REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Split payment (podzielona płatność), PIT - koszty

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Faktury powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką nie mogą stanowić kosztu

W związku z nowelizacją ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która weszła w życie na początku tego roku, obowiązuje nowy limit płatności gotówkowych. W wyniku zmian faktury o wartości powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką nie mogą stanowić kosztu podatkowego. Jak działa limit 15 tys. zł na płatności gotówkowe?

Uczciwi podatnicy nie muszą się obawiać wprowadzenia split payment

Podzielona płatność (split payment) to kolejne narzędzie do walki z uszczupleniami systemu VAT. Ta metoda płatności jest dla polskich podatników nowością. A jak wiemy, nowości wiążą się zwykle z krytyką, obawami, niewiedzą. Boimy się zmian, ale często warto się im przyjrzeć lepiej, zwłaszcza, jeśli mogą wnieść pozytywne zmiany do rozliczeń podatkowych uczciwych podatników.

Split payment - podzielona płatność w VAT od kwietnia 2018 roku

To będzie rewolucja w VAT. Zapłata będzie wpływać na dwa konta: na jedno kwota netto, na drugie – sam podatek. Początkowo budżet na tym straci, ale z czasem korzyści przeważą. Rząd przyjął 19 września 2017 r. projekt nowelizacji ustawy VAT, teraz zajmie się nim Sejm. Metoda podzielonej płatności (z ang. split payment) ma wejść w życie 1 kwietnia 2018 r.

Split payment w VAT od 1 kwietnia 2018 r.

Rada Ministrów na posiedzeniu w dniu 19 września przyjęła projekt nowelizacji ustawy o VAT zakładający wprowadzenie podzielonej płatności w VAT (tzw. split payment). Nowe przepisy mają wejść w życie 1 kwietnia 2018 r.

REKLAMA

Korekta kosztów podatkowych przy płatnościach gotówkowych ponad 15 tys. zł

W 2015 r. zmianie uległy przepisy nakazujące korektę kosztów uzyskania przychodu w wyniku braku terminowej zapłaty z tytułu nabytych towarów i usług. Obecnie przedsiębiorcy zobligowani są do kontroli swoich zobowiązań pod kątem sposobu uiszczenia zapłaty.

Diety i ryczałt za nocleg dla pracowników w podróży służbowej są kosztem uzyskania przychodów

Podatnikowi przysługuje prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłacanych pracownikom zatrudnionym na stanowisku kierowcy, będących w podróży służbowej, wartości diet oraz kwot ryczałtu za noclegi.

JPK, split payment i należyta staranności w VAT wyzwaniem dla firm

JPK, split payment, zachowanie należytej staranności w transakcjach VAT - to nowe wyzwania dla przedsiębiorców, ale także organów podatkowych. Postępująca cyfryzacja podatków powoduje, że biznes jest zobligowany do profesjonalizacji zapisu zdarzeń gospodarczych i dokładnego kontrolowania jak tworzy się obowiązek podatkowy.

Koszty uzyskania przychodów w PIT przy sprzedaży nieruchomości

Jeżeli podatnik dokonuje sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 letniego okresu określonego w ustawie o PIT, zobowiązany jest do zapłaty podatku od uzyskanego dochodu (wyjątek stanowi skorzystanie z ulgi mieszkaniowej). W związku z tym, że podstawą opodatkowania jest dochód, istotne jest określenie kosztów jego uzyskania, które mogą obniżyć kwotę należnego podatku.

REKLAMA

Nowy projekt wprowadzający split payment wymaga poprawek

Nowy projekt ustawy o VAT, który zakłada wprowadzenie mechanizmu split payment (podzielonej płatności w VAT) uwzględnia niektóre z uwag zgłoszonych przez pracodawców, np. skrócenie terminu i ograniczenie przesłanek odmowy zwolnienia pieniędzy z rachunku VAT, brak możliwości przedłużenia terminu zwrotu podatku na konto VAT. Nadal jednak wiele ze zgłoszonych uwag pozostaje aktualnych i powinny zostać uwzględnione - uważa Rada Podatkowa Konfederacji Lewiatan.

