REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia, BHP

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pracownicy na zwolnieniach lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych

Zaburzenia psychiczne przyczyną zwolnień lekarskich pracowników. Nie jest dobrze - 23,8 mln dni na zwolnieniach. Pracownicy potrzebują holistycznej opieki!

Jakie warunki musi spełniać stanowisko komputerowe? Nowe wytyczne BHP

Nowe przepisy BHP na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe weszły w życie 17 listopada 2023 r. Co się zmieniło, jakie obowiązki mają pracodawcy? Ustawodawca dał 6 miesięcy na przystosowanie się do nowych wymogów.

Karty przedpłacone na posiłki dla pracowników a podatek. Jakie obowiązki ma pracodawca?

Czy wartość przekazanych pracownikom kart przedpłaconych na posiłki profilaktyczne jest opodatkowana PIT, a pracodawca musi od tej wartości pobrać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT)? 24 marca 2023 r. Szef KAS zmienił niekorzystną dla podatnika interpretację podatkową w tej sprawie.

BHP w przemyśle. „Poduszki powietrzne” na wypadek zwarcia łukowego w fabrykach

Według danych GUS w pierwszym półroczu 2022 r. w wypadkach przy pracy zostało poszkodowanych 27,9 tys. osób w Polsce. W przemyśle, szczególnie w branży produkcyjnej, wydobywczej czy petrochemicznej, ryzyko wystąpienia niebezpiecznego incydentu z udziałem pracowników jest wysokie. Nieodpowiednio chronione elementy instalacji elektrycznej i systemów dystrybucji energii narażone są na działanie czynników zewnętrznych, co może doprowadzić do spięcia, zwarcia łukowego, porażenia prądem, a nawet pożaru. 

Zimno w pracy – kiedy pracownik może odmówić wypełniania obowiązków i jak temu zapobiec?

Wciąż pojawiają się informacje o możliwych kłopotach energetycznych w kraju w związku z perturbacjami z dostawą gazu i węgla do odbiorców prywatnych i przedsiębiorstw świadczących usługi energetyczne. Taki stan rzeczy jest wynikiem wojny w Ukrainie oraz wciąż rosnącej inflacji, co spowodowało częściowe załamanie się łańcuchów dostaw. Uzasadnione wobec tego są obawy pracodawców o to, w jaki sposób zabezpieczą ciągłość pracy i pracowników w nadchodzących zimowych miesiącach.

Zatrudnianie obywateli Ukrainy w Polsce – obowiązki pracodawcy (podatki i BHP)

Najnowsze dane Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pokazują, że już ponad 770 tys. obywateli Ukrainy podjęło legalną pracę w Polsce, z czego 390 tys. na podstawie nowej procedury ułatwiającej zatrudnienie. Zapowiadane przez pracodawców oraz rząd długofalowe działania – np. pomoc systemowa w integracji uchodźców – przełożą się na wzrost liczby zatrudnionych Ukraińców w najbliższych miesiącach.

Okulary i soczewki kontaktowe korygujące wzrok dla pracownika sfinansowane przez pracodawcę a zwolnienie z podatku dochodowego

Kiedy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi okulary korekcyjne lub soczewki (szkła) kontaktowe korygujące wzrok? Czy wartość tych świadczeń jest opodatkowana podatkiem dochodowym?

Upały w pracy a przepisy BHP i zalecenia PIP. Wysoka temperatura w miejscu pracy, napoje, organizacja pracy, pierwsza pomoc przy przegrzaniu organizmu

Już kilka dni temu Główny Inspektor Pracy apelował do pracodawców o zorganizowanie pracy w upalne, gorące dni zgodnie z zasadami BHP. Jak zorganizować pracę w wysokich temperaturach? Kiedy trzeba zapewnić pracownikom nieodpłatnie zimne napoje? Czy przepisy BHP określają maksymalną dopuszczalną temperaturę w pomieszczeniu? Jakie są inne wymogi BHP odnośnie pracy w wysokiej temperaturze otoczenia?

Od 10 tys. do 300 tys. zł dofinansowania z ZUS na BHP w firmie. Wnioski do 8 lipca 2022 r.

