Projekt zmian ustawy o PIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, autorstwa PSL, zakłada, iż sprzedaż na małą skalę przetworzonych przez rolników produktów, m.in. dżemu, konfitur, chleba z gospodarstw agroturystycznych i krojonych warzyw, nie będzie wymagać prowadzenia działalności gospodarczej.
Czynny płatnik podatku VAT, który chce zlikwidować działalność gospodarczą, powinien dopełnić obowiązku związanego z rozliczeniem tego podatku. Według przepisów ustawy o VAT, podatnik ma obowiązek sporządzenia spisu z natury, w którym wykaże wszelkie posiadane na dzień likwidacji działalności towary, od których przysługiwało mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.
Każda jednostka gospodarcza, także gospodarstwo rolne, posiada rzeczowy majątek trwały i obrotowy. W gospodarstwach zajmujących się produkcją roślinną głównym składnikiem majątku trwałego są grunty rolne, a majątku obrotowego plony, będące wynikiem produkcji, np. zboża, warzywa. W jednostkach zajmujących się produkcją zwierzęcą środki trwałe to zwierzęta. Zwierzęta będą też elementem aktywów obrotowych.
Konferencja dla młodych przedsiębiorców, którą po raz piąty organizuje Fundacja „Twoja Inicjatywa”, zawita 27 marca do Krakowa. Na Barce Stefan Batory spotkają się prelegenci i praktycy z całej Polski. Będą opowiadać o tym, jak mądrze prowadzić swój biznes. Posłużą radą, pokażą przykłady. Poprzednie edycje, które miały miejsce w Warszawie, Gdańsku i Katowicach zgromadziły łącznie blisko tysiąc osób. Patronat nad konferencją objął portal Infor.pl
W ramach ogólnopolskiego cyklu spotkań pod hasłem „Księgowy w epicentrum zmian w VAT, cyfryzacji i globalizacji – wyzwania roku 2014”, 6 lutego w Warszawie odbyła się konferencja, na której oprócz najnowszych zmian w VAT, poruszano również tematy ważne dla pracy księgowego, korzystającego z nowoczesnych technologii w warunkach globalnej gospodarki.
Wchodząc na zagraniczne rynki firma zwykle staje przed zadaniem przetłumaczenia dużej ilości materiałów firmowych, umów, tekstów reklamowych, etykiet, opisów towarów i innych niezbędnych do funkcjonowania firmy dokumentów. Ale inny rynek to także bardzo często zupełnie inny obszar językowy i kulturowy. Nie zawsze to, co dobrze brzmi w języku źródłowym, sprawdza się na nowym rynku.