Mechanizm podzielonej płatności w ustawie o VAT

Ministerstwo Rozwoju i Finansów przygotowało projekt zmian w ustawie o VAT, który określa zasady stosowania mechanizmu podzielonej płatności (ang. split payment) przez podatników podatku VAT. Jakie zmiany wprowadzi to nowe rozwiązanie? Kto będzie zobowiązany do stosowania podzielonej płatności?

Koszt podatkowy w dniu ujęcia w księgach rachunkowych - zmiany w PIT i CIT 2018

Minister Rozwoju i Finansów przygotował projekt nowelizacji ustaw o: PIT, CIT i ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z którym koszt podatkowy będzie powstawał w tym samym dniu, w którym obciąży on wynik finansowy firmy, zgodnie z przyjętymi zasadami rachunkowości. Zmiana ta (ma wejść w życie od 1 stycznia 2018 r.) nie będzie dotyczyć podatników, którzy rozliczają się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, a jedynie prowadzących tzw. pełną rachunkowość (księgi rachunkowe).

Umowa zlecenia poza działalnością gospodarczą a koszty w PIT - decyduje treść umowy

Nawet jeżeli zakres umowy zlecenia pokrywa się z zakresem prowadzonej działalności, w określonych przypadkach można zastosować zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) zryczałtowane koszty uzyskania przychodów w wysokości 20%.

Koszty pośrednie - nowe zasady rozliczania od 1 stycznia 2018 r.

Od 2018 r. mają obowiązywać nowe zasady dotyczące rozliczania kosztów pośrednich. Przedsiębiorcy będą odliczać wstępną opłatę leasingową, prowizje i inne koszty pośrednie w tym samym momencie, w którym potrącą je dla celów bilansowych, a zatem zasadniczo rozliczą je w czasie, a nie jak dziś jednorazowo.

Split payment (podzielona płatność) - czy będzie nowy projekt?

Opublikowany niedawno przez resort finansów projekt nowelizacji ustawy o VAT wprowadzający tzw. podzieloną płatność, spotkał się w większości z zasadną krytyką – pisze profesor Witold Modzelewski.

Split payment budzi obawy przedsiębiorców

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt ustawy zmieniającej ustawę o podatku VAT, zawierający przepisy wprowadzające mechanizm podzielonej płatności (ang. split payment). Jeżeli regulacje wejdą w życie, będą obowiązywały w proponowanym kształcie od 1 stycznia 2018 r. Chociaż założenie resortu jest słuszne, to budzi ono spore obawy wśród pracodawców.

Środki trwałe o wartości początkowej do 5000 zł zaliczysz od razu do kosztów podatkowych

Ministerstwo Finansów zamierza zmienić ustawy o podatkach dochodowych (PIT i CIT) i podwyższyć do 5.000 zł, limit wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, dzięki czemu będzie można jednorazowo zaliczyć wydatki (w ramach ww. limitu) na nabycie takich składników majątku do kosztów uzyskania przychodów.

Split payment, czyli duże zmiany dla VAT-owców od 2018 r.

Pojawią się kolejne zmiany w przepisach, które mają na celu uszczelnienie polskiego systemu podatkowego. Rząd planuje uruchomienie mechanizmu podzielonej płatności, tzw. split payment. Projekt ustawy w tej sprawie zakłada, że od 1 stycznia 2018 r. każdy podatnik VAT będzie musiał posiadać rachunek VAT, na który będzie odprowadzana wartość zapłaconego podatku.

Jak rozliczać wydatki na przystosowanie budynku pod wynajem

Przedsiębiorcy niejednokrotnie dokonują zakupu nieruchomości prywatnie, aby później zmienić jej przeznaczenie i włączyć do majątku firmowego. W takiej sytuacji zazwyczaj muszą zostać poniesione wydatki na przystosowanie budynku. Pojawia się więc pytanie, czy wydatki na przystosowanie budynku pod wynajem można zaliczyć do kosztów podatkowych oraz czy można taki lokal zaliczyć do środków trwałych.

Polski split payment będzie unikalny

Proponowany przez Ministerstwo Finansów model systemu podzielonej płatności (split payment) w podatku VAT jest unikalny - przyznał 21 czerwca 2017 roku wiceminister finansów Paweł Gruza podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego. W niektórych krajach funkcjonują niektóre jego elementy ale nigdzie nie ma dokładnie takiego systemu, jaki ma być wdrożony w Polsce.

Podzielona płatność może zaszkodzić płynności finansowej mniejszych firm

Zdaniem ekspertów Konfederacji Lewiatan, podatnicy stosujący tzw. podzieloną płatność (split payment) powinni uzyskać większą ochronę, żeby nie byli narażeni na zakwestionowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego. Pozbawienie sprzedawców możliwości swobodnego dysponowania kwotą VAT pobieraną od nabywcy może zagrozić płynności finansowej mikroprzedsiębiorców. Konieczne jest też uchylenie przepisów dotyczących odwrotnego obciążenia - napisała Konfederacja Lewiatan w opinii dotyczącej zmiany ustawy o podatku od towarów i usług.

Split payment, czyli sposób na uszczelnienie VAT

Najnowszym pomysłem resortu finansów na uszczelnienie luki w VAT jest wprowadzenie w Polsce mechanizmu podzielonej płatności (split payment). Zaproponowane rozwiązanie, które najprawdopodobniej zacznie funkcjonować od początku 2018 r., ma być skutecznym narzędziem w walce z oszustami podatkowymi.

Jak rozliczyć stratę z tytułu wydania własnej książki

Podatnik uzyskał przychód ze sprzedaży napisanej przez siebie książki, który był niższy od kosztów uzyskania przychodu z tej sprzedaży. Podatnik poniósł więc stratę i nie uzyskał dochodu z tytułu sprzedaży książki. Nie wystąpił u niego zatem z tego tytułu dochód podlegający opodatkowaniu PIT. Całość poniesionych przez siebie kosztów wydania książki podatnik może rozliczyć w zeznaniu podatkowym.

Walka z agresywną optymalizacją podatkową i nowa matryca stawek VAT

Ministerstwo Finansów pracuje nad projektem, który ma przeciwdziałać agresywnym optymalizacjom podatkowym. Dodatkowo, pod koniec roku ma zostać przedstawiona nowa matryca stawek VAT.

JPK_WB, czyli wrażliwe dane biznesowe przedsiębiorstw w rękach fiskusa

Od początku września 2017 r. do Krajowej Administracji Skarbowej będą wpływać wrażliwe biznesowe dane tysięcy przedsiębiorstw. W myśl projektu nowelizacji ordynacji podatkowej obowiązek raportowania wyciągów bankowych w Jednolitych Plikach Kontrolnych, strukturze Wyciągi Bankowe (JPK_WB), dotyczył będzie dużych, średnich i małych przedsiębiorstw. Zmiana będzie miała ogromny wpływ na wszystkich przedsiębiorców.

Pieniądze z rachunku firmy wykreślonej z rejestru podatników VAT przejmie Skarb Państwa

W sytuacji, gdy urząd skarbowy stwierdzi, że firma nie istnieje, i wykreśli ją z rejestru podatników VAT, zgromadzone przez nią pieniądze na koncie VAT zostaną przejęte przez Skarb Państwa.

Podzielona płatność w VAT – co oznacza dla przedsiębiorcy?

Regulacje prawne dotyczące podzielonej płatności (split payment) w rozliczeniach VAT będą miały ogromny wpływ na praktykę prowadzenia działalności przez przedsiębiorców. Będą wymagały zmian organizacyjnych i technicznych, między innymi zmian w programach finansowo-księgowych. Większego znaczenia nabierze również planowanie podatkowe i sprawne zarządzanie płynnością.

Resortowa koncepcja split payment: fatalny debiut

Koncepcję podzielonej płatności oraz wady przygotowanego w Ministerstwie Finansów projektu nowelizacji ustawy o VAT, przewidującego wprowadzenie split payment - omawia profesor Witold Modzelewski.

