Kategorie

Reklama, Księgi rachunkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółka dokonała zakupu ubrań służbowych opatrzonych logo firmy, które otrzymali pracownicy spółki mający bezpośredni kontakt z klientami. Czy wydatki na zakup tej odzieży stanowią koszty podatkowe? Jak prawidłowo ująć taki wydatek w księgach rachunkowych? Czy są to koszty reklamy, czy reprezentacji?
Firma dokonała zakupu drobnych upominków z logo firmy w celu przekazania ich swoim kontrahentom. Jak powinna zaksięgować fakturę za te upominki w księgach rachunkowych?
Wydatki, które mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży (zarówno reprezentacyjne, jak i reklamowe), mogą być ujmowane na koncie 460 – Pozostałe koszty rodzajowe. W jego zakresie można wyodrębnić szczegółową analitykę, która rozdziela wydatki reprezentacyjne od reklamowych.