Zmiana w prawie, która obowiązuje od początku 2015 roku, dała sądom rejestrowym możliwość wykreślania z KRS podmiotów, które ich nie wypełniają, np. nie składając sprawozdań finansowych. Procedura może być wszczęta bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego, a mienie podmiotu w takich przypadkach przejmie Skarb Państwa.
Krajowy Standard Rachunkowości Nr 7 „Zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dacie bilansu – ujęcie i prezentacja" został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów z dnia 22 stycznia 2015 r., poz. 6. Znowelizowany KSR Nr 7 stosuje się po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy kończący się po dniu ogłoszenia nowelizacji, z możliwością wcześniejszego zastosowania.
Opłata paliwowa została wprowadzona celem (z założenia) dostarczenia środków niezbędnych do budowy i modernizacji infrastruktury drogowej i kolejowej. Mogłoby się więc wydawać, że opłata paliwowa powinna obciążać wyłącznie paliwa przeznaczone do środków transportu lądowego. Tak jednak nie jest. Polski ustawodawca zdecydował bowiem, że opłata paliwowa obejmuje również paliwa lotnicze, co oznacza, że użytkownicy statków powietrznych są zmuszani do ponoszenia kosztów budowy i rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej, z której posiadane przez nich statki powietrzne nie korzystają.