REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT MOSS, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak rozkręcić biznes internetowy?

Wielu Polaków zdecydowało się na zastąpienie kiepsko płatnego etatu małym biznesem internetowym. Jak sobie radzą i jak na tym wychodzą?

Na transformację cyfrową przedsiębiorstw mają wpływ pracownicy w każdym wieku

Przeprowadzone badania wykazały, że transformację cyfrową napędzają pracownicy w każdym wieku, nie tylko ci najmłodsi. 71% przebadanych pracowników regionu EMEA jest zdania, że powszechne korzystanie z umiejętności cyfrowych podnosi konkurencyjność. Czy firmy rzeczywiście w pełni wykorzystują ten potencjał?

Co piąta mała firma nie ma własnej strony internetowej

Przedsiębiorcy nie wykorzystują możliwości jakie daje internet. Okazuje się, że 20 proc. mikro i małych firm nie ma własnej strony internetowej.

Unijny VAT uderza w małe polskie firmy

Niedawna nowelizacja unijnego prawa dotyczącego rozliczania VAT w międzynarodowym handlu usługami elektronicznymi, takimi jak e-booki czy aplikacje informatyczne, ogranicza rozwój małych i średnich firm z tego sektora. Wprowadza nieelastyczne terminy rozliczeń i obciąża firmy biurokracją - uważają eksperci.

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży biletów na wyciągi narciarskie przez stronę internetową

Jesteśmy właścicielem i operatorem kolei linowych oraz wyciągów narciarskich, za przejazdy którymi pobieramy opłaty. Sprzedajemy bilety jednorazowe, bilety grupowe, karnety czasowe, karnety obejmujące wiele przejazdów zarówno poprzez osobisty ich zakup w kasach, jak również przy wykorzystaniu nowego systemu informatycznego, dzięki któremu osoby fizyczne mogą nabywać bilety przez naszą stronę internetową. W przypadku zakupu biletów przez stronę, nabywca zamawiając bilet dokonuje wpłaty w wysokości 100% wartości biletu za pośrednictwem internetowego elektronicznego systemu płatni¬czego (online) obsługiwanego przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą jako agent rozliczeniowy. Z umowy z agentem rozliczeniowym wynika, że oprócz płatności otrzymywanych na nasz rachunek zgodnie z harmonogramem, mamy możliwość otrzymania środków na podstawie jednorazowego żądania. W jakim momencie powinniśmy rozpoznać obowiązek podatkowy w takim przypadku?

Facebook chce wprowadzić przycisk „Nie lubię”

Facebook zamierza wprowadzić przycisk „Nie lubię”, który ma umożliwić użytkownikom wyrażenie uczuć w sytuacjach, kiedy „lubię to” jest niestosowne, na przykład w sytuacji śmierci czy innej tragedii.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet za zaliczeniem pocztowym, gdy płatność następuje za pomocą systemów płatności internetowej, a także w przypadku, gdy płatność następuje przed wysłaniem towaru?

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Prowadzisz firmę dynamicznie? Dbasz o optymalizację wydatków w twojej firmie? Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i przychodami? Dopiero rozwijasz firmę i jesteś w ciągłym ruchu? W każdym z tych przypadków archiwum online jest dla Twojej firmy doskonałym wyborem!

Kierunki rozwoju branży płatności online

Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online?

Czym jest Internet Rzeczy?

Pomysł podłączania do Internetu przedmiotów (tzw. Internet Rzeczy) pozornie niemających z nim nic wspólnego jest jednym z najnowszych światowych trendów w dziedzinie IT. Specjaliści z branży oraz analitycy widzą w tym ogromny potencjał i zastrzegają, że nie jest to chwilowa moda, ale kierunek, w którym podążać będzie cały rynek. Firma badawcza Gartner prognozuje, że do roku 2020 liczba urządzeń wpisujących się w definicję Internetu Rzeczy osiągnie 26 mld.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków

Polacy stworzyli pierwsze na świecie narzędzie do semantycznego audytu strony internetowej. Dzięki analizatorowi można błyskawicznie sprawdzić podstawowe zagadnienia optymalizacyjne witryny pod kątem wyszukiwarki Google, a także – co stanowi o innowacyjności narzędzia – dokonać oceny znaczenia treści pod kątem marketingowym. Analizator jest dostępny bezpłatnie.

Jak zarabiają właściciele portali i blogerzy

Artykuły sponsorowane, reklamy, kampanie promocyjne, sieci afiliacyjne, programy partnerskie – to najczęściej wykorzystywane sposoby na zarabianie na blogu czy portalu internetowym. Które z nich przynoszą najlepsze efekty? Jak oceniają je prowadzący portale i blogerzy?

Kapica: Do końca 2018 r. większość rozliczeń podatkowych przez internet

Resort finansów intensyfikuje prace nad cyfryzacją rozliczeń podatkowych. Do końca 2018 roku większość deklaracji podatkowych będzie można składać online.

Do pracy z mediami społecznościowymi

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?

Allegro pod lupą fiskusa

Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?

Firmy rezygnują z płatności gotówkowych

Coraz więcej branż odchodzi od gotówki na rzecz płatności online, które są wygodniejsze. Największa skala tego zjawiska występuje w firmach, dla których jedynym akceptowalnym standardem stają się płatności online.

Czy systemy płatności online są równie bezpieczne jak systemy bankowe?

Okazuje się, że systemy płatności online nie tylko mogą być bezpieczniejsze, ale również poprawiać poziom zabezpieczeń transakcji bankowych! Poznajcie przypadek pani Agnieszki.

Ulga internetowa 2014/2015 - wyjaśnienia ekspertów resortu finansów

Przedstawiamy kilka ciekawych pytań podatników z zakresu ulgi internetowej, na które odpowiedzi udzielili eksperci resortu finansów.

Jak firmy monitorują publikacje na swój temat w internecie

Coraz większa liczba firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie. Jednak słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów.

Udostępnianie filmików z sieci jest legalne – orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE

Od dłuższego czasu toczyła się dyskusja, czy tzw. embeding, czyli „osadzanie” na stronie internetowej plików multimedialnych, udostępnionych w innym miejscu jest zgodne z prawem autorskim. Plik taki najczęściej zawiera utwór, więc na jego rozpowszechnianie powinno uzyskać się zgodę twórcy. Sytuacja wydaje się być jeszcze bardziej skomplikowana, gdy „osadzony” plik, został wcześniej umieszczony w sieci bez zgody autora. Czy w takiej sytuacji odpowiedzialność za nielegalne rozpowszechnienie utworu ponosi tylko udostępniający utwór, czy także osoba, która osadziła go na swojej stronie internetowej? Nad takim zagadnieniem pochylił się pod koniec 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Rejestracja w VAT MOSS również dla przedsiębiorców zwolnionych z VAT

Od 1 stycznia 2015 r. uległy zmianie przepisy w zakresie miejsca opodatkowania VAT usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, świadczonych na rzecz konsumentów. Przedsiębiorcy mają możliwość rejestracji i rozliczenia się z tego podatku w systemie VAT MOSS. Obowiązek podatkowy dotyczy także przedsiębiorców, którzy w Polsce zwolnieni są z VAT.

Rejestracja spółek jawnych i komandytowych przez internet

Nowelizacja ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw zakłada możliwość załatwiania spraw dotyczących spółek jawnych, komandytowych i z ograniczoną odpowiedzialnością za pośrednictwem internetu. Większość nowych regulacji weszła w życie 15 stycznia 2015 r.

Prywatność w internecie – czy to jest w ogóle możliwe?

Paradoksem internetu - sieci zaprojektowanej do bezpośredniego kontaktu pomiędzy użytkownikami - jest to, że korzystamy z niej głównie za pomocą pośredników w postaci wyszukiwarek, serwisów społecznościowych, czy dostawców poczty elektronicznej. Co to oznacza w praktyce?

Rozliczenie VAT importu towaru kupionego przez Internet

Import towarów na terytorium kraju podlega opodatkowaniu VAT w Polsce niezależnie od tego, czy w państwie, z którego sprowadzane są towary, istnieje VAT. VAT z tytułu importu towarów jest rozliczany w sposób odmienny od obowiązującego przy innych czynnościach podlegających opodatkowaniu. W tym zakresie zasady odliczania są określone w przepisach art. 33–40 ustawy o VAT.

VAT na karty prepaid od 1 stycznia 2015 r.

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień w sprawie opodatkowania podatkiem VAT doładowań oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych (prepaid) w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r.

Nowe zasady rozliczeń usług elektronicznych od 1 stycznia 2015 r. (VAT MOSS)

Od 1 stycznia 2015 r. według nowych zasad będą rozliczane usługi telekomunikacyje, nadawcze i elektroniczne. Zmiana dotyczy jednak tylko przypadków, gdy usługi te będą świadczone dla osób, które nie są podatnikami (czyli zasadniczo chodzi o osoby fizyczne). W takiej sytuacji polski podatnik będzie musiał się rozliczać w kraju, z którego pochodzi klient, chyba że wybierze specjalną procedurę rozliczeń (MOSS). Rejestracji można dokonywać już od 1 października 2014 r. Nowe zasady rozliczeń będą wymagały od świadczącego te usługi sprawdzenia, czy klient jest podatnikiem oraz gdzie ma siedzibę lub miejsca pobytu.

Urządzenia mobilne coraz ważniejsze w e-handlu

Smartfony i tablet są coraz częściej wykorzystywane przez polskich internautów jako narzędzia do dokonywania zakupów. 35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014” opublikowanego przez Gemius. Tym bardziej dziwi fakt, że niewiele polskich sklepów internetowych dba o tę kategorię klientów.

Rozliczanie VAT od usług elektronicznych 2015 - VAT MOSS

Od początku 2015 roku przedsiębiorca świadczący tzw. cyfrowe usługi na rzecz unijnych konsumentów, będzie musiał rozliczyć VAT w każdym kraju, w którym mieszkają. Można jednak wybrać alternatywne, elektroniczne rozliczenie takiej sprzedaży w jednym kraju rejestracji, zgłaszając się do systemu MOSS.

