Od 2011 roku obowiązują nowe wzory deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, VAT-8 i VAT-9M. Dotychczasowe wzory będzie można stosować nie dłużej niż do rozliczenia za ostatni okres rozliczeniowy pierwszego półrocza 2011 r., ale we wzorach deklaracji VAT-7, VAT-7K i VAT-7D w części C trzeba będzie wpisywać nowe stawki VAT.
Przepis art. 99 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż podatnicy, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne. Jedynie, mali podatnicy, którzy nie wybrali metody kasowej, oraz podatnicy wykonujący wyłącznie czynności wymienione w art. 43 ust. 3 mogą składać deklaracje podatkowe za okresy kwartalne po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego.
Od 1 stycznia 2010 r. (także w 2013 roku) osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze (o ile umowy te nie są zawierane w ramach działalności gospodarczej), jeżeli wybiorą ryczałt ewidencjonowany, płacą podatek w wysokości 8,5% uzyskanych przychodów bez względu na ich wysokość.
Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Zakupiłam meble biurowe do lokalu wynajmowanego na działalność. Na fakturze jest napisane: meble biurowe - komplet-zestaw mebli biurowych. Cena 6355 zł + VAT. Na fakturze nie wyszczególniono, co wchodzi w skład zestawu, ale w praktyce jest to: biurko z szafką zintegrowaną, szafka z szufladami i zestaw szafek kuchennych. Jak powinnam rozliczyć ten zakup w kosztach? Czy powinnam amortyzować cały komplet przez 5 lat? A może, mimo że nie ma wyszczególnienia poszczególnych elementów zestawu na fakturze, to najpierw powinnam podzielić go na 3 części i ustalić wartość początkową każdej z nich, a dopiero potem amortyzować osobno każdą z tych części?