Ruszyła kolejna edycja konkursu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w ramach której pracodawcy mogą otrzymać od 10 tys. do 300 tys. złotych dofinansowania na poprawę bezpieczeństwa pracy w swojej firmie - poinformował 6 czerwca 2022 r. rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

Kontrola pracy zdalnej przez pracodawcę i PIP - aktualny stan prawny i nowelizacja kodeksu pracy

Kontrola pracy zdalnej. Według aktualnie obowiązujących przepisów pracodawca ani Państwowa Inspekcja Pracy nie mają podstawy prawnej, by kontrolować pracownika zdalnego w jego mieszkaniu - chyba, że pracownik wyrazi na to zgodę. Zdaniem PIP stanowi to dużą przeszkodę przy badaniu wypadków związanych z pracą zdalną, jak również przy ocenie przestrzegania warunków bhp. Regulacja prawna pracy zdalnej powinna właściwie wyważyć prawo pracownika do ochrony jego prywatności oraz uprawnienie pracodawcy do kontroli wykonywania pracy przez pracownika - napisała Iwona Michałek - sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, w odpowiedzi na interpelację poselską. Jak reguluje kontrolę pracownika w miejscu pracy zdalnej, a także zasady BHP pracy zdalnej projekt nowelizacji Kodeksu pracy z 18 maja 2021 r.?

"Strategia podatkowa 2021. Jak się przygotować?" Bezpłatne szkolenie on-line 22 kwietnia

W dniu 22 kwietnia 2021 r. o godz. 10:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie on-line (webinarium) poświęcone sporządzaniu i publikowaniu informacji o realizowanej strategii podatkowej. Przepisy, które weszły w życie 1 stycznia br. nałożyły na dużych podatników obowiązek raportowania, i to już za ubiegły, tj. 2020 rok. Portal infor.pl objął patronat medialny nad tym szkoleniem.

Mierzenie temperatury pracownikom - zasady, przepisy, wytyczne

Mierzenie temperatury pracownikom. Państwowa Inspekcja Pracy udzieliła wyjaśnień odnośnie prawnych aspektów mierzenia temperatury ciała pracowników przez pracodawców. Czy pracodawca może mierzyć temperaturę ciała pracownika w związku z epidemią COVID-19? Na jakiej podstawie Państwowa Inspekcja Sanitarna może zobowiązać pracodawcę do pomiaru temperatury ciała pracownikom? Czy pracownik może odmówić pracodawcy pomiaru temperatury ciała? Jaka temperatura ciała pracownika jest wskazaniem, że mogło dojść do zarażenia wirusem SARS-Cov-2? Czy pomiar temperatury ciała pracownika narusza przepisy w zakresie ochrony danych osobowych (RODO)?

Uczestnictwo w szkoleniach samorządu zawodowego - co z PIT?

Szkolenia samorządu zawodowego a PIT. Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w wydanej interpretacji ogólnej wskazał, że nie ma obowiązku podatkowego w podatku PIT w przypadku uczestnictwa członków samorządu zawodowego w szkoleniach organizowanych przez ten samorząd. Organ uznał, że wzajemne świadczenia zarówno członków samorządu zawodowego, jak i samego samorządu, wyłączają z katalogu nieodpłatnych świadczeń świadczenie w postaci możliwości uczestnictwa członków samorządu zawodowego w szkoleniach, które są finansowane przez ten samorząd. W konsekwencji, po stronie członka samorządu nie powstanie przychód z nieodpłatnych świadczeń, o którym mowa w art. 11 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy PIT.

Odpowiedzialność pracodawcy a odpowiedzialność pracowników w zakresie BHP w zakładzie pracy

BHP - to wszystkim znany skrót określający zbiór zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, mających na celu kształtowanie odpowiednich warunków pracy. Na straży ich przestrzegania stoi Państwowa Inspekcja Pracy, a podstawowym aktem prawnym określającym prawa i obowiązki pracowników oraz pracodawców, jest Kodeks Pracy. W wielu przedsiębiorstwach właściciel firmy nie zajmuje się zasadami BHP osobiście, delegując do tego odpowiednich specjalistów czy pracowników. W takim wypadku pojawia się zagadnienie, kto powinien odpowiadać za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy.

Kontrola PIP w firmie – zakres i konsekwencje

Skrót PIP (Państwowa Inspekcja Pracy) zna każdy przedsiębiorca, jednak niewielu właścicieli firm ma z nim pozytywne skojarzenia. Spowodowane jest to faktem, że prowadzone przez PIP kontrole mogą zakończyć się dla pracodawców poważnymi konsekwencjami.

Jakie kary grożą firmie za nieprzestrzeganie przepisów o COVID-19

Za naruszenie przepisów dotyczących zaleceń służb sanitarnych i rządu w zakresie bezpieczeństwa pracy w związku z COVID-19 firmom grożą kary finansowe do 30 tys. zł. W określonych przypadkach, kiedy ich zaniechania mogą doprowadzić do rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa, muszą liczyć się także z odpowiedzialnością karną – do ośmiu lat pozbawienia wolności.

Obowiązki pracodawcy wobec pracowników nowo zatrudnionych

Zawarcie stosunku pracy niesie ze sobą wiele obowiązków dla pracodawcy wobec osoby nowo zatrudnianej, można je podzielić na czynności jednorazowe, jak i te wykonywane przez cały okres zawarcia stosunku pracy. Obowiązki wszystkich pracodawców z zasady są takie same, mogą się one jednak nieco różnić ze względu na wielkość przedsiębiorstwa.

Pozapłacowe świadczenia pracownicze związane z bezpieczeństwem i higieną pracy

Oprócz ujętych w umowie stosunku pracy zasiłków z ubezpieczenia społecznego czy wynagrodzenia, pracownikom przysługują również pozapłacowe świadczenia, które obejmują m.in. należności wynikające z użytkowania pojazdu niebędącego własnością pracownika, należności z tytułu delegacji pracowniczych, czy te związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.

Nowe zasady poboru podatku u źródła - bezpłatne szkolenie w Warszawie

Accace Polska zaprasza na bezpłatny business brunch "Nowe zasady poboru podatku u źródła" dedykowany podmiotom dokonującym rozliczeń z podmiotami zagranicznymi lub wypłacającym dywidendy. Spotkanie odbędzie się 30 maja 2019 r. w godz. 11:00-13:00 w siedzibie Accace Polska w Warszawie przy ul. Cybernetyki 10 (NEOPARK bud. A). Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Liczba miejsc ograniczona!

Zmiany podatkowe 2018/2019 - spotkanie w Warszawie

Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną przedstawione podatkowe podsumowanie roku 2018 i planowane zmiany w przepisach podatkowych wchodzące w życie w 2019 roku. Spotkanie odbędzie się 4 grudnia 2018 r. (godz. 11-13 - rejestracja od 10:30) w Warszawie, w siedzibie Accace przy ul. Cybernetyki 10 (NEOPARK bud. A). Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Liczba miejsc ograniczona.

„Międzypokoleniowy transfer aktywów i biznesu” - business breakfast 28 września

Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną przedstawione najważniejsze praktyczne zagadnienia związane z procesem przygotowania i zabezpieczenia sprzedaży firm rodzinnych. Spotkanie odbędzie się 28 września 2018 r. w Warszawie, w siedzibie Accace przy ul. Cybernetyki 10 (NEOPARK bud. A). Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Split payment (mechanizm podzielonej płatności) - spotkanie w Poznaniu

Rödl & Partner zaprasza na spotkanie, na którym zostaną przedstawione prawne, podatkowe i finansowe aspekty mechanizmu podzielonej płatności (split payment). Spotkanie odbędzie się 28 czerwca 2018 r. w biurze Rödl & Partner w Poznaniu, ul. Górki 7. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Zmiany w ustawie strefowej - spotkanie we Wrocławiu

Rödl & Partner zaprasza na spotkanie, na którym zostaną przedstawione nowe zasady uzyskiwania inwestycyjnych zwolnień podatkowych wynikające z nowej ustawy z 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Spotkanie odbędzie się 26 czerwca 2018 r. w biurze Rödl & Partner, przy ul. św. Mikołaja 19 we Wrocławiu. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP

Instytut Studiów Podatkowych oraz Risk Partner Sp. z o.o. zapraszają na konferencję z okazji 13-lecia istnienia na rynku unikatowego ubezpieczenia podatkowego Allianz Podatnik, która odbędzie się w dniu 10 maja 2018 r. w Katowicach. Patronat medialny nad konferencją objął portal infor.pl.

Zarządzanie ryzykiem podatkowym, związanym z nieświadomym uczestnictwem w karuzelach podatkowych VAT – aspekty praktyczne

Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną przedstawione praktyczne aspekty zarządzania ryzykiem podatkowym, związanym z nieświadomym uczestnictwem w karuzelach podatkowych VAT. Spotkanie odbędzie się 19 kwietnia 2018 r. w Warszawie. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Nowe zasady prowadzenia kontroli przedsiębiorców na gruncie reformy KAS - spotkanie

Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną omówione najważniejsze kwestie związane z zasadami kontroli przedsiębiorców przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Spotkanie odbędzie się 15 marca 2018 r. w Warszawie. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Moment powstania przychodu z tytułu świadczonych usług szkoleniowych

Moment powstania przychodu przy świadczoniu usług szkoleniowych zależy od tego, na jakich zasadach pobierane jest wynagrodzenie. I tak, jeśli kwota wynagrodzenia opłacona jest z góry, przychód powstaje w dniu uregulowania należności. W przypadku płatności dokonywanych po wykonaniu usługi przychód powinien powstać w dniu wykonania usługi. W obu przypadkach założono, że faktura została wystawiona po wykonaniu usługi lub otrzymaniu płatności.

