REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura, CIT - koszty

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Centralny rejestr faktur – ile będzie kosztować ten nonsens?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego centralny rejestr faktur niczego dobrego nie przyniesie, a stworzy wiele nowych zagrożeń. Przy pomocy centralnego rejestru faktur będzie np. można zniszczyć każdego przeciwnika. Jak? Bardzo prosto: rejestruje się zupełnie legalną firmę o tej samej nazwie co konkurent, która następnie wystawia tysiące fałszywych faktur i wprowadza je do rejestru (legalnie). Zanim pokrzywdzony wyjaśni, że nie jest wielbłądem, może nie przetrwać najazdu policji i służb skarbowych. Według profesora Modzelewskiego nie mając wiarygodnego wykazu podatników, nie można tworzyć rejestru faktur, bo mnożyć to będzie kolejne fikcje.

Organizacja spotkania świątecznego (Wigilia, Wielkanoc) dla pracowników a koszt uzyskania przychodów

Koszty organizacji spotkania świątecznego o charakterze motywacyjnym i integracyjnym dla pracowników podatnika, będą mogły być uznane za koszty podatkowe, gdyż mają związek z osiąganiem przychodów przez pracodawcę oraz zabezpieczeniem ich źródeł. Zaliczenie do kosztów podatkowych przedmiotowych wydatków powinno być poparte stosowną dokumentacją świadczącą o dominującym integracyjnym oraz motywacyjnym aspekcie spotkania. Konieczne jest dysponowanie nie tylko fakturami potwierdzającymi zakup towarów i usług, ale również dokumentami określającymi przebieg spotkania, np. program lub agendę, który wskazywałby na jego cel i charakter.

Odliczenie VAT ze zbiorczej faktury korygującej

Z powodu błędu w systemie księgowym spółka wystawiła faktury VAT z zastosowaniem błędnej stawki podatku VAT. Tym samym spółka zamierza wystawić jedną zbiorczą fakturę korygującą do kilkuset dostaw towarów w celu skorygowania tej pomyłki. Czy w takiej sytuacji spółce przysługiwać będzie odliczenie VAT naliczonego wynikającego ze zbiorczej faktury korygującej?

Koszty uzyskania przychodów przy zbyciu udziałów (akcji) nabytych lub objętych w wyniku podziału spółki

22 stycznia 2016 r. Minister Finansów wydał interpretację ogólną, w której uznał, że sposób określenia proporcji w jakiej unicestwieniu uległy posiadane przez wspólnika spółki dzielonej udziały (akcje) nie jest zależny od tego czy zmniejszeniu ulegnie ilość posiadanych przez tego wspólnika udziałów (akcji), wartość nominalna posiadanych udziałów (akcji), czy wartość nominalna posiadanego udziału (jeżeli zgodnie z umową spółki wspólnik posiadać może tylko jeden udział). Prezentujemy w całości tę interpretację.

REKLAMA

Koszty wspólne w SSE – nowe możliwości optymalizacyjne

Wyrok WSA w Gliwicach z 15 lipca 2015 r., (sygn. akt I SA/Gl 82/15) jest ważnym głosem w niezwykle doniosłej sprawie, jaką są podatkowe konsekwencje łączenia się spółki działającej w specjalnej strefie ekonomicznej ze spółką pozastrefową.

Koszty podatkowe tylko przy płatnościach przelewem - zmiany w PIT i CIT od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. podatnicy, którzy należności powyżej 15 tys. zł będą płacić gotówką, a nie przelewem bankowym, nie będą mogli zaliczyć realizowanych w ten sposób wydatków do kosztów uzyskania przychodu. Dotychczasowy limit płatności gotówkowych (15 tys. euro) określony w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej ma zostać zmniejszony do 15 tys. złotych. Od 2017 r. za pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy (tj. z reguły przelewem) będą musiały zatem być realizowane transakcje powyżej 15 tys. złotych - bez względu na liczbę płatności w ramach danej transakcji.

Wydatki na suplementy diety nie mogą być kosztem podatkowym

Organy podatkowe nie pozwalają przedsiębiorcom zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wydatków na suplementy diety, nawet jeżeli wspomagają one pracę umysłową.

Usługa reklamowa nabyta od stowarzyszenia nieprowadzącego działalności gospodarczej - czy jest kosztem podatkowym

Czy wydatek na nabycie usługi reklamowej, świadczonej przez stowarzyszenie nieprowadzące działalności gospodarczej, udokumentowany rachunkiem wystawianym przez taki podmiot, może dla nabywcy usługi (osoby prawnej) stanowić koszt uzyskania przychodu? Jakie warunki ku temu muszą być spełnione?

REKLAMA

E-faktura – korzyści i wyzwania

Rynek faktury elektronicznej rośnie na całym świecie. Zgodnie z prognozą firmy Billentis zawartą w raporcie zatytułowanym E-Invoicing/E-Billing – entering new era 2015, spośród 500 miliardów faktur wymienianych na całym świecie w 2015 roku blisko 42 miliardy będą to faktury elektroniczne. Raport przewiduje, że w ciągu następnych pięciu lat roczna stopa stałego wzrostu powinna wynosić 10-20%. Ten szacunek pozostaje w zgodzie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie European E-Invoicing Service Providers Association, które ogłosiło że porównując dane z 2013 i 2014 roku roczny wzrost liczby faktur elektronicznych wyniósł 17%. Wyzwania stojące przed rynkiem e-faktur omawia Bartłomiej Wójtowicz - Product Manager, Comarch EDI.

Zasady rozliczania faktur korygujących w 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy mają prawo i obowiązek odnotowywania korekt przychodów i kosztów w roku podatkowym, w którym faktury korygujące zostały wystawione lub otrzymane. A zatem podatnicy muszą pamiętać, że korekty wynikające z otrzymanych lub wystawionych w nowym roku faktur korygujących należy uwzględniać w 2016 r. Z kolei same koszty i przychody rozliczane są na dotychczasowych zasadach.

Upominki dla kontrahentów jako koszt uzyskania przychodów

W praktyce gospodarczej dosyć często zdarza się, że przedsiębiorcy w celu nawiązania bądź utrzymania istniejących relacji biznesowych, obdarowują swoich kontrahentów upominkami. Choć podejmowane działania wykazują związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, to wartość wydatków poniesionych na nabycie prezentów przeznaczonych do przekazania partnerom biznesowym nie zawsze może być uznana za koszt uzyskania przychodów.

Kiedy można odmówić wystawienia noty korygującej?

Nota korygująca wymaga akceptacji wystawcy faktury. Zatem, notę korygującą wystawia się w sytuacji gdy faktura lub faktura korygująca zawiera pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, lecz tylko wtedy jeśli są wadliwości mniejszej wagi. W związku z tym w sytuacji, gdy na fakturze otrzymanej od dostawcy towaru, bądź świadczącego usługę – obok imienia i nazwiska podatnika i jego numeru identyfikacji podatkowej widnieją błędne dane adresowe, to zainteresowany może wystawić taką notę korygującą, która skoryguje adres widniejący na otrzymanej fakturze, ale także może odmówić wystawienia noty korygującej.

Korekta przychodów i kosztów na nowych zasadach

Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy będą dokonywali korekty przychodów i kosztów na bieżąco, a nie jak teraz, czyli zawsze wstecz. Takie zmiany wprowadza ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów.

Wydatki na firmowe przedszkole w kosztach uzyskania przychodu od 2016 roku

Od 1 stycznia 2016 r. przedsiębiorca rozliczy w kosztach działalności budowę i część wydatków na prowadzenie przedszkola czy klubu malucha, który udostępni dzieciom swoich pracowników. Mało tego, będzie mógł też „wrzucić” w koszty część dofinansowania, wypłacanego pracownikom-rodzicom a przeznaczonego na zorganizowaną przez nich we własnym zakresie opiekę nad ich pociechami.

W 2016 r. będzie można odliczyć koszty poniesione na działalność badawczo-rozwojową

Na początku 2016 r. zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o PIT i ustawy o CIT, które umożliwią odliczanie od podstawy opodatkowania kosztów kwalifikowanych, ponoszonych przez podatnika na działalność badawczo-rozwojową.

Kaucję gwarancyjną w bilansie zalicza się do aktywów obrotowych

Zabezpieczenie pieniężne dla najmu w postaci kaucji gwarancyjnej może być wykazywane u kontrahentów jako „Pozostałe rozrachunki”. Jeśli zaś dotyczy robót budowlanych, to ujmuje się je jako „Rozrachunki z tytułu dostaw towarów i usług”.

Kiedy można anulować fakturę, a kiedy należy wystawić korektę

Sprzedawca może anulować fakturę, jeśli dochodzi do kradzieży dostawy wysłanej do klienta lub klient odmawia jej przyjęcia. Sprzedawca musi jednak posiadać zarówno oryginał, jak i kopię faktury. Natomiast jeżeli uwzględnił ją już w złożonej deklaracji, musi wystawić korektę.

Środki zapobiegawcze wyłudzeniom podatku VAT

Wyłudzenia podatku VAT to jeden z najważniejszych problemów zarówno w Polsce, jak i w Unii Europejskiej. Nie są oczywiście problemem wyłudzenia VAT wynikające z nieświadomie popełnianych błędów w dokumentach księgowych lub też wyboru niewłaściwej formy opodatkowania wskutek błędnej interpretacji przepisów przez podatnika. Realnym zagrożeniem są jednak oszustwa podatkowe, popełniane jak najbardziej świadomie i często w sposób zorganizowany, w ramach międzynarodowych grup przestępczych.

Jak rozliczyć fakturę korygującą za prąd po zamknięciu roku podatkowego

W przypadku faktury korygującej, która zwiększa koszty energii elektrycznej po zamknięciu roku podatkowego, nie jest możliwe rozliczenie w dacie jej zapłaty. Niezbędna będzie korekta zeznań za okres, którego faktura dotyczy.

Termin wyboru alternatywnego sposobu wyliczania limitu odsetek zaliczanych do kosztów podatkowych przy pierwszej pożyczce

Spółka planuje zaciągnięcie pożyczki u swojego większościowego udziałowca w pierwszym kwartale 2015 r. Będzie to pierwsza pożyczka, do której będą miały zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu do kosztów odsetek. Wcześniej spółka nie miała tego typu zobowiązań, więc nie stosowała przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji. Czy można w takim przypadku wybrać alternatywny sposób wyliczania limitu odsetek zaliczanych do kosztów podatkowych zamiast stosowania przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji? Czy jest jakiś termin, w którym spółka może dokonać takiego wyboru?

Faktura 3.0 – nowy wymiar dokumentu

Od lat poprzez określenie „faktura elektroniczna”, lub „e-faktura” najczęściej zwykliśmy rozumieć plik cyfrowy (przeważnie PDF) będący niczym innym jak „obrazem” zwykłej faktury papierowej. Rozwiązanie wygodne, proste (i tańsze) w przechowywaniu, łatwe do wysyłki. Ale jak to zwykle bywa z pochłaniającą nasze czasy nowoczesnością – to co nowoczesne wczoraj i dzisiaj, zanim się obejrzymy trafi do muzeum. Tak będzie również z fakturami w PDFie. Nadchodzi epoka faktur 3.0 – dokumentów inteligentnych.

Dokumentowanie kosztów usług niematerialnych w PIT i CIT

Przepisy ustaw o podatkach dochodowych nie wprowadzają szczególnych wytycznych dotyczących dokumentowania wydatków związanych z nabywaniem usług niematerialnych. Jednakże, w świetle stanowiska prezentowanego przez organy podatkowe i sądy administracyjne, dokumentowanie dla celów podatkowych kosztów nabycia usług o charakterze niematerialnym za pomocą faktur oraz umów zawartych ze świadczeniodawcą, okazuje się być niewystarczające.

Centralny rejestr płatników VAT mógłby zmniejszyć zatory płatnicze w firmach

Notowany jest wzrost liczby firm, które nie mogą się doczekać zapłaty za wystawione faktury. Najgorsza jest sytuacja w branżach górniczej, rolniczej i budowlanej. Na zmniejszenie skali zatorów płatniczych mógłby wpłynąć centralny rejestr płatników VAT, którego wprowadzenie zapowiadało Ministerstwo Finansów.

Korekta przychodów i kosztów podatkowych w 2016 r.

Ustawa z 10 września 2015 r. o zmianie ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów wprowadza w podatkach dochodowych rozwiązanie polegające na tym, że fakty mające wpływ na korektę przychodów lub kosztów uzyskania przychodów, które nastąpiły w późniejszym okresie rozliczeniowym, nie będą rozpoznawane ze skutkiem „wstecz" (ex tunc), lecz rozliczane będą w bieżącym okresie rozliczeniowym.

Remont czy ulepszenie środka trwałego - koszty w CIT

O tym, czy dany wydatek może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów w całości (jako remont), czy poprzez odpisy amortyzacyjne (jako ulepszenie) decyduje przede wszystkim zakres rzeczowy wykonanych prac.

Darowizna rzeczowa na rzecz fundacji – skutki w CIT

Udzielona darowizna rzeczowa zasadniczo nie może stanowić kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako ustawa o CIT) – z wyjątkami wskazanymi w ustawie.

Wydatki spółki na noclegi członków zarządu niebędących jej udziałowcami - koszty w CIT

Zarząd spółki jest organem, który prowadzi sprawy spółki we wszystkich obszarach niezastrzeżonych wyraźnie do kompetencji innych organów spółki oraz reprezentuje spółkę. W związku z powyższym, konieczne jest ponoszenie przez spółkę określonych wydatków na funkcjonowanie zarządu. Wydatki te są co do zasady zaliczane do kosztów uzyskania przychodów na ogólnych zasadach. Jednakże, co to oznacza w praktyce dla możliwości zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez spółkę na noclegi członków zarządu, niebędących jednocześnie udziałowcami spółki?

Nagrody roczne dla pracowników - kiedy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów

Wydatki na wypłatę nagrody rocznej mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w momencie, gdy przedmiotowe świadczenia są należne, tj. w ostatnim miesiącu danego roku.

Korekta kosztów podatkowych od 2016 roku - nowe zasady

Od 2016 r. podatnicy prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający koszty podatkowe stosować będą nowe zasady rozliczania kosztów nieopłaconych. Usunięciu ulega bowiem zasada ich bieżącego korygowania i uzależniania od faktycznej zapłaty poszczególnych kwot.

Szczepienia przeciwko grypie kosztem podatkowym pracodawców

Szczepienia przeciw grypie mogą być ujęte w kosztach przedsiębiorstwa, obniżając wysokość opłacanego podatku dochodowego. Jednocześnie w większości przypadków dla pracowników będą one będą przychodem podlegającym opodatkowaniu PIT - wskazuje ekspert podatkowy.

Likwidacja korekty kosztów od 1 stycznia 2016 r.

Instytucja korekty kosztów w związku z nieopłaceniem wydatków w terminie jest stosunkowo nowa, bo do polskiego systemu prawnego wprowadzono ją w 2013 r. Obecnie jednak, po trzech latach funkcjonowania zostanie z niego usunięta. Już od 1 stycznia 2016 r. przedsiębiorcy nie będą musieli pomniejszać kosztów uzyskania przychodu o niezapłacone w ustawowym terminie wydatki. Dla przedsiębiorców i księgowych, którym ta regulacja przysparzała wiele dodatkowej pracy, to z pewnością dobra wiadomość.

IFK poleca: Dofinansowanie żłobków i przedszkoli z ulgą od 2016 roku

Od 1 stycznia 2016 r. pracodawcy, którzy zdecydują się na tworzenie zakładowych żłobków, klubów dziecięcych lub przedszkoli, będą mogli poniesione na ten cel wydatki zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Zaliczą oni do kosztów również wydatki na prowadzenie takich placówek w wysokości nieprzekraczającej 400 zł na dziecko pracownika – w przypadku zakładowego żłobka lub klubu oraz 200 zł na dziecko pracownika – w przypadku zakładowego przedszkola.

Czy można ponownie wybrać alternatywny sposób wyliczania odsetek wyłączonych z kosztów

Zastanawiamy się nad wyborem alternatywnego sposobu wyliczania odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych w odniesieniu do pożyczek otrzymanych przez naszą spółkę od podmiotów powiązanych. Wiemy, że możliwa jest rezygnacja z tego sposobu po upływie trzech lat jego stosowania. A czy po takiej rezygnacji będzie można w przyszłości ponownie wybrać ten sposób, czy też bezpowrotnie utracimy tę możliwość?

Czy można zaliczyć do kosztów uprzednio niezaliczone do nich kwoty odsetek w kolejnych latach podatkowych

Większościowy udziałowiec udzielił naszej spółce kilku pożyczek. Chcemy wybrać alternatywny spo­sób wyliczenia odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych, bo w naszej ocenie pozwoli nam to zali­czyć do kosztów większą kwotę odsetek niż przy zastosowaniu przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji. Czy to prawda, że odsetki niezaliczone do kosztów w danym roku podatkowym możemy zaliczyć do kosztów w latach następnych?

Jak obliczyć kwoty odsetek wyłączonych z kosztów według alternatywnych zasad ich ustalania przy przedłużonym roku podatkowym

Planujemy zaciągnięcie pożyczki od większościowych udziałowców naszej spółki. Wyliczając od­setki podlegające wyłączeniu z kosztów podatkowych będziemy stosować nowe zasady określone w art. 15c updop. Jak poprawnie wyliczyć tę kwotę w sytuacji, gdy pierwszy rok podatkowy naszej spółki jest rokiem przedłużonym?