Efektywna sprzedaż przez sklep internetowy - analityka internetowa

Dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy kluczem do efektywnej sprzedaży jest znajomość klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości. W tym celu niezbędna jest analiza internetowa, która pozwala zdobyć tę wiedzę, a w efekcie – podejmować trafne decyzje biznesowe nastawione na wzrost wyników finansowych.

MOSS 2015 – zmiany w rozliczaniu VAT od usług elektronicznych, telekomunikacyjnych oraz nadawczych

Od 2015 roku zmienią się zasady rozliczania VAT przy sprzedaży usług elektronicznych, telekomunikacyjnych oraz nadawczych. Zmiany dotyczą wyłącznie sytuacji, gdy odbiorcą usługi jest osoba fizyczna.

Zgłoszenia rejestracyjne w procedurze VAT MOSS

Nowa funkcjonalność w systemie e-Deklaracje od 1 października 2014 r. - zgłoszenia rejestracyjne w procedurze Mini One Stop Shop (mały punkt kompleksowej obsługi).

Nowe prawo konsumenckie - więcej czasu na odstąpienie od umowy

Nowe prawo konsumenckie, które wchodzi w życie 25 grudnia br., gruntownie zmieni przepisy w sprzedaży przez internet. Nowe regulacje zakładają m.in. wydłużenie czasu na odstąpienie od umowy bez podania powodu przez klienta z 10 do 14 dni.

Zmiany w VAT 2015 - usługi telekomunikacyjne, nadawcze i elektroniczne

Zmiany w opodatkowaniu VAT w sektorze usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, jakie wejdą w życie 1 stycznia 2015 roku, zaprezentowano w poniedziałek w Brukseli na internetowym portalu informacyjnym UE.

Od 1 października możliwa rejestracja do MOSS

Od 1 stycznia 2015 r. miejscem świadczenia usług telekomunikacyjnych, usług nadawczych i usług elektronicznych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami będzie miejsce, w którym podmioty te posiadają siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu. Ustawodawca przewidział dla świadczących te usługi możliwość wyboru specjalnych zasad rozliczeń. O tym wyborze mogą oni zawiadamiać Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście od 1 października br.

Udostępnienie strony internetowej do celów reklamowych a PIT

Osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m.in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy.

Reklamy internetowe opodatkowane jak najem - także ryczałtem

Minister Finansów pod wpływem orzecznictwa sądów administracyjnych przyznał, że osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m. in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychody z tego tytułu można więc opodatkować na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) ale też w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - tu wg korzystnej stawki 8,5%.

Sprzedaż w internecie – z kasą fiskalną czy bez?

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych ma obowiązek prowadzić ewidencję dokonanej sprzedaży na kasie fiskalnej.

Zwolnienie z obowiązku ewidencji sprzedaży kasą rejestrującą

Można nie prowadzić kasy fiskalnej jeżeli podatnik sprzedaje wysyłkowo towary osobom fizycznym, a wszystkie płatności za towary są dokonywane w formie przelewów bankowych. Dodatkowym warunkiem jest to, by z prowadzonej ewidencji wynikało, jakich konkretnych transakcji dotyczą poszczególne płatności.

Ochrona praw autorskich, czy łatwy sposób na zarobek

Stoją rzekomo na straży praw autorskich i tropią piractwo w sieci. Rzekomo, bo sposób, w jaki działają, budzi ogromne kontrowersje. Do Polski dociera zjawisko zwane copyright trolling, które już uderzyło po kieszeni setek osób.

Wyszukiwarki internetowe jako administrator danych osobowych – orzeczenie TSUE

Wyrokiem C-131/12 w sprawie Google Spain SL, Google Inc. / Agencia Española de Protección de Datos Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał wyszukiwarki internetowe za podmiot administrujący danymi osobowymi. Co to oznacza w praktyce dla osób je prowadzących, a co dla użytkowników?

Wybór programu księgowego – wersja webowa czy deskopowa?

Rozwój technologii i Internetu spowodował wzrost zainteresowania użytkowników wersją webową programów księgowych. Co w takim razie stanie się z programami deskopowymi?

Sprzedajesz w Internecie? Sprawdź, czy musisz płacić podatki!

Handel internetowy coraz bardziej interesuje fiskusa. Od kilku lat organy podatkowe i kontrola skarbowa uważnie kontrolują podmioty sprzedające towary i usługi w Internecie. Systematycznie rosną bowiem obroty sklepów internetowych i osób handlujących na portalach aukcyjnych. Nie wszyscy jednak stale handlujący w sieci płacą z tego tytułu podatki, niektórzy nawet nie przypuszczają, że mają taki obowiązek. Do czasu.

Ulga internetowa - zmiany od 1 stycznia 2011 r.

Ulga internetowa polega na tym, że osoba, która poniosła wydatki na korzystanie z Internetu, może je odliczyć od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy o PIT wysokość tego odliczenia nie może przekraczać 760 zł w roku podatkowym. Inny przepis przewiduje że – dla celów korzystania z ulgi – wydatki poniesione na Internet powinny być potwierdzone odpowiednim dokumentem.

REKLAMA