| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > CIT

Temat: CIT - koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu CIT - koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące CIT - koszty.

Moment korekty kosztów po otrzymaniu dotacji

Aktualizacja: 10.06.2014

Dopiero w momencie faktycznego otrzymania dotacji (a nie tylko jej przyznania) podatnik powinien dokonać odpowiedniej korekty kosztów powstałych z tytułu odpisów amortyzacyjnych. W praktyce korekty kosztów należy dokonać na bieżąco, tj. w miesiącu otrzymania dotacji. »

Kiedy wydatki na spotkania biznesowe mogą być kosztem

Aktualizacja: 11.03.2014

Obiady i kolacje z kontrahentami w dzisiejszym biznesie to niemal standard. Niestety, wraz ze znowelizowaną w 2007 r. ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych zrodziło się wiele wątpliwości i pytań, czy wydatek poniesiony z tytułu zaproszenia nabywcy do restauracji lub kawiarni, podatnik może uznać za koszt uzyskania przychodu. Częstokroć bowiem uznanie takie jest kwestionowane przez organy podatkowe. »

Wartość zlikwidowanych zapasów pomniejsza przychód

Aktualizacja: 28.02.2014

Koszt zlikwidowanych zapasów magazynowych (surowców, materiałów, części zamiennych, itp.), które straciły przydatność i nie ma możliwości ich wykorzystania do produkcji urządzeń (świadczenia usług), czy do serwisowania, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. »

Korekta kosztów nabycia materiałów

Aktualizacja: 10.02.2014

Jak ustalić wartość kosztów uzyskania przychodów jakie powinny podlegać korekcie, w odniesieniu do kosztów nabycia materiałów, które są kosztami uzyskania przychodów o charakterze bezpośrednim, uwzględnionych w technicznym koszcie wytworzenia wyrobu gotowego, określanym metodą średniej ważonej? »

Zwierzęta pracujące - ujęcie księgowe i podatkowe

Aktualizacja: 01.04.2014

Wykorzystanie zwierząt w działalności gospodarczej jest powszechne i dotyczy wielu gatunków. Obok kontrowersji ekologiczno-moralnych czasem też pojawiają się kontrowersje natury ewidencyjno-podatkowej. Dotyczy to szczególnie zwierząt typowo domowych – przede wszystkim psów, kotów, a także zwierząt ozdobnych i gatunków egzotycznych. »

Usługi doradcze w kosztach podatkowych

Aktualizacja: 19.09.2013

Kiedy wydatki na usługi doradcze i prawne stanowią koszty uzyskania przychodów? Czy do kosztów można zaliczyć m.in. honoraria za opinie doradców, radców prawnych i adwokatów? »

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

Aktualizacja: 13.09.2013

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika. »

Rabat obniżający koszty zakupu - jak i kiedy trzeba rozliczyć go w kosztach uzyskania przychodu

Aktualizacja: 16.11.2012

Podatnicy miewają wątpliwości jak i kiedy powinni rozliczyć podatkowo rabat obniżający koszty z tytułu nabycia towarów. Na te pytania odpowiedział w interpretacji indywidualnej Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi. »

Straty wynikające z zamknięcia umów opcyjnych a koszty podatkowe

Aktualizacja: 16.11.2012

Analiza art. 16 ust. 1 pkt 8b ustawy o CIT prowadzi do wniosku, że wydatki „związane z nabyciem” pochodnych instrumentów finansowych są pojęciem szerszym niż wydatki na nabycie tych instrumentów. Przepis art. 16 ust. 1 pkt 8b ustawy należy interpretować w ten sposób, że odnosi się on do kosztów nabycia, które ponosi jedna ze stron umów o nabycie pochodnych instrumentów finansowych, czyli do nabywcy opcji. Koszty wystawcy opcji należy oceniać zgodnie z regułami art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. »

Straty podatkowe – jak nie stracić możliwości ich rozliczenia

Aktualizacja: 21.03.2012

Wiele spółek kapitałowych ma w swoich bilansach aktywowane straty podatkowe z lat ubiegłych. Część tych spółek z uwagi na zbyt niski dochód (lub jego brak) może nie móc efektywnie rozliczyć tych strat. Grozi więc utrata korzyści podatkowych związanych z prawem odliczenia strat od dochodu, a tym samym zmniejszenia podatku dochodowego od osób prawnych. Poniżej przedstawiam kilka scenariuszy działań, które pozwolą odliczyć straty w sposób efektywny lub co najmniej zagwarantować perspektywy ich rozliczenia. »

Kiedy strata w środkach obrotowych może być kosztem dla celów podatkowych?

Aktualizacja: 15.03.2012

Pomimo zachowania należytej staranności przedsiębiorcom trudno jest uniknąć strat w magazynowanych towarach handlowych. Stwierdzenie takich niedoborów lub zniszczeń prowadzi do powstania strat w środkach obrotowych. Przepisy ustawy o CIT nie zawierają unormowań dotyczących limitowania strat, czy też odrębnych zasad zaliczania ich do kosztów dla celów podatkowych. Należy się zatem zastanowić, czy taka strata może stanowić koszt uzyskania przychodów mając na uwadze ogólne przepisy ustawy o CIT. »

Spółdzielnia przekazuje wspólnocie mieszkaniowej swój majątek – czy musi płacić CIT?

Aktualizacja: 28.11.2011

Spółdzielnia mieszkaniowa prowadzi gospodarkę zasobami mieszkaniowymi oraz lokalami użytkowymi. W związku z powstaniem wspólnoty mieszkaniowej zamierza podpisać z nią umowę o zarząd powierzony i przekazać posiadany majątek, na który składają się uzyskany wynik dodatni z poprzednich lat i fundusz remontowy. Czy to przekazanie majątku spowoduje powstanie obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT)? »

Ubezpieczenia w specjalnej strefie ekonomicznej - przychód z tytułu odszkodowania

Aktualizacja: 17.10.2011

Zwolnienie strefowe, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, dotyczyć może wyłącznie dochodów, które spełniają dwa warunki łącznie: pochodzą z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE i są wymienione w zezwoleniu strefowym. »

Jak rozliczyć w CIT wydatek na przejęcie bazy klienckiej?

Aktualizacja: 06.10.2011

Spółka zamierza kupić bazę klientów. Jednocześnie spółka nabędzie prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych wcześniej przez sprzedających bazę z klientami. Wynagrodzenie za bazę kliencką będzie zatem kosztem przejęcia klientów, relacji gospodarczych z nimi oraz informacji o klientach. Jak rozliczyć podatkowo taki wydatek? Czy tak jak know-how? »

Kiedy trzeba sporządzić szczególną dokumentację podatkową?

Aktualizacja: 07.09.2011

Dla stwierdzenia, czy powstał obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej, konieczne jest prawidłowe wyodrębnienie transakcji. Dokumentowaniu podlegają tylko te, które przekroczyły określony limit kwotowy. »

POLECANE

KORONAWIRUS - podatki, prawo

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »