Kategorie

PIT - rozliczenia, Obowiązki pracodawcy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podmioty, które w 2017 r. zdecydowały się na zatrudnienie pracowników, zobowiązane są z początkiem 2018 r. przekazać szczegółowe informacje na ten temat zarówno organom skarbowym jak i samym zatrudnionym. Raporty dotyczą zarówno warunków zatrudniania, kwot - jakie podlegały wypłacie, ale przede wszystkim należnych i opłaconych zaliczek na podatek dochodowy. Wszystkie te informacje muszą trafić do fiskusa terminowo i na właściwych wersjach formularzy udostępnianych m.in. w programie e-pity Płatnika
Różnice między podróżą służbową a oddelegowaniem, warunki oddelegowania, w tym w szczególności zasady dotyczące odprowadzania składek ZUS oraz zaliczek na podatek dochodowy omawiają eksperci z Accace Poland.
Przejście zakładu pracy na nowego pracodawcę powoduje kontynuację stosunków pracy. Powstaje pytanie jakie skutki takie przejście ma dla obowiązków byłego jak i nowego pracodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT).