Dostawa sprzętu przeciwpożarowego, przeznaczonego dla jednostek ochrony przeciwpożarowej (np. ochotniczej straży pożarnej) objęta jest preferencyjna stawką VAT 7% (art. 41 ust. 10 ustawy o VAT).
Do zastosowania tej stawki nie jest konieczne, by jednostka ochrony przeciwpożarowej była bezpośrednim kontrahentem dostawcy. Wystarczy, że bezpośredni kontrahent (np. jednostka samorządu) przekazuje sprzęt jednostce ochrony przeciwpożarowej.
W dniu 8 czerwca 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „ETS”) wydał wyrok, w którym stwierdził, iż rozporządzenie wspólnotowe dotyczące roamingu jest ważne, a tym samym, że Wspólnota była uprawniona do ustanowienia limitów opłat pobieranych przez operatorów telefonii komórkowej za połączenia roamingowe zarówno w rozliczeniach pomiędzy operatorami, jak i naliczanych użytkownikom telefonów (sprawa C-58/08).
Zgodnie z ustawą o VAT, przewidziane w tej ustawie ograniczenia dotyczące możliwości odliczania podatku naliczonego, związanego z zakupem samochodów osobowych, nie dotyczą przedsiębiorców, których przedmiotem działalności jest m.in. odsprzedaż takich samochodów.Ta preferencja dotyczy przedsiębiorców, którzy trudnią się odsprzedażą samochodów osobowych w sposób profesjonalny. Nie obejmuje zatem podatników, którzy dokonują sprzedaży samochodów w sposób incydentalny.
Udowadniając, że samochód wykorzystywany jest do celów prywatnych, organ podatkowy może się oprzeć na informacjach pochodzących od innych organów państwowych, np. od straży granicznej lub z jej archiwów. Jeżeli organ uzyska tego typu informacje, ciężar dowodzenia przechodzi na podatnika, który powinien wykazać, że – wbrew urzędowym informacjom – samochód był wykorzystywany do celów związanych z działalnością opodatkowaną VAT. Jeżeli jego dowody są nieprzekonujące, sąd powinien przyjąć wersję organu podatkowego.