Kategorie

Podatki, Akcyza 2017

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się istotne zmiany w zakresie sposobu obliczania akcyzy od samochodów. Akcyza będzie ustalana w zależności od pojemności silnika i europejskiej normy poziomu emisji spalin. Niższą akcyzę zapłacą kupujący samochody o niższej pojemności silnika oraz o wyższej normie emisji spalin, czyli mniej zatruwające środowisko naturalne. Na wysokość akcyzy będzie miał również wiek samochodu, tzw. współczynnik deprecjacji samochodu.
Od początku 2017 r. więcej przedsiębiorstw płaci podatek od wyrobów węglowych użytych do celów opałowych. Część nawet nie wie, że od akcyzy może uciec, i to w pełni legalnie.
Znowelizowane przepisy ustawy o akcyzie przewidują, że zakłady energochłonne wykorzystujące wyroby węglowe do celów opałowych, jeśli nadal będą chciały korzystać ze zwolnienia od akcyzy, będą musiały mieć systemy związane z ochroną środowiska lub zwiększaniem efektywności energetycznej. Nowe regulacje wejdą w życie 1 lipca 2017 r.
Postępująca informatyzacja wszystkich dziedzin życia dotyka również podatek akcyzowy. Pozwala między innymi dokonać bez wychodzenia z domu prawie wszystkich operacji związanych z szeroko pojętą akcyzą od samochodów. Nadal jednak można napotkać w tym obszarze kilka problemów.
Zakłady energochłonne wykorzystujące wyroby węglowe do celów opałowych, jeśli nadal będą chciały korzystać ze zwolnienia z akcyzy, będą musiały mieć systemy związane z ochroną środowiska lub zwiększaniem efektywności energetycznej - tak zakłada projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Nowe regulacje mają wejść w życie 1 stycznia 2017 r.