIT. Przepis ten stanowi, wprost, że przychód to otrzymane pieniądze.

Czy warto inwestować w fundusze zagraniczne?

Na funduszach zagranicznych można zarobić więcej niż na polskich – średnia stopa zwrotu tego rodzaju produktów finansowych sięgnęła 8,7 proc., a więc znacząco więcej niż w przypadku polskich funduszy (6,2 proc.). Mimo lepszych wyników, fundusze zagraniczne ciągle nie cieszą się popularnością wśród Polaków. Ostatnie statystyki (początek 2015 r.) wskazują, że Polacy zainwestowali w nie tylko ok. 6 mld zł, podczas gdy w produktach oferowanych przez krajowe TFI ulokowali około 200 mld zł. Fundusze zagraniczne są słabo promowane i często odstraszają przeciętnego obywatela swoimi nazwami czy jurysdykcją w jakiej się znajdują. A szkoda. Mogą bowiem stanowić atrakcyjną alternatywę dla polskich funduszy zamkniętych.

Czy przy kalkulacji odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów podatkowych należy uwzględniać powiązania pośrednie

Nasza spółka jest powiązana kapitałowo ze spółką, w której posiada 35% udziałów. Spółka ta udzie­liła pożyczki innej spółce, w której nasza spółka również posiada 30% udziałów. Księgowa poinfor­mowała nas, że zostały zmienione zasady kalkulacji odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych w przepisach o tzw. cienkiej kapitalizacji. Jak w przypadku takich powiązań powinniśmy wyliczyć odsetki wyłączone z kosztów podatkowych?

Zawiadomienie o wyborze alternatywnych zasad zaliczania do kosztów podatkowych odsetek od pożyczek

Jesteśmy spółką z o.o. Mamy otrzymać pożyczkę w wysokości 1 mln zł od naszego większościowe¬go udziałowca. Kapitał zakładowy spółki wynosi 50 tys. zł, ale suma kapitałów własnych jest dużo wyższa. Księgowa przekazała nam informację, że po zmianie przepisów od 2015 r. możemy wybrać alternatywne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odsetek od tej pożyczki, określone w art. 15c ustawy o CIT, ale musimy zawiadomić o tym wyborze naczelnika urzędu skarbowego. Do kiedy musimy złożyć to zawiadomienie?

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Wpływy z opłaty reklamowej będą dochodem gminy

Środki uzyskane z opłaty reklamowej, którą gminy od 11 września br. mogą wprowadzać w drodze uchwały, mają być dochodem gmin - takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, którego pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie.

Obowiązek podatkowy od opłaconej z góry usługi reklamy nabytej od podatnika unijnego

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Skorzystałem z możliwości zareklamowania świadczonych przeze mnie usług w Internecie. Zamówiłem usługę reklamy na czas nieokreślony, z rocznym okresem rozliczeniowym, od firmy mającej siedzibę w jednym z krajów UE. Otrzymałem fakturę bez VAT z adnotacją o odwrotnym obciążeniu, z 14-dniowym terminem płatności, liczonym od daty jej wystawienia. Faktura ta została przeze mnie opłacona terminowo i od tego momentu reklamy moich usług zostały uruchomione. Jednak po upływie rocznego okresu, który został już przeze mnie opłacony, nie będę dalej korzystał z usług tej firmy. Czy w takim przypadku powinienem rozliczyć VAT od importu tej usługi dopiero w momencie zakończenia przyjętego w umowie rocznego okresu rozliczeniowego?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych

Wydajemy magazyny dla kobiet. W naszych miesięcznikach klienci zamawiają kampanie reklamowe, w ramach których reklamy pojawiają się niekiedy w trzech - czterech kolejnych numerach. Kiedy powstaje u nas obowiązek podatkowy?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnego wydania materiałów i gadżetów reklamowych

W celu zwiększenia poziomu sprzedaży towarów oraz poziomu rozpoznawalności marek, pod którymi oferowane przez nas towary są sprzedawane, a także w celu umacniania relacji z obecnymi klientami, organizujemy szereg akcji o charakterze promocyjnym i marketingowym. Jednym z podstawowych środków wykorzystywanych w naszej działalności marketingowej są różnego rodzaju materiały reklamowe, które wydajemy nieodpłatnie różnym podmiotom, takie jak materiały POS, foldery reklamowe, próbki, wzorniki, stojaki i półki reklamowe, reklamy roll-up, banery, ekrany LCD z logo firmy oraz pozostałe materiały reklamowe z zaznaczonym logo i nazwą naszej firmy, takie jak: koszulki, bluzy, skarpetki, czapki, plecaki, zawieszki, skrobaczki do szyb, bloki z kartkami, długopisy, maskotki, torby i pamięci flash. Wartość jednostkowa poszczególnych materiałów reklamowych przekracza kwotę 100 zł, a przy ich nabyciu przysługiwało nam prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT. Czy w związku z nieodpłatnym przekazywaniem ww. materiałów reklamowych na rzecz kontrahentów powstanie obowiązek podatkowy w zakresie VAT?

Wpływy z podatku CIT powinny być wyższe o 10 mld zł

Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) powinny być o co najmniej 10 mld zł wyższe, ale część firm unika opodatkowania wyprowadzając za granicę część swoich dochodów - tak wynika z zaprezentowanego raportu Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.

IFK poleca: Od dziś podatek od reklamy

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa weszła w życie 11 września 2015 r.

Zmiany w zakresie cen transferowych w opinii przedsiębiorców

Projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw został przekazany do dalszych prac w Komisji Finansów Publicznych w Sejmie RP. Prezentujemy stanowisko przedsiębiorców z BCC do zaproponowanych zmian.

Wydatki na odzież z logo firmy w księgach rachunkowych

Spółka dokonała zakupu ubrań służbowych opatrzonych logo firmy, które otrzymali pracownicy spółki mający bezpośredni kontakt z klientami. Czy wydatki na zakup tej odzieży stanowią koszty podatkowe? Jak prawidłowo ująć taki wydatek w księgach rachunkowych? Czy są to koszty reklamy, czy reprezentacji?

IFK poleca: Wkrótce opłata od reklamy

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.

Nowe obowiązki informacyjne dotyczące reklamy kredytu

Dokładne wskazanie informacji, które będą musiały być podane przez kredytodawców w przekazach reklamowych dotyczących kredytu konsumenckiego oraz zmiany w zakresie wypowiedzenia umowy kredytu odnawialnego – to niektóre z rozwiązań jakie przewidują przygotowane przez rząd założenia zmian w ustawie o kredycie konsumenckim.

Usługi pośrednictwa handlowego nie są objęte podatkiem u źródła

Usługi pośrednictwa handlowego nie zostały zawarte w katalogu usług opodatkowanych podatkiem u źródła. Nie mają one także podobnego charakteru do wymienionych tam świadczeń. W związku z tym nie występuje konieczność pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat wynagrodzeń prowizyjnych za usługi świadczone przez podmiot zagraniczny.

Podatek za reklamy na blogu

Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnego bloga. Przeważnie ma to wymiar hobbystyczny, choć są i tacy, którzy zakładają bloga z myślą o zarobku. Warto pamiętać, że z chwilą kiedy reklama zaczyna przynosić przychody, należy pomyśleć o tym jak rozliczyć je z fiskusem.

Opłata reklamowa

Od 11 września 2015 r. gminy będą mogły wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata będzie składała się z części stałej i części zmiennej - stawka części stałej to maksymalnie 2,50 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,20 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Jak rozliczyć stratę ze sprzedaży wierzytelności

Spółka w ramach prowadzonej działalności ma należności, za które nie otrzymała zapłaty. Nie zamierza jednak domagać się zapłaty na drodze sądowej. Znalazła się firma, która chce te wierzytelności odkupić za 30 proc. ich wartości. Jak rozliczyć taką sprzedaż i wykazać stratę ze sprzedaży wierzytelności?