Limit odsetek podlegających zaliczeniu do kosztów podatkowych przy alternatywnym sposobie ich wyliczania

Nasza spółka zaciągnęła kilka pożyczek: od udziałowców i od powiązanych z nią spółek. W związku ze zmianą przepisów zastanawiamy się, czy wyliczając odsetki wyłączone z kosztów podatkowych po­winniśmy nadal stosować przepisy o tzw. cienkiej kapitalizacji, czy też skorzystać z prawa do wyboru alternatywnego sposobu ich wyliczania. Jaki jest limit odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów podatkowych według zasad alternatywnych?

Alternatywne zasady ustalania odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych w odniesieniu do pożyczek

Większościowy udziałowiec naszej spółki udzielił jej kilku pożyczek na bieżącą działalność. Dotychczas kwoty odsetek podlegające wyłączeniu z kosztów podatkowych były wyliczane przy zastosowaniu zasad wynikających z przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji. Księgowa przekazała nam informację, że po zmianie przepisów możemy wybrać alternatywny sposób kalkulacji odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych również w odniesieniu do pożyczek, które zostały zaciągnięte do końca 2014 r. Czy to prawda?

Jak ustalić wysokość odsetek podlegających zaliczeniu do kosztów według alternatywnych zasad

Spółka zamierza zaciągnąć pożyczkę u swoich udziałowców. Rozwa­żamy skorzystanie z alternatywnych zasad ustalania wysokości odsetek podlegających zaliczeniu do kosztów podatkowych na podstawie nowych przepisów w ustawie o CIT. Jak ustala się limit odsetek według tych nowych zasad?

Termin przechowywania dokumentów dotyczących straty podatkowej

Spółka ma obowiązek przechowywać księgi i dokumenty podatkowe za lata podatkowe, w których wykazała stratę, do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego, tj. przez okres 5 lat, licząc od końca tego roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku za rok, w którym po raz ostatni została odliczona strata. Do tego czasu zobowiązana jest do przechowywania ksiąg podatkowych i dokumentów za lata, w których odliczana strata wystąpiła, jak również za lata, za które stratę odliczała.

Czy przy kalkulacji odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów podatkowych należy uwzględniać powiązania pośrednie

Nasza spółka jest powiązana kapitałowo ze spółką, w której posiada 35% udziałów. Spółka ta udzie­liła pożyczki innej spółce, w której nasza spółka również posiada 30% udziałów. Księgowa poinfor­mowała nas, że zostały zmienione zasady kalkulacji odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych w przepisach o tzw. cienkiej kapitalizacji. Jak w przypadku takich powiązań powinniśmy wyliczyć odsetki wyłączone z kosztów podatkowych?

Jaka jest definicja „pożyczki" na potrzeby przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji

Rozpoczynam pracę w spółce z o.o. jako księgowa. Przeglądając dokumenty znalazłam kilka umów dotyczących pożyczek od innych spółek. Okazało się, że spółka ta jest podmiotem powiązanym ze spółkami, które udzieliły tych pożyczek, będę więc musiała obliczać kwotę odsetek podlegają­cą wyłączeniu z kosztów podatkowych. Czy oprócz tych umów dotyczących pożyczek powinnam uwzględnić również umowy dotyczące depozytów nieprawidłowych od tych spółek (bo takie rów­nież znajdują się w dokumentacji firmy)? Czy w przepisach zostało gdzieś zdefiniowane pojęcie „pożyczki" na potrzeby stosowania przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji?

Jaki jest zakres pojęcia „odsetki" na potrzeby stosowania przepisów o tzw. cienkiej kapitalizacji

Nasza spółka zaciągnęła pożyczkę u większościowego udziałowca na potrzeby związane z bieżącą działalnością. Będziemy musieli stosować zmienione zasady obliczania odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów podatkowych. Czy kalkulując tę kwotę powinniśmy brać pod uwagę tylko same odsetki od pożyczki (których wysokość i termin spłaty określa umowa), czy też powinniśmy do niej wliczyć również pozostałe wydatki związane z tą pożyczką?