Prawo pracy w 2018 roku - jakie zmiany jeszcze przed nami?

Niektóre z planowanych zmian w prawie pracy w 2018 roku są jeszcze przed nami. Przygotowany ma zostać m.in. nowy Kodeks pracy, zmiany w zakresie wydawania świadectw pracy oraz obowiązku przeprowadzania okresowych szkoleń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Chociaż propozycje te znajdują się na razie na wczesnym etapie prac, część z nich ma szanse wejść w życie w tym roku.

Szkolenie "Split payment i rachunek VAT - wyzwania dla banków”

1 lutego 2018 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie "Split payment i rachunek VAT - wyzwania dla banków”. Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace

7 grudnia 2017 r. w Warszawie przy ul. Cybernetyki 9 odbędzie się bezpłatne spotkanie z ekspertami Accace Polska, na którym szczegółowo omówione zostaną najważniejsze zmiany przepisów podatkowych jakie czekają wszystkich przedsiębiorców w 2018 roku. Mowa będzie m.in. o split payment, nowościach w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, systemie STIR, katalogu dobrych praktyk podatników VAT. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Infor.pl.

Catering na szkoleniach pracowników kosztem uzyskania przychodów pracodawcy

Wydatki ponoszone na zakup usług gastronomicznych (cateringowych) nabywanych przez spółkę w związku z organizowanymi szkoleniami, których celem jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników oraz osób współpracujących ze spółką, mogą stanowić koszt uzyskania przychodów tej spółki.

Pracodawcy będą inwestować w jakość pracy

W Polsce praca wymaga jeszcze wielu inwestycji - w jakość, demokratyzację stosunków pracy, jakość kultury organizacyjnej, humanizację. Wśród krajów OECD nie wypadamy pod tym względem najlepiej.

Szkolenia Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska

Trwają zapisy na szkolenia Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska! Wybierz szkolenia i nie czekaj, zapisz się już dzisiaj!

200 mln zł na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników

Kryteria przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników zmieniają się na korzyść beneficjentów. Pracodawcy mogą się starać o dofinansowanie do szkoleń m.in. dla osób po 45 roku życia i osób niepełnosprawnych, a urzędy pracy mają możliwość przekierowywania pieniędzy do regionów i sektorów, w których są one najbardziej potrzebne. W tym roku do wykorzystania jest 200 mln zł.

Pracownicy lepiej chronieni przed niebezpiecznymi substancjami

Komisja Europejska o 25 pozycji rozszerzyła listę niebezpiecznych substancji, na których działanie mogą być narażeni pracownicy w zakładzie pracy, a także wprowadziła surowsze wartości dopuszczalne dla tych i kilku innych substancji.

Potrzebne zmiany przepisów w zakresie szkoleń BHP

Odbyło się drugie posiedzenie, powołanego w ramach Pracodawców RP, Zespołu zajmującego się problematyką BHP. Tematem posiedzenia były regulacje prawne dotyczące szkoleń z zakresu BHP, które w ocenie uczestników Zespołu wymagają zmiany. Zadaniem Zespołu jest natomiast wypracowanie propozycji modyfikacji obowiązujących przepisów.

ZUS wspomaga przedsiębiorców

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w ramach programu obejmującego działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy, chcąc wspomóc pracodawców przygotował ofertę o możliwości uzyskania finansowego wsparcia – zwrot kosztów finansowych zainwestowanych w bezpieczeństwo pracy.

Szkolenie "Ocena jakości audytu wewnętrznego - QA"

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska zaprasza na szkolenie "Ocena jakości audytu wewnętrznego - QA", które odbędzie się w dniach 5-6 grudnia 2016 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Jakie są wymagania BHP dotyczące stanowiska pracy przy komputerze

Pracodawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i zapewnienia pracownikom godnych i bezpiecznych warunków pracy. Dotyczy to wykonywania ciężkich i niebezpiecznych prac fizycznych, ale również pracy przy komputerze.

Praca podczas upałów a obowiązki pracodawcy

Występujące w okresie letnim upały mogą zdezorganizować funkcjonowanie firmy, a z pewnością mogą mieć istotny wpływ na sposób i jakość pracy zatrudnionych w niej osób. Jak można usprawnić działanie przedsiębiorstwa w lecie, a więc jak zorganizować pracę w trakcie upałów? Jakie obowiązki spoczywają wtedy na pracodawcy?

