Przedsiębiorstwa, biura rachunkowe, urzędy czy spółdzielnie łączy wiele, ale na pewno to, że każdy z wymienionych podmiotów wystawia powtarzające się faktury. Sytuacja ta ma miejsce wszędzie tam, gdzie dokumenty wystawiane są nie na podstawie tego, co w danej chwili zostało sprzedane, a cyklicznie, w odniesieniu np. do świadczonych usług stałych.
Korekta przychodu w wyniku uznanej reklamacji powinna być odniesiona do uprzednio wykazanego przychodu należnego z tego tytułu. A zatem, wystawione w 2014 r. faktury korygujące, wskazujące przychód ze sprzedaży dokonanej w 2013 r., powinny być uwzględnione w okresie rozliczeniowym, w którym powstał obowiązek podatkowy, czyli w 2013 r.
W ramach ogólnopolskiego cyklu spotkań pod hasłem „Księgowy w epicentrum zmian w VAT, cyfryzacji i globalizacji – wyzwania roku 2014”, 6 lutego w Warszawie odbyła się konferencja, na której oprócz najnowszych zmian w VAT, poruszano również tematy ważne dla pracy księgowego, korzystającego z nowoczesnych technologii w warunkach globalnej gospodarki.