Nagrody i premie wypłacone pracownikom w kosztach

Nagrody i premie wypłacone pracownikom przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z dochodu po opodatkowaniu stanowią koszty uzyskania przychodów tego podatnika.

Wypłata dywidendy w formie rzeczowej – skutki podatkowe

Wypłata dywidendy w formie rzeczowej (niepieniężnej) stanowi nieodpłatne zbyciem składników majątku spółki i w związku z tym nie powoduje powstania po stronie podatnika przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych.

Jak zaksięgować zakup upominków z logo firmy

Firma dokonała zakupu drobnych upominków z logo firmy w celu przekazania ich swoim kontrahentom. Jak powinna zaksięgować fakturę za te upominki w księgach rachunkowych?

Wydatki na reklamę w branży fitness

W Polsce działa kilka tysięcy prywatnych siłowni i fitness klubów. Jak powinny się one reklamować, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne klubu? W końcu - co determinuje koszty i efekty takiej kampanii?

Umieszczanie reklam na budynkach i przy drogach - wymogi prawne

Przedsiębiorcy umieszczają swoje reklamy w różnych miejscach - na budynkach (także zabytkowych), przy drogach - i w różnej formie - tablice reklamowe, bilboardy, tablice świetlne (LED). Warto wiedzieć, jakich formalności trzeba dopełnić, by nie narazić się na sankcje za umieszczanie reklam bez wymaganych prawem pozwoleń na budowę lub zgłoszenia.

Czy warto inwestować w reklamę online w branży budowlanej

Badania pokazujące, że w wyeksponowaniu oferty w dużym stopniu może pomóc reklama online, dotyczy to oczywiście także branży budowlanej. Jak przedstawiają się szacunkowe koszty oraz przewidywane efekty takiej kampanii pod kątem tej branży?

Limity dla OPP na reklamę finansowaną z 1 proc. podatku

Będą zmiany w zakresie wykorzystywania środków pozyskiwanych przez organizacje pożytku publicznego z 1 proc. podatku. Chodzi o środki, które OPP mogą przeznaczyć na reklamę. Zdaniem pomysłodawców zmian w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie, wydatki na reklamę powinny być finansowane z innych źródeł niż 1 proc. odpisu podatkowego.

Reklama i sponsoring w kosztach uzyskania przychodów firmy

Reklama firmy ma zapewnić wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi, często też dzięki poszerzeniu grona klientów przyczynia się do rozwoju działalności. Ma zatem na celu wzrost przychodów, stąd wydatki na reklamę działalności – na ulotkach, w internecie czy w ramach sponsoringu – przedsiębiorca rozliczy w kosztach firmy.

Niedobory w kosztach uzyskania przychodów

Niezawinione niedobory w towarach, powstałe na skutek zagubienia, uszkodzenia lub kradzieży pomimo zachowania należytej staranności, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Przychody z tytułu wykorzystania prawa do własnego wizerunku

Wynagrodzenie otrzymywane z tytułu świadczenia przez sportowca usług reklamowych z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku powinno być na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, traktowane jako przychód z praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reklamy na blogu opodatkowane jak najem

Zysk, jaki bloger uzyskuje z udostępniania na swoim blogu różnych reklam, musi rozliczyć z fiskusem. Minister Finansów zezwolił osobom fizycznym na opodatkowanie takich przychodów ryczałtową stawką 8,5-proc.

Wykorzystywanie papieru do celów marketingowych

Jakie jest zużycie papieru do celów marketingowych w polskich firmach? Przedstawiamy wyniki badań w tym zakresie, w których wzięło udział ponad 50 organizacji, które odpowiedziały na pytania związane z drukiem, jego zarządzaniem i gadżetami reklamowymi.

Połączenie spółek metodą łączenia udziałów a rok podatkowy

W przypadku gdy w wyniku zastosowania metody łączenia udziałów nie zostaną zamknięte księgi spółki przejmowanej, również i jej rok podatkowy nie ulega zakończeniu. Ostateczne rozliczenie podatku dochodowego nastąpi w zeznaniu za rok podatkowy złożonym przez spółkę przejmującą.

REKLAMA