Jakie zasady obowiązują przy obliczaniu odsetek wyłączonych z kosztów podatkowych

Z powodu zatorów płatniczych zdarza się, że naszej spółce przejściowo brakuje środków na regulowanie zobowiązań związanych z bieżącą działalnością. Rozważamy różne formy wsparcia finansowego, w tym również zaciągnięcie przez spółkę pożyczki u udziałowców. Księgowa ostrzegła nas, że od 2015 r. zmieniły się zasady naliczania dopuszczalnego poziomu zadłużenia na potrzeby tzw. cienkiej kapitalizacji. Na czym te zmiany polegają?

Zawiadomienie o wyborze alternatywnych zasad zaliczania do kosztów podatkowych odsetek od pożyczek

Jesteśmy spółką z o.o. Mamy otrzymać pożyczkę w wysokości 1 mln zł od naszego większościowe¬go udziałowca. Kapitał zakładowy spółki wynosi 50 tys. zł, ale suma kapitałów własnych jest dużo wyższa. Księgowa przekazała nam informację, że po zmianie przepisów od 2015 r. możemy wybrać alternatywne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odsetek od tej pożyczki, określone w art. 15c ustawy o CIT, ale musimy zawiadomić o tym wyborze naczelnika urzędu skarbowego. Do kiedy musimy złożyć to zawiadomienie?

Konsekwencje podatkowe wynikające z nabycia przez rolników nielegalnego paliwa

Jak informuje Ministerstwo Finansów, na terytorium kraju zaobserwowano nasilenie zjawiska oszustw w obrocie paliwami. Do resortu finansów docierają niepokojące sygnały, że nabywcami paliwa od oszustów mogą być w coraz większym stopniu rolnicy, prawdopodobnie nieświadomi uczestnictwa w takim procederze. Należy wskazać, że „uczestnictwo” w oszustwie wiąże się z określonymi negatywnymi konsekwencjami podatkowymi również dla nabywców paliw, którymi mogą być rolnicy.

Kiedy odliczyć VAT z faktury opłaconej za cały rok z góry

Faktura została wystawiona 10 stycznia 2014 r. i dotyczy obsługi technicznej firmowej domeny internetowej za okres: styczeń-grudzień 2014 r. Data sprzedaży: 31 grudnia 2014 r., data płatności: 31 stycznia 2014 r. Otrzymaliśmy fakturę w styczniu 2014 r. Kiedy odliczamy VAT, bo nie skorzystaliśmy jeszcze z tego prawa?

Odliczenie VAT z faktury wystawionej przed dostawą towaru

Sprzedawca wystawił fakturę 26 maja 2014 r. i w tym samym dniu mi ją doręczył. Fakturę sporządzono przed dostawą towaru (nie była to faktura zaliczkowa). Sprzedawca dostarczył towar własnym transportem 5 czerwca 2014 r. Czy miał prawo wystawić fakturę wcześniej i kiedy jako nabywca mogę odliczyć VAT?

Kiedy nabywca odlicza VAT z duplikatu faktury, która nigdy do niego nie dotarła

29 stycznia 2014 r. opłaciłam domenę internetową na podstawie faktury pro forma. W związku z nie¬otrzymaniem faktury wystąpiłam o wystawienie duplikatu przez sprzedawcę. Sprzedawca wystawił duplikat 30 kwietnia 2014 r. Do mnie dotarł on pocztą 5 maja 2014 r. Kiedy mogę odliczyć VAT? Czy w ramach korekty deklaracji za styczeń 2014 r., czy w deklaracji za kwiecień 2014 r., czy za maj 2014 r.?

Kiedy odliczyć VAT w przypadku samofakturowania

15 maja 2014 r. w ramach procedury samofakturowania wystawiłem fakturę dokumentującą dokonaną dla mnie przez podatnika dostawę towarów. Informację w postaci poczty elektronicznej (e-mail) o zatwierdzeniu tej faktury przez podatnika-dostawcę otrzymałem 5 czerwca 2014 r. Kiedy jako nabywca powinienem rozliczyć VAT naliczony z takiej faktury?

Kiedy odliczyć VAT, jeśli podatnik otrzymał fakturę, ale nie dokonał odliczenia, bo została ona zniszczona

W marcu 2014 r. otrzymaliśmy fakturę. Zanim jednak księgowa odliczyła z niej VAT faktura przez przypadek została zniszczona. Wystąpiliśmy do sprzedawcy o duplikat faktury, który otrzymaliśmy w maju 2014 r. Kiedy mamy dokonać odliczenia, w marcu 2014 r. czy w maju 2014 r.?

REKLAMA