Zachęty do stosowania split payment powinny objąć wszystkie transakcje

Zdaniem doradcy podatkowego Zdzisława Modzelewskiego zachęty do stosowania split payment powinny objąć wszystkie transakcje, a nie tylko te, w których zastosowanie może mieć odpowiedzialność solidarna. W tym zakresie projekt nowelizacji ustawy o VAT przygotowany w Ministerstwie Finansów, opublikowany 12 maja 2017 r. - powinien zostać poprawiony.

Split payment to krok w dobrą stronę mówi prof. Modzelewski

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego z Instytutu Studiów Podatkowych rządowy projekt wprowadzający tzw. podzieloną płatność (split payment) w przypadku rozliczeń VAT za krok w dobrą stronę. Zaznacza jednak, że powinno to być rozwiązanie obowiązkowe, zwłaszcza w odniesieniu do towarów, przy których są największe wyłudzenia.

Split payment w VAT od 1 stycznia 2018 r.

Na stronach Rządowego Centrum Legislacji dnia 12 maja br. opublikowany został projekt ustawy wprowadzającej tzw. split payment w VAT. Dokument ten został przygotowany przez Ministerstwo Finansów w celu poprawy skuteczności ściągalności VAT. Zgodnie z założeniami projektu, każdy podatnik posiadać będzie obowiązkowy rachunek VAT prowadzony nieodpłatnie przez bank, w którym posiada konto rozliczeniowe. Split payment miałby wejść w życie już od 1 stycznia 2018 r.

Split payment wpłynie na płynność finansową firm

Split payment jest dobrą metodą walki z wyłudzeniami VAT, ale nie bez powodu tylko w dwóch krajach Unii Europejskiej, we Włoszech i w Czechach jest on stosowany - w obu przypadkach w bardzo ograniczonym zakresie. Wiąże się to z tym, że z jednej strony rozwiązanie to rzeczywiście w dużym stopniu zapewnia skuteczną walkę z pewnym rodzajem oszustw, ale z drugiej strony może w sposób znaczący wpłynąć na płynność finansową firm.

Split payment od 2018 roku - jest już projekt nowelizacji ustawy o VAT

12 maja 2017 roku Minister Rozwoju i Finansów opublikował projekt nowelizacji ustawy o VAT zakładający wprowadzenie mechanizmu split payment (tzw. podzielona płatność). Przy czym projekt zakłada dobrowolność w stosowaniu tego mechanizmu a wybór w tym zakresie ma należeć do nabywcy towarów lub usług. Obecnie trwają konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe tego projektu. Przeważająca większość przepisów wprowadzanych tą nowelizacją ma wejść w życie od 1 stycznia 2018 roku.

Koszty uzyskania przychodów w PIT 2016/2017 - wyjaśnienia MF

Eksperci Ministerstwa Finansów udzielili odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości z zakresu kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób fizycznych.

Koszty uzyskania przychodów w przypadku opinii biegłego sądowego

Jeśli wynagrodzenie za sporządzenie opinii przez biegłego jest wynagrodzeniem za wykonaną pracę, to nie stanowi ono przychodu za korzystanie z praw autorskich lub rozporządzanie tymi prawami. W konsekwencji do wynagrodzenia za wydanie ww. opinii nie będą miały zastosowania koszty uzyskania przychodów, tj. w wysokości 50% uzyskanego przychodu.

Umowa najmu na czas określony przeważnie wykluczy płatność gotówką

Dokonywanie rozliczeń gotówkowych nadal jest popularne wśród wielu przedsiębiorców. Dotyczy to nie tylko drobnych płatności, które nie są przeprowadzane za pośrednictwem rachunku bankowego, ale także czynszu za wynajem lokalu. Zgodnie z kontrowersyjnym podejściem organów do regulacji obowiązującej od 1 stycznia 2017 roku, w przypadku zawarcia umowy najmu na czas określony - gdy znana jest wysokość czynszu za wszystkie, przewidziane w umowie okresy rozliczeniowe i suma ta przekracza 15.000 zł – płatności powinny być dokonywane za pośrednictwem rachunku bankowego, pod rygorem niemożności zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodów.

Jakie skutki podatkowe wywołuje wcześniejsze rozwiązanie umowy leasingu

W praktyce gospodarczej niejednokrotnie dochodzi do sytuacji, w których leasingobiorca decyduje się na wykupienie przedmiotu leasingu przed zakończeniem trwania umowy. Powstaje w związku z tym pytanie jakie skutki podatkowe wywołuje wcześniejsze rozwiązanie umowy leasingu oraz czy wiąże się to z obowiązkiem dokonania korekty kosztów uzyskania przychodów.

Czy można stosować 50% koszty do wynagrodzenia za projekty wykonywane dla pracodawcy

Pracownik, który w ramach obowiązków wynikających ze stosunku pracy wykonuje pracę twórczą, w efekcie której powstają dzieła stanowiące utwory w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ma prawo do 50% kosztów uzyskania przychodów. Warunkiem stosowania podwyższonych kosztów jest prowadzenie przez pracodawcę ewidencji czasu pracy, z której wynika, ile godzin pracy w ciągu każdego miesiąca pracownik poświęca na działalność twórczą.

Podzielona płatność w VAT zamiast odwrotnego obciążenia

Komisja Europejska dała Polsce nieformalne zielone światło na wprowadzenie podzielonej płatności w VAT. Ma to być system dobrowolny, ale obowiązek przejścia na ten system miałyby firmy objęte odwrotnym obciążeniem.

Podzielona płatność (split payment) w VAT - MF przygotowuje projekt

23 marca 2017 r. wiceminister finansów Paweł Gruza poinformował, że Ministerstwo Finansów zaczyna pracę nad konkretnym projektem wprowadzającym do ustawy o VAT mechanizm tzw. podzielonej płatności (split payment). Mechanizm ten ma polegać na tym, że sprzedawca będzie dostawać zapłatę netto (bez VAT) na swój rachunek podstawowy, natomiast VAT wpływałby na jego specjalne konto VAT. Z tego konta podatnik płaciłby VAT naliczony na fakturach zakupowych, które dostaje od swoich dostawców. Dopiero różnica powstała na tym specjalnym koncie byłaby płacona do urzędu skarbowego. Minister udzielił też wyjaśnień w zakresie polskiego systemu zwrotów VAT.

Split payment przy rozliczeniach VAT?

Ministerstwo Finansów rozważa możliwość wprowadzenia mechanizmu dzielonej płatności (split payment) w rozliczeniach VAT. Model ten jest jednym ze sposobów gromadzenia należności podatkowych, a jednocześnie stanowi rozwiązanie, które miałoby wyeliminować oszustwa i nadużycia w VAT.

Split payment - szanse i zagrożenia

Wicepremier Mateusz Morawiecki zapowiada wprowadzenie w Polsce mechanizmu split payment (podzielona płatność). Eksperci wskazują, że jest to skuteczne narzędzie przeciwko oszustom wyłudzającym VAT. Tym niemniej rozwiązanie to może przynieść negatywne skutki (np. mniejsza płynność finansowa) dla uczciwych podatników VAT.

Split payment (podzielona płatność) w VAT - projekt jeszcze w 2017 roku

Wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki poinformował 22 lutego 2017 roku, że za kilka miesięcy (czyli jeszcze w 2017 roku) będzie gotowy projekt wprowadzenia do polskich przepisów dot. VAT mechanizmu split payment (podzielona płatność). Polegać on będzie na tym, że sprzedawca (podatnik VAT) będzie otrzymywać kwotę netto na swój rachunek podstawowy, natomiast VAT wpływałby na jego specjalne konto VAT. Z tego specjalnego konta podatnik mogłaby płacić VAT naliczony na fakturach, które otrzymuje od swoich dostawców. Różnica byłaby odprowadzana do urzędu skarbowego. Rozwiązanie to funkcjonuje z powodzeniem np. we Włoszech i w Czechach.

Ulga badawczo-rozwojowa - wydatki na umowy cywilnoprawne

Wydatki związane z zawartymi umowami cywilnoprawnymi (zlecenia lub umowami o dzieło) z osobami fizycznymi, w tym również dotyczącymi wykonania ekspertyz, nabycia wyników badań naukowych, nie mogą być zaliczone do „kosztów kwalifikowanych” w ramach działalności badawczo-rozwojowej. Tym samym nie wejdą one do kalkulacji podstawy ulgi na działalność badawczo-rozwojową.

