Zapoznanie się z treścią dokumentów rządowych, serią wytycznych na temat możliwości dofinansowania projektów ze środków Unii Europejskiej, a także z dużą ilością literatury pozostaje jedynie teorią, jeżeli jednocześnie brak jest bardzo szczegółowych informacji, których niezbędność można zauważyć dopiero w toku samego wypełniania wniosku o dofinansowanie. W tym momencie każdy, kto chce podejść do tego problemu z największą starannością, zauważy, że chwilami niestety nie jest to możliwe, a ilość szczegółów - częstokroć uniemożliwiających w ogóle ubieganie się o dofinansowanie - przerasta nawet najwytrwalszych. Z drugiej strony oczywiste jest, że nie można rezygnować tylko dlatego, że procedury są skomplikowane.
Moja spółka zakupiła grunt w listopadzie 2003 r. W roku 2004 nie otrzymaliśmy decyzji z urzędu miejskiego w sprawie naliczenia, wysokości i terminu płatności podatku od wieczystego użytkowania gruntu. Kilka dni temu przyszło wezwanie do jego zapłaty. Wiem, że urząd nie wysyła powiadomień, jeśli nie zmienia się stawka tego podatku, jednak w tym przypadku (nowy właściciel, inne województwo) uważam, że powinniśmy najpierw otrzymać jakiekolwiek pismo na początku roku.
W 2002 r. nasza spółka z o.o. nabyła udziały w innej spółce kapitałowej za kwotę 500 000 zł. W tym roku zamierzamy sprzedać nabyte wcześniej udziały, jednakże nie uzyskamy za nie ceny, jaką zapłaciliśmy przy ich nabyciu, lecz znacznie niższą (350 000 zł). Na jakich warunkach kodeksu spółek handlowych powinna odbyć się ta sprzedaż, aby była prawnie skuteczna, i czy poniesiona strata związana z tą sprzedażą podlega podatkowemu rozliczeniu?