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie bezpieczeństwa w pracy

Przedsiębiorcy gremialnie chcą poprawiać bezpieczeństwo w pracy. Już dziś złożone przez nich projekty dotyczące utrzymania zdolności pracowników do pracy pokrywają pełną pulę, blisko 48 mln zł, którą Zakład ma do rozdysponowania w tym roku. ZUS nie zaprzestaje jednak przyjmowania wniosków.

Jak rozliczyć wyjazd integracyjno-szkoleniowy sfinansowany przez przedsiębiorcę

Przedsiębiorca, który sfinansował swoim pracownikom wyjazd integracyjno-szkoleniowy z własnych środków obrotowych, ma możliwość rozliczenia go w kosztach firmy. Natomiast dla uczestniczącego w nim pracownika, pokrywany przez pracodawcę koszt wyjazdu będzie stanowił dodatkowy przychód, od którego zapłaci PIT. Jak z kolei będą wyglądały rozliczenia w przypadku, gdy wyjazd zostanie sfinansowany ze środków ZFŚS?

Ruszyły zapisy na bezpłatne szkolenia dla biegłych rewidentów – MSB w praktyce

Szwajcarsko-Polski Program Współpracy, Bank Światowy oraz KIBR zapraszają na bezpłatne trzydniowe szkolenia z umiejętności stosowania międzynarodowych standardów badania w praktyce. Szkolenia są finansowane ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy w ramach projektu Banku Światowego "Budowa zdolności instytucjonalnych i prawnych na poziomie krajowym w zakresie sprawozdawczości finansowej i audytu w sektorze prywatnym" i będą realizowane od czerwca do października w pięciu miastach Polski.

Jak i dla kogo przeprowadzić szkolenie przed inwentaryzacją

Z ustawy o rachunkowości wynika jedynie obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji. A w naszej jednostce zapisano w instrukcji inwentaryzacyjnej, że obowiązkowo musi być przeprowadzane szkolenie przed inwentaryzacją. Czy jest to prawidłowe?

Obowiązki bhp przedsiębiorcy wobec zleceniobiorcy – czy zgodnie z przepisami trzeba szkolić i badać współpracownika?

W pierwszej kolejności należałoby udzielić odpowiedzi, czy na przedsiębiorcy spoczywają wobec zleceniobiorcy jakiekolwiek obowiązki z zakresu bhp, a następnie – jeżeli tak jest – jakie to obowiązki, a w szczególności czy dotyczą one szkoleń i badań zleceniobiorcy.

ZUS dofinansuje BHP w firmach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych realizuje program, który pozwala firmom skorzystać z dofinansowania na podnoszenie bezpieczeństwa i higieny pracy. Wsparcie jest zaadresowane do wszystkich płatników składek, ze szczególnym uwzględnieniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Wypadki w firmie - rodzaje, postępowanie, świadczenia

Wypadki mogą mieć miejsce podczas wykonywania każdej pracy, bez względu na jej charakter, wielkość firmy oraz poziom zagrożeń. Nie bez powodu oceniając ryzyko zawodowe zawsze jest ono wyższe niż zero, ponieważ tam gdzie jest człowiek – tam zawsze może dojść do wypadku.

IFK poleca: Wyższe kary dla pracodawców

Objęcie szerszą ochroną prawną osób zatrudnionych - nie tylko pracowników, ale również wykonujących prace zarobkowe (np. na podstawie umowy zlecenia) nie jest konieczne. Obecne rozwiązania są wystarczające i pozwalają właściwym organom kontroli i nadzoru stosować wiele sankcji w przypadku nieprzestrzegania przepisów prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy - uważa Konfederacja Lewiatan oceniając poselski projekt zmian w kodeksach: karnym i pracy.

Groźne nanomateriały w pracy - mikrocząstki np. z kserokopiarki

Większość pracodawców i pracowników nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma do czynienia z nanomateriałami. Ze względu na ich mikroskopijne rozmiary nie ma możliwości natychmiastowej ich identyfikacji np. wzrokowej czy zapachowej. Tymczasem jednym z powszechnie występujących źródeł niezamierzonej emisji nanocząsteczek są biurowe urządzenia laserowe, kopiarki faksy drukarki itp. urządzenia.

Pracownik idzie do szkoły... czyli konsekwencje podatkowe szkoleń

Za nami 1 września – dzień, w którym większość dzieci rozpoczęła naukę w nowym roku szkolnym. Przywilej poszerzania swoich umiejętności nie dotyczy jednak tylko dzieci – również dorośli mogą podwyższać swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnego rodzaju kursach i szkoleniach. Czy koszty poniesione na dokształcanie pracownika mogą być odliczone od podatku?

REKLAMA