Płatności gotówkowe i bezgotówkowe – definicja transakcji i jednorazowej wartości transakcji

Zdaniem Ministra Rozwoju i Finansów przez transakcję należy rozumieć czynność prawną (umowę) zawieraną w związku z prowadzoną przez strony działalnością gospodarczą, w wykonaniu której dokonywana jest co najmniej jedna płatność. Natomiast jednorazowa wartość transakcji oznacza ogólną wartość wierzytelności lub zobowiązań, określoną w umowie zawartej między przedsiębiorcami. Przymiot jednorazowości nie odnosi się do liczby płatności, lecz odzwierciedla wymóg powiązania poszczególnych świadczeń w ramach jednego stosunku umownego.

Łyżworolki mogą być kosztem podatkowym firmy

Wydatek poniesiony przez podatnika PIT (przedsiębiorcę) na zakup łyżworolek będzie stanowił koszt uzyskania przychodów w prowadzonej działalności gospodarczej pod warunkiem wykorzystywania tych łyżworolek wyłącznie na potrzeby tej działalności i w jej ramach. Jednak obowiązkiem podatnika jest wykazanie, w oparciu o konkretne dowody, związku pomiędzy poniesieniem wydatku zaliczonego do kosztów podatkowych a uzyskaniem przychodu (w tym także zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła przychodów).

Jak ująć nieściągalne wierzytelności w kosztach? Część 2

W poprzedniej części omawialiśmy wyrok NSA z 16 lutego 2016 r. (sygn. II FSK 421/14). Zgodnie z tezą w nim zawartą, nieściągalne wierzytelności mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów (KUP) w kwocie brutto. Wydawało się, że linia orzecznicza NSA uległa zmianie na korzyść podatników. Dotychczasowe orzeczenia mówiły bowiem o tym, że nieściągalne wierzytelności mogą być zarachowane w KUP jedynie w kwocie netto, a zatem bez podatku VAT.

Jak ująć nieściągalne wierzytelności w kosztach? Część 1

Jeżeli kontrahent nie dokona zapłaty za wykonanie umowy, podatnikowi przysługuje prawo wpisania w koszty uzyskania przychodów wartości wierzytelności wynikającej z tej umowy. Pojawiają się jednak wątpliwości, w jakiej kwocie należy taką nieściągalną wierzytelność ująć w kosztach - brutto czy netto?

Korekta kosztów w pkpir na podstawie nowego dokumentu

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują zmiany w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów związane z wprowadzeniem zakazu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów płatności gotówkowych powyżej 15 000 zł. Efektem wprowadzonych zmian jest m.in. poszerzenie katalogu dowodów księgowych o nowy rodzaj dokumentu.

Koszty 2017 - zapłatę gotówką można cofnąć, zrobić przelew i mieć koszty

Przedsiębiorca, który zapłaci gotówką ponad 15 tys. zł, a potem skoryguje swój błąd i ureguluje zobowiązanie przelewem lub w drodze kompensaty, będzie mógł ponownie zwiększyć koszty podatkowe. Potwierdził to dyrektor bydgoskiej izby skarbowej.

Jednorazowa amortyzacja w PIT i CIT do 100 tys. zł rocznie od 2017 roku

Minister Rozwoju i Finansów przygotował i rozpoczął konsultacje projektu nowelizacji ustaw o podatkach dochodowych (PIT i CIT) przewidujący możliwość corocznego jednorazowego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów (jednorazowy odpis amortyzacyjny) wydatków na nabycie środków trwałych do wysokości 100 tys. złotych, przy minimalnej wartości nakładów 10 tys. złotych. Projekt zakłada, że nowe przepisy mają mieć zastosowanie do środków trwałych nabytych od dnia 1 stycznia 2017 r., jak i dokonanych od tego dnia wpłat na poczet nabycia środków trwałych. Ta "ulga" inwestycyjna nie będzie jednak dotyczyć nieruchomości (tj. budynków i budowli) oraz środków transportu.

REKLAMA